Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 01:32

Urielle schreef:
BraveSpots schreef:
Het lijkt me echt zo gaaf om eens te kunnen discusieren met bepaalde personen zonder al die geloofsdingen erbij. Gewoon hoe zij over dingen zoals abortus en homo's denken, voelen,...en dan niet omdat het in de bijbel staat of door God is gezegd.

Als je dat leuk vindt, wat let je om de plaatselijke kerk binnen te stappen op een rustig uur en een gesprek aan te gaan met de pastoor? Ik vond dat zelf heel interessant en ook geestverruimend (ik ben zelf van huisuit Ned. hervormd en niet belijdend, dus had al helemaal weinig met de katholieke kerk behalve respect voor andermans geloof). Heb ook van allerlei knelpunten als homoseksualiteit, abortus, anticonceptie, het zwarte verleden van de kerk mbt aflaat etc. besproken zonder enige gene Haha! De pastoor vond het ook leuk om er met een niet-gelovige over te praten trouwens.

Maar als je in een kerk met een pastoor/dominee/voorganger gaat praten dan kun je er bijna niet omheen dat de Bijbel in het verhaal betrokken wordt en van BraveSpots begreep ik juist dat ze wil discussieren zonder dat de Bijbel steeds wordt aangehaald.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:26

Natuurlijk wordt verklaard waarom de kerk traditioneel zo over bepaalde dingen denkt, en de basis daarvan is de bijbel, maar veel interessanter: hoe de pastoor dat persoonlijk zag in het licht van de moderne tijd.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:32

BraveSpots schreef:
Anders_Amigo schreef:
Ben geen christen, maar homo's vind ik niet echt wat...

Maar volgens mij zijn dr ook wel zat gelovige homo's !

Tzou leuk zijn mocht je dat ook wat onderbouwen Lachen!

Inderdaad! Met dit soort lukrake uitspraken kunnen we natuurlijk helemaal niets.

Ik ben zelf niet gelovig en homo. Ik heb nog nooit negatieve ervaringen gehad met christinen, gereformeerden of andere geloven en zij ook niet met mij (volgens mij Tong uitsteken). Ik heb een collega die christelijk is, zij heeft zelf een homoseksuele zoon en gaat daar geweldig mee om. Daar kunnen veel niet-gelovige mensen nog een voorbeeld aan nemen. Ze hadden het er zeker moeilijk mee, maar dat had niets met hun geloof te maken, maar gewoon met het feit dat zij het niet aan hadden zien komen. Nou, dat zou iedereen gebeuren als iets rauw op je dak valt Lachen

Ik vind het erg fijn om te lezen hoe de rest (geloven en niet-gelovigen) erover denken. Mijn enige directe ervaring met een gelovig persoon in relatie tot mijn seksuele geaardheid is mijn collega en ik vind het zeker fijn om hier de bevestiging te vinden dat er nog velen zoals zij zijn Ja Niet dat ik me er ooit druk om heb gemaakt, maar toch is de bevestiging wel fijn. Het zal me namelijk aan mijn achterwerk oxideren wat anderen van mij vinden, tenzij het extreme vormen aan gaat nemen, zoals je vaak ziet met moslims.

Moslims, daar kan ik niets mee. Dat is gewoon een achterlijk (in de breedste zin van het woord), extreem geloof en zij proberen terroristische en acties die discriminatie uitschreeuwen te verantwoorden met hun geloofsovertuiging en daar gaat het mij te ver. Zij kijken niet verder dan hun neus lang is. Dat laat ik dan ook volledig links liggen, maar dat zou ik ook hebben gedaan als ik 'gewoon' hetero was. Knipoog

Ach, iedereen mag er het zijne van denken, als je anderen maar hun in waarde laat Ja En dat geldt voor gelovigen, niet-gelovige, hetero's, homo's bi- en....non-seksuelen Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:38

Ik ben zelf gelovig opgevoed, ik heb verder niks tegen mensen die op hun eigen geslacht vallen, wel is het iets waar ik aan zou moeten wennen wanneer er gezoend oid werd in mijn bijzijn.

Wel vraag ik me af he, sommige homo's zijn erg... vrouwelijk, is dat dan gespeelt? Of is er echt iets "anders" qua hormonen etc wat dat veroorzaakt?

Ik meen ooit in een boek gelezen te hebben dat je in de baarmoeder als jongen 3 delen testosteron hoort te krijgen, wanneer je er maar 2 krijgt en 1 oestrogeen heb je X% kans dat je homo word oid?

Ik bedoel, als dat echt bewezen is, waarom maakt de kerk er dan een probleem van? God heeft ons dan toch echt zo gemaakt en is het absoluut geen "afwijking" die ze ons willen voorspiegelen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:58

Pfff, Equidea, geen idee eigenlijk Haha! Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit zo verdiepd heb in het hele erfelijke aspect. Ik weet gewoon zelf dat ik de keuze nooit heb gehad naar welk geslacht mijn voorkeur uit zou gaan. Als ik die keuze had, had ik voor de makkelijkste weg gekozen en dat is hetero Haha! Daarom snap ik ook werkelijk niet dat er nog mensen zijn die denken dat je geaardheid een keuze is, waarom zou iemand in hemelsnaam kiezen voor homoseksualiteit. Je maakt het jezelf er niet makkelijker op. Ik ben weleens gediscrimineerd en vooroordeeld (als ik bij de dokter kom met bepaalde klachten die uiteindelijk door een blaasontsteking veroorzaakt worden, vind ik het nogal jammer dat er elke keer meteen aan een SOA gedacht wordt, alleen omdat ik homo ben). En nee, dit is geen aanname, ik heb het nagevraagd aan de desbetreffende dokter. Dit komt, omdat homo's een risicogroep zijn. Wat ik ook nog veroordelend vindt, je moest eens weten hoeveel heteroseksuelen er besmet zijn met een SOA of erger nog HIV.

Maargoed, om op je vraag terug te komen Equidea, het is ook mijn conclusie dat er redelijk wat homo's vrouwelijk overkomen. Dit is mijns inziens gedeeltelijk gespeeld. Ikzelf wordt ook regelmatig gewezen op vrouwelijke trekjes (en ik kom ze zelf ook weleens tegen Tong uitsteken), maar ik doe er niet extra mijn best voor. Ik onderdruk ook niets, ik ben wie ik ben, maar ik ga ook zeker niet de macho uithangen. Er zijn veel homo's die mijns inziens erg duidelijk willen maken wie zij zijn en hoe zij zijn. Zij zullen misschien extra vrouwelijk willen overkomen, om duidelijk te willen maken wat hun seksuele geaardheid is. Dat zijn volgens mij veelal mensen die ook enigszins provoceren. "Ik ben homo en het kan me geen moer interesseren wat jij ervan denkt". Nja, ik heb diezelfde denkwijze, maar lok zeker geen reacties uit.

Ik woon gewoon samen met mijn vriend, 2 honden, kat en 2 cavia's. We hebben samen een hoekhuis in Assen gekocht en rijden een Ford Mondeo Haha! We hebben geen roze kamers of makeup in de badkamer staan *LOL* Gewoon...burgelijk eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen *LOL* Verder zoenen wij niet in het openbaar en hebben wij al zeker geen seks in het openbaar. Dit hoort achter gesloten deuren, maar ik vind dat dit voor elk stel geldt, of die nou uit 2 mannen, 2 vrouwen of een man en een vrouw bestaat.

Ergens denk ik dat wij ook wel enigszins een uitzondering zijn. Ik ken zo weinig homostellen zoals wij, wij zijn eigenlijk als je het vergelijkt met heterostellen, heel doorsnee Haha! Toch zijn ik en mijn vriend beiden veel homo's tegengekomen die het puur om de seks gaat en die de term "mannen zijn jagers" wel heel serieus nemen en om die reden ook met zoveel mogelijk mannen naar bed gaan. Daar heb ik persoonlijk een afkeer tegen. Mensen moeten zelf weten wat ze doen, maar hetzelfde is ook weleens van mij verwacht en daar houd ik niet van.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:00

Geen idee waarom ik dit allemaal opgeschreven heb, wellicht om bepaalde mensen ervan te overtuigen dat het echt geen bewuste keuze is, dat er mensen zijn, zoals ik, die gewoon gelukkig willen zijn en daarom de keuze maken om gehoor aan mijn geaardheid te geven. Ik kan wel leuk een vriendin opzoeken, maar daar word zowel ik, als mijn eventuele vriendin, stokongelukkig van en dan leef je eigenlijk een soort slecht toneelstuk.

Als ik mijn bericht zo teruglees, begrijp ik ook eigenlijk de reactie van Anders_Amigo niet. Ik bedoel, waarom zou jij mij niet leuk vinden? Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:10

Xono, ik vind die uitspraak over de moslims al even kortzichtig als die uitspraak waar jij op reageerde... Ik ken zat moslims die het terreur evenveel afkeuren als wij. Dat geloof heeft niks te maken met de gebeurtenissen in de wereld nu. Dat geloof wordt enkel gebruikt om alles te verantwoorden en dan lijkt het enkel de oorzaak te zijn. Dat is alles.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:11

@ Xono, eigenlijk zijn jullie dus heel normaal burgerlijk gezien.

Ik heb ook het idee dat de mensen die er een probleem mee hebben, vaak niet het probleem met homoseksualiteit hebben, maar met dat extreme gedrag dat sommigen hebben. Inderdaad op seksueel gebied, maar ook het extreem vervrouwelijkte etc.

Hier in arnhem bijvoorbeeld, loopt er in de steenstraat een cowboy met witte lederen kleding (afentoe ook roze) rond met een wit maltezertje en benadrukt ook met alle liefde zijn "features".
Daar heb ik dan wel weer moeite mee, maargoed, dat is in mijn ogen hetzelfde als dat wie dan ook, rare kleding draagt en zich er raar bij gedraagt.

Maar zo denk ik er bij elk "rascistisch" gebeuren wel over eigenlijk, ik heb ook niks tegen iemand die turks is. Wel heb ik iets tegen mensen die zich anders denken te gedragen omdat ze turks zijn, in hele negatieve zin...

Dan is het cirkeltje weer rond.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:13

Als die persoon nu gewon zo wilt zijn, wie ben jij het dan om dat af te keuren. Dat kan ik dan weer niet vatten, zie dat zoveel op bokt mensen gaan afkeuren op kleding, uiterlijk.
In mijn ogen is dat echt slechte karma, maar uiteindelijk moet je doen wat je zelf goed vind. En uiteindelijk zien we wel of we verkeerd zijn of niet.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:18

Tieneke schreef:
Xono, ik vind die uitspraak over de moslims al even kortzichtig als die uitspraak waar jij op reageerde... Ik ken zat moslims die het terreur evenveel afkeuren als wij. Dat geloof heeft niks te maken met de gebeurtenissen in de wereld nu. Dat geloof wordt enkel gebruikt om alles te verantwoorden en dan lijkt het enkel de oorzaak te zijn. Dat is alles.

Nja, je baseert je mening op datgene wat je kent en ik ben nog geen moslim tegengekomen die mij accepteert om wie ik ben. Dus tot ik diegene tegengekomen ben, blijf ik bij mijn standpunt Lachen Ik kan me daarom ook voorstellen dat mensen die homoseksualiteit alleen kennen als datgene wat ze op de televisie zien op boten door de grachten van Amsterdam, daar afkeur tegen ontwikkelen. Die afkeur had ik zelf ook en maakte het des te moeilijker toen voor mij duidelijk werd dat ik ook homo bleek te zijn. "Was ik dan één van hun?!".

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:19

katiavl schreef:
Als die persoon nu gewon zo wilt zijn, wie ben jij het dan om dat af te keuren. Dat kan ik dan weer niet vatten, zie dat zoveel op bokt mensen gaan afkeuren op kleding, uiterlijk.
In mijn ogen is dat echt slechte karma, maar uiteindelijk moet je doen wat je zelf goed vind. En uiteindelijk zien we wel of we verkeerd zijn of niet.

En wanneer de kleding een uiting van gedrag is?

Je hebt dat je bepaalde kleding gewoon mooi vind, dat kan.
Maar je hebt er ook bij, die zoals in mijn eerder genoemde bericht, er in het dagelijks leven als een cowboy willen bijlopen en daarbij ook minder vriendelijk gedrag vertonen...
Waar vraag je dan om? Ik bedoel, je weet dat wanneer je dat doet, dat mensen provoceert of kortzichtig al een vooroordeel laat vormen. Ga je er dan ook nog gigantisch banketstaaf bij gedragen dan is het cirkeltje rond...

Mensen hebben gigantisch veel moeite met het aanpassen van een beeld dat ze hebben van iemand, bedenk maar eens hoe dat ging met het mengen van de blanke en bruine bevolking, dat ging zelfs zo langzaam en moeilijk dat pas de volgende generatie wat makkelijker werd daar in...

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:21

Ik vind de theorie van Aristophanes die naar voren komt in het Symposium van Plato wel mooi. Daarin vertelt hij dat er ooit drie vormen waren, drie soorten zielen. Deze hadden allemaal vier benen, vier armen en twee hoofden. Deze vormen bestonden uit of twee mannen, of twee vrouwen, of een man en een vrouw.
Zeus, de Griekse oppergod, was bang geworden voor deze vormen en besloot om hun macht af te laten nemen ze te splitsen. Zo ontstonden mensen. En omdat iedere vorm dus gesplitst was, zijn mensen altijd op zoek naar hun wederhelft, die andere die ze weer 1 vorm maakt: '" since their natural form had been cut in two, each one longed for its own half, and so they would throw their arms about eachother weaving themselves together."

Misschien beetje warrig verhaal, maar basically wat er achter zit is dat je je andere helft zoekt, je soulmate, en dat het niet uitmaakt of dat iemand van het zelfde geslacht is of het tegenovergestelde.

Helaas zal niet iedereen het zo makkelijk zien of er open voor staan. Voor mij zijn dat mensen met oogkleppen op en het maakt niet uit of ze nou gelovig zijn of niet, want er zijn denk ik ook zat niet-gelovigen die niets van andersdenkenden moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:23

Equidea schreef:
Daar heb ik dan wel weer moeite mee, maargoed, dat is in mijn ogen hetzelfde als dat wie dan ook, rare kleding draagt en zich er raar bij gedraagt.

Maar wat is 'raar'? Ik vind skinnyjeans 'raar', maar het zal mij niet boeien dat half Nederland ze draagt hoor.

Gedrag en kleding kan je ook niet koppelen, vind ik. Nu kan je met kleding wel het een en ander uitdragen natuurlijk, maar wat 'raar' is is heel persoonlijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:25

Ik word verdrietig van het zinnetje waar vraag je dan om, je vraagt nergens om mensen moeten andere accepteren zoals ze zijn. En de personen die dat niet kunnen zijn juist degene die fout bezig zijn, ik vind spijtig dat de maatschapij hem niet bijstuurd.
Maar karma is een boomerang, waar je ook heen gaat.

Er word evenhard gediscrimineerd in de seksuele voorkeur, helaas is dat voor vele minder hard als huidskleur enz. Maar uiteindelijk staat het op hetzelfde schap. En zo word het laatste beter en het eerste nog bij vele mensen niet.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:26

Zeker een mooooie theorie Mirr84!!!

RedPassion, ben het met je eens dat gedrag en kleding niet te koppelen valt. Nja, in de meeste gevallen. Er zijn natuurlijk bepaalde kledingstijlen waar men een statement mee wil maken. Zoals Equidea het heeft over een man in witte of roze kleding. Toch zegt die kleding wel wat over zijn gedrag.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:29

RedPassion schreef:
Equidea schreef:

Maar wat is 'raar'? Ik vind skinnyjeans 'raar', maar het zal mij niet boeien dat half Nederland ze draagt hoor.

Gedrag en kleding kan je ook niet koppelen, vind ik. Nu kan je met kleding wel het een en ander uitdragen natuurlijk, maar wat 'raar' is is heel persoonlijk.

Algemeen gesproken dan he, ik bedoel hier meer het extreme mee (carnavals kleding als normale kleding oid), dat is verder moeilijk in een hokje te plaatsen. Sterker nog dat is heel moeilijk, ik denk dat je dat per geval moet bekijken...
Wanneer er iemand is die vanwege zijn geloof een punt op zijn voorhoofd moet zetten, vinden wij nederlanders dat vaak apart, maar vaak niet als raar oid.
Wanneer iemand zomaar dezelfde stip op zijn voorhoofd zet (zonder bepaalde reden), en dan ook nog een attitude erbij draagt van hier tot tokio, dan zie ik dat wel als "raar".

Maar dat zijn voorbeelden die onmogelijk te genialiseren zijn, omdat het voor iedereen ook weer anders is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:31

Maar dat is omdat jij er negatief naar toe kijkt, dan ga je alleen negatieve dingen zien zoals de kleding, de attitude. Lachen
Misschien eens je blik proberen te verruimen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:35

@katia, heb jij dan echt helemaal nooit een vooroordeel?
Ik ben zo wel opgevoed dat homo's en bruine mensen "slecht" zijn.
Ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden, juist omdat ik verder wil kijken dan mijn ouders en een groot deel van nederland doet.
Maar ook ik moet schuld bekennen, wanneer er een groepje jongeren staat (ongeacht kleur, afkomst etc) en ik loop alleen, dat ik er dan met een boog omheen loop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:41

XoNo schreef:
RedPassion, ben het met je eens dat gedrag en kleding niet te koppelen valt. Nja, in de meeste gevallen. Er zijn natuurlijk bepaalde kledingstijlen waar men een statement mee wil maken. Zoals Equidea het heeft over een man in witte of roze kleding. Toch zegt die kleding wel wat over zijn gedrag.

Wat zegt het over zijn gedrag dan, of beter: wat denk jij dat het over zijn gedrag zegt? Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:45

katiavl schreef:
Maar dat is omdat jij er negatief naar toe kijkt, dan ga je alleen negatieve dingen zien zoals de kleding, de attitude. Lachen
Misschien eens je blik proberen te verruimen

Denk je echt dat ik negatief kijk naar mensen over het algemeen dan?
Ik zou eigenlijk, op een aantal gevallen na, juist zeggen dat ik heel open-minded ben.
Moeilijk te zien vanaf internet natuurlijk. Ik ben bijna helemaal niet rascistisch, waarover dan ook. Wel heb ik met sommige mensen, net zoals iedereen dat wel eens heeft, moeite.
Over het algemeen is dat bijna altijd om de manier hoe ze zich gedragen tov. anderen, en heeft dat niks met uiterlijkheden of geaardheid te maken.
Misschien dat ik me wel schuldig maak aan het wat te snel oordelen over iemand's karakter en dat ik wat moeite heb om de gulden middenweg te vinden, want helemaal niet oordelen, dat is ook weer niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:56

Het is ook hartstikke lastig Equidea. Ik maak mezelf ook wel schuldig aan het oordelen op het eerste gezicht, dus op uiterlijk en uitstraling. En ik geef ook grif toe dat ik me niet snel aangesproken voel door mensen die bv. een poloshirt en een broek met zo'n 'vouw' aan de voorkant dragen incl. burberrysjaal en van die glimmende schoenen. Die bestempel ik in eerste instantie als 'kakker' en dat terwijl ik genoeg van die 'kakkers' ken waar ik heel erg goed mee op kan schieten. Knipoog

Het is iets dat iedereen wel doet volgens mij, dat oordelen. Dat hoeft helemaal niet erg te zijn, maar het lijkt me wel heel beperkend als je alles van dat eerste oordeel laat afhangen. Want achter bepaalde kleding en een houding in het openbaar kan wel eens een heel ander persoon zitten dan je in eerste instantie verwacht. Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:24

jarco schreef:
ze hadden een hotel geboekt langs de grens.

maar ik vraag me af hoe onfeilbaar je dan wel mag wezen ?

Hoe onfeilbaar is een mens? Je kunt nog zo je best doen, maar je doet het nooit helemaal goed. Wel denk ik dat als je Echt in Jezus gelooft, en Echt gelooft dat God van je houdt en zelf ook van Hem houdt, dat je dan wilt doen wat Hij zegt. En dat je daar echt je best voor doet. Maar dat lukt lang niet altijd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:25

katiavl schreef:
Denk niet alle christenen, degene die zonder zelf te denken zeggen omdat het in de bijbel staat zijn maar een klein procent. Helaas zoals alles in het leven wegen die meer door.
En ik ben geen christen maar ik geloof oprecht dat god dit ook niet bedoeld heeft.

Maar mensen zoals blue eyes, en bravespot die leuk kunnen discussieren vind ik leuker uithangbord.

Met mijn dank Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:35

Equidea schreef:
@ Xono, eigenlijk zijn jullie dus heel normaal burgerlijk gezien.

Ik heb ook het idee dat de mensen die er een probleem mee hebben, vaak niet het probleem met homoseksualiteit hebben, maar met dat extreme gedrag dat sommigen hebben. Inderdaad op seksueel gebied, maar ook het extreem vervrouwelijkte etc.

Hier in arnhem bijvoorbeeld, loopt er in de steenstraat een cowboy met witte lederen kleding (afentoe ook roze) rond met een wit maltezertje en benadrukt ook met alle liefde zijn "features".

Maar zo denk ik er bij elk "rascistisch" gebeuren wel over eigenlijk, ik heb ook niks tegen iemand die turks is. Wel heb ik iets tegen mensen die zich anders denken te gedragen omdat ze turks zijn, in hele negatieve zin...

Dan is het cirkeltje weer rond.

Hmzz die heb ik nog nooit gezien!! Och ik hoop dat ik mijn lach dan in kan houden... Gelukkig zijn ik en mijn vriend ook ongeveer zo'n stel als xono en zijn vriend zijn.

Wij zijn zelf dan wel homo, maar wij gaan niet met homo's om. Daarmee bedoel ik wij gaan niet homo stappen.. Onderandere ook om niet geassocieerd te worden met die andere homo's. Ik zelf persoonlijk denk ook dat het vrouwelijke gedoe gespeeld is.. Tuurlijk geloof ik er wel in dat mensen zich niet thuis voelen in hun eigen lichaam. Maar dat is weer een ander onderwerp.

En inderdaad, er zijn homo's die mannen zijn hagers veel te serieus opnemen, en daarmee van de een op de ander duiken.. en ja daar heb ik maar een woord voor. gadverdamme.. Mijn vriend en ik kunnen niet tegen dat gedrag.. Ik vind het veel mooier en belangrijker dat je monogaam kan zijn, en zal ook veel trotser zijn dat ik over 50 jaar zou kunnen zeggen, goh mijn vriend en ik zijn al 51 jaar bij elkaar en nog steeds erg verliefd..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:06

Navidad, wij gaan nagenoeg nooit stappen en als we samen gaan stappen, dan vind ik een homodiscotheek niet erg om naartoe te gaan, maar verder mengen wij ons ook totaal niet in 'het wereldje'. Voornamelijk omdat ook wij er lichtelijk van walgen (de stereotypes, het rondn**ken, homosauna's e.d.).

Wij hebben wel homovrienden en wat zij doen moeten ze allemaal lekker zelf weten, maar zij weten ook hoe ik en mijn vriend in elkaar steken Lachen

En dat idee 'over 50 jaar', dat idee hebben ik en mijn vriend ook Haha! Lekker burgelijk huisje, boompje, beestje, maar wij zijn happy zo Ja