Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:10

Ik vind het altijd wel schattig staan, en je voelt er bijna niks van hoor.. Op de antillen hebben ontzettend veel kleintjes het, en als ze het later niet mooi vinden ( wat echt zelden gebeurt) draag je gewoon geen oorbellen meer, dan groeien ze vanzelf weer dicht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:18

Heeft IEMAND hier in het topic zelf ECHT dichtgegroeide gaatjes , vraag ik me af ?

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:24

Ik heb ooit 2e gaatjes gehad en die zijn nu dichtgegroeid, zie je niks van.
Neuspiercing, natuurlijk heel iets anders, heb ik ook gehad, zie k niks meer van.
Ja of je moet er een microscoop bij doen, wil je mss iets zien
(Of bedoel je dat niet :o )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:37

Ja die neusdingen en lipdingen enzo schijnen idd. nogal snel dicht te groeien , dat is waar :j

Maar oren blijven volgens mij toch wel heel erg vaak gewoon zichtbaar , dat je na 20 jaar geen bellen er gewoon met weinig moeite weer 1 indoet....

Maargoed daar gaat het allemaal niet om , het gaat om nutteloze en mogelijk gevaarlijke versiering waar voor een baby alleen maar nadelen aan zitten , die ondanks alles tòch door de ouders erin geragt worden omdat zij al die bezwaren minder belangrijk vinden dan hun eigen lolletje :P

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:40

Ik quote mezelf nog maar eens, want duidelijk hebben een aantal moeite met lezen.

Ylana schreef:
Voor iedereen die roept `Groeit snel dicht, zie je niets meer van` kan ik helaas de andere kant van het verhaal vertellen.
Mijn moeder vond het o zo leuk om bij mij voor mij 1e verjaardag gaatjes te laten schieten.
Vanaf toen ik 12 jaar was heb ik ze nooit meer in gehad. Ik vind het nog steeds vreselijk!
Ik ben nu 28 en de gaatjes zijn nooit meer dicht gegaan.
Mijn linker gaatje onsteekt zelfs minimaal 4 keer per jaar. Dan wordt hij dik, pijnlijk en komt er pus uit. Dit terwijl er dus al 16 jaar geen oorbel meer in gezeten heeft.
Ik ben dus absoluut tegen het schieten van oorbellen bij baby´s. Wat mij betreft mag het zelfs verboden worden tot het kind oud genoeg is om zelf te beslissen.
Mijn 2 dochter zullen dus voorlopig ook geen oorbellen krijgen. De oudste wordt bijna 6 maar gelukkig vraagt ze er nog niet om.
Zodra dat wel het geval is, krijgt ze eerst nog wat jaren bedenk tijd ;)

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:45

pmarena klopt hoor, en ik had toendertijd bij mezelf ook dat 2e gaatje geprikt, maar of dat er iets me temaken zal hebben zal wel niet...

Ylana vindt het heel erg voor je, maar om het nou helemaal te verbieden vindt ik nou ook niet. En mensen blijven het toch wel doen, maar zou idd zelf bij mijn kind ook wachten tot hij het zelf aangeeft.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:56

pmarena schreef:
Heeft IEMAND hier in het topic zelf ECHT dichtgegroeide gaatjes , vraag ik me af ?

Ik heb als kind gaatjes in mijn oren gekregen, maar ik kan dus niet tegen oorbellen, begint binnen no time te zweren. Ik heb dus van kinds af aan al geen oorbellen meer in gehad en ze zijn nog steeds niet dichtgegroeid.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:58

ik vind het zo not done om bij een baby oorbellen te schieten, het ziet er niet uit en ik vind dat een kind zoiets zelf moet beslissen!!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:04

Mijn 3e gaatjes zijn dichtgegroeid.
Mijn 1e en 2e niet.

Ik pers. ben ervoor om te wachten met oorbellen tot het kind aangeeft het zelf te willen.
Hebben mijn ouders ook gedaan, ik was 4 ofzo toen ik mijn 1e gaatjes kreeg.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:06

Tja echt mooi is t niet maar nu vind ik baby's al helemaal niet mooi :=
T leukste voor het kind lijkt me dat ze t zelf aangeven wanneer ze t willen..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:44

Diablo schreef:
pmarena schreef:

Ik heb als kind gaatjes in mijn oren gekregen, maar ik kan dus niet tegen oorbellen, begint binnen no time te zweren. Ik heb dus van kinds af aan al geen oorbellen meer in gehad en ze zijn nog steeds niet dichtgegroeid.

+1! (ik was 7 toen ik ze kreeg, na mijn 12e nooit meer wat in gehad, ben nu 25) 2 jaar terug dacht ik het nog eens te proberen, kon zo een zweerknopje indoen. Wel per direct weer ontstoken oorlellen, dus ik vind het mooi geweest :+
Vind wel jammer dat je mijn gaatjes nog best duidelijk kan zien ;(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:47

pmarena schreef:
Ja die neusdingen en lipdingen enzo schijnen idd. nogal snel dicht te groeien , dat is waar :j

Maar oren blijven volgens mij toch wel heel erg vaak gewoon zichtbaar , dat je na 20 jaar geen bellen er gewoon met weinig moeite weer 1 indoet....

Maargoed daar gaat het allemaal niet om , het gaat om nutteloze en mogelijk gevaarlijke versiering waar voor een baby alleen maar nadelen aan zitten , die ondanks alles tòch door de ouders erin geragt worden omdat zij al die bezwaren minder belangrijk vinden dan hun eigen lolletje :P

euh nee... ik zit nu al 2 jaar met een gat onderin me lip die niet dichtgroeit.

Ik weet verder niet wat ik er van vind, ik denk ook dat het later beter is als ze zelf kunnen beslissen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:48

Je ziet het vaker, maar vind het niet egt een goed idee, ik vind vanaf 9 jaar ofzo een prima leeftijd

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:48

Diablo schreef:
pmarena schreef:

mijn 2e gaatjes zijn zie je niet mee je voelt ze nog wel maa ik krijg er geen oorbel doorheen.
ik zal morgen eens kijken of ik hem door kan prikken :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:53

Mag van mij ook verboden worden. Laatst nog, klein kind in de buggy met dikke goudkleurige ringen in d'r oren en een dikke ketting om. Sorry, maar bij zo'n klein guppie vind ik dat echt geen gezicht en ik denk direct aan 'Sjonny en Anitaaaa'. :o Overigens ben ik het er ook mee eens dat een kind later de keuze zelf moet kunnen/mogen maken om gaatjes te laten schieten. :j

Ik heb gaatjes laten schieten toen ik 11 was. Sinds kort dat ik af en toe oorbellen in doe, maar dus niet dichtgegroeid in tussentijd.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:56

Ik denk niet dat de baby er heel veel last van heeft maar wat is het nut ervan? Ik zou het niet doen (heb zelf 2 gaatje's aan iedere kant en een navelpiercing) want dat moet het kind zelf beslissen. Ze kunnen ook overal achter blijven haken.

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:59

Ik kreeg het geloof ik op mn 4e.
als ik het nu zou moetten laten schieten zou ik echt niet durven ben echt bang dat het pijn doet!
ben mn ouders dankbaar dat ze het hebben gedaan haha :o

ik zou het zelf ook niet doen denk ik ook bij mn kindje

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:01

pmarena schreef:

De gaatjes die geschoten zijn toen ik op de lagere school zat zie je nog altijd goed, ondanks dat ik in geen jaren meer oorbellen in heb gehad. De 2 gaatjes die ik op de middelbare school bij heb laten maken zie je niet of nauwelijks meer.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:03

Ik heb 1 dichtgegroeid gaatje (kip van een schietmens schoot verkeerd en moest opnieuw) Die zie je ook nog. Ik maak me er niet druk om, dat zie je toch niet :)
Bij mij komt er wel altijd wildvlees in de gaatjes dus ik moet ze eens in de zoveel tijd doorprikken.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:06

Ik vind dat je kind oud genoeg moet zijn om zelf te kunnen kiezen! Vind het zielig als je het bij een baby doet!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:31

pmarena schreef:

Mijn zus en mijn moeder hebben dichtgegroeide gaatjes, why?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:36

pmarena schreef:

Ikke niet, toen ik gaatjes liet schieten was ik een jaar of 4/5 (wilde het zelf mijn moedser vond me eigelijk nog te jong.)
Nu ben ik 14 en heb al 2/3 jaar geen oorbellen meer in, maar de gaatjes zijn nog gewoon open.

Mijn oom heeft al ruim 20jaar geen oorbel meer ingehad en zelfs die zijn nog open.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:37

Ik was zelf 6 maanden dat ik oorbellen kreeg.
Mijn nichtje van nu ruim 2 had met 5 maanden ook oorbelletjes.

Ik vind het wel schattig. En zie er het probleem er ook niet in.
Ze zat er nooit aan, had hele kleine stekertjes en bleef dus ook nergens aan hangen.

Sommige mensen kunnen altijd zo overdrijven....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:39

heeft er iemand al aan gedacht dat een kindje ook vingertjes heeft? en dat die vingertjes vol met bacteriën zitten. en die vingertjes aan de oortjes zitten? en ze dan ontsteken? en dat die vingertjes ook een oorbel uit kunnen trekken.
Ik neem aan dat een baby daar ook last van kan hebben.

ik brulde vroeger als ik een sjaal om had. ik kreeg haast geen lucht. reken maar dat ik steeds aan mijn sjaal zat omdat dat zeer doet. dus zit een baby aan de oortjes dan weet je ook dat dat zeer doet.

ik vind het ronduit ordinair bij een baby gaatjes in de oren.
en dan vooral goud er in vind ik nog erger. misschien dat het mijn mening is, maar een baby kan niet kiezen. misschien dat de ouders verstandiger moeten zijn en voor de baby kiezen ipv hun eigen smaak duideijk te maken via een baby.

ik kan er niet over uit dat iemand zo iets kan doen.. bah

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:46

Ik vind oorbellen bij een baby of kleine kinderen echt lelijk. Helemaal als het nog gouden oorbellen zijn ook :r
Helaas hebben de kinderen hierin weinig te zeggen.