Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:05

xTamara schreef:
Zusje of broertje van apen? Komop zeg..
En dat over die kikker zei ik net al.. Dat was gewoon een voorbeeld..
Van vis naar schildpad dan..
Nee dankje.. Ik hoef niks van die Darwin te lezen.. In mijn ogen ken ik de waarheid over het bestaan van de mens al ;)

Dat is jammer, ik heb namelijk ook de bijbel gelezen, niet om het te 'geloven' maar meer omdat ik nieuwsgierig ben naar andere denkbeelden. Als je jezelf meer open stelt voor andere meningen zonder ze per definitie af te keuren zal je dat ver helpen in de wereld :) Gewoon een advies

Edit: Behoren ze de evolutietheorie trouwens niet gewoon op de middelbare school te geven?
Laatst bijgewerkt door Piera op 12-02-09 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:06

xTamara schreef:
@Mystica: Daar gaat het me ook totaal niet om.. Er zijn mensen die vinden dat we van dieren ofzo afstammen nouja best.. Ik geloof het alleen niet ;)

Ik geloof ook niet in de evolutie theorie, hell, Darwin veranderde zelfs van gedachte voordat hij dood ging :+
Maar dat neemt niet weg dat ook mensen dieren zijn.

Mereltje

xTamara schreef:
@mereltje: Je reactie klonk een beetje gericht op alle christen vandaar, sorry als ik dat verkeerd begrepen heb ;)

Hoef je geen sorry te zeggen hoor, maar was dus alleen gericht op TS ;)

Aradis

xTamara schreef:
Nee dankje.. Ik hoef niks van die Darwin te lezen.. In mijn ogen ken ik de waarheid over het bestaan van de mens al ;)

Als jij zo bekrompen reageerd kun jij niet verwachten dat andere mensen wel ruimdenkend op jouw reageren.
Je kunt pas werkelijk goed discussieren als je ook de denkwijze en argumenten van je tegenpartij kent, anders wordt het gewoon een "welles!Nietes!" spelletje..

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:08

Spirit schreef:
xTamara schreef:
Ten 2e dieren hebben geen seks voor het plezier..

Dolfijnen blijkbaar wel. :D

Mensen zitten helemaal niet zo heel anders in elkaar dan dieren hoor, als ik dit heel letterlijk op vat. :D
De mens heeft wel een soortnaam ja: Homo sapiens.
Mensen zijn gewoon intelligenter dan de meeste andere dieren en hebben zich daarom op deze manier ontwikkeld.

Hmm, ik vind veel mensen toch echt niet intelligenter dan de meeste dieren, zeker niet als ik naar een aantal opmerkingen op dit forum kijk.
Als mens mag je dus onverdraagzaam, intolerant, moord en wraaklustig zijn, iemand afrekenen op huidskleur, sexuele voorkeur, huidskleur, etc.
De meeste mensen kunnen praten, of doen een poging daartoe en een kleinere groep kan schrijven, een nog kleinere groep kan logisch nadenken.
De rest ( ca. 98%) zijn de beesten van de dierenwereld en doen dingen die geen enkel ander dier zal doen, zoals de wereld vervuilen, oorlog voeren, etc.
En we stammen gewoon af van de apen, God is geen oude man met een witte baard ( als hij al bestaat) en de hel en hemel zijn bedacht door een paar mensen die de rest in het gareel wil houden, en dat is ze aardig gelukt.
De aarde is niet in 6 dagen geschapen en homosexualiteit is al zo oud als de wereld: staat ook in de bijbel; heb uw naaste lief!!! :Y) 8-) .

Maar even on topic: de lerares had niet zo mogen handelen, al had ik zelf toch ook wel een opmerking geplaatst als een van mijn leerlingen iets dergelijks gezegd hadden.
Uitpraten met afdelingsleider en samen met de docent in kwestie eruit proberen te komen!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:10

Ja klopt..
Maar ik heb geen intresse in Darwin..
Zoals er al gezegt word, hij veranderde zelf van gedachte..
Er ongeloofwaardig in mijn ogen..
En als ik zelf vind dat ik de waarheid heb gevonden?
Wat maakt het uit?

Evolutietheorie is inderdaad wel verplicht.. Mijn school gaat er even doorheen.. Meer niet..
Wel hebben ze het over de oerknal en dat soort dingen..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:12

Piera schreef:
Edit: Behoren ze de evolutietheorie trouwens niet gewoon op de middelbare school te geven?

Ik heb het wel gehad... maar mijn middelbare school was niet christelijk. Weet niet of daar verschil tussen zit?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:13

Spirit schreef:
Piera schreef:

Ik heb het wel gehad... maar mijn middelbare school was niet christelijk. Weet niet of daar verschil tussen zit?

Nee niet veel..
Bij ons gaan ze er even doorheen.. Vooral omdat de meeste leraren er niet in geloven..
En bij ons op school zijn er echt heel veel refo's, en die ouders zullen dat waarschijnlijk niet waarderen.
Dit is niet mijn mening hoor ;)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:14

xTamara schreef:
Zoals er al gezegt word, hij veranderde zelf van gedachte..
Er ongeloofwaardig in mijn ogen..

Ook genoeg Christenen geloven op den duur niet meer. Net zo goed ook pastoors/dominee's, daarom is het toch nog niet direct ongeloofwaardig?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:16

Overigens hebben bonobo apen ook seks voor het plezier hoor
En varkens hebben een orgasme van een half uur, denk dat die het ook wel fijn vinden...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:16

ElCid schreef:
Hmm, ik vind veel mensen toch echt niet intelligenter dan de meeste dieren, zeker niet als ik naar een aantal opmerkingen op dit forum kijk.
Als mens mag je dus onverdraagzaam, intolerant, moord en wraaklustig zijn, iemand afrekenen op huidskleur, sexuele voorkeur, huidskleur, etc.
De meeste mensen kunnen praten, of doen een poging daartoe en een kleinere groep kan schrijven, een nog kleinere groep kan logisch nadenken.
De rest ( ca. 98%) zijn de beesten van de dierenwereld en doen dingen die geen enkel ander dier zal doen, zoals de wereld vervuilen, oorlog voeren, etc.

Als je het op die manier bekijkt, heb je inderdaad wel gelijk.
Ik bedoelde het echter niet op deze manier, meer intelligent als in: de capaciteit om zich op zo'n manier te ontwikkelen.

Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik hoop wel dat je begrijpt dat ik de mens niet superieur vind, ik zie liever dieren dan mensen, onder andere ook om de dingen die jij hierboven zegt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:17

MarcoBorsato schreef:
Overigens hebben bonobo apen ook seks voor het plezier hoor
En varkens hebben een orgasme van een half uur, denk dat die het ook wel fijn vinden...

Geef mij dat. :')

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:18

MarcoBorsato schreef:

De beer misschien, dat vrouwtje staat maar te wachten met die zware kerel op d'r rug. :D

Oké, dit gaat wel erg offtopic. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:19

Overigens, ik heb nog nooit gehoord van Darwin die van gedachten veranderde :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:20

Spirit schreef:
MarcoBorsato schreef:

De beer misschien, dat vrouwtje staat maar te wachten met die zware kerel op d'r rug. :D

Oké, dit gaat wel erg offtopic. :D

Mannen hebben het altijd beter ;(

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:21

Op welke school zit je,TS?Op het Clv,Csv,ichthus?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:24

MarcoBorsato schreef:

Is wel banketstaaf, heb je daar zo je best op gedaan je halve leven. :')

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:26

Fiffill schreef:
MarcoBorsato schreef:

Is wel banketstaaf, heb je daar zo je best op gedaan je halve leven. :')

Misschien had hij alzheimer :P

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:28

Om weer even een on-topic reactie te geven na al dit zinlose gediscuseer.
Ik kan begrijpen dat de docente (samen met een hele hoop bokkers hier) het niet eens zou kunnen zijn met mening van TS en hier zelfs misschien van geschrokken is. De mening van TS is wat heftig, maar dat is aan haar.
Ik vind het onder geen voorwaarde door de beugel kunnen wat de docente hier gedaan heeft. Een leraar heeft een voorbeeldfuntie en dient zich ten allen tijde proffesioneel op te stellen. Vooral dat de docente TS ook in andere klassen belachelijk maakt vind ik getuigen van weinig vakcompetentie en weinig respect voor iemand zijn mening. Zoals iemand eerder al zei, de docente had TS kunnen leren haar mening wat genuanceerder te brengen. Ik vind niet dat TS dit móet en vind het ook erg flauw hoe hier gepraat wordt, maar het zou natuurlijk voor TS in de toekomst dit soort vervelende situaties besparen en het zou minder kwetsend zijn voor anderen.
Ik zou een brief naar de directie sturen en het verhaal ook aan een mentor vertellen (en natuurlijk proberen eraan te denken je mening iets vriendelijk te brengen, dat maakt het vooral voor jezelf een heel stuk gemakkelijker)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:29

Ik kan ook nergens op inet vinden dat hij van gedachten veranderde.... Volgens mij is dat wat gelovigen graag roepen, dat hij uiteindelijk toch nog in de Heere werd. Terwijl er meer bewijs is voor de evolutietheorie, dan voor God. Die EO presentator met dat wat langere haar was laatst bij de wereld draait door. Hij gelooft in allebei, hij zegt dat God de evolutie heeft geschapen. Mooie gedachte

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:32

MarcoBorsato schreef:
Ik kan ook nergens op inet vinden dat hij van gedachten veranderde.... Volgens mij is dat wat gelovigen graag roepen, dat hij uiteindelijk toch nog in de Heere werd. Terwijl er meer bewijs is voor de evolutietheorie, dan voor God. Die EO presentator met dat wat langere haar was laatst bij de wereld draait door. Hij gelooft in allebei, hij zegt dat God de evolutie heeft geschapen. Mooie gedachte

Dat heb ik volgens mij eens in een boekje van mijn wijlen Opa gelezen.. Dat God de evolutietheorie geschapen heeft om te "testen" of zijn volk dan wel aan hem vast hield. Maakt de gedachte al wat minder mooi, zo'n wantrouwige God ;)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:33

kinuh schreef:
Toen was het bijna tijd en zei ze (waar de hele klas gewoon bij was): Ik hoop dat jij later kinderen krijgt die homofiele gevoelens hebben en ongelukkig zijn, dan weet je hoe het is.Ik vind dit echt belachelijk, dit zeg je niet tegen een leerling. Ik zou niemand een ongelukkig kind toewensen, homo of niet, dit gun je toch niemand?

Hoe kan ze mij ongelukkig kinderen toewensen?

Heb niet alle pagina's gelezen, dus weet niet of het al geroepen is

Maar ik denk dat de lerares zelf een zoon of dochter heeft die gevoelens heeft voor hetzelfde geslacht. En zich misschien daardoor zelf aangevallen voelde en het er zelf heel moeilijk mee heeft. En ik denk dat ze met de dikgedrukte zin meer bedoelt van als jij later kinderen krijgt die homofiele gevoelens hebben en daardoor ongelukkig zijn, dan weet je hoe het is.

Maarja ik ben er niet bij geweest, ik ken jou niet en de lerares niet.

Het is in ieder geval geen gepaste reactie van de lerares maar misschien wel een heel gevoelig onderwerp voor haar. Naja en jij mag natuurlijk je mening ook hebben al had je het wat voorzichtiger kunnen brengen.

Misschien denk ik te nuchter.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:34

dus je bent niet ruimdenkend als je tegen het homohuwelijk enzo bent?

ik ben ook tegen het homohuwelijk en ook omdat ik in God geloof.
dat wil niet zeggen dat ik gewoon zeg: het mag niet. en dat mijn mening is.
ik heb er over gelezen, en er bij ons op een (christelijke) school wordt er ook gewoon over gediscuseerd.
ik ken een paar mensen die homo zijn en ik kan goed met ze opschieten. het si niet aan mij om te oordelen.
wel kan ik me in de ts vinden dat er veel mensen zijn waarbij hetwel op een hype lijkt. maar dat is aan iedereen om zelf te oordelen.
ik dnek dat respect belangrijk is, maar er worden bij os op school bijv. geen homo leraren aangenomen.
slecht? nee denk het niet. het si onze manier van leven, onze overtuiging. zoals moslims op hun scholen ook eigen gebruiken hebben die wij heelmaal niet kennen.

waar ik me aan erger is de kortzichtigheid van mensen hier. ze beschuldigen de ts en doen zelf precies hetzelfde. alsof christenen domme mensen zijn die alleen in de bijbel geloven en maar beperkt zijn en bekrompen omdat ze sommige dingen niet willen.
christenen weten er vaak echt wel over alleen ze zeggen nee. zoals ander ja zeggen.
en wat ik helemaal erg vind zijn mensen die heir zeggen dat je hopelijk nog eens ruimdenkend wordt. ik ben ruimdenkend op mijn manier. ik heb er voor gekozen om het niet goed te vinden en dat is mijn recht. niet heel de maatschappij hoeft iets te accepteren, omdat de meerderheid het wel goed vind.
en respect voor anders denkende mis ik ook, oftewel de pot verwijt de ketel.......
( dit geldt lang niet voor iedereen hoor, maar sommige zijn we erg laag) ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:35

MarcoBorsato schreef:

Gut, wat jammer dat ik geen Christen ben :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:36

Marjo_x schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat heb ik volgens mij eens in een boekje van mijn wijlen Opa gelezen.. Dat God de evolutietheorie geschapen heeft om te "testen" of zijn volk dan wel aan hem vast hield. Maakt de gedachte al wat minder mooi, zo'n wantrouwige God ;)

Maar zo is God. Ik heb ooit iets opgevangen over Job, die werd ook geteisterd, zodat God kon testen hoe diep het zat. God is denk ik gewoon niet echt mijn vriend :')