Urielle schreef:BraveSpots schreef:Het lijkt me echt zo gaaf om eens te kunnen discusieren met bepaalde personen zonder al die geloofsdingen erbij. Gewoon hoe zij over dingen zoals abortus en homo's denken, voelen,...en dan niet omdat het in de bijbel staat of door God is gezegd.
Als je dat leuk vindt, wat let je om de plaatselijke kerk binnen te stappen op een rustig uur en een gesprek aan te gaan met de pastoor? Ik vond dat zelf heel interessant en ook geestverruimend (ik ben zelf van huisuit Ned. hervormd en niet belijdend, dus had al helemaal weinig met de katholieke kerk behalve respect voor andermans geloof). Heb ook van allerlei knelpunten als homoseksualiteit, abortus, anticonceptie, het zwarte verleden van de kerk mbt aflaat etc. besproken zonder enige geneDe pastoor vond het ook leuk om er met een niet-gelovige over te praten trouwens.
Maar als je in een kerk met een pastoor/dominee/voorganger gaat praten dan kun je er bijna niet omheen dat de Bijbel in het verhaal betrokken wordt en van BraveSpots begreep ik juist dat ze wil discussieren zonder dat de Bijbel steeds wordt aangehaald.