vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Re: vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:05

True op een gegeven moment kan het inderdaad gewoon op zijn en gaat het kaarsje uit. Maar dan vind ik dus dat je eerlijk tov elkaar moet zijn en uit elkaar moet gaan alvorens je er een hele relatie buiten de deur op na houdt.
Toch blijft het lastig he, we zijn mensen enneh het is heel spannend om het buiten de deur te doen (gras is altijd groener aan de overkant), maar geloof me dat komt de relatie niet ten goede.

Maar als het echte liefde is dan zorg je er samen wel voor dat de rek er weer in komt zeg maar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:07

Verder willen veel mensen niet alleen zijn, of ze zijn bang op te geven wat ze hebben (je weet immers wat je hebt en niet wat je krijgt).
Dat zet de deur ook open voor buiten de deur gescharrel.

Edit: en wat te denken van het 'we blijven bij elkaar voor de kinderen'

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:07

Apple schreef:
Alleen kan ik me wel voorstellen dat dit niet voor iedereen op gaat. Dat maakt het begrijpelijk. Het is uiteindelijk voor veel mensen de realiteit.

Ik snap dat het gebeurt, maar het is niet mijn manier om met mijn partner om te gaan. En ook niet mijn manier om met de partner van een ander om te gaan.

flicka schreef:
Dat chatten, Karin, gaat bij mannen vaak over the top hoor. Is niks platonisch aan. Hoppa, recht voor zijn raapjes.

Dat zal ook best gebeuren. En zoals ik al zei: dat valt voor mij onder 'buiten de deur spelen'. Beetje flirten heb ik geen problemen mee. Zoals ik al eerder zei: het feit dat je een relatie hebt betekent niet dat je niet meer aantrekkelijk gevonden mag worden door anderen.

Bottomline is dat het er bij mij niet zozeer om gaat wat je eraan doet, het gaat mij erom wat je ermee doet.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:08

Hopen is ijdel. Ik vraag me af wat ik liever zou willen behalve een normale bestendige liefdevolle relatie: een man die naar de prutsmutsen gaat of een vriendin heeft voor af en toe.
Ik heb altijd normale relaties gehad met trouwe mannen en ik ook monogaam. En nu, op oudere leeftijd, ineens een man die 20 jaar getrouwd was en op mij verliefd werd en ik op hem. Maar niet genoeg om te scheiden. Ik hoop dat nooit meer mee te maken hoor!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:09

flicka schreef:
Hopen is ijdel. Ik vraag me af wat ik liever zou willen behalve een normale bestendige liefdevolle relatie: een man die naar de prutsmutsen gaat of een vriendin heeft voor af en toe.
Ik heb altijd normale relaties gehad met trouwe mannen en ik ook monogaam. En nu, op oudere leeftijd, ineens een man die 20 jaar getrouwd was en op mij verliefd werd en ik op hem. Maar niet genoeg om te scheiden. Ik hoop dat nooit meer mee te maken hoor!

Ik hoop het ook niet voor je Ach gut

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:09

Flicka, als ik vragen mag, heb je ooit gehoopt dat hij zou gaan scheiden voor jou?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:11

Het proces van aan jezelf en de ander toegeven dat het niet meer werkt kan heel lang duren en ontzettend veel energie kosten. Dat is idd niet iets waar je zomaar even een besluit over neemt tussen het eten en de afwas.

Vreemdgaan past IMO alleen niet in dat proces. Tenminste, voor mij persoonlijk niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:12

flicka schreef:
Ik hoop dat nooit meer mee te maken hoor!

Ik kan het me voorstellen. Ik krijg namelijk een beetje de indruk dat je het goedpraat (voor hem en voor jou), maar tegelijkertijd ook dat het slopend moet zijn geweest. Daar kies je voor - of het overkomt je, maar daar geloof ik niet zo in - maar feit blijft dat het een situatie is die verre van relaxed is.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:13

Citaat:
Edit: en wat te denken van het 'we blijven bij elkaar voor de kinderen'

Precies, dat is vaak waar het om draait.

Ik ken echt zat ex-getrouwde mannen die ondanks hun kinderen van hun partner gescheiden zijn. Als een huwelijk niet goed is zijn de kinderen daar ook de dupe van. Ruzie tussen de ouders doet geen goed hè. Als pa en ma uit elkaar zijn, zijn de spanningen thuis ook weg. Dus we moeten hier nu niet het heilige boontje gaan spelen van het huwelijk is heilig.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:16

Citaat:
Flicka, als ik vragen mag, heb je ooit gehoopt dat hij zou gaan scheiden voor jou?

Nee, dat was vanaf het begin geen optie voor mij. Ik had wel gehoopt op een soort deeltijd relatie.

Apple

Ik heb laatst ook een artikel daar over gelezen. Kinderen voelen vaak haarfijn aan hoe het zit tussen de ouders en ook kinderen die als antwoord op het "we moeten jullie iets vertellen, we gaan scheiden" alleen als antwoord hadden "dat wisten we al, gelukkig weten jullie het nu zelf ook".

En ook kinderen die aangaven dat hun ouders veel eerder hadden moeten gaan scheiden en niet bij elkaar moesten blijven totdat zij volwassen waren.

Umpiedumpie

Zeg ook niet dat huwelijk heilig is. Ik vind dat me er tijdig mee moet kappen als het niet meer gaat.
JUIST als er kinderen bij betrokken zijn.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:17

Apple schreef:
Ik heb laatst ook een artikel daar over gelezen. Kinderen voelen vaak haarfijn aan hoe het zit tussen de ouders en ook kinderen die als antwoord op het "we moeten jullie iets vertellen, we gaan scheiden" alleen als antwoord hadden "dat wisten we al, gelukkig weten jullie het nu zelf ook".

En ook kinderen die aangaven dat hun ouders veel eerder hadden moeten gaan scheiden en niet bij elkaar moesten blijven totdat zij volwassen waren.

Ben mijn ouders daarom ook erg dankbaar dat ze dat deden toen ik 5 weken was. Heb er gelukkig niets van meegekregen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:19

flicka schreef:
Dus we moeten hier nu niet het heilige boontje gaan spelen van het huwelijk is heilig.

Volgens mij zegt niemand dat hier. Lachen

Eerst kijken waar het wringt in je relatie. Als je het de moeite waard vindt om er nog wat van te maken dan probeer je dat. Lukt het niet, dan lukt het niet. Ik vraag me af wat voor kinderen beter is: opgroeien in een gezin waar altijd spanningen zijn of waar de schijn wordt opgehouden, of opgroeien in een 'gebroken' gezin waar van dit alles geen sprake meer is.

Ik heb vrienden van gescheiden ouders die zeggen 'waren mijn ouders maar tien jaar eerder uit elkaar gegaan'.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:19

Apple schreef:

Hee, dat lijkt verdacht veel op mijn reactie. Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:20

Ik was eerst Tong uitsteken

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:22

Nou, ik meng me niet in huwelijken met kinderen. Het ging mij erom dat mijn partner tijd voor me had en dat had ie dus niet. Jaaaaa, als het hem zo uitkwam. En hij het kon verantwoorden. Hij werd toen zijn eega erachter kwam, door zijn eigen schuld, enorm in de gaten gehouden. Maar ik ben er klaar mee. Dit hier is het laatste wat ik erover zeg. Het heeft me grijze haren bezorgd en veel zorgen en ergernis. Dat heb je ook in een monogame relatie maar lang niet zo erg. Ik ben geen 2e vrouw en zal dat nooit meer zijn!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:22

Ja ik zag 'm ook pas nadat ik had gepost. Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:23

Punt is dat ik best snap hoe Flicka in een dergelijke relatie terecht is gekomen. En ik snap ook dat het 1.5 jaar geduurd heeft voordat het eindigde (overigens is die 1.5 jaar ook weer een redelijk 'vaste' periode, veel affaires duren ongeveer 1.5 jaar).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:26

Ik snap het ook wel dat het kan gebeuren. En ik denk dat het te vergelijken is met 'wat doe je als je erachter komt dat je partner vreemdgaat?'. In theorie weet je precies wat je wel en niet zou doen, maar als je er middenin zit, dan is het toch anders en dan reageer je misschien ook anders. Je hebt sowieso in zo'n situatie altijd te maken met emoties.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:32

Oh, is dat zo? Dit had nog veel langer kunnen doorgaan als het aan hem had gelegen. Maar dat zou dan puur om de sex zijn gegaan. Ik wil zelf een normale relatie en ben daarmee bezig.

Het is héél moeilijk om een relatie te hebben met een getrouwde man, laat staan daarover te praten. Ik heb alleen maar afkeuring gekregen in die tijd. Dat doe je toch niet, een man afpakken van zijn vrouw en kinderen etc etc.

Ik pakte dus niks af, hij wilde mij. En ik liet hem.

Kort door de bocht: als ik een man had die ik tekort zou doen op lichamelijk gebied zou ik het mezelf niet kwalijk mogen nemen als hij het buiten de deur zocht.

Ik denk dat communicatie op dit gebied heel belangrijk is.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:41

Ik denk dat dit voor de jonge meiden koeterwaals is maar voor de vrouwen die een langere tijd een relatie hebben of in de kinderen zitten herkenbaar is.

Maar goed, ik ben lichamelijk ingesteld en mijn relaties zijn daar ook niet op gestrand. Ieder mens is anders en man en vrouw moeten zich op elkaar inspelen. De een heeft meer behoeftes dan de ander. Mensen zijn van oorsprong volgens mij niet monogaam maar misschien kunnen ze het leren Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:43

Klinkt misschien heel bot, maar ben jij als 'minnares' dan niet alleen 'voor de sex'?

Zoals ik al eerder zei: als de vrouw van zo'n man ermee akkoord gaat of het iig accepteert, dan is dat haar zaak. Zélf zou ik iig niet in zo'n situatie terecht willen komen. Ik weet dat het me te veel energie zou kosten, praktisch en emotioneel gezien, en dan kan ik er beter niet aan beginnen. Maar dat is voor iedereen anders.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 03:00

Umpiedumpie schreef:
Ik vindt exen altijd enge dingen Knipoog

Met een vriendin wat leuks doen etc prima. Gezellig met een ex kletsen ok, maar niet echt mee afspreken hoor, dat gaat mij te ver.

Ik ben laatst met mijn ex (niet die Slowaak, een andere) op vakantie geweest Clown Met mijn beste vriendin erbij, met z'm drietjes in een appartement, elk een eigen slaapkamer Lachen
Was erg leuk, vooral ook omdat hij mij kent dus voel ik me op mijn gemak bij hem en het heeft ook wat mij betreft wat dingen die me dwars zaten in onze relatie goed opgehelderd omdat we nu in een relaxte sfeer waren om dingen uit te praten. Meer is er niet gebeurd.

Apple schreef:
- Vrijgezellen zijn (on)bewust op zoek naar een relatie

Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik zie veel meiden om me heen die als hoogste doel lijken te hebben gesteld: Afgod een man Afgod
Dan hoor je erbij ofzo. Behalve die ene vriendin ken ik echt niemand die het echt geweldig leuk vindt om single te zijn.

Karin schreef:
Als twee volwassen mensen zoenen/seksen/verliefd op elkaar worden/van elkaar houden zijn zij daar altijd nog allebei bij betrokken. Ik vind het wel heel makkelijk om alles op de 'bezette' partij af te schuiven.

*eens*

flicka schreef:
Sex is geloof ik wel een plicht in de bijbel, maar ik ben niet bijbelig.

Ja natuurlijk, anders kan je niet "Ga heen en vermenigvuldig u" praktiseren Clown
Maar dan heb je het ook wel gehad met de plicht, het moet niet te leuk worden Haha!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:47

Ik vind het allemaal wel goed. Uitgaan met z'n ex vriendin? Maakt mij echt niks uit hoor,mijn vriendje is niet alleen m'n vriendje maar ook m'n aller beste vriend. En ik weet zeker dat hij er alles aan zou doen om mij nooit pijn te doen. Hij doet maar, zolang die niet te ver gaat Lachen .