Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caroltje16

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:39

@C_arola: zo bedoelde ik het inderdaad, ik doe een petje af voor die mensen.

@wonderworst_: Ik zou het wel aan kunnen. ik heb namelijk 1 neefje bij ons thuis wonen. en die zie ik dag en nacht. en als me zus moet werken of ergens heen wil dan pas ik op hem ik doe veel met hem. ze heeft nu gelukkig inmiddels een vriend die ook goed zorgt voor het kind. mijn zus heeft 3 jaar lang alleen voor haar zoontje gezorgt met mijn hulp erbij. ik heb hem ook vaak de fles gegeven. dan kon me zus uitslapen. en hem na het gast ouder gezin gebracht..

en ik doe het nu niet omdat ik zelfo p het moment ook heel vele mee de operatie's bezig ben die ik nog krijg. en nu ook op het moment niet kan onderhouden nee. want ik heb nu op het moment geen geld. maar toen die tijd toen ik zwanger was. kon ik het wel. ik heb wat af gejankt.. ik bedoel je dood wel een mens wat je eigenlijk op de wereld zou gaan brengen. ik denk er nu nog aan.. ik ben pas bij derek geweest. en die heeft vertelt dat het een jongetje is, en dat hij gelukkig is daarboven nou dat zegt voor mijn genoeg..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:39

C_arola schreef:
vanitymay schreef:
Ik denk dat je niet een eeftijdsnorm kan neerleggen wanneer iemand aan een kind toe is. Er zijn inderdaad genoeg oudere mensen die er ook echt een potje van maken. We hebben nu eenmaal geenenkel toezicht op wie zich wel of niet kan/ mag voortplanten. wat mij wel duidelijk is is dat pubers geen geschikte ouders zijn...dat is alles wat ik zeg.

Scheer je nu alle pubers over 1 kam?
Er zijn pubers die veel beter zorgen voor hun kind, en toch opleiding volgen, werken enz dan volwassenen en dan kan ik maar 1 ding zeggen; OK dan!

Dit heeft weer te maken met vroeg volwassen zijn.. Knipoog Loopt een ander toppic over...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:41

Melanie_B schreef:
caroltje16 schreef:
Waarom doen sommige mensen zo moeilijk over pubers die kinderen krijgen. het is hun beslissing uiteindelijk beslist de dochter zelf of ze het houd of niet.

nou weet je. ik ben altijd wel blij eigenlijk voor mensen dat ze nog kinderen kunnen krijgen.

Ik zelf kan nog eens geen kind normaal baren Boos! omdat het kind gewoon dood gaat simpel gezegt. of ik of het kind..
en ik weet er zijn namelijk meerdere mogelijkheden en dat is een kind adopteren, en dat ga ik ook zeker doen op latere leeftijd.. als ik inmiddels op me eigen woon..

Ik vind dat een kind van 14 daar geen goede beslissing over kan nemen.

En aangezien de meeste 14 jarigen toch nog thuis wonen, is het wel fijn als pa en ma er ook een zegje in hebben want zij worden ook opeens geconfronteerd met een baby in hun huis! En als dochterlief financieel slecht zit, is de kans erg groot dat ouders het moeten betalen.

(en ik zeg dus NIET dat de beslissing ligt bij de grootouders in spe, maar ik vind wel dat hun mening wel van belang is als dochterlief thuis blijft wonen met kind)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:41

orange1 schreef:
nou paps heeft haar al in de steek gelaten dus staat ze er alleen voor , ze is 14 hoe moet ze dan rondkomen? haar ouders betalen gewoon alles voor haar maar ze moeter ook echt wel zelf voor zorgen maar dan gewoon met hulp van ouders.

Ha, kijk, nu geef je het zelf toe: Ze is niet klaar voor een kind! Een kind krijgen houdt ook in dat je financieel gezien je verantwoording op je kunt nemen. Dat kan jouw vriendin niet en dat maakt haar in mijn ogen niet de meest geschikte moeder. Haar ouders zijn nu het dupe van haar fout. Ze zorgen waarschijnlijk voor de baby omdat ze van hun dochter houden en alles voor haar kunnen en willen doen (kijk, zij zijn dus wel klaar voor het ouderschap) en ook omdat ze zich geroepen voelen verantwoording te nemen daar hun dochter dat niet kan...

Heel leuk hoor, maar het maakt jouw vriendin dus in mijn ogen een ongeschikte moeder, en daar draait het in deze dicussie om...!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:42

_Marinke_ schreef:
C_arola schreef:

Scheer je nu alle pubers over 1 kam?
Er zijn pubers die veel beter zorgen voor hun kind, en toch opleiding volgen, werken enz dan volwassenen en dan kan ik maar 1 ding zeggen; OK dan!

Dit heeft weer te maken met vroeg volwassen zijn.. Knipoog Loopt een ander toppic over...

Maar het heeft ook met deze topic te maken aangezien het gaat over hoe je denkt over tienermoeders Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:42

caroltje16 schreef:
Waarom doen sommige mensen zo moeilijk over pubers die kinderen krijgen. het is hun beslissing uiteindelijk beslist de dochter zelf of ze het houd of niet.

Dat denk ik niet hoor, als je 14 bent, je ouders en de vader steunen je niet, dan houd het al snel op kwa mogenlijkheden vrees ik.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:42

C_arola schreef:
Hij had nooit kinderen moeten krijgen.
Niet als je ervoor zorgt dat je vrouw 2x een miskraam krijgt van 4,5 en 5,5 maand zwangerschap door mishandeling.
Ik vind het dus heel goed van je dat je besloten hebt om geen kinderen te nemen als je er niet aan toe bent!

Edit; toevoeging.

Jeetje, dat is echt vreselijk....!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:43

Welshcobfan schreef:
Melanie_B schreef:

nou weet je. ik ben altijd wel blij eigenlijk voor mensen dat ze nog kinderen kunnen krijgen.

Ik zelf kan nog eens geen kind normaal baren Boos! omdat het kind gewoon dood gaat simpel gezegt. of ik of het kind..
en ik weet er zijn namelijk meerdere mogelijkheden en dat is een kind adopteren, en dat ga ik ook zeker doen op latere leeftijd.. als ik inmiddels op me eigen woon..

En aangezien de meeste 14 jarigen toch nog thuis wonen, is het wel fijn als pa en ma er ook een zegje in hebben want zij worden ook opeens geconfronteerd met een baby in hun huis! En als dochterlief financieel slecht zit, is de kans erg groot dat ouders het moeten betalen.

(en ik zeg dus NIET dat de beslissing ligt bij de grootouders in spe, maar ik vind wel dat hun mening wel van belang is als dochterlief thuis blijft wonen met kind)[/quote]

Ik denk dat je zowieso met zijn allen om de tafel moet gaan zitten en het bespreken.

wonderworst_

caroltje16 schreef:
@C_arola: zo bedoelde ik het inderdaad, ik doe een petje af voor die mensen.

@wonderworst_: Ik zou het wel aan kunnen. ik heb namelijk 1 neefje bij ons thuis wonen. en die zie ik dag en nacht. en als me zus moet werken of ergens heen wil dan pas ik op hem ik doe veel met hem. ze heeft nu gelukkig inmiddels een vriend die ook goed zorgt voor het kind. mijn zus heeft 3 jaar lang alleen voor haar zoontje gezorgt met mijn hulp erbij. ik heb hem ook vaak de fles gegeven. dan kon me zus uitslapen. en hem na het gast ouder gezin gebracht..

en ik doe het nu niet omdat ik zelfo p het moment ook heel vele mee de operatie's bezig ben die ik nog krijg. en nu ook op het moment niet kan onderhouden nee. want ik heb nu op het moment geen geld. maar toen die tijd toen ik zwanger was. kon ik het wel. ik heb wat af gejankt.. ik bedoel je dood wel een mens wat je eigenlijk op de wereld zou gaan brengen. ik denk er nu nog aan.. ik ben pas bij derek geweest. en die heeft vertelt dat het een jongetje is, en dat hij gelukkig is daarboven nou dat zegt voor mijn genoeg..

nou ik vind het dus super dat je zelf inziet dat ja dan dus wat langer wacht !!
en dat met kinderen heb ik ook ,, zus heeft 3 kinderen me zus der huis is mijn tweede huis,, toen ik 8 was kreeg me zus haar eerste kindje en ben vanaf daar helemaal mee op gegroeit tot nu haar derde kindje ,, en ik weet zeker dat ik 100 % in staat ben om een kind op te voeden,,
ik zou het nooit doen omdat ik het financieel enzo niet aan kan,,
Tong uitsteken

topic gaat zoo hard maar ben ondertussen voor me moeder heen en weer aan het renne met dozen met kertballen Tong uitsteken Vork

C_arola

BraveSpots schreef:
caroltje16 schreef:

Dat denk ik niet hoor, als je 14 bent, je ouders en de vader steunen je niet, dan houd het al snel op kwa mogenlijkheden vrees ik.

Je hebt instellingen die je kunnen helpen, maar dan moet je volgens mij minstens 15/16 zijn denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:44

Er zijn opvangtehuizen voor tienermoeders die het moeten rooien zonder steun en financieel bijna aan de grond zitten, maar of dat nou zo ideaal is?

caroltje16

dat had ik dus wel Lachen maar ieder ouder is anders. en ik had helaas geen keuze ik baal er nog steeds van

Horsea_nl

ik 16. zou als ik zwanger zou zijn zeker steun krijgen van mijn ouders. dat weet ik echt heel zeker
ik denk niet dat ik een goede moeder zou zijn, (te wispelturig, en misschien wel nog té egoistisch)

ik denk wel dat je je leven ermee vergooit, aangezien je ineens veel verantwoordelijkheden hebt.
en dan is de verantwoording voor je paard of hond toch wel even iets anders! want op onze honden en paarden passen kan ik heel goed.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:45

Welshcobfan schreef:
Melanie_B schreef:

(en ik zeg dus NIET dat de beslissing ligt bij de grootouders in spe, maar ik vind wel dat hun mening wel van belang is als dochterlief thuis blijft wonen met kind)

Maar.. een 14 jarige.. die weet nog niet wat ze wilt.. die weet niet hoe ze haar toekomst in wilt gaan vullen... hoe is het dan mogelijk om de juiste keuze te maken? Haar ouders kunnen haar dan wel bij helpen, maar het is niet zomaar iets waar je één nachtje over kan slapen.

Stel ze houdt het... hartstikke leuk.. maar (stel) ze krijgt daar later spijt van?
Het valt haar tegen? Ze wilt haar eigen leventje leiden zonder ''opgescheept'' te zitten met het kind? Het kan dan nog een behoorlijke klap in de maag worden..

Of de laat het weghalen, en krijgt daar later spijt van??
Dat blijft zo'n meid dan haar hele leven bij...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:45

Adil18 schreef:
C_arola schreef:
Hij had nooit kinderen moeten krijgen.
Niet als je ervoor zorgt dat je vrouw 2x een miskraam krijgt van 4,5 en 5,5 maand zwangerschap door mishandeling.
Ik vind het dus heel goed van je dat je besloten hebt om geen kinderen te nemen als je er niet aan toe bent!

Edit; toevoeging.

Ja, dat is het ook.
Voor mijn moeder helemaal als je bedenkt dat ze 2 zoons en 2 dochters door toedoen van anderen heeft verloren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:46

Welshcobfan schreef:
Er zijn opvangtehuizen voor tienermoeders die het moeten rooien zonder steun en financieel bijna aan de grond zitten, maar of dat nou zo ideaal is?

Nou ja, simpel gezegd kun je dus financieel gezin geen verantwoording nemen voor je kind en ben je er dus ook niet klaar voor....Een dergelijke instelling is zeker niet ideaal, maar wel goed dat ze er zijn Ja

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:46

Welshcobfan schreef:

Het is idd niet ideaal. Het is er alleen dat wou ik alleen zeggen.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:47

C_arola schreef:
Adil18 schreef:

Ja, dat is het ook.
Voor mijn moeder helemaal als je bedenkt dat ze 2 zoons en 2 dochters door toedoen van anderen heeft verloren.

jeetjee Verdrietig

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:47

C_arola schreef:
Je hebt instellingen die je kunnen helpen, maar dan moet je volgens mij minstens 15/16 zijn denk ik.

Dat weet ik, maar is dat waar je een kind moet opvoeden (en je eigenlijk zelf nog een kind bent die een stabiele thuis nodig heeft)? Ik snap dat sommige mensen geen andere keus hebben maar het zou voor mij persoonlijk not-done zijn.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:47

C_arola schreef:
_Marinke_ schreef:

Maar het heeft ook met deze topic te maken aangezien het gaat over hoe je denkt over tienermoeders Knipoog

Ja dat inderdaad Knipoog En ik zeg ook niet dat dat niet zo is,,
Maar gezien die vraag over tieners over 1 kam scheren enzo Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:48

BraveSpots schreef:
C_arola schreef:

Dat weet ik, maar is dat waar je een kind moet opvoeden (en je eigenlijk zelf nog een kind bent die een stabiele thuis nodig heeft)? Ik snap dat sommige mensen geen andere keus hebben maar het zou voor mij persoonlijk not-done zijn.

Voor mij ook niet, nu moet ik toegeven dat ik ouder ben en wel voor een kind kan zorgen op alle manieren dat mogelijk is.
Toch denk ik dat sommige mensen blij zijn met deze mogelijkheid.

Adil

C_arola schreef:
Welshcobfan schreef:

Het is idd niet ideaal. Het is er alleen dat wou ik alleen zeggen.

Alleen zijn er zo veel situaties denkbaar dat een dergelijk tehuis echt goed is!

Stel dat een Islamitisch meisje (ik noem maar wat hoor) zwanger raakt met 14....Je mag geen abortus plegen want dat is uit den boze maar je familie wil ook zeker niks meer met je te maken hebben omdat je een schande bent voor hen...

Wat moet je dan...?

Mleen

Ik ben nu 19, maar als ik toen der tijd zwanger geraakt was hadden mijn ouders mij zeker gesteund.
Ik weet dit zo zeker doordat ik gesprekken met mijn ouders gevoerd heb over dit onderwerp.
Zelf zou ik het kind ook willen houden. Ik denk niet dat ik kan leven met het idee dat ik zwanger zo zijn geweest en het heb laten weg halen.
Niet dat ik tegen abortus ben. Maar zo het persoonlijk gewoon niet kunnen.

Ik vind wel dat je zo goed mogelijk moet proberen te voorkomen om op zo een jonge leeftijd zwanger te raken. Niet als een dolle stier aan de gang gaan en niet van te voren over de eventuele gevolgen na denken.

Ik zelf ben hier altijd en nu nog heel voorzichtig mee.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:49

Adil18 schreef:
orange1 schreef:
nou paps heeft haar al in de steek gelaten dus staat ze er alleen voor , ze is 14 hoe moet ze dan rondkomen? haar ouders betalen gewoon alles voor haar maar ze moeter ook echt wel zelf voor zorgen maar dan gewoon met hulp van ouders.

Ha, kijk, nu geef je het zelf toe: Ze is niet klaar voor een kind! Een kind krijgen houdt ook in dat je financieel gezien je verantwoording op je kunt nemen. Dat kan jouw vriendin niet en dat maakt haar in mijn ogen niet de meest geschikte moeder. Haar ouders zijn nu het dupe van haar fout. Ze zorgen waarschijnlijk voor de baby omdat ze van hun dochter houden en alles voor haar kunnen en willen doen (kijk, zij zijn dus wel klaar voor het ouderschap) en ook omdat ze zich geroepen voelen verantwoording te nemen daar hun dochter dat niet kan...

Heel leuk hoor, maar het maakt jouw vriendin dus in mijn ogen een ongeschikte moeder, en daar draait het in deze dicussie om...!

nee tuurlijk is ze nog niet voor een kind heb je mij dat horen zegge? dat ze klaar is voor een kindje op 14 jarige leeftijd?
en tja haar ouders zijn de dupe dat is ook wel wat te hard gezegt ..
want haar ouders hebben voorgesteld om het kind te houden omdat ze tegen abortus zijn.
ik weet zeker dat het kind goed opgevoedt word..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:50

Daarom zijn ouders ook zo belangrijk, dat ze ook aangeven dat als ze er voor gaat dat zij dan ook eindverantwoordelijk is, dus ook s nachts eruit moet voor de vieze luiers bv..
Dus beetje voorbereiden op wat er haar staat te wachten (helemaal kan het natuurlijk niet, maar de roze wolk kun je altijd wel iets relativeren door horrorverhalen zeg maar van de borstonstekingen, inknippen etc Nagelbijten / Gniffelen).
En vooral: wat is het plan als pa en ma zeggen: ik wil hier geen kind in huis en ik betaal er geen cent voor!

Pff ben toch blij dat ik een normale jeugd en puberteit heb gehad... en dat ik lekker op mijn eigen tempo volwassen kan worden dan versneld!