Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elcke

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:46

sleepliften zijn echt niet fijn
en clinn ja goed uitgelegd Knipoog

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:22

WOW, gisteren echt een leuk sinterklaascadeautje gehad!
Ik mag 14 en 15 februari snowboardlessen gaan nemen, dat is het weekend voordat ik op vakantie ga dus dan heb ik tenminste al 1 keer op een snowboard gestaan.
Vandaag heb ik gekeken of mijn jas nog goed was, en dat was gelukkig zo. Ik denk dat hij wel goed is. Een gaastra jas incl. sneeuw-/windvanger.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 16:24

ik heb gisteren mezelf een leuk sinterklaaskadoo gegeven.
Een snowboard
met bindingen er al bij Haha!

het is een beginnersboard (dus heel erg handig voor mij) en ik ga er toch wel een tijdje mee moeten kunnen boarden.
Ben wel happy
heb nog maar een paar dingetjes nodig, handschoenen, skibril en zonnebril en I am all set to go.... Go jij! Go jij!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:27

oh super doeraklover en wirobelgje.
wat voor board heb je gekregen?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 20:43

zal eens een foto maken en hem hier plaatsen Lachen

het is geen bekend (Burton, Hammer, of whatever) merk want ik heb het board uit Makro. Maar het is wel oke om mee te kunnen beginnen vind ik zelf en voor die prijs kan ik echt niet sukkelen.

dus: foto volgt nog Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:13

Yesss ik heb mn board vandaag gekocht Haha! Ben echt supersuperblij Lachen

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:25

Ik ga de 20ste voor de eerste x snowboarden Haha!
Wel zonder les dus ben benieuwd hoe dat gaat.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:52

brudoe? heb je niet iemand die je iets kan leren, want ik heb het ook niet met profesionele les geleerd ,

ik mag vrijdag weer snowboarden Lovers & heeeeel misschien ga ik op wintersport! Bloos

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:11

Het lijkt me echt heel eng om zelf snowboarden te gaan leren zonder hulp Nagelbijten / Gniffelen dalijk gaat je board perongeluk recht, weet je niet hoe je moet sturen en vlieg je daar die berg af Nagelbijten / Gniffelen Sorry niet echt motiverend natuurlijk Schijnheilig doe je wel een helm op Clown ?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:37

__Laura schreef:
Ik heb idd een boardbroek gekocht & goede handschoenen met polsbescherming (handig!!). Dat is ook de enigste bescherming die ik heb..

Scheelt zo'n beschermding op je rug eigenlijk? Zag vandaag iemand boarden met zo'n ding, kan me niet voorstellen dat dat lekker zit?

Als beginner heb je die niet nodig. Als je wilt gaan freestylen is het wel handig.
Vorig jaar is er iemand gevallen na het nemen van een grote schans. Dat ding was gebroken.
Zijn staartbotje ook... maar moet er niet aan denken wat er nog meer was gebroken als hij dat ding niet had gedragen...

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:06

ja volgens mij kun je best hard vallen als je een schans ofzo doet, ik val zonder schans al soms kei hard Knipoog morgen weer les en ik doe nu ook knie beschermers aan want vorige keer met fake rijden veel op mijn knieen gevallen die zijn nu net weer een beetje bekomen Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:33

Gister gruwelijk verwend door mijn lieve dinnetjes: heb snowboardschoenen gehad!
De Burton Mint, lekker schoentje... Nu nog fatsoenlijk board en gaan met die (val)banaan Lips are sealed

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:06

Vind wel dat als je op wintersport gaat en je hebt niet eerder geboard dat je les moet nemen.
Al is het niet voor je eigen veiligheid dan wel voor je mede pistegebruikers. Lachen

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:11

@Brudoe: Het is inderdaad wel erg verstandig om toch even les te nemen. Zowel voor jezelf als voor de overige piste gebruikers Haha!

Ik kan trouwens niet wachten om op wintersport te gaan! Moet alleen nog zo lang wachten. Ik ben nu aan het kijken of ik de eerste week van februari nog iets goedkoops kan vinden om samen met een vriendin te gaan. Het liefst in oostenrijk, iemand ideeen??

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:20

Zoek ook nog iets goedkoops Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:47

en ik zoek tijd om te gaan, en ooh, een chauffeur ook Haha!. Oma heeft wel een appartement in de bergen.
Maar nu moet ik met kerst leren. Na de examens zit mijn neef er al met 10 vrienden dus kan ik er niet meer naartoe.
Krokus heb ik niet maar wou ik misschien wel brossen, maar mijn vriend kan dan niet.
Ik zal moeten wachten tot pasen...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:58

Als het een beetje meezit gaan we volgend jaar ook weer op wintersport. Nu eerst mijn board weer verkopen, hahaha. Vind hem niet fijn boarden :s

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:56

ja mensen die niet kunnen boarden of skieen heb ik al fijne ervaringen mee, heb een hele week met mijn voet omhoog moeten zitten om dat een of andere doos met uit de liftjes gaan over mijn board heen skiede en ik dus viel en mij voet verdraaide, heb nu nog steeds last van mij enkel, maar ja
net les gehad ging niet zo super, we moesten het fake weer wat beter oefenen, maar wel door naar de volgende les dat wordt freestylen of carven Lachen

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 11:40

ik zit te popelen om terug een lesje te krijgen, maar ik moet wachten tot de lesgever vrij van werk kan krijgen. En dat is spijtig genoeg pas volgende week zaterdag.

Ik kan ook niet alleen gaan oefenen want hij, de lesgever, moet mee om mijn bindingen aan te passen op mijn boardje. Ik ken er niks van en het is toch de bedoeling dat ik correct op dat ding sta, niet? Haha!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:42

Klopt Vork Ik heb ook zo'n zin om te boarden, wil toch mn eigen board es uit gaan proberen Lachen

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 11:44

ja ik wil dat ding ook gaan uittesten.
Is altijd hetzelfde met nieuw spul he, zo snel mogelijk uit vinden of het oke is of een complete miskoop.
Hopelijk heb ik wat minder angst in mijn volgende les en kan ik beginnen deftig glijden en bochtjes leren maken.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:46

Ik ga in de kerstvakantie maar weer es naar snowplanet. En dan in de krokusvakantie eeeindelijk op wintersport *LOL* Hyper!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 11:50

waar is snowplanet?
ik ga of naar landgraaf of naar peer (hangt van de meerderheid af)
en ik ben ook al flink aan het aftellen voor mijn allereerste wintersportvak. we vertrekken 26dec.
nog maar 13 dagen Go jij! Go jij!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:56

Ik ga met een vriendin die 1 x les heeft gehad Clown Gelukkig zijn er de dag dat wij gaan ook proeflessen,dus nemen 1 les en gaan het dan zelf proberen. Kleine stukjes zou dan moeten lukken?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:22

Snowplanet is bij Spaarnwoude, bij Haarlem id buurt Lachen