Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Is altijd weer moeilijk om het begrijpelijk uit te leggen.
Myukii schreef:Johova's, Johava's, Johavaha's, Jahova's, wát een verbasteringen komen hier voorbij zeg!
Vind het wel heel interessant Marloez, dat jouw ouders Jehova's getuigen zijn! Ik dacht altijd dat contact met mensen die geen Jehova's getuigen zijn werd afgeraden? Maar voor zover ik begrijp hebben jouw ouders je niet het huis uit gestopt toen je besloot niet te geloven. Hoe ging dat, wil je daar over vertellen?
Ier schreef:Myukii schreef:Johova's, Johava's, Johavaha's, Jahova's, wát een verbasteringen komen hier voorbij zeg!
Vind het wel heel interessant Marloez, dat jouw ouders Jehova's getuigen zijn! Ik dacht altijd dat contact met mensen die geen Jehova's getuigen zijn werd afgeraden? Maar voor zover ik begrijp hebben jouw ouders je niet het huis uit gestopt toen je besloot niet te geloven. Hoe ging dat, wil je daar over vertellen?
Joyce het is Jehovah's getuigen.
Ik ga me schamen in een diep, duister hoekje en zal nooit meer mensen corrigeren als ik het zelf verkeerd ga doen
Hahha!

Myukii schreef:Johova's, Johava's, Johavaha's, Jahova's, wát een verbasteringen komen hier voorbij zeg!

Ik ben nooit geïnteresseerd geweest in het geloof en heb heel wat kladblokken vol getekend tijdens de bijeenkomsten.
Dus mijn ouders zagen het ook wel aankomen. Het heeft me alsnog wel heel veel moeite gekost, en heb het er erg moeilijk mee gehad, maar gelukkig durf ik nu helemaal achter mijn standpunt te staan, en accepteren mijn ouders het, ook al zouden ze het veel liever anders zien.
Evelli schreef:Waarom grof en gemeen zijn als je ook gewoon vriendelijk kan zeggen dat je geen interesse hebt en dat je als aantekening wilt dat dat zo is. Komen ze echt niet meer.
Snoevie schreef:dat doen andere geloven dus ook...........
misschien wel in mindere mate,maar het gebeurd wel
(wellicht een idee om toch enigzins het topic door te lezen)
_Madelon schreef:Wat ik me wel afvraag, waarom gaan zij langs de deuren? Waarom willen ze mensen overhalen. Dit doen de katholieken/christenen enzo toch ook niet? Ik geloof zelf niet en vind dat je andere mensen niet moet "lastig vallen" met zulk soort dingen. Als ik interesse zou hebben dan kom ik zelf wel.
)_Sigrid_ schreef:Persoonlijk vind ik het nogal onbeschoft om bij iemand aan te bellen en je overtuiging op te dringen, want meestal gaat het niet zo zachtzinnig.
Het is allemaal vrijwillig en in volle overtuiging hun medemens te helpen. 
'Heeft u belangstelling in deze folder waarin besproken wordt over eventueel leven na de dood?' *Wijzend naar folder waar dat onderwerp uitgebreid in besproken wordt.* Huisbewoner: 'Euh, nee.' Vader: 'oké! Dan gaan we weer verder! Prettige dag nog verder!'