Moet ik hem even met rust laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Moet ik hem even met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 22:13

))
zap schreef:
1 ding snap ik nog steeds niet.... jij bent helemaal boos en onzeker als hij je niet terugbelt/smst.... maar zelf doe je precies hetzelfde!!

ik bel altijd terug als ik zie dat hij gebeld heeft, en ja ik zie dat niet altijd meteen heb telefoon op tril staan (heb hekel aan ringtones...word ik zenuwachtig van Clown ).

En heb express een paar keer telefoon thuis gelaten, juist om er niet zo mee bezig te zijn of hij wel belt of niet. Gun ik mijzelf wat rust en hem ook! Ik ken mijzelf en mijn spasmen ( Vork en het is soms beter voor mezelf als ik mezelf wat rust gun...

Meisje bij mij op therapie heeft een relatie van 1 jaar en zij moet haar vriend elke dag minstens elk uur bellen. Anders trekt ze het niet...Elk uur! Had afgesproken met therapeut dat ze ging proberen om max. 3 keer te bellen maar lukt haar gewoonweg niet. Vind het knap van haar vriend dat hij ermee om kan gaan. Zeker omdat ze elk weekend weer ruzie hebben door haar onzekerheid.

Ik bel hem niet elke dag, ging meestal gewoon om en om. En soms belden we een paar keer met elkaar. En soms een dagje niet.

Dus ja vind het dan heel vreemd dat hij me niet op de hoogte heeft gesteld. Als je 2 x in de week contact hebt ok. Maar we hadden elke dag wel contact.

En nu dus al sinds zaterdag geen contact! Ach ff time out is ook wel eens goed.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 22:33

heb toch maar even smsje terug gestuurd. Ging toch tegen mijn gevoel in om niet te reageren.

Gewoon " sterkte morgen! welteruste"

Is gewoon aardig, en verder geen moeilijk gedoe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:46

Je doet zoveel moeite om niet zijn vriendin te zijn. Ben je al geweest vandaag? Gewoon lekker elke dag bellen en als hij niet opneemt, dan slaapt hij. Wees lief, hij is leuk en je vind hem de moeite waard anders denk je niet steeds aan hem.

Stuur lekker lieve en leuke kaartjes.

Waarom moet hij weer geopereerd worden?

Straks denkt je mannetje dat hem niet leuk vind en dan denk jij weer..... Haha! en toen bloedde de relatie dood, jammer hoor...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 23:34

Denk ook niet dat ik zijn vriendin nog ben, na wat er gebeurd is de laatste dagen.

Als ik zijn vriendin was geweest had hij me geinformeerd, wilde hij dat ik langs zou komen en zou hij me, net als altijd, een normaal smsje hebben gestuurd ipv grt O...

Dus wat mij betreft is het uit, zal nog best vragen hoe het met hem is na de operatie want heb verder geen echte hard feelings.

Ga nu verder met mijn leven.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:05

sterkte meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:22

Leatits, maak je niet gek, ga er vandaag heen en vraag het hem gewoon. Maar ik denk dat vandaag, zijn operatiedag gewoon niet de juiste dag is. Ga er heen, neem een grote rode roos mee met een lief kaartje er aan en ga er gewoon heen. Wees een lieve fijne zomaar Knipoog vriendin, die belangstelling toont voor zijn ziekzijn. Zou je toch voor iedere vriend(in) doen? Gooi geen deuren dicht voor je weet of je de sleutel bij je hebt, alleen als je de sleutel is teruggevraagd.....

Bijt even op je kiezen de komende dagen als hij een dag of 4 verder is na de 2e operatie, dan vraag je hem op de man af of jullie nog een stelletje zijn. Als hij twijfelt vraag je hem weer direkt waarom hij dat denkt, of jij daar wat aan kan veranderen. Want lieve meid je bent heel erg moeilijk bezig nu en voor een ander ook een raadsel, hij zou nu eens moeten gaan bokken Knipoog , dan gaat hij alles snappen en dan zal het voor jouw ook duidelijk zijn. Dan is het een ja of een neen, dus wees duidelijk.

Je hebt geen idee hoeveel misverstanden er in de wereld rond leven omdat men maar alles invult voor een ander en nooit niks uitpraat of rechtstreeks vraagt en ook nog even na het antwoord even de helderheid op tafel probeert te krijgen. Dus bij een vaag antwoord, vage antwoord even samenvatten en vragen of je het goed hebt begrepen dat dingetjedat ditte dus bedoelt! Dat gaat jouw zo een opluchting geven om eens duidelijk de wereld in te gaan. Alles wat jij je afvraagt, vraag je in een wel overdachte zin, 1 zin dus en niet een heel verhaal, gewoon een vraag in 1 zin gevormd. Het antwoord moet voor jouw glashelder zijn en niet ingevuld met eigen verzonnen antwoorden in het zal wel..... zijn. Nee de eigen woorden van die bewuste persoon.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:53

Sorry, ik kan echt niet snappen dat je je zo druk maakt omdat er geen x staat aan het eind van een sms...... het is maar een sms-je hoor Rolleyes
Denk dat hij je het wel had gezegd als het uit was..... dat heeft hij niet gezegd, het is dus niet uit.
Denk eens niet zo ingewikkeld, je maakt dingen die heel simpel zijn, echt ongelooflijk ingewikkeld.......

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:10

Ik zou niet gelijk de deur dicht gooien. Wacht gewoon tot hij weer "normaal" denkt. Dus zonder pijn, ziekenhuis, medicijnen ect. Wees nu de lieve vriendin (mannen zijn heeel zielig als ze pijn hebben, de mijne iig wel) en als de tijd rijp is, ga je met hem in gesprek over jullie relatie.
De problemen die je nu hebt zullen in een volgende relatie terug komen, natuurlijk is de vent dan anders, maar ik denk dat voor jou niks verandert. Dan kun je beter in deze relatie tijd en energie steken en als het uiteindelijk niet werkt je er zelf beter uitkomt (met je verlatingsangst ed)
Als je dit niet doet, ga je van man tot man en elke keer loop je er tegenaan. Totdat je een keer doorzet. Mijn zus gaat van man tot man, elk half jaar een nieuwe, het gaat elke keer om dezelfde reden uit (ze laat veel gebroken harten achter) en dit zal doorgaan tot ze geen mannen meer kan vinden.

oja, in het begin was mijn vrien ook heel erg van de x-jes etc. Maar nu is onze relatie nog steeds super, maar geloof maar niet dat in mijn vriends mails of smsen iets van genegenheid staat als x-jes, liefs of ik hou van jou. Onzin vind hij dat: als ik niet meer van je hou merk je dan vanzelf wel. Natuurlijk zegt hij het wel... Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:32

Je doet me een beetje denken aan die KPN Hi reclame 'Wat! Geen kusje!!'

Je moet hem ook wel een kans geven hoor. Je gaat er nu zomaar vanuit dat het uit is, dan je z'n vriendinnetje niet meer bent. Die jongen ligt wel in het ziekenhuis, heeft z'n been op 3 plaatsen gebroken, en moet nu weer geopereerd worden. En omdat hij niet iedere dag lief belt en smst, gaat z'n vriendinnetje er ook maar vanuit dat het uit is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:34

Er moet mij eigenlijk iets van het hart, en als dit heel hard gaat klinken, spijt het me alvast.
Ik heb erg veel moeite met "het willen oplossen in een relatie". Ik vind dat niet fair, naar je vriend toe. Je zadelt een ander op met jóúw problemen, waar alleen jij iets aan kunt doen.
Je vraagt van hem je problemen op te lossen, je vraag van hem je gelukkig te maken, kortom: je stelt onredelijke eisen.

Vervolgens ben je "zum Tode betrübt" (tot de dood bedroefd, kan het niet goed vertalen) als hij niet aan jouw belachelijke, onhaalbaare eisen beantwoordt, en verwijt je hem dat. Ik vind het behoorlijk egoïstisch.

Ik vind je vriend heel lief. Als je dat bij mij had geflikt, was ik er veel sneller mee klaar geweest. Ik laat me niet zo behandelen. Verder: weet je eigenlijk wel wat je vriend ervan vindt? Want alles gaat over jou. Het gaat over wat jíj voelt, wat jíj denkt, wat jíj verwacht, wat jíj hoopt, wat jíj wilt. Weet je bijvoorbeeld hoe hij zich nu voelt? In het ziekenhuis, met een gebroken been, operaties die niet alleen lichamelijk heftig zijn, maar ook iedere keer er emotioneel inhakken.......
Ik had je allang de deur uitgezet, en geloof me, daar hoef je dan echt niet naar te raden.........

Stop daar eens mee, je analyseert je relatie nog dood, zo. Stop met je alleen met jezelf bezig te houden, en verplaats je eens in hem. Hij kán het gewoon nooit goed doen, nooit. Het is altijd te weining voor je. Hij kán je niet eens de bevestiging geven, die je wilt, want alle bevestiging in de wereld is te weinig, als jij jezelf niet overtuigt.......
Klonk dit hard? Sorry dan.
Maar ik kan me wél in jouw vriend verplaatsen, en ik word plaatsvervangend heel boos en heel verdrietig......

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 09:41

heb hem net ingesproken om hem sterkte te wensen voor vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:44

Wanneer gaat-ie onder zeil? Als je er nog heen kunt, ga dan, geef hem een lieve kus, en zeg dat je van hem houdt Lachen
Dán ben je duidelijk.

Niet inspreken, niet sms-en, gewoon erheen, kom op zeg, doe iets!!!!!
Geen wonder dat hij geen kusje stuurt. Hoe moet hij nou weten dat jij van hem houdt?

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:51

Moet zeggen dat ik me wel in Yamcha kan vinden, ze maakt een goed punt ookal klinkt het hard.
Je kan het allemaal wel goed uitpraten als ie weer wat opgeknapt is maar nu moet je z'n goede vriendin zijn die er voor hem is, dat zal hij ook waarderen en beter begrijpen.
Maar het blijft jou keuze...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:53

Yamcha schreef:
Geen wonder dat hij geen kusje stuurt. Hoe moet hij nou weten dat jij van hem houdt?

Zó mee eens! Als je er vanuit blijft gaan dat het uit is, is het ook uit. Dat wil je toch niet? Kom op meid, doe es wat moeite!! Lachen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:54

Ik sluit me aan bij Yamcha. Sms-jes zijn erg makkelijk, maar ook wel erg veilig... Lekker op afstand. Ga er gewoon naartoe en dan niet zoveel lopen piekeren. En dat ie geen x-je zet onderaan z'n sms-je. Tis een vent! Waarschijnlijk ziet hij het heel anders dan jij en had ie er geen foute bedoelingen mee. Ook ik heb dat moeten leren, ik heb een hele preek gehad van mijn zus over hoe anders mannen bepaalde dingen zien dan vrouwen. Wat dat betreft komen mannen echt van Mars en wij van Venus... Tong uitsteken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:04

Yamcha, je haalt me de woorden uit de mond. Dat gevoel bekruipt mij al een tijdje maar wist niet zo goed hoe dat (zonder alteveel botheid) te verwoorden..

Niemand is perfect, dus ook die vriend niet. En hij wordt hier afgeschildert als één of andere botterik, die kwalijk wordt genomen zijn nieuwe vriendin na 3 maanden nog niet door en door te kennen. En niet te kunnen raden van afstand wat ze denkt/ voelt etc. Terwijl hij juist zo zijn best doet volgens mij, alsnog wordt hem kwalijk genomen dat íe op dit moment het misschien even niet kan opbrengen om aan de verwachtingen van de vriendin (die ze niet uitspreekt) te voldoen.

Zorg in ieder geval dat je voor jezelf duidelijkheid creeërt. Doe geen aannames en speculaties en bedenk dat áls dit het einde is van jullie relatie dat, dat dat toch afgesloten moet worden met een gesprek op zijn minst.

P.s. deed me ook gelijk aan die reclame denken: geen kusje?! Knipoog

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:08

Ik zou hem een beetje verwennen. Koop een berg chocola, een fruitmand en een gezellig plantje, zet je mooiste glimlach op en ga bij hem langs. Morgenavond is het sinterklaasavond, verras hem en zet je pietenpet op en ga langs met een zak cadeautjes.

Je kunt nu afstand nemen en kiezen voor de onzekerheid of deze periode juist gebruiken om je relatie te sterken door er nu onvoorwaardelijk voor hem te zijn in een voor hem moeilijke periode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:13

Idd!!!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:24

Investeren is oogsten.

Succes.

Leuke sinterklaas kadootjes kopen, flinke zak snoep en zorg dat er je er iig morgen op 5 december bent!! Iedereen vind het heerlijk om vertroeteld te worden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:06

Ik kan me het juist weer wel goed voorstellen dat je er momenteel even niets meer in ziet.
Je maakt je zo druk dag in dag uit en van zijn kant uit heb je ook geen duidelijkheid.
Verliefd zijn moet leuk zijn.
Is dat gevoel er niet, dan is het een heel normale beslissing om afscheid van elkaar te nemen.

Nu heb je op mijn vraag geantwoord, dat je er inderdaad een punt achter wil zetten omdat je je niet fijn voelt bij deze relatie, maar aan de dingen die erna nog schrijft, blijkt dat je hem eigenlijk toch liever niet opgeeft.
Je hebt dus een dubbele gevoel en het liefst kies je voor het laatste.
Dat is prima, dan gaan we nog even door.

Hij wordt vandaag nogmaals geopereerd?
Weet je ook hoe laat? (vast niet, maar daar gaan we dan eventjes wat aan doen!)

Pak je telefoon en bel naar het ziekehuis.
Je vraagt naar de afdeling waar hij ligt.
De zuster (of iemand anders) die je aan de telefoon krijgt stel je de volgende vraag.
Is mijn vriend morgen genoeg aanspreekbaar om op bezoek te mogen komen?
Vraag meteen naar de tijden dat hij bezoek mag ontvangen.

Vervolgens ga je naar de winkel en koopt hem een sinterklaas cadeautje.
Niet zomaar lukraak iets uit het schap trekken, maar zoek een cadeautje dat volgens jou aangeeft dat je van hem houd.
(dames, denken jullie even mee over een leuk cadeautje?)

Loop ook even langs de boekhandel (of iig de winkel die je hiervoor nodig hebt)
en koop een kaart.
Een leuke, vrolijke, spontane kaart met een grappige tekst.
Schrijf daar een lieve tekst op (wij denken weer mee)

Ga morgen onaangekondigd bij hem op visite, zet je gezellige gezicht op en verras hem met een leuk sinterklaas cadeautje.

Wat denk je ervan, is dit een leuk plan?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 14:08

Yamcha schreef:
Wanneer gaat-ie onder zeil? Als je er nog heen kunt, ga dan, geef hem een lieve kus, en zeg dat je van hem houdt Lachen
Dán ben je duidelijk.

Ik weet dus niet wanneer hij onder zeil gaat, ik weet niets. Hij neemt telefoon niet op en reageert niet op sms. Familie van hem ken ik niet.
Ik heb hem maandag ingesproken heel lief, dat ik aan hem denk en dat ik langs wil komen. En daarachteraan meteen heel lief smsje met " he lievie, kusjes aan je been. Ik hoor wel wanneer ik langs kan komen. Heel veel kusjes!"

Daar heeft hij niet op gereageerd, dat kan. Ben er toen dus heengegaan, en ik had het gevoel dat hij het liever niet had gehad dat ik langs was gekomen. Zeker omdat ik ongevraagd ben langsgegaan. Ik weet niet wat zijn behoeftes zijn op dit moment. Heb hem daarom gezegd " hoop niet dat je het erg vindt dat ik even langs ben gekomen" Waarop hij zijn hoofd schudde en zei " het is goed zo"

En toen ik zei dat ik vaker langs kon komen zei hij dus vrij bot " ik laat je wel weten wanneer ik hier wegkan"

Ik weet gewoon niet wat hij wil op dit moment! Wil mezelf ook niet opdringen aan hem als hij mij niet wilt zien. En daarin denk ik dus wel aan hem! Als hij niet de behoefte heeft om me te zien, dan laat ik hem met rust ipv me aan hem op te dringen en toch te komen.

Wil morgen wel langsgaan met chocoladeletter en wat Quests (leuk tijdschrift), gewoon als een vriendin en zonder verwachtingen. Hem even opvrolijken.

Weet alleen niet of ik kan, omdat er maar 2 mensen tegelijk mogen en ken zijn familie verder niet dus weet niet of er al mensen komen.

En hij weet dat ik om hem geef, heb hem niet voor niets maandag 2 x gebeld toen ik het hoorde dat hij in het ziekenhuis ligt, hem nog sms gestuurd en meteen langsgegaan. Keihard gereden over de snelweg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:22

Laetitia, laat je niet gek maken door alle verhalen hier op bokt. Ik denk dat je er op de juiste manier instaat nu. Je hebt je best gedaan, klaar.

Als jij morgen als gewone vriendin langs wilt gaan, moet je dat doen, maar bewaak voor nu je grenzen gewoon. Zijn gedrag is niet helemaal ok, van mij kon hij in zijn sop gaar koken. Clown

Yamcha, nog even voor jou Lachen : Je gaat als vrouw niet zeggen 'ik hou van jou' tegen iemand waarmee je die intieme woorden nog niet gedeeld hebt, laat staan iemand met wie je dat echt intieme gevoel dat je heel graag bij elkaar wilt zijn en alles samen wilt delen. Dan hou je vanzelf wel afstand.
Ik vind niet dat Laetitia achter hem aan moet lopen. Nee, laat HEM maar wat moeite doen. Ook al ligt hij in het ziekenhuis. Zij belt, zij smst, zij is er heen gegaan en wil morgen weer. Wat kun je meer doen, als hij niet reageert, niet echt lieve smsjes stuurt, niet even belt.......
's Avonds, na je bezoekuur, zou je je vriendin ook even terug kunnen bellen, hoor.

En al die verhalen in dit topic over 'mannen zijn anders'. Ach, hou toch op Clown . Mannen zijn in zekere zin anders, ja, maar als je in een relatie merkt dat de een echt meer geeft dan de anders, is de balans gewoon zoek. En dan kun je ervoor kiezen om jezelf weg te cijferen (en dan word je zeker niet gelukkig) of je kiest voor jezelf.

Vergeet niet dat het hier niet om twee mensen gaat die al jaren samen wonen of al jaren samen zijn, zoals sommigen hier van jullie wel doen, elkaar's nukken echt goed kennen. Dat is geen vergelijking met een prille relatie, waarbij de een niet goed in haar vel zit en de ander nog wel erg druk met bv een ex is geweest........

Mijn vriend en ik hadden in onze begintijd ook recente exen, maar die verdwenen heel snel uit ons leven, hoor. Knipoog En niet omdat wij van elkaar niet pikten dat er exen waren, welnee. Dat hoort erbij als je dertiger bent en ik ben ook niet echt jaloers ingesteld (verre van zelfs Lachen ). Nee, wij KOZEN voor elkaar en dat trokken de beide exen niet. Haha!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:24

Twiggy, vind het eigenlijk niet zo aardig wat je zegt. Volgens mij hebben wij allemaal het beste voor met de TS, en is niemand bezig om haar 'gek te maken'. Iedereen geeft gewoon tips en ideeen vanuit z'n eigen perspectief.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:27

Sorry Bloos , het is echt niet onaardig bedoeld. En ik weet dat iedereen het hier lief bedoelt en meeleeft. Echt, dat realiseer ik me. Maar ik maak me zorgen om TS, ze is een vriendin van me en ik geef om haar. Ik weet wat zij heeft doorstaan het afgelopen jaar en ik heb haar wat vaker irl gesproken over haar vriendje.........

Ik begrijp hoe ze er nu in staat en vind het al zo sterk van haar dat ze voor zichzelf wil kiezen.....

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:33

Ok, laat ze dan voor zichzelf kiezen, maar dan hoeft ze nog niet gelijk de deur dicht te gooien.
Tuurlijk gaat haar geluk voor, je moet altijd aan jezelf denken maar ze kan ook met een andere insteek ernaartoe gaan.
Gewoon als vriendin die hem op wil vrolijken, verder geen verwachtingen, en als daar dan eventueel van zijn kant uit weer wat meer van komt is dat toch mooi meegenomen.
Niet alle mensen zijn hetzelfde en reageren op dezelfde manier, hij misschien wel wat te bot maar dat hoeft morgen niet zo te zijn.
Als ze dat in haar achterhoofd houdt en er met open gedachte naartoe gaat kan ze kijken hoe het gaat en voelt en dan van daaruit verder kijken.