kazary schreef:Dat heeft niets met gunnen te maken. (rare gedachte heb jij)
Opwinden? Ik geloof dat jij diegene bent die zich nu opwint aan je heet gebakerde berichtje te zien:)
En iemand die gewoon doorrijd, is geen gejaagd persoon achter het stuur. Dat is wederom jouw invulling.
Iemand die 40 km te hard rijd, dan ga ik daar pas aan denken. Mensen die steeds duwen. Niet bij mensen die gewoon de max snelheid rijden.
Prima als die mensen in een 40 km wagentje gaan zitten, daar zijn die voor.
Maar daar mag je op bepaalde wegen ook niet mee komen. (al zie je dat ook nog wel regelmatig)
En dat die niet overal mogen komen geeft al aan dat sommige wegen er niet veiliger van worden als er getutterd wordt. Dus ook niet veilig als je er met je gewone auto gaat tutteren.
Ik zie dat wel als niet gunnen, omdat jij net aangeeft dat zulke mensen maar hun auto moeten verkopen, lekker zelfzuchtig!
En ja, ik wind me inderdaad een beetje op over dit volledig overtrokken beeld van vele mensen hier, dat de mensen die zich aan de regels houden de mensen zijn die gevaar veroorzaken? Echt te gek voor woorden! Ik wist niet dat te snel rijden iets is wat zo geaccepteerd werd...In dat geval doen de politieagenten hun werk toch niet voor niks...
Echt, sommige opmerkingen hier (en dan doel ik niet per se op die van jou, maar ook op die van een paar pagina's terug) zijn om te kotsen. Verkeersovertreders die het werk van de politie afstempeld als onnodig en absurd, die vinden dat ze zich gemeen opstellen (mensen, rij dan normaaaaaaal!) en die vinden dat de mensen die zich aan de regels houden een gevaar voor het verkeer vormen...In welke wereld benik geland zeg...!