in duitsland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: in duitsland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:34

@sterre maak graag een keer gebruik van je aanbod en kom met mijn paardje langs.

Kennen jullie dan Federweiss. Die is ook super lekker hik

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:32

Dinopino schreef:
@sterre maak graag een keer gebruik van je aanbod en kom met mijn paardje langs.

Kennen jullie dan Federweiss. Die is ook super lekker hik

De witte wein Haha! !
Ja, ik heb toevallig nog een fles in de koelkast staan Lachen .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:41

oeps dan wil ik ook graag mijn tentje meenemen of in de auto slapen en je helpen met die zielige fles in de koelkast. Clown Cool Hoewel het nu eigenlijk weer overal met gluhwein wordt bekogeld en feuerzangebowl

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:09

wat zit er in feuerzangebowl?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:44

[quote="soesita"]Erg he, dat je nederlands zo gaat verduitsen als je hier langere tijd woont. En het allerergste is dat ik soms echt niet meer weet hoe het nu juist in het NL is, terwijl ik vroeger zo'n taalfreak was! Bloos

en mijn nederlands is wel eens slechter geweest Bloos het is al beter geworden omdat ik
nu in nederland werk .ik woon pas 1,5 jaar in duitsland ..maar heb al wel 12 jaar in duitsland gewerkt .

zelf merk ik het niet eens als het mis gaat , wel wordt ik wat vreemd aan gekeken ROFL
of van boya gecorrigeerd OK dan!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:46

avaluna schreef:
@Soesita: Reifkoeken is ook vrij normaal, toch? Haha!

mijn vader noemde de op plat millings [dorp] altijd riefkükskes

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:49

IngLio schreef:
ohja, we gaan niet dit weekend, maar volgend weekend het huurcontract tekenen... haha ik blijf "we" zeggen, maar het is dus mijn vriend die gaat tekenen... maar "we" gaan er "samen" naar toe volgend weekend...

wel spannend toch !! en ik ben dan toch benieuwd naar foto s ...... Cheese!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:28

Dinopino schreef:
oeps dan wil ik ook graag mijn tentje meenemen of in de auto slapen en je helpen met die zielige fles in de koelkast. Clown Cool Hoewel het nu eigenlijk weer overal met gluhwein wordt bekogeld en feuerzangebowl

Nee hoor, dan slapen we gewoon lekker op stal, gezellig bij de paarden Clown !

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:22

oh dan moet ik wel heel veel kalmerende alcohol drinken. Haha! Weet je wat voor geluiden paarden maken Duivel zo van die kauw bewegingen en stampbewegingen Haha!

Kan jij trouwens dat bayerns verstaan. Mijn vriendin hier komt uit bayern, maar ik versta er bijna niets van.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:28

Feuerzangbowle is toch heel veel rum en wijn en zo'n gesmolten suikerklomp erboven. Je wordt er in elk geval heeeeeel dronken van Bloos
En nu nog Federweißer ? de lekkerste krijg je alleen maar in september/oktober, is een echt seizoensprodukt.

Volgens mij is er van Reibekuchen geen nederlandse vertaling...

Mijn nederlands wordt ook wel slechter, mijn vriend en ik zijn beide nederlands, maar we gooien er regelmatig duitse woorden/begrippen tussendoor als we met elkaar praten.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:33

Dinopino schreef:
oh dan moet ik wel heel veel kalmerende alcohol drinken. Haha! Weet je wat voor geluiden paarden maken Duivel zo van die kauw bewegingen en stampbewegingen Haha!

Kan jij trouwens dat bayerns verstaan. Mijn vriendin hier komt uit bayern, maar ik versta er bijna niets van.

Het ligt er een betje aan wáár in Bayern iemand vandaan komt. Als iemand uit Ober-Bayern of Algäu komt, heb ik er meer moeite mee dan iemand die uit Franken komt Clown . Maar verstaan doe ik uiteindelijk wel alles Lachen .

Ja, de paarden kunnen aardig herrie maken Rolleyes , maar wij hebben op stal ook een paar gasten kamers, omdat er bij ons in de zomer ook ruitervakanties georganiseerd worden Knipoog . Geen zorgen dus, je ligt zelfs in een echt bed en douches hebben we ook Pling !
Siggy schreef:
Feuerzangbowle is toch heel veel rum en wijn en zo'n gesmolten suikerklomp erboven. Je wordt er in elk geval heeeeeel dronken van Bloos
En nu nog Federweißer ? de lekkerste krijg je alleen maar in september/oktober, is een echt seizoensprodukt.

Volgens mij is er van Reibekuchen geen nederlandse vertaling...

Mijn nederlands wordt ook wel slechter, mijn vriend en ik zijn beide nederlands, maar we gooien er regelmatig duitse woorden/begrippen tussendoor als we met elkaar praten.

Onze Federweiße is ook van oktober, we hebben ´em alleen nog niet gedronken Knipoog .

Dat van het niet meer korrekt nedelands praten is hier ook zo Bloos . Wij zeggen ook vaak tegen elkaar dat het goed is dat er op dat moment geen nederlanders in de buurt zijn, omdat die waarschijnlijk geen snars van ons gesprek zouden begrijpen Bloos .

Feuerzangebowl is erg Vingers aflikken , kunnen we van de week weer op de Christkindlesmarkt drinken Pling !

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:38

Oh dat klinkt heerlijk. Hebben jullie een beetje heuveltjes? Dan maak ik graag in het voorjaar gebruik van je aanbod. Vrees dat ik nu met sneeuwkettingen die kant op zou moeten.
Dan hebben jullie waarschijnlijk daar ook een uitgebreide kersttraditie. tenminste mijn vriendin is daar altijd heeeel uitgebreid mee. We reden zelfs rond kersttijd met kerstklokken om onze paarden. En een gewei op een haflinger Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:48

Wij hebben hier een heleboel heuveltjes Ja !
Nu komen is idd niet verstandig, want we hebben op het moment al aardig wat sneeuw (is ook voor ons meer dan normaal hoor Knipoog ).

De kersttraditie is hier idd erg uitgebreid en ik vind dat ook super leuk Lachen . Ook bij ons krijgen de paarden in de adventstijd klokjes aan het zadel en studeren we een heel programma met de paarden in om tijdens de kerstviering op stal te kunnen laten zien Knipoog .
Waar in Bayern woont je vriendin en waar woon je zelf?
Laatst bijgewerkt door Sterre op 22-11-08 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:49

*meldt zich*
Wij willen met een jaar of 2 ook in Duitsland gaan wonen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:54

UIt welk gedeelte ze komt zal ik haar eens vragen. Ze woont nu in Oostenrijk. Zelf zit ik in de buurt van Winterswijk dus het is nog een kleine wereldreis naar jou toe Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:10

* ik meld me ook hier *
Wij zitter er al een lange tijd over na te denken om te gaan verhuizen naar de buren ( duitsland ) Hoofdzakkelijk om me paard(en) aan huis te hebben staan. We zijn nu bezig om alles uit te zoeken en wat de voordelen en nadelen zijn om toch de grote stap te nemen.

Ik hou deze topic even in de gaten ( en ga van de week als ik lekker vrij ben de gehele topic even lezen )

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:00

Mijn moeder heeft in Duitsland dit jaar een pension gekocht met café enzo. In mijn onderschrift staat wel de site Lachen
Ze gaat dus in januari verhuizen naar de Eifel.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:17

Dan woont je moeder straks niet zover bij mij vandaan (nouja, km of 50, maar afstanden zijn sowieso wat anders hier), wij wonen tussen Blankenheim en Bad Münstereifel.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:22

Bloos jammer dat je er niet kunt paardrijden.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:17

Bedoel je bij mij ?? Verward

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:21

nee natuurlijk niet bij jou. Je hebt ons al jaloers gemaakt met je uitzicht en foto's Haha!

Dat pension, je kunt er moutainen enz. maar niet paardrijden.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:26

ik dacht al... huh ?

Ach, ze zullen wel denken: er zijn al zoveel paardrijpensionnetjes in de Eifel. Is misschien niet verkeerd de aandacht op een andere interesse te leggen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:14

@babe/siggy, oh das maar 254 km van Heidelberg af volgens map24... pff wat een afstanden!
@ditano, foto's komen... heb ze nu eindelijk op mijn lappie.

*edit*
woonkamer vanaf entree naar rechts kijkend, over/ipv de plavuizen komt een nieuwe houtenvloer.
woonkamer is 35m2 Lachen
Afbeelding
front, de 2e verdieping, 4 ramen van de woonkamer
Afbeelding
en hier komt de keuken, hier blijven de plavuizen liggen.
Afbeelding
totale oppervlakte app is 95m2... lekker ruim Lachen
Afbeelding

heb zoveel zin om m'n vriend te helpen met inrichten Lachen das echt het leukst Lachen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:31

@ inglio .....zoooo dat is behoorlijk groot zeg ,en er komt lekker veel licht naar binnen .

ben benieuwd hoe het eruit ziet als het ingericht is ..dat is idd het leukst .

zelf heb ik van het weekend nieuwe gordijnen bestelt , die er nu hangen zijn drie keer niks .
maar goed je kunt niet alles in een keer zo inrichten als je wilt , tenminste ik niet .
dus eerst sparen en dan steeds weer een stapje verder richting droom inrichting .
ik kon vorig jaar gelukkig de woning kopen met keuken en het een en ander aan meubelen,
zo hoefde ik niet alles meteen nieuw tekopen .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:22

Hahaha, toen ik Duits studeerde, dacht en droomde ik in het Duits...
Toen ik er woonde was het wat minder, maar ik werkte dan ook met verschillende nationaliteiten.
Wie weet vinden we nog eens een passend stekkie en ook wij kunnen dan lekker gaan inrichten..., na enkele jaren van slopen en opbouwen wss Clown