Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:@sterre maak graag een keer gebruik van je aanbod en kom met mijn paardje langs.
Kennen jullie dan Federweiss. Die is ook super lekker hik
avaluna schreef:@Soesita: Reifkoeken is ook vrij normaal, toch?
IngLio schreef:ohja, we gaan niet dit weekend, maar volgend weekend het huurcontract tekenen... haha ik blijf "we" zeggen, maar het is dus mijn vriend die gaat tekenen... maar "we" gaan er "samen" naar toe volgend weekend...
Dinopino schreef:oeps dan wil ik ook graag mijn tentje meenemen of in de auto slapen en je helpen met die zielige fles in de koelkast.![]()
Hoewel het nu eigenlijk weer overal met gluhwein wordt bekogeld en feuerzangebowl
Dinopino schreef:oh dan moet ik wel heel veel kalmerende alcohol drinken.Weet je wat voor geluiden paarden maken
zo van die kauw bewegingen en stampbewegingen
![]()
Kan jij trouwens dat bayerns verstaan. Mijn vriendin hier komt uit bayern, maar ik versta er bijna niets van.
Siggy schreef:Feuerzangbowle is toch heel veel rum en wijn en zo'n gesmolten suikerklomp erboven. Je wordt er in elk geval heeeeeel dronken van![]()
En nu nog Federweißer ? de lekkerste krijg je alleen maar in september/oktober, is een echt seizoensprodukt.
Volgens mij is er van Reibekuchen geen nederlandse vertaling...
Mijn nederlands wordt ook wel slechter, mijn vriend en ik zijn beide nederlands, maar we gooien er regelmatig duitse woorden/begrippen tussendoor als we met elkaar praten.