Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

purny schreef:Nu rond de kersttijd komt iedere persoon die folders, krantjes etc. een fooitje halen voor het bezorgen van het afgelopen jaar. Geven jullie eraan?
Ik geef dus niks. Vind het nogal belachelijk dat ze zoiets doen. Wij doen toch ook het hele jaar het werk voor de mensen? Spui je mening maar
fjordjes schreef:Ik geef wel iets, ik heb het zelf ook gedaan dus ik weet hoe het is om folders/kranten te bezorgen.
o0jamie0o schreef:maar als je 14 of jonger bent
kan je nog bijna niks anders vinden van werk behalve folders of kranten lopen.
je mag dan nog niet iets anders doen
dus dat heb je tog niet HELEMAAL zelf in de hand
want als je geld nodig hebt moet je er tog iets voor doen

snapte er niks van, en toen deed me moeder de deur weer dicht

daar heb ik zelf voor gekozen dus vind het echt ontzettende onzin om geld te geven omdat folderbezorgers het zo zwaar zouden hebben. 

hyppolyte schreef:Dan moet je wel een bedrijf in de buurt hebben zitten waar je toevallig terecht kunt hoor, dat gaat echt niet voor iedereen op. Hier in de buurt kon je alleen 's zomers bollen pellen en daar hield het wel zo'n beetje mee op, als je het hele jaar door wat wilde verdienen waren er niet zo heel veel opties hoor. En ik heb echt wel gezocht naar dingen. Trouwens voor folderwijken moet je soms ook een aardig eind fietsen, dus die vlieger gaat ook niet op.
) hartstikke handig, aangezien ze niet te duur zijn.
hyppolyte schreef:Ja maar dan moet je dergelijke bedrijven wel in de buurt hebben en hier in de regio zijn die er gewoon niet echt bijster veel (echt niet). Er zijn wel boerderijen, maar de echte boerenbedrijven zijn hier dun gezaaid, dan moet echt wel weten waar je zoeken moet.
Bovendien heb je baantjes in de stad en baantjes op het 'platteland', dus waarom zou je iets zoeken wat er ver weg mogelijk niet eens is, terwijl je dichtbij wel zeker bent van iets? Je gaat geen krantenwijk lopen in een stad 15 km verderop, als je een boer in de buurt hebt zitten waar je kunt werken, dat werkt andersom evengoed. Het maakt niet uit waar je werkt als je hard werkt mag je daar toch voor beloond worden? En bij de boer verdien je waarschijnlijk beter dan met een folderwijk. Maar een boer is niet altijd voorhanden.
Trouwens, de enige andere optie die je noemt is bij de boer werken, dus dan hebben we nu welgeteld 3 opties bij elkaar, wil je dat daadwerkelijk een ruime keuze noemen?
Ik was trouwens 11 toen ik folderwijken liep, vanaf m'n 13e ben ik gaan oppassen.

Jaimyliefje schreef:@ charmotte: Wat voor pasje? Die heb ik ook niet hoor..