wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:02

nee maar ik dacht dat het bij johovah's (?) niet mocht om meer geld uit te geven dan nodig is ofzoiets hmm.. het lukt me even niet om na te denken :o? :Z

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:02

Blij dat het duidelijk is. :D Is altijd weer moeilijk om het begrijpelijk uit te leggen.

Vuurwerk wordt doorgaans niet afgestoken omdat het zijn oorsprong heeft boze geesten te verjagen (China). In hun ogen dus een 'heidens ritueel', dat met een heel ander geloof te maken heeft, en daar willen ze niet aan meewerken.

Maar ik ken genoeg die wel wat vuurwerk afsteken, het is ook niet verschrikkelijk verkeerd ofzo in hun ogen. Persoonsgebonden denk ik. Je zult zelf moeten beslissen of je het wel/niet vindt kunnen. Verjaardagen, kerst en sinterklaas daarintegen worden écht niet gevierd.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:04

okee..
maar het word me allemaal even teveel dus ik ga tv kijken :+ en proberen na te denken
misschien kan het toch geen kwaad om een keer xo'n foldertje te lezen :o

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:05

het is JEHOVAH'S DebjeDopje...

idd zijn geloven vaak ook erg persoonlijk in de manier waarop het beleefd word vind ik

Joyce_

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:48

Johova's, Johava's, Johavaha's, Jahova's, wát een verbasteringen komen hier voorbij zeg!

Vind het wel heel interessant Marloez, dat jouw ouders Jehova's getuigen zijn! Ik dacht altijd dat contact met mensen die geen Jehova's getuigen zijn werd afgeraden? Maar voor zover ik begrijp hebben jouw ouders je niet het huis uit gestopt toen je besloot niet te geloven. Hoe ging dat, wil je daar over vertellen? :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:49

dat klopt gelukkig niet helemaal,ik geloof alleen bij de heel streng gelovigen.
mijn familie gaat ook met de rest van de familie om die niet gelovig is hoor.
mijn neef(zoon van de gelovige oom en tante)is ook niet gelovig en is ook niet het huis uit gekickt.
wellicht dat dat misschien bij de hele strengen gebeurd,maar dat weet ik niet helemaal zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:50

Myukii schreef:
Johova's, Johava's, Johavaha's, Jahova's, wát een verbasteringen komen hier voorbij zeg!

Vind het wel heel interessant Marloez, dat jouw ouders Jehova's getuigen zijn! Ik dacht altijd dat contact met mensen die geen Jehova's getuigen zijn werd afgeraden? Maar voor zover ik begrijp hebben jouw ouders je niet het huis uit gestopt toen je besloot niet te geloven. Hoe ging dat, wil je daar over vertellen? :)

Joyce het is Jehovah's getuigen.

:')

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:58

Ier schreef:
Myukii schreef:

Joyce het is Jehovah's getuigen.

:')

Okeee dit is echt wel heel erg. :') Ik ga me schamen in een diep, duister hoekje en zal nooit meer mensen corrigeren als ik het zelf verkeerd ga doen :D Hahha!

Thanks voor de uitleg Snoevie! :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:59

graag gedaan :)

Marloez weet er denk ik nog meer van,als het niet helemaal klopt wat ik zeg hoor ik het graag,maar zo heb ik het wel begrepen

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:02

ze zijn ooit bij mijn vader langs geweest.
en nadat hij echt paar keer duidelijk had gemaakt geen interesse te hebben en de deur dicht wou doen duwde ze een voet er tussen.... maar meneer heeft u geen interesse in god?!...mijn vader: maar natuurlijk wel.... ik ben god!! ze stonden zo raar te kijken dat mijn vader tijd had om de deur dicht te doen... ze zijn nooit meer terug gekomen.

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:06

Heel dom aankijken en iedere keer zeggen: "wazegu" raken ze vanzelf wel beu! Zelf niet in de lach schieten natuurlijk!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:09

Myukii schreef:

Tuurlijk, vraag maar raak hoor. :D

Ik heb mezelf niet laten dopen. Dat doen Jehovah's Getuigen niet meteen bij de geboorte, maar pas later op een leeftijd dat ze zelf kunnen beslissen. Er wordt een soort 'examen' afgelegd om zeker te weten of die persoon weet wat het geloof inhoudt en of diegene zich wil laten dopen. Als een persoon zich eenmaal heeft laten dopen en vervolgens het geloof verlaat, dán wordt zo'n persoon uitgesloten en mag officieel eigenlijk geen contact meer hebben met geloofsgenoten (incl. familie binnen het geloof!). Als zo iemand spijt heeft dan kan diegene alsnog naar de bijeenkomsten komen om te bewijzen dat hij/zij spijt heeft. Dan kan zo'n persoon ook weer eerder toegelaten worden binnen de gemeenschap. Indien de desbetreffende persoon niet terug wil, dan wordt contact ermee vermeden.. Ik heb hier dus gelukkig geen last van omdat ik me niet heb laten dopen. :D Ik ben nooit geïnteresseerd geweest in het geloof en heb heel wat kladblokken vol getekend tijdens de bijeenkomsten. O:) Dus mijn ouders zagen het ook wel aankomen. Het heeft me alsnog wel heel veel moeite gekost, en heb het er erg moeilijk mee gehad, maar gelukkig durf ik nu helemaal achter mijn standpunt te staan, en accepteren mijn ouders het, ook al zouden ze het veel liever anders zien. :)
Laatst bijgewerkt door Marloez op 03-02-09 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:10

dat klinkt nog best heftig.
mijn neef is dus niet meer gelovig,maar word niet geweerd door zijn ouders.
hebben normaal contact

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:14

Gelukkig komen ze niet zo vaak meer aan de deur in de buurt waar ik nu woon, maar het was vroeger standaard om direkt te vertellen...ik geloof in reincarnatie...om ze dan direkt weer rechtsomkeert te zien maken.
Verschrikkelijk vind ik dit soort mensen!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:22

Evelli schreef:
Waarom grof en gemeen zijn als je ook gewoon vriendelijk kan zeggen dat je geen interesse hebt en dat je als aantekening wilt dat dat zo is. Komen ze echt niet meer.

ik ben zelf opgevoed als jehovah's getuige (ben het nu niet mee,maar moeder en broer zijn het nog wel)
en idd,..onbeschoft doen schiet je niks mee op.

er word keurig bijgehouden welke deur ze "gedaan"hebben en bij mensen die niet thuis zijn komen ze een andere dag weer terug

ze houden ook een briefje bij met "niet-bel-adressen"
dus als je wilt dat ze niet meer komen zeg je gewoon dat je een niet-bel-ades wilt worden.
dan is het probleem opgelost en komen ze niet meer langs.

vraag me alleen bij sommige berichten hier af of ze wel echt jehovah's getuigen aan de deur hebben gehad,... ze zullen nl nooit beginnen met we komen het licht brengen of we komen jezus brengen,want daar gaat het bij hun helemaal niet om.

nogmaals,.ik ben zelf geen jehovahs getuige meer,.maar heb nog wel veel kennissen/vrienden die het zijn,.en zijn over het algemeen allemaal beschaafde mensen.
en ja,.langs de deuren ben ik ook geweest in mijn jeugd,.en heb nooit gemerkt dat het op die manier is gegaan zoals het hier voorgeschreven word.
en nee ik heb geen rotjeugd gehad,.verre van dat :D

tuurlijk heb je altijd "rotte appels"ertussen,.. maar merendeel accepteerd gewoon nee en anders laat je je nogmaals opschrijven als niet-bel adres

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:24

dat is het idd,sommige mensen die een rot ervaring hebben gehad,veroordelen gelijk alle anderen ook zo.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:18

Ik zeg eerlijk ik heb niet alles gelezen.

Ik laat ze altijd rustig uitpraten en zeg dan dat ik geen interesse heb.

Wat ik me wel afvraag, waarom gaan zij langs de deuren? Waarom willen ze mensen overhalen. Dit doen de katholieken/christenen enzo toch ook niet? Ik geloof zelf niet en vind dat je andere mensen niet moet "lastig vallen" met zulk soort dingen. Als ik interesse zou hebben dan kom ik zelf wel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:19

dat doen andere geloven dus ook...........
misschien wel in mindere mate,maar het gebeurd wel
(wellicht een idee om toch enigzins het topic door te lezen)
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 03-02-09 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:20

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:29

ik geef altijd aan dat ik al geloof in de bijbel, willen ze e dan toch hun gelofswijze opdringen dan maak ik ze duidelijk dat ik bloeddonor ben.......vinden ze niet leuk want volgens hun wijze van geloven zit daar je ziel in.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:30

dat klopt inderdaad. mijn oom heeft een hart operatie ondergaan met een soort plasma,omdat ze geen bloed willen aannemen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:36

Ik adviseer de NEE Creationisme/ JA Darwin sticker die een klasgenoot van mij heeft laten ontwerpen.

http://www.neecreationisme-jadarwin.nl/

Oh, lees net helaas dat ze uitverkocht zijn. Maar het geeft meteen duidelijk je standpunt weer (als je er zo over denkt tenminste...)

En anders hang je zelf een briefje op.

Persoonlijk vind ik het nogal onbeschoft om bij iemand aan te bellen en je overtuiging op te dringen, want meestal gaat het niet zo zachtzinnig. Ik ben atheïst, maar het komt toch echt niet in mijn hoofd op om bij mensen aan te gaan bellen en te zeggen: Zal ik je eens wat vertellen, God bestaat niet...die is door mensen bedacht.

Maarja, wij zijn inmiddels niet-bel adres dus we hebben er geen "last" meer van.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:37

Snoevie schreef:
dat doen andere geloven dus ook...........
misschien wel in mindere mate,maar het gebeurd wel
(wellicht een idee om toch enigzins het topic door te lezen)

Als je het goed vind ga ik geen 13 pagina's doorlezen waar het merendeel precies dezelfde gedachten heeft als ik.

Hier in de buurt ben ik nog geen andere geloven tegen gekomen. En oke, zij hoeven het ook niet te doen.
Geloof is een keuze, dat kan en mag je iemand niet opdringen. Foldertje gaat altijd hoppa de papierbak in.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:42

Deze bedoelde ik overigens:

Afbeelding

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:59

_Madelon schreef:
Wat ik me wel afvraag, waarom gaan zij langs de deuren? Waarom willen ze mensen overhalen. Dit doen de katholieken/christenen enzo toch ook niet? Ik geloof zelf niet en vind dat je andere mensen niet moet "lastig vallen" met zulk soort dingen. Als ik interesse zou hebben dan kom ik zelf wel.

Ze gaan langs de deuren omdat er in de bijbel staat dat ze dat horen te doen. Ze kijken niet naar andere geloven of die dat wel/niet doen (integendeel :D )

_Sigrid_ schreef:
Persoonlijk vind ik het nogal onbeschoft om bij iemand aan te bellen en je overtuiging op te dringen, want meestal gaat het niet zo zachtzinnig.

Niet zachtzinnig? Waar baseer je dat op dan? Het wordt deze mensen absoluut afgeraden opdringerig te doen. Natuurlijk zul je altijd mensen er tussen hebben die dat wél doen. Maar het wordt ze niet geleerd! Het is ook niet zo dat ze er zelf beter van worden als de huisbewoner het foldertje wel aan neemt. Ze zullen er geen extra 'punten' of wat dan ook voor krijgen. :D Het is allemaal vrijwillig en in volle overtuiging hun medemens te helpen. :j
Mijn vader is ook altijd heel makkelijk. :') 'Heeft u belangstelling in deze folder waarin besproken wordt over eventueel leven na de dood?' *Wijzend naar folder waar dat onderwerp uitgebreid in besproken wordt.* Huisbewoner: 'Euh, nee.' Vader: 'oké! Dan gaan we weer verder! Prettige dag nog verder!' :D