Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:39

Ik snap echt niet hoe ouders het ok kunnen vinden, hoe kan je iets ok vinden dat verboden is bij wet, hoe kan je het ok vinden dat een volwassenen iets met een kind wil.
Echt ik snap die ouders niet, hoe kan je dat nu ok vinden. No Cheer

in DSM-IV staat gemiddeld 13 of jonger, met een classificatie vanaf 5 jaar leeftijdsverschil van het kind (abnormal psychology barlow durand) , kortom maakt het verhaal niet uit het is wetenschappelijk gezien niet gezond.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 05-01-09 11:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:52

Ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij hoe die mannen vallen op kinderen van 14/15 jaar oud, wat is daar zo bijzonder aan, het 'kinnerlijke' uiterlijk en alles nog 'klein' zegmaar? Nee sorry ik vind het ook een afschuwelijk gezicht als je zo iemand met een jong meisje ziet lopen, ik snap best dat ook meisjes misschien op zoek zijn naar een ouder iemand, maar een man van 27 .. nee sorry. Zoek dan iemand in je eigen leeftijdscategorie die zich misschien wel kan gedragen, maar wat moet je in hemelsnaam met een vént van 27 ?? Omdat hij volwassen is, een eigen huis heeft en zijn eigen geld verdiend? Kan later allemaal ook nog, zo denken heel veel meisjes dat ze op hun 14/15e al de hele wereld aankunnen, ze weten alles al e.d, maar blijkt later wel als je rond de 22 of ouder bent vaak, of iig zowiezo al een paar jaar verder hoe 'klein' je toen nog was, en hoe onwetend over veel dingen. Je kan toch veel beter ook gewoon 'beginnen' met een jongen van je eigen leeftijd dan meteen een 'ouwe vent' van 27? Maargoed, dat is hoe ik er over denk, ik ben zelf dan wel 14, en ook ík denk dat ik veel weet e.d, maar toch onthoud ik voor mezelf dat dat echt niet zo is, altijd word er geleerd, en zoveel hebben kinderen van 14/15 vaak nou ook weer niet meegemaakt om al te kunnen zeggen vanuit zichzelf of het goed of fout is. Het is natuurlijk leuk als zo'n relatie goed gaat, maar ik vind het niet kunnen, het is niet voor niks 'pedofilie'.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:57

Citaat:
Toen ik voor t eerst een jongen écht leuk vond, en ik wist niet eens zijn leeftijd..
Later bleek ie 24 te zijn.. (8 jaar ouder dus)
Daar schrok ik in het begin wel echt van hoor, ik dacht, wat is dít nou!?
Sinds wanneer heb ik hier last van?? Clown

Maar daarna ga je toch wel denken, ach; door zijn leeftijd, hij wordt er niet minder leuk om! Lachen
Ik bedoel, ik ga niet echt bewúst op oudere af..
Ik kom er gewoon altijd terecht..

Vind ik iemand leuk, knap oid.
En dan weet ik zijn leeftijd niet eens,, maakt mij niks uit..

Zoals ik al zei; leeftijd is slechts een getal,, imo

Zo iets heb ik nou ook...
Hele leuke jongen ontmoet... ik denken van die zal wel nog geen 20 zijn of misschien net 20..(ik ben zelf 16) Dus ik hem toevoegen op hyves/msn ect. en wij tijdje praten, en op den duur in het gesprek dat wij elkaar alle bij leuk vinden.. tot de vraag maar hoe oud ben je eigenlijks? Clown ja hij 29 en ik 16... Vork
maar wij hebben allebij iets van, we zien wel waar het eindigt.. Haha!

Oja, ik ken hem niet via internet ofzo hoor (pas wel op...) hij woont bij me in het dorp.

@. idd leeftijd is maar een gatal..! Haha!
Laatst bijgewerkt door suus_toes op 05-01-09 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:59

Normaal maak ik me niet zo snel ergens druk om, maar een man van 27 die op een meisje van 12 valt,.. RIAGG is het eerste wat in me op komt.
En bovendie als het strafbaar is,..
En die ouders, ja we kennen hem al 15 jaar,.. lijkt wel uithuwelijken.

En idd, leeftijd is maar een getal, maar een meisje van 12 niet.
Laatst bijgewerkt door kavama op 05-01-09 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:00

Zelf heb ik op 16 jarige leefdtijd ook een relatie gehad met iemand van 23, ouders hebben er nooit problemen mee gehad, en heb zelf weinig gemerkt van het leefdtijds verschil, jongens zijn meestal nog zo '' kinderlijk '' ( uitzonderingen daar gelaten )
Nu ben ik 17 en heb ik iemand van 19.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:01

Hanna_Paard schreef:
Ik snap ieders reactie hierop, en dat is ook wel logisch, En het is wettelijk gezien pedofilie, maar wij kennen elkaar nu 15 jaar, sinds mijn geboorte dus, en mijn ouders en hele familie vertrouwen hem.
Als het van beide kanten goed voelt, iis er geen probleem toch?
En mischien handig om te weten, leeftijd is een getal, de jongen in kwestie heeft het gedrag van een 19/20 jarige, wat ook wel komt omdat ie nog bij zijn ouders woont en niet anders is gewend dan dan mama of vriendin lief alles voor hem doet.

hmm, gaan bellen rinkelen....
Sorry, maar voor mij blijven mijn buurjongetjes die ik heb zien opgroeien gewoon nog kinderen als ze 15 zijn.... daarna ook nog wel, dat beeld veranderd niet zo snel....
Als zijn gedrag nu van een 19/20 jarige is, loopt hij aardig achter (zéker als hij op een meisje van 15 valt) . Denk je niet dat jij straks volwasserer wordt dan hij?
Wil je niet kwetsen, maar hoop wel dat je er even goed over na gaat denken.... wat als er straks uit komt dat hij toch pedofiel is, ga je jezelf dan niet onwijs rot voelen.... ?

Een getal is wel belangrijk, aangezien iemand op een bepaalde leeftijd volwassen is. Je hersenen zijn nog niet volledig volgroeid tot je 18e en daardoor kun je beopaalde dingen simpelweg nog niet begrijpen. Juist de gedachten over de consequenties op langer termijn, dát gedeelte is nog niet volledig ontwikkeld. (feit)

succes!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:03

Ik vind het niet normaal, maar onlangs was hier een topic waar het als normaal werd beschouwd dat een 30 of 40 plusser iets begon met een 15 jarige.

Ik vind zulke dingen meestal ongezond.

Edit: dit schreef ik in dat andere topic:

Citaat:
Omdat ik gewoon niet geloof dat een 15 jarige een gelijkwaardige relatie kan hebben met een 30plusser bevoorbeeld. Wel dat het vrijwillig kan zijn van beide kanten, maar dat maakt een relatie niet percé 'ok'.

Ik weet dat ik zelf geen ervaring heb en eigenlijk niet mag oordelen maar ik doe het toch. Ik vind een oudere man die in zulke jonge meisjes interesse hebben (14/15jaar) niet gezond (pedofiel is hiervoor een (te) groot woord). Als iemand meerderjarig is vind ik dat al een hele andere situatie, dan kan het me niet echt veel meer schelen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:10

paix schreef:
Hoe denken jullie over leeftijds verschil meisjes van 16/17 en 20/21? Dit komt bij mij in de vriendengroep wel voor en dit gaat eigenlijk nooit goed omdat de jongens op die leeftijd al meer samen willen zijn en willen doen dan de meiden dat willen.

Ik was 16 en mijn vriend 20 toen we wat kregen met elkaar. Het samen zijn is eigenlijk nooit echt een probleem geweest eigenlijk, dat ging altijd vanzelf goed.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:12

Ik vind het opmerkelijk hoe de meesten hier de oudere man er op "aanspreken" en hem voor ziek o.i.d. aanzien. Ik zie zoveel meisjes rondlopen die ik voor 18 a 20 aanzie, en dan blijken ze 13 of 14 te zijn, helemaal vol gemake-up't, stoer doen over hoeveel ze wel niet zuipen in het weekend, en om over de nicknames nog maar te zwijgen. Het euvel komt vaak van 2 kanten. Overigens vind ik het ook niet per se een euvel. Zat meiden van 15/16 die even volwassen of volwassener zijn dan een vent van 25 en die heel goed weten waar ze mee bezig zijn: een gelijkwaardige relatie, want die kunnen ze niet hebben met iemand van hun leeftijd. En hoe ouders dat kunnen toestaan? Alsof ouders tegenwoordig overal van op de hoogte zijn, zie comazuipen of msn-problemen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:19

SuperRupsje schreef:
Ik vind het opmerkelijk hoe de meesten hier de oudere man er op "aanspreken" en hem voor ziek o.i.d. aanzien. Ik zie zoveel meisjes rondlopen die ik voor 18 a 20 aanzie, en dan blijken ze 13 of 14 te zijn, helemaal vol gemake-up't, stoer doen over hoeveel ze wel niet zuipen in het weekend, en om over de nicknames nog maar te zwijgen.

Daarom is het plots ok om iets te beginnen met een meisje van 13/14 omdat ze veel make-up aan heeft?

Das net zo belachelijk als die verkrachter die zei dat zijn slachtoffer maar niet moest hebben meegedaan aan een miss-verkiezing omdat dat uitlokking is.

Als volwassene hoor je meer hersenen te hebben imo, en ze te gebruiken ook...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:20

SuperRupsje schreef:
Ik vind het opmerkelijk hoe de meesten hier de oudere man er op "aanspreken" en hem voor ziek o.i.d. aanzien. Ik zie zoveel meisjes rondlopen die ik voor 18 a 20 aanzie, en dan blijken ze 13 of 14 te zijn, helemaal vol gemake-up't, stoer doen over hoeveel ze wel niet zuipen in het weekend, en om over de nicknames nog maar te zwijgen. Het euvel komt vaak van 2 kanten. Overigens vind ik het ook niet per se een euvel. Zat meiden van 15/16 die even volwassen of volwassener zijn dan een vent van 25 en die heel goed weten waar ze mee bezig zijn: een gelijkwaardige relatie, want die kunnen ze niet hebben met iemand van hun leeftijd. En hoe ouders dat kunnen toestaan? Alsof ouders tegenwoordig overal van op de hoogte zijn, zie comazuipen of msn-problemen.

Als de 'jonge'man in kwestie weet van de waare leeftijd van het Kind, zou dat moeten afschrikken. Om Een relatie te beginnen met zo'n jng meisje klopt imo niet!
Over de ouders, tja -> soms is er meer aan de hand en zou verbieden het kind juist verder weg duwen... in andere gevallen vraag ik me ook echt af waarom?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:02

Hanna_Paard schreef:
rooslovertje schreef:

sluit ik me eigen ook bij aan Vork

Tuurlijk snap ik jullie reactie hierop, maar jullie kennen het hele verhaal wat er achter zit niet.
En zoals ik al zei, het is echt niet iets waar ik trots op ben.

Wat voor verhaal er ook achter zit, het klopt niet. Het spijt me dat ik dit moet zeggen maar die kerel is dan echt niet goed in zijn hoofd Dit is echt ziekelijk. Sorry dat ik het zo moet zeggen maar ik denk dat velen het met mij eens zijn..

En ik vind het zo'n onzin dat sommige mensen zeggen dat ze 'vroeg volwassen' zijn. In mijn ogen zijn die mensen júist niet volwassen, anders zou je het niet nodig vinden om dat te zeggen Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:16

Ik vind dat ook... Toen ik een jaar of 21 was, was er een keer een heel schattig jochie van een jaar of 13/14 geloof ik, het zoontje van de mensen met wie ik op een evenement werkte.
Iedereen zag dat het klikte tussen ons en wie weet was hij zelfs een beetje verliefd op mij Haha!

Ik dacht nog: wat een geweldig leuk jochie! Zal later een hartenbreker worden, kon ik hem maar meenemen als broertje Lovers

Ik denk dat ik direct naar de politie was afgevoerd als ik iets anders dan dat had gedacht of ermee thuis was gekomen Nagelbijten / Gniffelen
Pap, mam, dit is mijn nieuwe vriend, heb ik net bij de brugklas vandaan geplukt Bloos!

Als hij voor mij 'bestemd' was, had ik hem 10 jaar later nog wel tegen gekomen, denk ik dan maar.
Ik vraag me inderdaad weleens af, wat er inmiddels van hem geworden is Lachen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:26

Dat is een gezonde houding. Ja
Ik vind 1 van mijn stiefbroertjes echt een schatje, maar daar houdt het voor mij ook mee op.
I mean, wat moet ik met een jochie van bijna 14?
Buiten dat mijn moeder en stiefvader me zouden vermoorden, moet ik er zelf al niet aan denken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:29

Kijk nicolletje en lor1_1984 dat is nu een gevolg van een gezond waarde en norm besef.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:51

Een gezond verstand kan ik dat wel noemen ..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:58

Nou dat niet alleen, ik zie me al lopen zeg Scheve mond

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:59

Vind het ook nog eens geen gezicht ook idd Nagelbijten / Gniffelen

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:02

Ben het opzich eens met de meeste hier.

Ben zelf 16 en heb een tijdje een relatie gehad met een jongen van 25. Hij was jong voor zijn leeftijd en ik oud. Het ging prima, we hadden geen last van onze leeftijds verschillen. Als we naar feestjes samen gingen had ook niemand door dat we zoveel scheelden. Mijn ouders vonden het ook niet erg, nouja, niet erg. Ze hadden het er maar mee te doen. Ik hield van hem, hij van mij en ze waren blij voor mij dat ik het zo leuk had.

Dus ik vind dat leeftijd niet veel zegt, liefde overwint alles Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:08

En dat ben ik niet met je eens, liefde overwint niet alles en leeftijd zegt wel degelijk iets. Liefde is blind en vaak is het ook nog zo dat het om lust gaat en mensen het verschil niet weten tussen liefde en lust.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:10

suleilitha schreef:
En dat ben ik niet met je eens, liefde overwint niet alles en leeftijd zegt wel degelijk iets. Liefde is blind en vaak is het ook nog zo dat het om lust gaat en mensen het verschil niet weten tussen liefde en lust.

Klopt
Als je denkt dat liefde alles overwint leef je nog een beetje op een roze wolk Knipoog
En trouwens de verliefdheid gaat over, en wordt dan houden van. Daar stranden ook veel relaties volgens mij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:12

Tegenwoordig houden ze vanaf dag 1 zielsveel van elkaar. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:14

Hihi Faye, wij Noorderlingen noemen dat geiligheid....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:14

Ik ook hoor! Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:18

ten eerste, merk ik vaak dat een meisje met een oudere jongen een vaderrol zoekt. en vaak zoeken ze een behoorlijk dominant type uit. en de jongen zoekt juist andersom, iemand waar hij zich om kan bekommeren.

om het even over een kam te scheren

geloof ik niet dat het een gelijkwaardige relatie kan zijn. vooral omdat een 15 jarige geen inkomen heeft, en een volwassen man wel. dan maak je het meisje al afhankelijk van de man.