Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

C_arola schreef:vanitymay schreef:Ik denk dat je niet een eeftijdsnorm kan neerleggen wanneer iemand aan een kind toe is. Er zijn inderdaad genoeg oudere mensen die er ook echt een potje van maken. We hebben nu eenmaal geenenkel toezicht op wie zich wel of niet kan/ mag voortplanten. wat mij wel duidelijk is is dat pubers geen geschikte ouders zijn...dat is alles wat ik zeg.
Scheer je nu alle pubers over 1 kam?
Er zijn pubers die veel beter zorgen voor hun kind, en toch opleiding volgen, werken enz dan volwassenen en dan kan ik maar 1 ding zeggen;
Loopt een ander toppic over... Melanie_B schreef:caroltje16 schreef:Waarom doen sommige mensen zo moeilijk over pubers die kinderen krijgen. het is hun beslissing uiteindelijk beslist de dochter zelf of ze het houd of niet.
nou weet je. ik ben altijd wel blij eigenlijk voor mensen dat ze nog kinderen kunnen krijgen.
Ik zelf kan nog eens geen kind normaal barenomdat het kind gewoon dood gaat simpel gezegt. of ik of het kind..
en ik weet er zijn namelijk meerdere mogelijkheden en dat is een kind adopteren, en dat ga ik ook zeker doen op latere leeftijd.. als ik inmiddels op me eigen woon..
Ik vind dat een kind van 14 daar geen goede beslissing over kan nemen.
orange1 schreef:nou paps heeft haar al in de steek gelaten dus staat ze er alleen voor , ze is 14 hoe moet ze dan rondkomen? haar ouders betalen gewoon alles voor haar maar ze moeter ook echt wel zelf voor zorgen maar dan gewoon met hulp van ouders.
_Marinke_ schreef:C_arola schreef:
Scheer je nu alle pubers over 1 kam?
Er zijn pubers die veel beter zorgen voor hun kind, en toch opleiding volgen, werken enz dan volwassenen en dan kan ik maar 1 ding zeggen;
Dit heeft weer te maken met vroeg volwassen zijn..Loopt een ander toppic over...
caroltje16 schreef:Waarom doen sommige mensen zo moeilijk over pubers die kinderen krijgen. het is hun beslissing uiteindelijk beslist de dochter zelf of ze het houd of niet.
C_arola schreef:Hij had nooit kinderen moeten krijgen.
Niet als je ervoor zorgt dat je vrouw 2x een miskraam krijgt van 4,5 en 5,5 maand zwangerschap door mishandeling.
Ik vind het dus heel goed van je dat je besloten hebt om geen kinderen te nemen als je er niet aan toe bent!
Edit; toevoeging.
Welshcobfan schreef:Melanie_B schreef:
nou weet je. ik ben altijd wel blij eigenlijk voor mensen dat ze nog kinderen kunnen krijgen.
Ik zelf kan nog eens geen kind normaal barenomdat het kind gewoon dood gaat simpel gezegt. of ik of het kind..
en ik weet er zijn namelijk meerdere mogelijkheden en dat is een kind adopteren, en dat ga ik ook zeker doen op latere leeftijd.. als ik inmiddels op me eigen woon..

caroltje16 schreef:@C_arola: zo bedoelde ik het inderdaad, ik doe een petje af voor die mensen.
@wonderworst_: Ik zou het wel aan kunnen. ik heb namelijk 1 neefje bij ons thuis wonen. en die zie ik dag en nacht. en als me zus moet werken of ergens heen wil dan pas ik op hem ik doe veel met hem. ze heeft nu gelukkig inmiddels een vriend die ook goed zorgt voor het kind. mijn zus heeft 3 jaar lang alleen voor haar zoontje gezorgt met mijn hulp erbij. ik heb hem ook vaak de fles gegeven. dan kon me zus uitslapen. en hem na het gast ouder gezin gebracht..
en ik doe het nu niet omdat ik zelfo p het moment ook heel vele mee de operatie's bezig ben die ik nog krijg. en nu ook op het moment niet kan onderhouden nee. want ik heb nu op het moment geen geld. maar toen die tijd toen ik zwanger was. kon ik het wel. ik heb wat af gejankt.. ik bedoel je dood wel een mens wat je eigenlijk op de wereld zou gaan brengen. ik denk er nu nog aan.. ik ben pas bij derek geweest. en die heeft vertelt dat het een jongetje is, en dat hij gelukkig is daarboven nou dat zegt voor mijn genoeg..
BraveSpots schreef:caroltje16 schreef:Waarom doen sommige mensen zo moeilijk over pubers die kinderen krijgen. het is hun beslissing uiteindelijk beslist de dochter zelf of ze het houd of niet.
Dat denk ik niet hoor, als je 14 bent, je ouders en de vader steunen je niet, dan houd het al snel op kwa mogenlijkheden vrees ik.

maar ieder ouder is anders. en ik had helaas geen keuze ik baal er nog steeds van Welshcobfan schreef:Melanie_B schreef:
En aangezien de meeste 14 jarigen toch nog thuis wonen, is het wel fijn als pa en ma er ook een zegje in hebben want zij worden ook opeens geconfronteerd met een baby in hun huis! En als dochterlief financieel slecht zit, is de kans erg groot dat ouders het moeten betalen.
(en ik zeg dus NIET dat de beslissing ligt bij de grootouders in spe, maar ik vind wel dat hun mening wel van belang is als dochterlief thuis blijft wonen met kind)
Adil18 schreef:C_arola schreef:Hij had nooit kinderen moeten krijgen.
Niet als je ervoor zorgt dat je vrouw 2x een miskraam krijgt van 4,5 en 5,5 maand zwangerschap door mishandeling.
Ik vind het dus heel goed van je dat je besloten hebt om geen kinderen te nemen als je er niet aan toe bent!
Edit; toevoeging.
Jeetje, dat is echt vreselijk....!
Welshcobfan schreef:Er zijn opvangtehuizen voor tienermoeders die het moeten rooien zonder steun en financieel bijna aan de grond zitten, maar of dat nou zo ideaal is?
Welshcobfan schreef:Er zijn opvangtehuizen voor tienermoeders die het moeten rooien zonder steun en financieel bijna aan de grond zitten, maar of dat nou zo ideaal is?

C_arola schreef:Adil18 schreef:
Jeetje, dat is echt vreselijk....!
Ja, dat is het ook.
Voor mijn moeder helemaal als je bedenkt dat ze 2 zoons en 2 dochters door toedoen van anderen heeft verloren.
C_arola schreef:Je hebt instellingen die je kunnen helpen, maar dan moet je volgens mij minstens 15/16 zijn denk ik.
C_arola schreef:_Marinke_ schreef:
Dit heeft weer te maken met vroeg volwassen zijn..Loopt een ander toppic over...
Maar het heeft ook met deze topic te maken aangezien het gaat over hoe je denkt over tienermoeders
En ik zeg ook niet dat dat niet zo is,,
BraveSpots schreef:C_arola schreef:Je hebt instellingen die je kunnen helpen, maar dan moet je volgens mij minstens 15/16 zijn denk ik.
Dat weet ik, maar is dat waar je een kind moet opvoeden (en je eigenlijk zelf nog een kind bent die een stabiele thuis nodig heeft)? Ik snap dat sommige mensen geen andere keus hebben maar het zou voor mij persoonlijk not-done zijn.
C_arola schreef:Welshcobfan schreef:Er zijn opvangtehuizen voor tienermoeders die het moeten rooien zonder steun en financieel bijna aan de grond zitten, maar of dat nou zo ideaal is?
Het is idd niet ideaal. Het is er alleen dat wou ik alleen zeggen.
Adil18 schreef:orange1 schreef:nou paps heeft haar al in de steek gelaten dus staat ze er alleen voor , ze is 14 hoe moet ze dan rondkomen? haar ouders betalen gewoon alles voor haar maar ze moeter ook echt wel zelf voor zorgen maar dan gewoon met hulp van ouders.
Ha, kijk, nu geef je het zelf toe: Ze is niet klaar voor een kind! Een kind krijgen houdt ook in dat je financieel gezien je verantwoording op je kunt nemen. Dat kan jouw vriendin niet en dat maakt haar in mijn ogen niet de meest geschikte moeder. Haar ouders zijn nu het dupe van haar fout. Ze zorgen waarschijnlijk voor de baby omdat ze van hun dochter houden en alles voor haar kunnen en willen doen (kijk, zij zijn dus wel klaar voor het ouderschap) en ook omdat ze zich geroepen voelen verantwoording te nemen daar hun dochter dat niet kan...
Heel leuk hoor, maar het maakt jouw vriendin dus in mijn ogen een ongeschikte moeder, en daar draait het in deze dicussie om...!
).