boodschappengeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:52

Wildgirl schreef:
Daarnaast, pasta hou je een week hooguit 2 vol maar daarna komt het echt je neus uit.
Toen ik net op mezelf woonde at ik minimaal 2x per week pasta, soms wel 2 of 3 x, nu, 4 jaar later 1 keer per 2 weken.
Ik kom rond van zo'n 50 euro per week incl katten(hond is duurder :D ).

Ik at in het begin ook heeeeel veel pasta, nu zelden nog en dan neem ik die verse duurdere van AH goedkope spaghetti kan ik niet meer zien haha

TurdusMerula

Re: boodschappengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:49

Ik wil altijd Grande Italia, maar da's helemaal niet zo goedkoop... :+

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:05

Juangi schreef:
Tips

- Niet boodschappen halen met volle maag (is al 5x gezegd :+ )
- Veel naar de markt, Hema, Kruidvat en vooral eigenmerk
- Groente zelf verbouwen, kan ook in een flatje ;) Grote bak met aarde , en zaaien maar. Is goedkoper, leuker gezonder
- Veel aardappelen, pasta en rijst eten
- Veel voordeelverpakkingen kopen
- Invriezen, héél veel invriezen
- Kliekjes eten (restjes van eten invriezen en later weer opeten, gezond en even lekker, kan alleen niet met alle dingen, kan maar 1x weer ontdooid worden
- Op de aanbiedingen kijken
- Naar verschillende winkels. Soms is de Aldi/ Liddl weer duurder dan bijv. de AH/deen/vomar. VB: Bakje met pitloze druiven, Liddl is 2,50. Deen is 1 euro. Zelfde hoeveelheid druiven

;) En dat van een 15jarige :)

dat wilde ik ook kwijt.
Lidl gooit de laatste tijd de prijzen ook flink omhoog. huismerken van hoogvliet en ah zijn soms goedkoper!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 07:40

ben je met een kant en klaar maaltijd wel echt voordeliger uit?
ik heb soms wel eens de allerhande van de AH(tijdschrift) en daarin staan recepten, maar die prijs per persoon is meestal lang niet zo duur als een kant en klaar maaltijd!

meestal nl. rond de 1.60 a 2 euro9
(als je aparte dingen als lamsvlees erdoor doet wordt het wel duurder trouwens!maar ik ben vegetarier dus daar niet mee te maken)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 12:00

Volgens mij ben je met een kant en krale maaltijd toch wel degelijk goedkoper uit hoor... 2,50 en je hebt een héle maaltijd voor je neus.. Oké of het lekker is, dat is een ander verhaal :D Als ik een gerecht zelf in elkaar wil flansen kom ik wel duurder uit.

Tegenwoordig neem ik de goedkopere spaghettisauzen ipv Grand italia.. Kunnen ook best lekker zijn!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:34

Kant en klaar is over het algemeen toch echt duurder... misschien lijkt het alsof je duurder uit bent wanneer je het zelf zou maken, maar over het algemeen heb je dan toch echt meer in hoeveelheid en ben je goed bekeken toch echt goedkoper uit :j .

Geef eens specifieke voorbeelden van kant en klare maaltijden, wat de ingredienten zijn, in welke winkel en hoe duur... dan ga ik kijken of ik dat goedkoper zou kunnen maken :D .

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:15

Ik denk ook dat het goedkoper is om zelf te koken, dan hou je toch altijd wel wat over voor een volgende keer (Als je alleen bent iig!)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:21

voor meerdere mensen is het sowieso goedkoper om zelf te koken, kan je ook wat groter inslaan :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:58

100,- Per maand? Opzich moet dat lukken ja. Ik woon samen met me vriend en wij maken ongeveer 200,- per maand op aan boodschappen.
Ligt er natuurlijk ook aan waar je je boodschappen koopt, en hoeveel lekkere dingen je erbij koopt...
Maar ik neem aan dat 100 euro per maand wel genoeg moet zijn!