sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:53

marielleaartsen schreef:
Het valt mij alleen op dat rokers gelijk weer "aangevallen" worden door de niet rokers

ja joh die zeikerds hou je altijd! want ja dit want ja dat want ja zus want ja zo Sigaar
Nou en!! het is mijn lichaam! en ik val er niemand mee lastig, ik rook thuis of buiten of in mijn auto,Dat zijn mijn eigendommen en daar bepaal ik hoe of wat! en zelfs voor de niet rokers word er bij mij thuis rekening gehouden.

katiavl schreef:
Ik vond mijn eerste biertje vies, en heb daarom ook nooit meer bier gedronken. Snap echt niet dat mensen doordrinken, of ik ben zo een mietje. Clown

20 jaar geleden is het eerste rookverbod ingegaan, dus die zeventien jaar geleden Nagelbijten / Gniffelen En de wetenschap leeft niet onder een steen, mensen weten nu meer dan vroeger. Zelfs nu worden er nog gevolgen ondekt, zoals psychische stoornissen bij baby's van rokende moeders. In deze maatschappij kunnen we niet bedenken dat we een maand stilstaan, dus vind vrij raar dat jij 17 jaar kort vind voor veranderingen.

Ik heb nooit zo een moeite gehad hoor met de eerste peuk, want ik eet tenslotte ook geen spruitjes en witlof Clown
en 17 jaar geleden was er wel degelijk minder ophef, merendeel van de mensen waren rokers en reclame voor roken alom..
ik heb nooit gezegd dat ik 17 jaar kort vind voor verandering, je moet me geen woorden gaan opleggen die ik niet gezegd heb.

ik zeg wel dat 17 jaar geleden de situaties heel anders waren als nu, je kon als minderjarige gewoon kopen en bijna overal mocht en werd dan ook gerookt.
nu 17 jaar later ben je gewoon een verslaafde en is het nou eenmaal verdomd moeilijk om eraf te komen...
overigens hoef ik niet perse te stoppen hoor Haha! alleen ik koop gewoon niet meer Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:55

De overheid moet toch ergens aan verdienen in deze slechte tijden? Ze mogen wat mij betreft ook duurder worden als ze zorgen dat de brandstofprijzen laag blijven Vork

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:58

gewoon lekker stoppen, kost je minder en je spaart je longen uit.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:09

MISTRAL94 schreef:
De overheid moet toch ergens aan verdienen in deze slechte tijden? Ze mogen wat mij betreft ook duurder worden als ze zorgen dat de brandstofprijzen laag blijven Vork

kijk dat bedoel ik dus, roken mag duurder worden maar de brandstofprijzen niet,

Maar helaas is echt alles duurder, niet alleen de sigaretten of brandstof, ga maar eens normaal boodschappen doen voor een week ben je ook klauwen vol geld kwijt.
Nederland is gewoon een duur land, helaas zijn de salarissen minder Nagelbijten / Gniffelen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:10

malih schreef:

Maar o wee als wij rokers dat dus zeggen over autorijden.
Gewoon lekker fietsen, kost je niks en je spaart het milieu uit.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:11

Volgens mij zijn het hier de rokers die zeuren over de te hoge prijzen hoor. Hierboven staat wel dat de niet-rokers zeuren op de rokers, maar de rokers hier zijn gewoon ontiegelijke zeurmensen. Daar hebben ze ook alle tijd voor met al die onproductieve rookpauzes!
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 04-11-08 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:19

Hoezo, over 1 kam scheren Nors opkijken Je hoort autorijders klagen over de brandstofprijzen, moeders over de prijzen van levensmiddelen en ja, als de prijzen van sigaretten zo allemachtig veel stijgen ga ik niet vrolijk doen alsof het mij niet uitmaakt. Het is een eigen keuze om te roken, maar de overheid buit het allemaal lekker uit zodat zij er lekker veel aan over houden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:20

ManonR_ schreef:
de rokers zijn gewoon ontiegelijke zeurmensen.

Bedankt hè, zal ik maar uit mezelf alvast in dat hokje gaan staan Scheve mond

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:28

Plien91 schreef:
malih schreef:

Maar o wee als wij rokers dat dus zeggen over autorijden.
Gewoon lekker fietsen, kost je niks en je spaart het milieu uit.

Net of rokers geen auto rijden Vork
Komaan hé, je wilt roken? Prima, ga niet over de prijs zeuren.
Je wilt auto rijden? Prima, ga ook daar niet over de prijs zeuren. Je doet er toch niks aan. (Ja het niet kopen, maar dat doet iedereen dan weer wél Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:31

Jaaaa als niemand ooit zeurt of klaagt veranderd er nooit wat!! Zou niet best zijn als niemand ooit protest aantekent. dan betalen we zometeen 10 euro voor een liter benzine!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:36

VivaLaVida schreef:
Jaaaa als niemand ooit zeurt of klaagt veranderd er nooit wat!! Zou niet best zijn als niemand ooit protest aantekent. dan betalen we zometeen 10 euro voor een liter benzine!!

Gaat er veel veranderen door op bokt te klagen dan. Klagen en actie ondernemen zijn twee verschillende dingen.

We zouden allemaal met een bidon naar dubai moeten gaan, spijtig dat die invoer verboden is. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:48

gewoon doorslikken en thuis uitpiesen Vork

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:31

Ik ben gisteren maar gestiopt Knipoog
was al de planning, maar toen ik vrijdag ineens 4,50 mocht afrekenen voor men pakje, schrok ik wel hoor Scheve mond was nog wel een extra reden om het nu echt vol te gaan houden Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:07

altijd dat geschop op elkaar tussen wel en niet rokers! Kunnen we elkaar niet gewoon met een beetje respect behandelen?

Ik rook voornamelijk thuis. heeft helemaal niemand last van! En mensen die hier niet willen komen omdat ik rook.. nee sorry die heb ik nog niet gezien Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:08

VivaLaVida schreef:
gewoon doorslikken en thuis uitpiesen Vork

ROFL ROFL ROFL ROFL

Niets beter dan een bekertje diesel als ontbijt, zou dit ook schadelijk zijn Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:09

neuuu vast niet Vork

ach waarom niet ook, tegenwoordig is alles slecht voor je Tong uitsteken

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:27

ook ik ga denk ik maar een poging doen tot stoppen !

Niet alleen vanwege de belachelijke prijzen, ook omdat vaders net een beroerte heeft gehad en niet meer mag roken. Dus, we steunen m !

Toevallig van vriendlief een spaarvarken Haha! gehad. Daar dus alle centjes in die ik normaal uitgeef aan sigaretten en dan eind van de maand iets leuks voor mezelf kopen ^^.

I rly need some support Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:29

Goedzo sjaap!!!!!!!

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Haha! support

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:32

Haha thnx ! Heb nog een vol pakje liggen.... eigenlijk moet die natuurlijk wel op... anders is het zonde.... Koe

Morgen begin ik, echt ! Dag sigarettenlucht, dag peukkie bij t biertje op t terras, dag gezelligheid. Huilen

Hallo frisse lucht en volle spaarpot Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:35

Sjaap schreef:
Haha thnx ! Heb nog een vol pakje liggen.... eigenlijk moet die natuurlijk wel op... anders is het zonde.... Koe

Morgen begin ik, echt ! Dag sigarettenlucht, dag peukkie bij t biertje op t terras, dag gezelligheid. Huilen

Hallo frisse lucht en volle spaarpot Haha!

Wat goed! Toen ik stopte heb ik weekend gedaan over het laatste halve pakje en bij elke sigaret ging ik het smeriger vinden en ik deed ook mijn best om dat zo te houden.
Tegenwoordig zit ik dus nog steeds met mijn biertje op het terras omdat mijn vrienden wel nog roken, het is echt nog steeds even gezellig hoor. Stoppen met roken maakt je leven echt niet minder leuk Lachen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:36

En een geld dat je uitspaart als je stopt met roken!!!
Reken maar eens na Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:41

Toen ik stopte heb ik zo'n programmaatje geinstalleerd dat dat allemaal voor je bijhoudt en dat bedrag liep aardig rap op. Ding heet Silkquit of iets dergelijks.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:53

Nicolletje schreef:
ManonR_ schreef:
de rokers zijn gewoon ontiegelijke zeurmensen.

Bedankt hè, zal ik maar uit mezelf alvast in dat hokje gaan staan Scheve mond

Nou inderdaad....
Lekker kort door de bocht weer Haha! Koe
Ik moet altijd wel lachen om mensen die zó kortzichtig in hokjes en etiketten denken.
Komt heel intelligent over zo'n reactie.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:00

Om even te reageren op meerdere eerdere reacties;
Als heel nederland masaal zou stoppen met roken, moet de nederlandse schatkist toch op een andere manier gespekt worden. Dit houdt in dat de acijnse op de brandstof en alcohol zullen stijgen. Maar ook de zorg verzekering, want mensen leven langer doordat ze niet meer roken. (even kort door de bocht)
Er zitten inderdaad voordelen maar ook zeker nadelen aan. Want de staat zal echt wel zorgen dat er genoeg binnen blijft komen voor ze. En anders doen ze nog wel ergens een tax bij...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:59

marielleaartsen schreef:
MISTRAL94 schreef:

kijk dat bedoel ik dus, roken mag duurder worden maar de brandstofprijzen niet,

Maar helaas is echt alles duurder, niet alleen de sigaretten of brandstof, ga maar eens normaal boodschappen doen voor een week ben je ook klauwen vol geld kwijt.
Nederland is gewoon een duur land, helaas zijn de salarissen minder Nagelbijten / Gniffelen

Wat is daar mis mee?