Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:38

gaat hard met dit topic! Wat zul jij donderdagavond zenuwachtig zijn? Tong uitsteken
Hopelijk komt hij na donderdag alsnog tot de conclusie dat ie er niet meer mee hoeft af te spreken:Y)

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:39

Sin schreef:
13 jaar elke vrijdag en nooit iets doorhebben?? Jawadde straffe prestatie!

Nee niet 13 jaar lang
Natuurlijk had ik het wel door maar als ik ernaar vroeg (of er een ander was) was er niks aan de hand en dat geloof je want je vertrouwd elkaar...........dat is tenslotte de basis van je relatie

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:39

Een bakje koffie kan bij mij ook door de beugel, maar uit eten gaan en de kroeg in gaat mij gewoon te ver.

Als ik het verboden had dan hadden ze toch wel afgesproken achter mijn rug om...

ik laat haar de verantwoordelijkheid nemen om er zelf over te beginnen op msn. Is kijken wat haar reden is om af te spreken.

Tja ik moet donderdag gewoon leren voor mn taaltentamen, maar daar zal wel niet zoveel van terecht komen....net als nu Nagelbijten / Gniffelen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:40

Als hij respect heeft voor jou (en dus ook je gevoelens) doet hij het niet. Dan verbind hij er aan vast met zijn 3-tjes of niet.
Jij hebt te kennen gegeven je er niet prettig bij te voelen en toch gaat hij dat vind ik vreemd. Hij moet dan de conclusie zelf kunnen trekken van ik ga dan niet.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:41

Hij weet nu goed hoe ik erover denk en hij weet dat ik het niet leuk vind dat ze gaan. De keuze is aan hem, gaan of niet gaan. Maar ik weet het antwoord al, ze gaan toch want ze hebben toch een verleden samen zei mijn vriend.

Heeft hij op zich wel gelijk in, maar goed...voelt gewoon niet lekker.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:42

meggiemeg schreef:
Als hij respect heeft voor jou (en dus ook je gevoelens) doet hij het niet. Dan verbind hij er aan vast met zijn 3-tjes of niet.
Jij hebt te kennen gegeven je er niet prettig bij te voelen en toch gaat hij dat vind ik vreemd. Hij moet dan de conclusie zelf kunnen trekken van ik ga dan niet.

'Zij vindt het niks dat ik het doe, dus doe ik het niet'?

Als hij het niks vindt dat jij tijd in je paard steekt, dan stop je ook met je paard voor hem?

Maikee

meggiemeg schreef:

Precies wat ik ook dacht Nagelbijten / Gniffelen

Sin

_Skess_ schreef:
Een bakje koffie kan bij mij ook door de beugel, maar uit eten gaan en de kroeg in gaat mij gewoon te ver.

Als ik het verboden had dan hadden ze toch wel afgesproken achter mijn rug om...

ik laat haar de verantwoordelijkheid nemen om er zelf over te beginnen op msn. Is kijken wat haar reden is om af te spreken.

Tja ik moet donderdag gewoon leren voor mn taaltentamen, maar daar zal wel niet zoveel van terecht komen....net als nu Nagelbijten / Gniffelen

Maar meid dat mag je niet slikken hoor.. afspreken achter de rug is not done in een relatie.

En spreek haar er toch maar over aan, grijp de koe bij de horens.. 't is jouw vriend hoor!

meggiemeg

Verleden is om van te leren en daar te laten voor wat het is en niet om het weer op te rakelen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:43

_Skess_ schreef:
Mijn vriend vertrouw ik volledig, maar het is natuurlijk wel zijn ex geweest en hij was echt stapel op haar.

Als ze samen gaan eten denk ik inderdaad dat er wat gebeurd. Ik weet niet precies hoe sterk mijn vriend in zijn schoenen staat met zulk soort dingen. Tegen mij kan hij natuurlijk mooie beloftes doen, maar hoe hij in "real life" zou reageren weet ik niet...

Ik denk dat ik het maar niet toesta nadat ik al jullie verhalen heb gelezen. Het lijkt me gewoon niet verstandig!

Denk je werkelijk dat je het zou kunnen stoppen als ze beide werkelijk wat zouden willen? En als ze echt wat zouden willen, zou je dan nog samen met hem willen zijn als hij eigenlijk misschien liever iemand anders wil? Beter dat hij dat goed uitzoekt en je daarna rustig samen verder kunt dan dit laten broeien en verbieden, dan heb je meer kans dat het juist als spannend en een gemiste kans wordt gezien. Als jij er verstandig mee omgaat heb je het minst kans op problemen. En als hij echt nog gek op haar is of zou zijn, dan houd je het toch niet tegen..
Misschien dat hij het door zo'n afspraak juist goed kan afsluiten...
Sterkte in ieder geval
Laatst bijgewerkt door fargo op 04-11-08 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:43

Tinuss schreef:
Sin schreef:
13 jaar elke vrijdag en nooit iets doorhebben?? Jawadde straffe prestatie!

Nee niet 13 jaar lang
Natuurlijk had ik het wel door maar als ik ernaar vroeg (of er een ander was) was er niks aan de hand en dat geloof je want je vertrouwd elkaar...........dat is tenslotte de basis van je relatie

Hmm.. natuurlijk.. hoop dat ik nooit hoef mee te maken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:44

daar ben ik het mee eens meggiemeg...snap niet wat ze willen bespreken over hun relatie. Hij zegt zelf altijd dat hij daar niet over wilt praten?!

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:44

Hij zit achter haar aan, dat kan ik je wel vertellen. Boos!

laat hem echt merken dat je er niet van gediend bent.. waarom zou je afspreken met een ex, tenzij je steeds contact hebt gehouden al die tijd dat hij met jou was en dan als vrienden. Een ex is niet voor niets een ex..

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:44

meggiemeg schreef:
Verleden is om van te leren en daar te laten voor wat het is en niet om het weer op te rakelen

Voila, verleden = verleden.. ik hoef mijn ex-vriendjes ook niet persé meer te zien hoor!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:45

Sorry, maar ik vind het belachelijk als hij echt gaat hoor! Hoe zou hij reageren als jij dit deed? Mannen blijven mannen, denk ik altijd. Misschien wat flauw, maar ik ben zo vaak bedrogen door een vent, dat ik erg veel moeite met vertrouwen heb.
Ik zou het echt niet goed vinden als hij ging.. Ik zelfs echt super boos worden als hij alleen al met het voorstel kwam..

Verder ben ik het ook helemaal eens met Meggiemeg en Sin! Ja
succes ermee Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:46

Dat vroeg ik dus ook aan hem. Waarom spreek je nu af terwijl je haar eerst nooit wou zien? Ja ze heeft problemen blabla en ze heeft mijn hulp nodig. Complete bullshit!!!

Heb hem duidelijk verteld dat zij wat achter het afspraakje zoekt en dat het niet voor het leuk en aardig is....

Heb hem ook geconfronteerd met het feit hoe hij het zou vinden als ik met een goede vriend zou afspreken waar ik ooit gevoelens voor had. Dat vond hij absoluut niet leuk zei die. "Zo voel ik me nu ook" heb ik hem duidelijk verteld...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:47

Karin schreef:
meggiemeg schreef:

Als hij het niks vindt dat jij tijd in je paard steekt, dan stop je ook met je paard voor hem?

TS heeft te kennen gegeven dat ze zich er niet goed bij voelt omdat die "vriendin" te kennen heeft gegeven gevoelens te hebben voor haar vriend. Daar zou ik me ook niet prettig bij voelen.
In een relatie is het naar mijn idee geven en nemen. Je zegt/doet allemaal wel eens iets waar je achteraf van dacht: oeps had ik beter niet kunnen zeggen/doen. Nu kan hij het voorkomen dat er iets gebeurd waar 1 van beide zich echt niet prettig bij voelt door heel simpel te zeggen van we gaan lekker met zijn 3-tjes.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:49

Nou ben erg benieuwd hoe het afloopt. Ik zou er ook niet zo blij mee zijn! (zachtjes uitgedrukt)
Succes!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:49

Het kán toch gewoon dat hij dat wél wil.
Ik ben zelf best jaloers/weet ik hoe je het wil noemen.

Maar ik ga ontzettend veel met jongens om, en als ik me bedenk dat mijn vriend mij zou verbieden om met een van hun iets te gaan doen zou ik hem echt voor gek verklaren, wie ben ik dan om dat wel te doen?

Tuurlijk is het verhaal van de TS wel iets anders, maar ik snap niet dat mensen zo hard kunnen roepen ex is verleden dus geweest en hoeft ook niet meer terug te komen.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:52

_Micha_ schreef:
Het kán toch gewoon dat hij dat wél wil.
Ik ben zelf best jaloers/weet ik hoe je het wil noemen.

Maar ik ga ontzettend veel met jongens om, en als ik me bedenk dat mijn vriend mij zou verbieden om met een van hun iets te gaan doen zou ik hem echt voor gek verklaren, wie ben ik dan om dat wel te doen?

Tuurlijk is het verhaal van de TS wel iets anders, maar ik snap niet dat mensen zo hard kunnen roepen ex is verleden dus geweest en hoeft ook niet meer terug te komen.

Bwa, als die ex jou heel hard gedumpt heeft, wat wil je er dan eigenlijk nog van verwachten?

En zou jij er dan bovendien je relatie voor op het spel zetten om met diezelfde ex iets te gaan eten?

't zou over mijn lijk moeten zijn. Haha!
Laatst bijgewerkt door Sin op 04-11-08 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:53

_Skess_ schreef:
daar ben ik het mee eens meggiemeg...snap niet wat ze willen bespreken over hun relatie. Hij zegt zelf altijd dat hij daar niet over wilt praten?!

Ik kan me goed voorstellen hoe jij je voelt, maar hij geeft wel aan dat hij gelukkig is met jou en niet terug wil naar haar (of lees ik nu verkeerd?) Het is een zure appel voor jou, waar je doorheen moet, alleen zit er niets ander op, denk ik. Tenzij je eisen wilt gaan stellen. Maar of dat goed doet? Ik weet het niet.

Karin schreef:
meggiemeg schreef:

Inderdaad. Je kunt wel dingen aan elkaar vragen, maar of de ander daar gehoor aan geeft, dat is aan die persoon zelf. Tenslotte ben je met twee individuën en heb je beide je eigen dingen die je belangrijk vindt. Hij vind blijkbaar deze ontmoeting belangrijk (al kan ik me daar eerlijk gezegd ook niets bij voorstellen, zou ik bij mijn eigen vriend ook niet kunnen), jij vind je paarden hobby belangrijk... So be it.

Mijn vriend had bijvoorbeeld nogal moeite met mijn paarden hobby, vanwege de tijd die dat kostte. Hij is een stuk relaxter in mijn paarden hobby nu ik geen eigen paard meer heb, en nog maar 1 keer in de week op een manege rijdt. Maar als ik ooit weer een paard komt, dan accepteert hij dat, omdat ik zijn dingen ook accepteer. Het hoort bij mij, zoals zijn hobby's bij hem horen.
Al kan ik me voorstellen dat het je minder dwars had gezeten als het om een onschuldige hobby ging... Niet dat dit niet onschuldig is in den weze, maar toch.

Overigens zou ik waarschijnlijk nog niet eens echt geirriteerd zijn door mijn vriend, maar wel des duivels bij die zogenaamde vriendin... Oei, die zou ik wel kunnen villen als ik in jouw schoenen stond... Duivel

@_skess_: wel heel goed dat je duidelijk laat merken hoe je je voelt. Ik vergeet nog wel eens namelijk dat mijn vriend geen gedachten (of gevoelens) kan lezen en ga er vanuit dat hij het moet weten... Tsja, zo werkt het niet helaas. Nu kan hij in ieder geval niet zeggen dat hij niet weet wat het voor jou betekent.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:54

_Skess_ schreef:
Nee dan zit ze op school ( vind het maar slap gelul eigenlijk) En met zijn drieen afspreken wil mijn vriend nu op zich wel, maar ja zijn ex wil dat niet natuurlijk.

dat is idd slap gelul. Hij kan ook een beetje rekening houden met jouw gevoelens en een dag met haar afspreken dat ze wel overdag kan. Ze hoeft vast niet elke dag van de week naar school.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:54

meggiemeg schreef:
TS heeft te kennen gegeven dat ze zich er niet goed bij voelt omdat die "vriendin" te kennen heeft gegeven gevoelens te hebben voor haar vriend. Daar zou ik me ook niet prettig bij voelen.
In een relatie is het naar mijn idee geven en nemen. Je zegt/doet allemaal wel eens iets waar je achteraf van dacht: oeps had ik beter niet kunnen zeggen/doen. Nu kan hij het voorkomen dat er iets gebeurd waar 1 van beide zich echt niet prettig bij voelt door heel simpel te zeggen van we gaan lekker met zijn 3-tjes.

Ik zou er niet eens bij willen zijn als mijn partner met een ex afspreekt. Als de intentie is 'gezellig iets met zijn allen doen' (naar een concert ofzo of naar de kroeg) dan prima, maar niet als ze samen willen afspreken. Voor mij zou het voelen alsof ik hem niet zou vertrouwen, alsof ik hem in de gaten moet houden. Nee hoor, hij is volwassen, hij kan dat prima alleen af. Ook als zij laat merken dat ze meer van hem wil.

Zoals eerder gezegd: ik ga ervan uit dat hij volwassen is en het op een volwassen manier aanpakt. Doet hij dat niet, dan weet ik wat ik aan hem heb en dan is het nog vroeg genoeg om te gaan wanhopen of me van alles in mijn hoofd te halen. Maar daarvoor ga ik het hem niet verbieden 'omdat ik er moeite mee heb'.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:55

Over onze gevoelens praten lukt gelukkig goed in onze relatie. We geven duidelijk aan wat we wel en niet willen en hoe we ons voelen over iets.

Vind het wel fijn dat hij net gezegd heeft dat hij mij niet laat schieten om haar....maar is kijken of dat ook echt zo is Knipoog

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:56

jeej ik zei dat dus echt niet pikken.. maar dnek niet dat mijn vriend zoiets zou doen.. pff wat een moeilijke situatie..