Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:55

kazary schreef:
Dat heeft niets met gunnen te maken. (rare gedachte heb jij)
Opwinden? Ik geloof dat jij diegene bent die zich nu opwint aan je heet gebakerde berichtje te zien:)
En iemand die gewoon doorrijd, is geen gejaagd persoon achter het stuur. Dat is wederom jouw invulling.
Iemand die 40 km te hard rijd, dan ga ik daar pas aan denken. Mensen die steeds duwen. Niet bij mensen die gewoon de max snelheid rijden.

Prima als die mensen in een 40 km wagentje gaan zitten, daar zijn die voor.
Maar daar mag je op bepaalde wegen ook niet mee komen. (al zie je dat ook nog wel regelmatig)
En dat die niet overal mogen komen geeft al aan dat sommige wegen er niet veiliger van worden als er getutterd wordt. Dus ook niet veilig als je er met je gewone auto gaat tutteren.

Ik zie dat wel als niet gunnen, omdat jij net aangeeft dat zulke mensen maar hun auto moeten verkopen, lekker zelfzuchtig!

En ja, ik wind me inderdaad een beetje op over dit volledig overtrokken beeld van vele mensen hier, dat de mensen die zich aan de regels houden de mensen zijn die gevaar veroorzaken? Echt te gek voor woorden! Ik wist niet dat te snel rijden iets is wat zo geaccepteerd werd...In dat geval doen de politieagenten hun werk toch niet voor niks...

Echt, sommige opmerkingen hier (en dan doel ik niet per se op die van jou, maar ook op die van een paar pagina's terug) zijn om te kotsen. Verkeersovertreders die het werk van de politie afstempeld als onnodig en absurd, die vinden dat ze zich gemeen opstellen (mensen, rij dan normaaaaaaal!) en die vinden dat de mensen die zich aan de regels houden een gevaar voor het verkeer vormen...In welke wereld benik geland zeg...! :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:56

minkie schreef:
minkie schreef:

Ik niet, je omgeving aanpassen betekent ook je aan de voorschriften houden ;)

Alsof iemand die doorrijd dat niet doet....
En die 45 km autotjes rijden 9 van de 10 keer op een boerenweg. En dat is niet voor niets....

En dat moet je hier eens komen wonen, wij hebben bijna niks anders dan van die boeren weggetjes...Misschien dat ik daarom zo veel rustiger ben in het verkeer, ik hang met regelmaat achter een trekker en kan niet inhalen :o

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:00

Ja, de auto verkopen omdat als je niet gewoon meer kunt rijden, je blijkbaar een gevaar op de weg bent, anders kun je ook wel gewoon rijden.
Dat is eerder willen dat ze niets overkomt dan niet gunnen. Zo ook al eens bekeken ipv meteen het slechte bedenken achter de doorrijder?

En dan koop je toch een brommobiel terug? Dan kan er ook van a naar b gereden worden. Max 45. En je weet dat je dan geen auto/snelwegen en wegen op mag waar het gesloten is met een c9 bord.
Hier in de buurt zijn veschillende C9 wegen en daar zijn dus ook mensen die tutteren en dat geeft dan echt gevaarlijke situaties. Die wegen geven niet voor niets aan dat langzaam rijden daar niet gewenst is.
Dan kun je grommen op mensen die daar gewoon 80 rijden, maar grom ook eens op de mensen die zelf niet de link kunnen leggen dat langzaamrijden daar ook niet mag.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:03

Ik bedoel eigenlijk een parallelweg naast de hoofdweg. Neem aan dat jij daar niet zomaar op gaat rijden als je ook 80 kan.

En ja ik tuf ook vaak genoeg achter een trekker. Gelukkig mag je die hier wel inhalen. Maar auto's dan weer niet. Dus als die 60 gaan rijden waar je 80 mag dan......

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:04

Ik vind dat je je (Adil18) veel te druk maakt om die paar km/h die mensen te snel rijden.

Ik vind het kwalijker dat mensen niet uitkijken, geen voorrang verlenen, bumperkleven, door rood licht rijden, links blijven rijden.

Die 5 a 10 km/h op grote doorgaande wegen in/om de stad en die 10/15 km/h op de snelweg vind ik minder erg/geen probleem.

Ik vind het minder gevaarlijk om iemand in te halen (met daardoor misschien een wat te hoge snelheid) dan achter iemand te blijven plakken die 40 rijdt.

En ik ben inderdaad ook van mening dat als je niet in staat bent je te kunnen aanpassen aan het overige verkeer, dat je dan niet in een auto thuis hoort.
Laatst bijgewerkt door Muisbal op 23-04-09 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:05

kazary schreef:
Ja, de auto verkopen omdat als je niet gewoon meer kunt rijden, je blijkbaar een gevaar op de weg bent, anders kun je ook wel gewoon rijden.
Dat is eerder willen dat ze niets overkomt dan niet gunnen. Zo ook al eens bekeken ipv meteen het slechte bedenken achter de doorrijder?

En dan koop je toch een brommobiel terug? Dan kan er ook van a naar b gereden worden. Max 45. En je weet dat je dan geen auto/snelwegen en wegen op mag waar het gesloten is met een c9 bord.
Hier in de buurt zijn veschillende C9 wegen en daar zijn dus ook mensen die tutteren en dat geeft dan echt gevaarlijke situaties. Die wegen geven niet voor niets aan dat langzaam rijden daar niet gewenst is.
Dan kun je grommen op mensen die daar gewoon 80 rijden, maar grom ook eens op de mensen die zelf niet de link kunnen leggen dat langzaamrijden daar ook niet mag.

Leg eens uit, ik ken geen wegen waar je niet langzamer mag rijden? :o

Waar vind je dan zulke wegen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:06

minkie schreef:
Ik bedoel eigenlijk een parallelweg naast de hoofdweg. Neem aan dat jij daar niet zomaar op gaat rijden als je ook 80 kan.

En ja ik tuf ook vaak genoeg achter een trekker. Gelukkig mag je die hier wel inhalen. Maar auto's dan weer niet. Dus als die 60 gaan rijden waar je 80 mag dan......

...Ben ik blij dat ok op tijd van huis ben weg gegaan en ondanks alles toch op tijd zal komen :D

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:06

op de auto(snel)weg geldt dat je auto een bepaalde snelheid moet kunnen rijden, maar als jij 60 gaat rijden waar je 120 mag, zal meneer of mevrouw agent je ook wel gaan vragen wat je in gods naam aan het doen bent...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:07

ik sein altijd. ben toevallig van de week nog geflitst sinds een hele lange tijd, baalde enorm en ben ook echt niet blij als de rekening thuis gestuurd word. maar eigen schuld dikke bult.

vind het wel zo beleefd om te doen, maar of de boodschap altijd over komt. mensen seinen ook als er een koplamp stuk is b.v.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:08

Muisbal schreef:
op de auto(snel)weg geldt dat je auto een bepaalde snelheid moet kunnen rijden, maar als jij 60 gaat rijden waar je 120 mag, zal meneer of mevrouw agent je ook wel gaan vragen wat je in gods naam aan het doen bent...

Maar mag geen bekeuring uitschrijven :P

60 rijden op een weg waar je 120 mag is inderdaad een enorm risico en zou ik zelf nnooit te nuimmer doen. Dan ga ik liever op een rustige weg rijden, wil ik zonodig zo langzaam rijden

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:09

C9 wegen, zoek ze zelf maar op.
Daar is geen langzaam verkeer toegestaan, ook geen brommobielen.
Ja daar mag jij best 60 tutteren met je auto, ja dat mag.
Maar je kunt ook bedenken dat het niet erg wenselijk is, anders hadden ze bij van die wegen geen C9 verbodsbord neer gehangen.
Je moppert wel op mensen die gewoon de max willen rijden, maar je mag ook kijken wanneer je moppert. Of je dan wel zo helemaal eerlijk bent.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:11

Adil18 schreef:
Muisbal schreef:

60 rijden op een weg waar je 120 mag is inderdaad een enorm risico en zou ik zelf nnooit te nuimmer doen. Dan ga ik liever op een rustige weg rijden, wil ik zonodig zo langzaam rijden

Jawel, pas in blik op de weg.
daar reed er 1 60 op de snelweg, maar die werd dus wel aan de kant gezet en kreeg een bekeuring. Dat artikel 5 wat hier al voorbij is gekomen was van kracht.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:13

kazary schreef:
C9 wegen, zoek ze zelf maar op.
Daar is geen langzaam verkeer toegestaan, ook geen brommobielen.
Ja daar mag jij best 60 tutteren met je auto, ja dat mag.
Maar je kunt ook bedenken dat het niet erg wenselijk is, anders hadden ze bij van die wegen geen C9 verbodsbord neer gehangen.
Je moppert wel op mensen die gewoon de max willen rijden, maar je mag ook kijken wanneer je moppert. Of je dan wel zo helemaal eerlijk bent.

Oh nee, dan hebben we elkaar helemaal verkeerd begrepen! Er waren hier mensen die openlijk toegeven vaak te hard te rijden en dat ook heel normaal en zelfs goed vinden voor de doorstroming van het verkeer. Op die mensen doelde ik meer. Mensen die gewoon de max. rijden zijn toch gewoon goed bezig, ik doe dat zelf ook als daar de kans voor is, maar ik heb dan gewoon minder moeite met de mensen die het niet doen...

Ik vraag me langzaam ook echt af of dit een vraag der veiligheid is of een kwestie van tolerantie...

En heb het net proberen op te zoeken, krijg hele mooie Mercedesen te zien :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:15

kazary schreef:
Adil18 schreef:

Jawel, pas in blik op de weg.
daar reed er 1 60 op de snelweg, maar die werd dus wel aan de kant gezet en kreeg een bekeuring. Dat artikel 5 wat hier al voorbij is gekomen was van kracht.

Oh? Das wel vreemd dan, dat een eis is dat je voertuig minimaal 60 km/h kan wil je er mee de snelweg op maar je mag dan niet 60 rijden?

Nou ja, zoals gezegd vind ik dit ook echt te gevaarlijk, dus misschien wel terecht dat ze daar ook bekeuringen voor uitschrijven. In dat geval ben je op de Nederlandse snelweg net zo gevaarlijk als de persoon die 160 of zo rijdt op de snelweg...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:35

Ik rij ook wel eens te hard hoor. Geen 49 km, maar op een rustige snelweg rij ik toch vaak geen 120. Vind ik dan ook niet gevaarlijk en wordt ik geflitst, ja jammer dan.
En op 1 van die C9 wegen waar ik veel kom, daar rij ik in de avond/nacht ook te hard.
Daar is geen fietspad op de weg, geen kruisingen of fietsers oversteekplaatsen voor mischien wel 10 km. Daar durf ik ook echt wel meer dan 80 te rijden.
Voorheen was dat ook een autoweg, daar is hij dus ook voor gemaakt.
Maar na die 10 km komt er wel een kruising en daar gebeurde ernstige ongelukken. Toen is de snelheid berlaagd naar 80 km.
Maar gebeurde er nog net zulke ernstige ongelukken.
Toen is die kruising een rotonde geworden en er zijn geen ongelukken meer gebeurd.
Maar de weg is nooit meer autoweg geworden. En dan kan ik niets anders zeggen dat het is voor de euro's, niet voor de veiligheid

En ik ben dan niet gehaast. Ik zit eigenlijk zelden gehaast in de auto.
Maar ik rij wel door.
60 als het moet, 80 als dat veilig is, maar als ik denk dat 95 kan rij ik dat ook.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:39

kazary schreef:
60 als het moet, 80 als dat veilig is, maar als ik denk dat 95 kan rij ik dat ook.

Maar kijk, dan hebben we daar een probleem. Iemand die 95 rijdt op een weg waar je 80 mag en iemand die op dezelfde 75 rijdt. Een enorm verschil, een verschil wat tot een gevaar kan leiden. En dan zijn er hier mensen die dan eigenlijk zeggen dat de mensen die 75 rijden gevaarlijk bezig zijn, das toch idioot?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:44

Nee die is niet gevaarlijk als dat 's avonds is. Hij houd daarmee niemand op en inhalen is dan geen probleem.
Je ziet als je 95 rijdt echt wel dat die auto vrij snel dichtbij is, daar knal je echt niet op hoor door het snelheidsverschil :)

Diezelfde persoon die 75 rijd als het er druk is is wel gevaarlijk. Hij houd namelijk alles op.
Diegene die dan 95 wil rijden is ook gevaarlijk, die gaat dan inhalen als het niet kan.

Daarom kijk gewoon wat kan.
Ga geen mensen in gevaar brengen of ergeren.
Rij met het verkeer mee als dat gewenst is. Rij ook alleen maar harder als dat ook veilig kan. (niet bij kruisingen, binnen de bebouwde kom, in de spits enz)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:47

kazary schreef:
Nee die is niet gevaarlijk als dat 's avonds is. Hij houd daarmee niemand op en inhalen is dan geen probleem.
Je ziet als je 95 rijdt echt wel dat die auto vrij snel dichtbij is, daar knal je echt niet op hoor door het snelheidsverschil :)

Diezelfde persoon die 75 rijd als het er druk is is wel gevaarlijk. Hij houd namelijk alles op.
Diegene die dan 95 wil rijden is ook gevaarlijk, die gaat dan inhalen als het niet kan.

Daarom kijk gewoon wat kan.
Ga geen mensen in gevaar brengen of ergeren.
Rij met het verkeer mee als dat gewenst is. Rij ook alleen maar harder als dat ook veilig kan. (niet bij kruisingen, binnen de bebouwde kom, in de spits enz)

Eens, behalve dan dat ik denk dat de persoon die 75 rijdt geen gevaar is voor het verkeer...

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:48

Adil18 schreef:
Oh nee, dan hebben we elkaar helemaal verkeerd begrepen! Er waren hier mensen die openlijk toegeven vaak te hard te rijden en dat ook heel normaal en zelfs goed vinden voor de doorstroming van het verkeer. Op die mensen doelde ik meer. Mensen die gewoon de max. rijden zijn toch gewoon goed bezig, ik doe dat zelf ook als daar de kans voor is, maar ik heb dan gewoon minder moeite met de mensen die het niet doen...

Ik vraag me langzaam ook echt af of dit een vraag der veiligheid is of een kwestie van tolerantie...

Dan zul je mij wel bedoeling daar ik ook heb gezegt regelmatig wat harder te rijden. Dan heb ik het over 5 tot 10km te hard. Niet te idioot. Ook rij ik gewoon met de stoet mee. Als dat 5 km te hard is, prima.
Ik kan me er gewoon aan ergeren als mensen echt te langzaam rijden. Dan heb ik het over 60 ipv 80 en 90 ipv 120. Maar ik toeter niet naar mensen die ik inhaal.
Rijden mensen de max snelheid is dat prima en tuf ik rustig met ze mee.

Van de week waren we op vakantie in frankrijk. Heerlijke snelwegen hebben ze daar. Mag je 130 en ik heb niet 1 keer in de file gestaan.....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:50

Waarom is die geen gevaar?
Als die een stoet van 30 auto's er achter heeft geeft dat ook gevaar.
Is het zo moeilijk om mee te rijden met het verkeer? Dat leer je echt met lessen hoor. Leer je dat daar omdat het onzinnig is?
Ik weet zeker dat als jij met de instructeur er naast 75 gaat rijden in de spits dat hij zegt dat je gas moet geven.
Je kan wel zeggen mensen moeten er zich maar niet aan ergeren, maar uitlokken hoort ook niet.
En dat is in de spits wel uitlokken van inhalen, bumperkleven enz.
nee klopt die ander is fout, maar de tutteraar is dan ook geen heer in het verkeer. En zou beter dan even kunnen wachten tot de spit voorbij is.
Laatst bijgewerkt door kazary op 23-04-09 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:51

minkie schreef:
Adil18 schreef:

Dan zul je mij wel bedoeling daar ik ook heb gezegt regelmatig wat harder te rijden. Dan heb ik het over 5 tot 10km te hard. Niet te idioot. Ook rij ik gewoon met de stoet mee. Als dat 5 km te hard is, prima.
Ik kan me er gewoon aan ergeren als mensen echt te langzaam rijden. Dan heb ik het over 60 ipv 80 en 90 ipv 120. Maar ik toeter niet naar mensen die ik inhaal.
Rijden mensen de max snelheid is dat prima en tuf ik rustig met ze mee.

Van de week waren we op vakantie in frankrijk. Heerlijke snelwegen hebben ze daar. Mag je 130 en ik heb niet 1 keer in de file gestaan.....

Dan heb je gewoon geluk gehad, in Frankrijk hebben wij al vaak genoeg in de file gestaan, net als in Duitsland trouwens...

Maar als jij 10 km te snel rijdt en de ander 5 km "te langzaam" heb je een verschil van 15 km/h, wat veel is. En dan is imo degene die te snel rijdt vfout bezig en een gevaar voor het verkeer, niet de persoon die onder de max. rijdt. Er is immers niet voor niks een max!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:54

kazary schreef:
Waarom is die geen gevaar?
Als die een stoet van 30 auto's er achter heeft geeft dat ook gevaar.
Is het zo moeilijk om mee te rijden met het verkeer? Dat leer je echt met lessen hoor. Leer je dat daar omdat het onzinnig is?
Ik weet zeker dat als jij met de instructeur er naast 75 gaat rijden in de spits dat hij zegt dat je gas moet geven.

Als die stoet dan allemaal netujes afstand houden en 75 gaan rijden i.p.v. 80 is er niks aan de hand....

Meerijden is imo iets anders dan te hard gaan rijden. Als ik te hard moet gaan rijden om voor doorstroming te zorgen kan die doorstroming van mij de pot op. Zo werkt het gewoon niet in het verkeer.

Mijn intructeur overigens niet...Ik reed altijd braaf 80 op de teller en neem aan dat hij wel wist dat dit in werkelijkheid langzamer was ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:59

Heb ik toch een heel andere gehad. En ik heb meer dan 1 instructuer gehad.

Er bestaat iets al gedragsregels adil.
Jij kunt niet verwachten dat een ander ook wel ff gaat tutteren omdat er 1 iemand is die dat liever doet.
Dat wekt toch ergernis op. en terecht. Heeft niets met gejaagd te maken, wel dat het de gewoonte is dat mensen 80 rijden, geen 75.
Doe je dat liever rij dan op zijn minst niet in de spits of alleen op land weggetjes.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:00

Ja dat was meer als grapje bedoelt dat we niet in de file stonden want dat snap ik zelf ook wel....

Met 5 km te langzaam ben je misschien nog geen gevaar voor het verkeer maar met 20 km te langzaam ben je dat in mijn ogen wel. Lokt veel reactie's uit die misschien niet nodig waren als diegene even wat harder gaat rijden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:01

kazary schreef:
Jij kunt niet verwachten dat een ander ook wel ff gaat tutteren omdat er 1 iemand is die dat liever doet.

Maar je kunt ook niet verwachten dat de ander een boete riskeert omdat andere mensen graag boven de max. willen rijden.

Het aanpassen aan iemand die zich aan de regels houdt is imo normaler dan zich aanpassen aan mensen die dit niet doen...