Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ylana schreef:Voor iedereen die roept `Groeit snel dicht, zie je niets meer van` kan ik helaas de andere kant van het verhaal vertellen.
Mijn moeder vond het o zo leuk om bij mij voor mij 1e verjaardag gaatjes te laten schieten.
Vanaf toen ik 12 jaar was heb ik ze nooit meer in gehad. Ik vind het nog steeds vreselijk!
Ik ben nu 28 en de gaatjes zijn nooit meer dicht gegaan.
Mijn linker gaatje onsteekt zelfs minimaal 4 keer per jaar. Dan wordt hij dik, pijnlijk en komt er pus uit. Dit terwijl er dus al 16 jaar geen oorbel meer in gezeten heeft.
Ik ben dus absoluut tegen het schieten van oorbellen bij baby´s. Wat mij betreft mag het zelfs verboden worden tot het kind oud genoeg is om zelf te beslissen.
Mijn 2 dochter zullen dus voorlopig ook geen oorbellen krijgen. De oudste wordt bijna 6 maar gelukkig vraagt ze er nog niet om.
Zodra dat wel het geval is, krijgt ze eerst nog wat jaren bedenk tijd
pmarena schreef:Heeft IEMAND hier in het topic zelf ECHT dichtgegroeide gaatjes , vraag ik me af ?
Diablo schreef:pmarena schreef:Heeft IEMAND hier in het topic zelf ECHT dichtgegroeide gaatjes , vraag ik me af ?
Ik heb als kind gaatjes in mijn oren gekregen, maar ik kan dus niet tegen oorbellen, begint binnen no time te zweren. Ik heb dus van kinds af aan al geen oorbellen meer in gehad en ze zijn nog steeds niet dichtgegroeid.

pmarena schreef:Ja die neusdingen en lipdingen enzo schijnen idd. nogal snel dicht te groeien , dat is waar
Maar oren blijven volgens mij toch wel heel erg vaak gewoon zichtbaar , dat je na 20 jaar geen bellen er gewoon met weinig moeite weer 1 indoet....
Maargoed daar gaat het allemaal niet om , het gaat om nutteloze en mogelijk gevaarlijke versiering waar voor een baby alleen maar nadelen aan zitten , die ondanks alles tòch door de ouders erin geragt worden omdat zij al die bezwaren minder belangrijk vinden dan hun eigen lolletje
Diablo schreef:pmarena schreef:Heeft IEMAND hier in het topic zelf ECHT dichtgegroeide gaatjes , vraag ik me af ?
Ik heb als kind gaatjes in mijn oren gekregen, maar ik kan dus niet tegen oorbellen, begint binnen no time te zweren. Ik heb dus van kinds af aan al geen oorbellen meer in gehad en ze zijn nog steeds niet dichtgegroeid.
Overigens ben ik het er ook mee eens dat een kind later de keuze zelf moet kunnen/mogen maken om gaatjes te laten schieten.

pmarena schreef:Heeft IEMAND hier in het topic zelf ECHT dichtgegroeide gaatjes , vraag ik me af ?