Is het nou zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:48

Wát een topic weer. Wat een walgelijke vooroordelen, terwijl ik er zeker van ben dat het grootste gedeelte hier gewoon eigenlijk níet weet waar ze het over hebben. Een zeer dicht bij mij staand familielid is juriste en dan vooral op het gebied van vreemdelingenzaken, zij behandeld dus zaken van mensen die hier asiel aanvragen en ik kan je vertellen; veel van die zaken zijn ronduit schrijnend.

Waar is de compassie? Komop zeg.
Natuurlijk zijn er mensen die de boel willen verzieken, maar geloof me, de westerse wereld (Nederland ook) heeft op deze aardkloot meer verziekt dan je wílt weten..

:n

Kap toch eens met oordelen, bekijk mensen individueel en wees liefdevol. Ja, óók naar mensen met een ander kleurtje.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:49

Blue_Eyes schreef:
Je woont er blijkbaar al 2 jaar... tijd zat om je huis te koop te zetten en te vertrekken als het er zo beroerd is, toch? Nogal off topic, maar een beetje flauwe opmerking, vond ik...
Een huis is inderdaad zo gevonden, als je maar zoekt.

mijn vriend en ik zijn al anderhalf jaar bezig een ander huis te vinden.. huren komen we niet tussen want we krijgen geen urgentie of je moet minimaal 6 jaar ingeschreven staan..
particulier is niet te betalen
koophuis krijgen we niet want we hebben geen vast contract dus krijgen geen hypotheek

heb jij nog andere opties? dan hoor ik ze graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:50

LimaMambo schreef:
Guernica schreef:
ja goed idee.. ga ik morgen gelijk doen :')

Als je niet onderbouwt waarom je zo zeikt over je buurt maar niet wil verhuizen heeft het imo weinig zin om te reageren.

ik onderbouw genoeg..
en een huis is zo gevonden natuurlijk.. :')

Ik had natuurlijk moeten weten dat je op zoek bent naar een huis, want dat was echt heel duidelijk.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:51

Ergens anders gaan zoeken? Ik denk dat als je in Rotterdam blijft, dat dit probleem ook blijft. En waar een wil is, is een weg, om het even heel hard te zeggen. Maar goed, ik ken jouw leven niet, dus daar ga ik verder ook niet over in discussie.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:51

Guernica schreef:
ik onderbouw genoeg..
en een huis is zo gevonden natuurlijk.. :')

Ik had natuurlijk moeten weten dat je op zoek bent naar een huis, want dat was echt heel duidelijk.[/quote]

dat had je natuurlijk ook kunnen vragen waarom ik hier nog woonde.. dan had je een normaal antwoord gehad

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:52

Mijn ervaring is dat echte echte vluchtelingen ook niet snel dé raddraaiers zijn.
Ik ken er daar van wat die hebben mee gemaakt, ouders voor de ogen gedood. Moeder en zus voor de ogen verkracht.
Maar alle die ik daarvan ken zijn niet crimineel. Die danken goed op de blote kniëen dat ze daar weg zijn en hier mogen zijn. Die gaan het niet verpesten. Die zijn veel te dankbaar.

Het zijn juist die gastjes die alles met een grote mond hebben gekregen en juist weinig hebben mee gemaakt, maar wel van alles een drama maken als een speenveraken. Dat is het gajes

Anoniem

Waarom verhuis je niet?
Waarom woon je er nog?

Is er een verschil dan? >;)

Limanade

Blue_Eyes schreef:
Ergens anders gaan zoeken? Ik denk dat als je in Rotterdam blijft, dat dit probleem ook blijft. En waar een wil is, is een weg, om het even heel hard te zeggen. Maar goed, ik ken jouw leven niet, dus daar ga ik verder ook niet over in discussie.

wij willen ook helemaal niet in rotterdam blijven
en we zijn heel hard op zoek naar iets ergens buitgen rotterdam.. maar zoals ik al zei, is dat vrijwel onmogelijk momenteel

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:53

Guernica schreef:
Waarom verhuis je niet?
Waarom woon je er nog?

Is er een verschil dan? >;)

je ondertoon

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:53

@Kazary: en die kun je dus ook niet terugsturen, want die hebben gewoon een Nederlands paspoort.

Enniewee - ik ga slapen. Als mijn blonde buurjongen uit het studentenhuis tenminste niet te vaak met zijn brommer door mijn slaapkamer het paadje naast mijn huis rijdt. ;)

kazary

Re: Is het nou zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:54

Nee, die hebben vaak een dubbel paspoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:55

Wát een bullshit. Je roept zelf om het hardst dat het belachelijk is, dan vraag ik waarom je dan niet verhuist en dan heb ík een ondertoon?

Maar goed, succes met zoeken verder, met zo'n instelling kom je vast ver.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-04-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:56

kazary schreef:
Nee, die hebben vaak een dubbel paspoort.

Dan kun je ze nog niet 'terugsturen', want ze zijn wel Nederlands Staatsburger. :j

Welterusten!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:57

Guernica schreef:
Wát een bullshit. Ze roept zelf om het hardst dat het belachelijk is, dan vraag ik waarom je dan niet verhuist en dan heb ík een ondertoon?

Maar goed, succes met zoeken verder, met zo'n instelling kom je vast ver.

het gaat om de manier van reageren van je ja.. en die kwam bij mij over met een ondertoon

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:57

En dat dubbel paspoort zou daarom ook verboden moeten zijn.
Je wilt nederlander zijn, of je wilt dat niet. Je weet dat je hier je toekomst op wilt gaan bouwen, of je wilt dat niet.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:58

Blue_Eyes schreef:
@Kazary: en die kun je dus ook niet terugsturen, want die hebben gewoon een Nederlands paspoort.

Enniewee - ik ga slapen. Als mijn blonde buurjongen uit het studentenhuis tenminste niet te vaak met zijn brommer door mijn slaapkamer het paadje naast mijn huis rijdt. ;)

als de overheid inziet dat diegene een gevaar voor nederland is kunnen ze het nederlandse paspoort afpakken en terug sturen naar eigen land

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:58

kazary schreef:
Het zijn juist die gastjes die alles met een grote mond hebben gekregen en juist weinig hebben mee gemaakt, maar wel van alles een drama maken als een speenveraken. Dat is het gajes

Ik denk dat er meer Nederlanders of iig westerlingen zijn die voldoen aan deze beschrijving. Ik werk met veel buitenlanders, uit állerlei culturen, en het overgrote gedeelte heeft meer respect voor zijn medemens dan de gemiddelde Nederlander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:00

Als jij zo hard gilt dat het zo slecht is daar, vind ik de vraag waarom je dan niet verhuist heel voor de hand liggend.
Ik gebruikte letterlijk je eigen woorden, dus waarom ik dan schijnbaar op een bepaalde manier reageer kan ik niet thuisbrengen.

Maar goed, het is en blijft internet dus misverstanden blijven bestaan.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:00

faux je zegt het dat vind ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:02

Volgens mij is de enige oplossing van het hele probleem als mensen elkaar gaan zien als individuen in plaats van als een onderdeel van een bepaald ras..
Als men verder kijkt dan de grenzen van hun land en belangrijker; verantwoordelijkheid neemt, óók voor de rest van de wereld.
Elk mens is een mens en iedereen verdiend gelijke kansen, een grens is slechts een grens..

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:02

Toen mijn ouders in ons huis gingen wonen, toen kwamen de buren kennismaken (nederlands 35+ echtpaar, 2 jonge kinderen).
Eerst wat ze zeiden was: 'We waren bang dat er turken kwamen, maar gelukkig zijn jullie gewoon Nederlanders...'

Erg jammer zo'n binnekomertje! Gaat toch nergens meer over in NL.

En wat er wordt gezegd over die loverboys, laatst was er een meisje bij de Wereld draait door en die had niet eens aangifte gedaan, en dan zeiken over de politie doet niks tegen buitenlanders.. jaa doeeeii!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:03

Hier in nederland krijgt als voorbeeld iedereen scholing, maar als ze het zelf vertikken om daar de best te doen?

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:04

Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar ik wil toch graag het mijne hierover zeggen. Ik kan dit niet statistisch onderbouwen, ik verwoord hier slechts een gedachtenkronkel.

Ik denk niet dat criminaliteit onder de autochtonen in een doofpot gestopt wordt en ook denk ik niet dat alle autochtonen lieverdjes zijn. Ik geloof er in dat er procentueel gezien meer allochtonen (met alle verschillende afkomsten bij elkaar) delicten begaan.

Zoals ik hierboven al vermeld heb ben ik niet bekend met de statistieken. Toch zou ik bovenstaande graag toelichten aan de hand van een voorbeeld (al is die misschien niet helemaal realistisch). Stel dat Nederland 1000 inwonders zou hebben waarvan 950 autochtoon en 50 allochtoon. Stel dat van alle delicten, dus 100%, 90% door autochtonen gepleegd wordt en 10% door allochtonen, bijvoorbeeld uitgaande van 100 delicten per jaar. Dat zou betekenen dat 90 van de gevallen door autochtonen wordt gepleegd en 10 gevallen door allochtonen. Maar omdat de bevolkingsaantallen zo verschillen, 950 autochtoon en 50 allochtoon zou dit betekenen dat 1 op de 10 autochtonen en 1 op de 5 allochtonen een delict zou plegen.

Dit zou volgens mij verklaarbaar zijn wanneer er gekeken wordt naar de achtergrond van de verschillende etnische afkomsten. Autochtonen zijn volledig opgegroeid met de Nederlandse cultuur, echter allochtonen hebben veel meer te verstouwen gekregen (denk aan vluchtelingen met een dramatisch verleden maar ook het aanpassen en omschakelen opzich). Daardoor denk ik dat allochtonen een grotere kans hebben op financiele en psychosociale problematiek, wat de kans op criminaliteit natuurlijk vergroot.

Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat het zo zit, echter voordat ik mijn 'betoog' echt kracht bij kan zetten zal ik mij eerst inderdaad beter moeten verdiepen in de statistieken.

Hier dus mijn gedachtenkronkel.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:05

Guernica schreef:
Volgens mij is de enige oplossing van het hele probleem als mensen elkaar gaan zien als individuen in plaats van als een onderdeel van een bepaald ras..
Als men verder kijkt dan de grenzen van hun land en belangrijker; verantwoordelijkheid neemt, óók voor de rest van de wereld.
Elk mens is een mens en iedereen verdiend gelijke kansen, een grens is slechts een grens..

.. en pestventjes heb je overal.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:10

Alleen kom je in sommige bevolkingsgroepen meer pestventjes tegen dan in andere.
En dat geeft dan helaas voor de niet pestventjes ook eens tempel. Dat is helaas waar. Maar dat is niet gekomen omdat er zoveel lievertjes zijn.