Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:58

Ik vind spijkerjasjes vreselijk, die zitten echt niet. Heb alleen zo'n kort model. Overigens moet ik nu wel denken aan een quote van iemand van msn:
Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months. - Oscar Wilde _O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:58

Myour schreef:
elmiran schreef:
M'n zusje heeft er af en toe wel wat moeite mee als ik b.v hetzelfde zou kopen. Mij zou het niks uit maken als ik een leuke broek heb, en zij die b.v een week later ook gekocht heeft.

Oh daar kan ik dus écht niet tegen. Ik koop ook bewust NOOIT iets dat een vriendin ook heeft, want ik vind
het ook echt niet leuk als het andersom gebeurt (tenzij ze er geen weet van hebben). Als ik toch iets zie dat
bv vriendin/zus al heeft, dan laat ik het hangen. Bij m'n zus vraag ik anders of ik het heel af en toe ook eens
aan mag (qua topjes alleen, broeken gaat niet lukken).

Een vriendin en ik kwamen wel een keer tegelijk met hetzelfde shirtje uit de paskamer alleen allebei een andere kleur. Wisten niet van elkaar wat we gingen passen :)) Allebei gekocht, maar we belden wel altijd even als één van ons het shirtje wou aantrekken zodat we niet met hetzelfde liepen :+

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:02

Ja dat zou ik zelf ook doen. Ik vind het niet erg om hetzelfde te kopen (oke moet ook niet te ver gaan natuurlijk....) maar dan is het idd wel goed om af te spreken wie wat aan doet.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:13

Picassox schreef:
Winniiee schreef:
Picassox : Beetje flauw dat je het zo beredeneerd. Dat staar er dus écht niet in!

Er stond in een aantal vorige post, van prioriteiten is het belangrijkte en bla bla bla...

Maar ik vind dat het niet zo zijn, er zijn genoeg arme mensen met priorieiten, die knoei hard werken voor het beetje geld wat ze binnen krijgen. Die ook erg verstandig met hun geld omgaan. Maar het geld gewoon weg niet over hebben. :)

Snap je hem nu wel? :)

Ik snap 'm, maar het blijven prioriteiten. Punt.
Ik ga ook verstandig met m'n geld om, ik moet toch ook aan kadootjes voor mensen denken enzo; ik kan m'n hand wel ophouden maar dat koop ik ook zelf. En als ik een duur kadootje voor iemand wil kopen, is het die maand geen of minder kleding, dat is mijn keuze.

Oh jeetje, jij koopt iedere maand kleding? Men, wish I had that luck! :Y)
En neen, kadootjes voor mensen, dat zijn geen vaste lasten imo. Kan je ook niet over "verstandig" omgaan over spreken.
Ik ben heel blij dat je ouders dat willen doen voor jou, maar de dag dat je er zelf zal voor moeten staan, vrees ik dat je de merkkleding vaarwel mag zeggen. Heb dat zelf ook gemerkt ;)
Als je de pak rekeningen ziet die je dan mag betalen, zal je al blij zijn dat er nog iets van over schiet voor een avondje uit :D

Ik heb wel merkkleding hangen, maar dat zijn echt gewone"basic-stukken" in mijn kast.
Geen Armani of Chanel voor mij, maar Esprit en Diesel. Is gewoon betaalbaar en vind je bijvoorbeeld even goed in de ZEB (moet je dus niet speciaal naar die "ene" winkel.)
Ik koop voor de rest veel bij de H&M, Coolcat, Only en de Vero Moda.
Kan je ook hele leuke spulletjes scoren voor weinig geld :j

Ik vind het net leuk om te kunnen zeggen; ik heb er maar zo "weinig" voor betaald. Heb hier een T-shirtje liggen van VIER euro! En al veel mensen vroegen me waar ze het konden kopen :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:15

Penny (Picassox) werkt zelf ook voor der centen. Die weet echt wel hoe ze met geld om moet gaan :).

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:18

JorisDy schreef:
Penny (Picassox) werkt zelf ook voor der centen. Die weet echt wel hoe ze met geld om moet gaan :).

Ik ken genoeg mensen die ook hard werken verstandig met hun geld omgaan :) en kunnen het toch niet betalen. ;)
Laatst bijgewerkt door Winniiee op 12-02-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:18

Ik draag ook altijd merkkleding. Vooral broeken, maar dat is gewoon genoodzaakt. Komt namelijk omdat ik 1.78 ben, lengtemaat 34. en bij de taille heb ik maat 26. dus in een gewoon h&m broekje pas ik niet! die zijn altijd veel te kort. en vind de kwaliteit beter, heb wel eens goedkope shirts gehad van de h&m , die zijn zo stuk. en heb nu een shirt al een jaar!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:23

Winniiee schreef:
JorisDy schreef:

Ik ken genoeg mensen die ook hard werken verstandig met hun geld omgaan :) en kunnen het toch niet betalen. ;)

Wat ik nu ga zeggen klinkt heel gemeen. Zo bedoel ik het niet. Maar dat is niet ons probleem.
Wij hebben de mazzel dat wij het er geld voor hebben en het eraan kunnen uitgeven. Misch dat die mensen minder verdienen dan onze ouders?
Penny en mijn ouders hebben allebei een eigen bedrijf, en dan heb je het in sommige tijden makkelijk en in sommige tijden alleen maar moeilijker.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:24

Ik denk dat het voor jongeren wel een prioriteit kan zijn om in merkkleding te lopen. Ze kunnen hun geld toch alleen maar aan kleding etc. uitgeven, want ze hoeven geen eten, huis, belasting, elektriciteit, gas en water te betalen.

Ik daarentegen stel absoluut geen prioriteiten aan merkkleding. Ik koop wat ik leuk vind, en ik ben blij als ik 10 euro aan een broek uitgeef en niet blij als ik er 120 euro aan uitgeef. Waarom zou ik in godsnaam 120 euro uitgeven voor dezelfde kwaliteit? Zie ik nou toevallig een leuk shirtje etc. wat van een merk is en niet zo duur is kan ik dat best kopen.

Verder hou ik wel van duurdere merken zoals prada, chanel etc. maar koop ik dat absoluut niet want ik heb er geen geld voor. Maar af en toe kwijlen bij een winkel kan ik best doen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:24

En we gaan offtopic en worden veel te persoonlijk. Het gaat er niet om hoe wij aan ons geld komen of waar we het verder aan uit geven. De vraag is: Of de mensen hier op Bokt het zinvol vinden ja of te nee.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:26

JorisDy schreef:
En we gaan offtopic en worden veel te persoonlijk. Het gaat er niet om hoe wij aan ons geld komen of waar we het verder aan uit geven. De vraag is: Of de mensen hier op Bokt het zinvol vinden ja of te nee.

Denk dat dat er wel mee te maken heeft. Mensen met rijkere ouders hebben meer kans dat ze vanaf kleins af aan al merkkleding krijgen en daar dus ook in doorgaan. Mensen met minder rijke ouders hebben dat minder snel en hechten er waarschijnlijk minder snel waarde aan.

whisperramse

JorisDy schreef:

Maar de dag dat je alles zelf moet betalen, (huur, gas, water, elektriciteit, paarden en wat weet ik nog allemaal) MOET je het voorbij zeggen is mijn ervaring.
Vroeger deed ik ook zo onnozel hoor, kocht ook veel te dure dingen (zoals zadeldoeken van 70 euro), dat haal ik nu niet meer in mijn hoofd, want dat kan een zwart gat in een rekening maken.
Als er iets over is, op het einde van de maand, zijn wij al tevreden :j

Ik kies er trouwens bewust voor hoor. Dieren krijgen hier allemaal kwaliteitsvoeder, ik rijd rond met brommer en vriend met fiets.
Voor hetzelfde geld koop ik eten van de Aldi, MAAR kan ik me wel een auto permitteren.

Zoals al gezegd; iedereen stelt prioriteiten.
Ik denk dat als je moet kiezen tussen "een dure kado voor vrienden of kleding" en "rekeningen van deze maand of kleding" niet meer te vergelijken valt.
Dus ja, imo is iemand best verwend als hij daartussen "moet" kiezen :j

Winniiee

Niet jullie probleem nee, maar in de beginpost word er gevraagd wat je ervan vond. :)
Mijn moeder heeft ook een eigen bedrijf en zou er het geld ook wel voor kunnen uitgeven maar zij vind het gewoon geldklopperij. :)

Klonk idd best gemeen ja... ;)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:29

Hinata schreef:
JorisDy schreef:

Denk dat dat er wel mee te maken heeft. Mensen met rijkere ouders hebben meer kans dat ze vanaf kleins af aan al merkkleding krijgen en daar dus ook in doorgaan. Mensen met minder rijke ouders hebben dat minder snel en hechten er waarschijnlijk minder snel waarde aan.

Maar dan nog blijft de vraag: Vinden jullie het zinvol. En daarbij maakt de achtergrond niet uit en doet het er niet toe

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:31

Ik vind het niet zinvol. Je betaald voor een merk. Terwijl je vaak zo'n zelfde shirt zonder die 5 letters voor een stuk minder geld kan kopen. TOTAAAAAAAAAAAAAAL niet zinvol dus.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:34

JorisDy schreef:
Maar dan nog blijft de vraag: Vinden jullie het zinvol. En daarbij maakt de achtergrond niet uit en doet het er niet toe

Tuurlijk wel! :j
Als je de achtergrond met materiële kwesties gaat gaan vergelijken kom je ALTIJD weer bij datzelfde punt.
Mensen die nooit merken konden kopen vinden het dus al snel "onzin".
Ik behoor zowat bij die klasse.
Daarentegen heb ik wel drie paarden, dus kan ik niet zeggen dat het niet "kon" hoor.
Zonder paarden zou ik daar wellicht ook veel meer geld aan uit geven, want er zou veel meer overschieten :D

Mensen die het zich wel kunnen permitteren hechten daar dan weer wel belang aan.
Ik vind iemand die er belang aan hecht, nog niet direct verwend.
Ken mensen die een maand of langer sparen voor die ene broek van dat merk te kopen.
Maar iemand die zich dan "te" goed voelt om in een C&A-shirt te lopen :roll: (niet naar jou, TS bedoeld, maar heb dit ergens zien passeren). Men, sla dat mens dood :D

Zoals ik al zei; waar je prioriteiten stelt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:46

Ik vind het doodzonde om 40 euro neer te tellen voor een replay shirt :o . Vind die kleding vaak niet eens mooi!

Dan heb ik liever 2 shirtjes, 3 truien en een topje van de H&M dan een broek van Replay/G-star.

Hoewel ik mijn paard dan wel weer 'verwen' met alleen merkspul :P (Eurostar dekjes, Anky enz). best wel raar als ik er zo over na ga denken :+

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:49

Ik zou wel merk dragen om een designer te steunen als ik de centjes had.. puur voor de kunstenaar die t maakt :P maar de merken die massaal worden gemaakt geef ik niks om. Als je een "massa" merk levensgroot op je shirt hebt, zeg je daar alleen maar mee dat je er graag hetzelfde uit wilt zien als de rest.. denk aan al die bjorn borg enzo..

Met kleding een statement maken kan best, maar ik draag dingen omdat ik ze leuk vind. Ik zou alleen een groter merk kopen als ik iets ook heel erg mooi vind, b.v. de stof van bijzondere kwaliteit, origineel ontwerp, vintage e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:52

Hinata schreef:
Ik vind het niet zinvol. Je betaald voor een merk. Terwijl je vaak zo'n zelfde shirt zonder die 5 letters voor een stuk minder geld kan kopen. TOTAAAAAAAAAAAAAAL niet zinvol dus.

Tussen een broek van de markt en een merkbroek zit wel wat verschil...

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:55

Daar zit inderdaad wel wat verschil tussen, maar H&M, vero moda en C&A broeken zijn ook prima.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:56

Het ligt er gewoon aan wat je ervoor over hebt, en de een heeft er meer voorover dan de ander. Prima toch? :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:56

ik ben niet zo van de merken, uiteraard heb ik ze wel. voornamelijk esprit en forecast. die kleding vind ik mooi en zit me ook heerlijk. verder vind ik de kwaliteit belangrijker dan het merk.
koop net zo graag een jurkje van 15 euro bij de hema die goed aanvoelt als één van 60 (of meer) bij een merkzaak

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:58

Tja, ik heb wel merkdingen in mijn kast hangen..
Maar net zo goed tweedehands zooi of van de H&M..
Als ik iets leuk vind (en het geld heb :=) koop ik het,
of het nou zo'n labeltje heeft met een naampje er op of niet :+

Van mijn drie paar schoenen zijn er twee merk-dingen: Adidas en s.Oliver..
Een tijdje terug toen ik nieuwe schoenen had gekocht van de Replay moest iemand anders mij vertellen dat dat een hartstikke bekend merk was :')
Zal wel.. :+

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel merkspul ik in mijn kast heb hangen..
Ik was een tijdje geleden wel helemaal fan van il'Dolce, voor spijkerbroeken,
maar die winkel die dat verkocht is er mee opgehouden ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:58

Als je een gangbare maat hebt ja en niet al te kieskeurig bent. :P
Ik ben klein en heb nog brede heupen ook, een mooie broek vinden die ook nog lekker zit is voor mij mission impossible, OF ik moet naar de duurdere broeken (250-350 euro) gaan kijken, dan zie ik er nog wel eens wat tussen liggen. Een fijn zittende broek is voor mij goud waard. :)

Edit; even een toevoeging. Shirts en die soort dingen maken mij echt niks uit. Loop net zo makkelijk in een shirt van 10 euro als in eentje van 50 euro, al moet ik over die van 50 euro wel veel langer nadenken. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-09 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:59

kazary schreef:
Dat maak jij er zelf dan weer van. En dat je ouders niet hard werken zegt ook niemand. Maar dat ze wel een flink inkomen hebben is wel duidelijk. Anders kon jij simpelweg die dure merken al niet kopen. En kon je niet eens de vraag stellen wat vinden jullie ervan.
En dan is van sommige het antwoord, er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan merken.
En 110 aan kleding geld vind ik enorm luxe en dus bij dure spullen horen. En vind ik dat wel een vorm van verwaand over komen als je dat maar heel normaal vind om te krijgen.
Jij vraagt een mening en krijgt die. Jammer als die anders is als je had gehoopt.

Eerste plaats moet ik zeggen dat ik het echt enorm triest vind dat in dit topic zoveel stereotype en vooroordelen te vinden zijn vooral naar mensen die merkenkleding dragen.

Citaat:
Anders kon jij simpelweg die dure merken al niet kopen. En kon je niet eens de vraag stellen wat vinden jullie ervan.

Om even een vooroordeel te nemen, wie zegt dat het niet uit een outletkomt, stockverkoop, gekregen, tweedehandswinkel?

Spijtig dat je zo rechtlijnig denkt, goede stof om over na te denken.

Als ik wil kan ik makkelijk een charles yourdan pump van 530 voor 30 euro scoren, meisje voor je roept kan je beter zelfreflecteren
Laatst bijgewerkt door lesilla op 12-02-09 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt