Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:22

Voor het insteken krijg je meer betaald dan voor het lopen, ik heb VSP gelopen vóór het geseald was, en mn zus liep het nádat het geseald (schrijf je dat eigenlijk zo?) was.. Dezelfde wijk, toch verdiende ik bijna 20 euro per maand meer Ja

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:25

ik moet ook elke avond als ik bij mn paardjes vandaan kom over een donker landweggetje naar huis fietsen, en dat donkere is domweg omdat de gemeente er te belabberd voor is om lantaarnpalen neer te zetten.. die mensen vanwie de paarden zijn hebben ook al zo vaak geklaagt en geschreven naar de gemeente toen hun kinderen naar school gingen, maar in ong 30 jaar staan en nog steeds geen lantarenpalen..

ik vind het echt belachelijk, als er eens iets gebeurt zijn er twee opties: of er staan binnen no-time lantarenpalen om dat de gemeente het ook niet vind kunnen (ineens) Sigaar

of het is allemaal je eigen schuld en je eigen verantwoording en de gemeente heeft er niks mee te maken.. Verward

maarja, die mensen aan die weggetjes willen wel de krant, dus zullen er ook pubertjes over die weggetjes moeten.... Knipoog

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:15

Hier in 't dorp doen ze dat niet. Misschien een enkele keer voor de krant ofzo, maar dat komt hier echt maar zelden voor. Ja

Pfoe, tel even na; 400 x € 1,-... Heb je zo € 400,- verdiend. Lekker! Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:23

purny schreef:
Nu rond de kersttijd komt iedere persoon die folders, krantjes etc. een fooitje halen voor het bezorgen van het afgelopen jaar. Geven jullie eraan?
Ik geef dus niks. Vind het nogal belachelijk dat ze zoiets doen. Wij doen toch ook het hele jaar het werk voor de mensen? Spui je mening maar Knipoog

ik wilde dus ook een topic openen, me moeder zei dat er 3 komen, krantje, folderpakketjes en nog 1 van de krant, de paar dagen terug kwam er een mevrouw die ik nog NOOIT hier heb zien lopen van de foldertjes haar centje halen, maarja me moeder wilde persee geven, de volgende dag staat er doodleuk nog één ook van de folders, ik heb niets gegeven want zo blijven we bezig, intussen zijn er al 4 geweest.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:25

fjordjes schreef:
Ik geef wel iets, ik heb het zelf ook gedaan dus ik weet hoe het is om folders/kranten te bezorgen.

even hier nog op reageren, daar kies je zelf voor, je kiest ervoor om folders te doen, of te schoonmaken of in een winkel staan whatever, dat heb je helemaal zelf in de hand en vind dat dus ook geen reden om ze geld te geven.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:27

Ook wij krijgen ze regelmatig aan de deur, alleen woon ik naast m'n ouders en delen we onze brievenbus die vooraan het pad staat. Ik heb dus nooit een krantje of folder (gelukkig). Dus ik zeg altijd 'Oh, ik krijg dit krantje nooit hoor, maar jij ook prettige kerst' Haha!

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:28

maar als je 14 of jonger bent
kan je nog bijna niks anders vinden van werk behalve folders of kranten lopen.
je mag dan nog niet iets anders doen
dus dat heb je tog niet HELEMAAL zelf in de hand
want als je geld nodig hebt moet je er tog iets voor doen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:33

Nou, toen ik folders liep verdiende ik tussen de 100 en 150 gulden per 4 weken. Ik moest ze vouwen (kostte me toch wel minimaal 4 uur, en dat was bij weinig folders) en lopen kostte me ook 2 keer 2 uur. Had 2 wijken, een stuk of 500 stuks ofzo. oftwel dat was flink aanpoten voor weinig geld.
Krantenbezorgers verdienen inderdaad heel aardig, maar folderwijkjes leveren echt niet zoveel op hoor, daar vergissen jullie je aardig in.
Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met een gewone baan, daar krijg je een minimumloon voor, met folders geldt dat niet. Bovendien is het voor pubers onder de 15 een van de weinige opties om geld te verdienen. Dus ik vind het wel degelijk terecht dat zij ook wat vangen voor het geploeter.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 22-12-08 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:34

Ik loop ook kranten en het is echt baggerwerk, als het regent moet je ook lopen en je krijgt maar erg weinig. En dan zijn der ook mensen die het leuk vinden om klachten te sturen en ik ben 13 dus ik kan ook niks anders doen en ik moet werken van men moeder. Dus ik vindt het wel eerlijk als mensen de deur niet voor je neus dicht gooien wat ook wel erg vaak gebeurt. Het zou wel leuk zijn als iemand wat geeft. Als er bij mij iemand aan de deur komt geef ik ook altijd wat.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:39

ik loop zelf dus folders, In een boerendorp. Lopen maar 2 mensen folders hier iedereen kent me ook wel. Maar toch doe ik het niet. Elk jaar krijg ik kaartjes enz. Die ikdan kan geven aan de deur. Maar ik heb voormezelf besloten dat ik daar nooit aan begin. Ik voel me net een schooier als ik dat doe. Plus dat als je dat doet, je je ook geen fout meer kan permiteren bij het folders lopen vind ik. ZOals ik bezorg de folders wel eens een week niet omdat ik niet kan/opp vakanttie of whatever. Ik durf dus niet eens langs de deuren te gaan en te schooien omdat ik de folders het hele jaar door wind/regen zo goed heb bezorgd, en dat mijn baas u een goed kerst/oud en nieuw wenst. Ik deed ut zelfs niet als ik altijd alles goed bezorgde. We worden toch betaald? Sigaar

x_Rebecca

o0jamie0o schreef:
maar als je 14 of jonger bent
kan je nog bijna niks anders vinden van werk behalve folders of kranten lopen.
je mag dan nog niet iets anders doen
dus dat heb je tog niet HELEMAAL zelf in de hand
want als je geld nodig hebt moet je er tog iets voor doen

Dit 'argument' hebben we gister ook al uitgebreid behandeld..
er is zat werk, het enige is dat je er voor moet fietsen.
bijvoorbeeld naar boeren bedrijven e.d.

marielle231

Moest vanmiddag wel erg lachen zeg.
Had me moeder aan de lijn gaat daar de bel, kon het hele gesprek horen.
Een jongen kwam dus een kaartje brengen fijne feestdagen Haha!
Me moeder er droog overheen ja normaal geef ik altijd geld maar deze krant onvang ik alleen op vrijdag ( hoort elke dag op de mat te liggen) ohja en een enkel keertje op woensdag..
Jongen helemaal verbaast Rolleyes snapte er niks van, en toen deed me moeder de deur weer dicht Tong uitsteken
Ze gaat nu ook een klacht indienen die jongen krijgt telkens geld terwijl er geen krant komt, klopt niet echt Hamer

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:47

Dan moet je wel een bedrijf in de buurt hebben zitten waar je toevallig terecht kunt hoor, dat gaat echt niet voor iedereen op. Hier in de buurt kon je alleen 's zomers bollen pellen en daar hield het wel zo'n beetje mee op, als je het hele jaar door wat wilde verdienen waren er niet zo heel veel opties hoor. En ik heb echt wel gezocht naar dingen. Trouwens voor folderwijken moet je soms ook een aardig eind fietsen, dus die vlieger gaat ook niet op.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:47

Wij geven wel wat. Lachen
Ik doe zelf ook de krant. (6 dagen in de week, s'ochtends...)
Dus vind het alleen maar fijn. En de mensen waar ik het moet doen die geven bijna allemaal wel.(Ze hoeven het niet te doen.)

Tuurlijk wij kiezen er zelf voor. Maar daar hoort dit dan bij. Knipoog
Bij jullie werk hoort bv weer iets anders.
Dus elk werk heeft zo zijn voor en nadelen. Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:57

als ik de stront van de potten afschrob op de IND ligt er ook geen euro voor me klaar Huilen van het lachen daar heb ik zelf voor gekozen dus vind het echt ontzettende onzin om geld te geven omdat folderbezorgers het zo zwaar zouden hebben.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:58

Wij geven altijd wat Ja
Ik loop zelf ook, en ik vind het ook leuk als ik iets krijg Knipoog
Als dit het hele jaar door zou zijn dan de groete.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:06

Ik vind het zelf ook wat onzin, mijn moeder ook. Toch geven we altijd wel iets. Het ligt er dan wel weer aan wat ze bezorgen, als het alleen de simpele reclame blaadjes zijn die heel weinig langs komen, zo'n 50 cent maximaal. Mensen die vaker per week komen krijgen wat meer.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:12

hyppolyte schreef:
Dan moet je wel een bedrijf in de buurt hebben zitten waar je toevallig terecht kunt hoor, dat gaat echt niet voor iedereen op. Hier in de buurt kon je alleen 's zomers bollen pellen en daar hield het wel zo'n beetje mee op, als je het hele jaar door wat wilde verdienen waren er niet zo heel veel opties hoor. En ik heb echt wel gezocht naar dingen. Trouwens voor folderwijken moet je soms ook een aardig eind fietsen, dus die vlieger gaat ook niet op.

De meeste boeren vinden hulp (van minderjarige al helemaal *LOL* ) hartstikke handig, aangezien ze niet te duur zijn.
Gewoon goed rondzoeken..
ik moest een uur fietsen naar mijn eerste 'boer' waar ik op 13jarige leeftijd ging helpen..
En dan ook echt, hard fietsen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:17

Wij geven wel.
hier komen ook veel (jongere) kinderen aan de deur een liedje zingen op 31december, dan geeft ook iedereen wat, degne die niets geven doen de deur gewoon neit open Nagelbijten / Gniffelen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:30

Ja maar dan moet je dergelijke bedrijven wel in de buurt hebben en hier in de regio zijn die er gewoon niet echt bijster veel (echt niet). Er zijn wel boerderijen, maar de echte boerenbedrijven zijn hier dun gezaaid, dan moet echt wel weten waar je zoeken moet.
Bovendien heb je baantjes in de stad en baantjes op het 'platteland', dus waarom zou je iets zoeken wat er ver weg mogelijk niet eens is, terwijl je dichtbij wel zeker bent van iets? Je gaat geen krantenwijk lopen in een stad 15 km verderop, als je een boer in de buurt hebt zitten waar je kunt werken, dat werkt andersom evengoed. Het maakt niet uit waar je werkt als je hard werkt mag je daar toch voor beloond worden? En bij de boer verdien je waarschijnlijk beter dan met een folderwijk. Maar een boer is niet altijd voorhanden.
Trouwens, de enige andere optie die je noemt is bij de boer werken, dus dan hebben we nu welgeteld 3 opties bij elkaar, wil je dat daadwerkelijk een ruime keuze noemen?

Ik was trouwens 11 toen ik folderwijken liep, vanaf m'n 13e ben ik gaan oppassen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:32

Ik geef ook niets, ze maken wel eens meer m'n post open en als het niet meer in de bus kan gooien ze het gewoon voor de deur, nee die krijgen echt niets van mij!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:36

hyppolyte schreef:
Ja maar dan moet je dergelijke bedrijven wel in de buurt hebben en hier in de regio zijn die er gewoon niet echt bijster veel (echt niet). Er zijn wel boerderijen, maar de echte boerenbedrijven zijn hier dun gezaaid, dan moet echt wel weten waar je zoeken moet.
Bovendien heb je baantjes in de stad en baantjes op het 'platteland', dus waarom zou je iets zoeken wat er ver weg mogelijk niet eens is, terwijl je dichtbij wel zeker bent van iets? Je gaat geen krantenwijk lopen in een stad 15 km verderop, als je een boer in de buurt hebt zitten waar je kunt werken, dat werkt andersom evengoed. Het maakt niet uit waar je werkt als je hard werkt mag je daar toch voor beloond worden? En bij de boer verdien je waarschijnlijk beter dan met een folderwijk. Maar een boer is niet altijd voorhanden.
Trouwens, de enige andere optie die je noemt is bij de boer werken, dus dan hebben we nu welgeteld 3 opties bij elkaar, wil je dat daadwerkelijk een ruime keuze noemen?

Ik was trouwens 11 toen ik folderwijken liep, vanaf m'n 13e ben ik gaan oppassen.

Als je alles van gisteren hebt gelezen.. dan weet je al dat er meerdere opties zijn, en daarbij heb ik nooit gezegd dat er ruime keuze is, ik ben alleen van mening dat kinderen die folders lopen niet zielig moeten doen, er ís ook ander werk te vinden. Als zij niet iets langer willen fietsen om meer te verdienen, is dat hun eigen pakkie an en is er geen reden om te zeuren dat 'ze zo weinig verdienen'.

Daarbij, loop ik zelf ook kranten (ochtendwijk(6x per week) en middagwijk(2x per week)) en ik zeur ook niet dat het 'zo weinig betaald' en dat ik daarom maar kerstkaartjes moet gaan lopen..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:39

Ik geef wel wat, want ik heb vroeger ook folders gelopen en toen vond ik het ook fijn als ik wat kreeg ;D

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:47

Ach het hoort er toch een beetje bij, net als dat je een fooi kan geven in een café ofzo. Niet verplicht je het te doen, maar waarom ook niet.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:06

Jaimyliefje schreef:
@ charmotte: Wat voor pasje? Die heb ik ook niet hoor..

Die krijg je als het goed is van je bedrijf waar je werkt, om langs de deuren te gaan? bewijs dat je er ook echt werkt, omdat sommige dus langs gaan terwijl ze helemaal geen kranten lopen!
Bij ons kwam er nog 1, mn moeder had hem nog nooit gezien, ze zegt; bel morgenochtend maar aan als je het komt bezorgen dan krijg je wel wat, ik heb je nog nooit gezien Knipoog