Dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 23:05

Tjsa, of er toeval bestaat weet ik nooit zo goed. Vork Maar ik weet niet hoe en wat, misschien dat het later nog duidelijk wordt... ik ken haar pas net.

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:08

Ik bedenk me net iets best vreemds; ik heb vaak gedroomd dat ik viel; van een hoge waterval af, een zwembad dat opeens verdwijnt zodat je in het niets valt, in een afgrond stortten met auto en al en het zou goed kunnen dat ik nog wel meer gedroomd heb wat ik me zo gauw niet kan herinneren. Maar toch zijn het niet dromen waar ik heel bang van ben geworden, ook al kan ik absoluut niet tegen het 'val gevoel' en durf ik nog niet eens van de hoge duikplank..

Dat is best wel heel erg vreemd Bente. Bloos! Naja, misschien is het wel een droom die vaak voorkomt, het klinkt wel een beetje als een droom die meer mensen zouden kunnen hebben. Maar alsnog wel vreemd dat je juist die persoon hebt leren kennen tussen alle anderen.

Waar denken jullie dat het onderwerp van een droom vandaan komt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 23:09

Ja, dat zou kunnen maar onze wolf zag er ook nog eens exact hetzelfde uit.

En dromen waarin je valt komen heel erg vaak voor schijnt. Bijna iedereen heeft die wel zeggen ze. Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:12

Jee, dat is wel heel bijzonder Fiffill!

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:20

Is het niet een wolf van een heel bekend plaatje op internet oid? (Beetje vergezocht misschien. Huilen van het lachen) Ik weet niet waarom maar bij mij gaat het er gewoon niet in. Ik geloof niet echt in een lot, er is altijd toch wel een verklaring denk ik.

Dit topic zet me aan het denken (vermoeiend Clown).
Misschien zou het dan wel het lot zijn dat iedereen ooit in contact komt met zijn dubbelganger.
Laatst bijgewerkt door Maripossa op 14-12-08 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:24

Misschien een soort van Soulemate Bente Knipoog Tja dr zal wel "iets" zijn, maar wat dat is?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 11:51

Nou, een bekend plaatje was het zeker niet want ik heb het verder nog nooit gezien.
Overigens geloofden we het zelf eerst niet dat we beiden hetzelfde hadden gedroomd, dus gingen we onze wolf beschrijven en dan precies tegelijk de beschrijving posten. En toen bleek dus dat hij er hetzelfde uitzag (zwart, maar met een soort roestlaag eroverheen, vooral bij de achterpoten en zijn vacht was een beetje dof en met wat kale plekken hier en daar).
Ik weet het niet. Ik ben niet iemand die in God of in andere dingen geloofd, maar ik vind dit toch wel erg apart. Verder ken ik haar nog maar net maar we hebben nu al zo vaak gehad dat een van beiden iets zei wat de ander op precies dezelfde manier had kunnen doen of ervaren. Het zet mij in ieder geval ook aan het denken. Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:08

Heb vannacht ook weer zo naar en realistisch gedroomd. Maar je haalt in je droom vaak heden en verleden door elkaar heen dus er klopte echt niks van...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:24

Oke ik heb weer een stomme droom gehad Haha!
Eergister heb ik gedroomd, dat ik boodschappen deed voor verjaardag van vaders (dit is waargebeurd). Maaar, dit is ook nog waarheidsgetrouw, de melk was maar goed tot 14-12, dus ik dacht: Koop maar 1 pak melk want meer krijgen we toch niet op in 1 dag. Nou komt dus het stukje dat niet echt was, echt aaaaal die mensen bij de kassa gingen mij kei-hard uitlachen Omdat ik geen zuivel had. Echt, ik schaamde me dood. En ik wou dus uitleggen waarom ik maar 1 pak melk had, maar niemand wou naar me luisteren. Muuuuuuuuuh Huilen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:01

Wat droomde je als ik vragen mag, Suzanne F? Lachen

Sorry Mloes, het klinkt best grappig. Huilen van het lachen Zoiets 'normaals' zou ik nu nooit dromen. Grappig toch dat dat zo verschilt. Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:28

Fiffill schreef:
Wat droomde je als ik vragen mag, Suzanne F? Lachen

Beetje persoonlijk. Bloos
Maar het ging over personen uit het verleden en het heden samen maar gekoppeld aan dingen van nu. Liep door elkaar heen, was heel raar. Maar zo enorm realistisch. Ik kon alles echt voelen zeg maar...

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:49

Fiffill schreef:
Ja, dat zou kunnen maar onze wolf zag er ook nog eens exact hetzelfde uit.

En dromen waarin je valt komen heel erg vaak voor schijnt. Bijna iedereen heeft die wel zeggen ze. Lachen

Inderdaad, zo ben ik een keer in een ravijn gevallen en wat was dat vermoeiend zeg. Ik bleef maar naar beneden vliegen, en gelukkig werd ik toen wakker Huilen van het lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:27

Bente, wat apart joh dat jullie dezelfde droom hadden!

Mloes, was de droom ook heel realistisch? Raar he dat je op waarheid en dan opeens over naar onwaarheid gaat zeg maar Tong uitsteken

Hebben jullie ook wel is, dat een droom eigenlijk qua onderwerp is niet eng, maar dat je je er heel ongelukkig/bang bij voelt?

Ik droom ook vaak over mijn overleden vriendinnentje. En dat ik dan echt met haar bijpraat enzo.. Dat ze opeens weer tot leven komt.. Heel raar.. En ik heb daarna ook écht het gevoel dat we bij hebben gepraat.. Apart he?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:05

Hihi Madeira_ dat kan zijn dat ze nog steeds bij je is.. en zo wilt laten weten dat ze er altijd voor je is (ookal is ze dr niet meer in levende lijve).. Heb zelfs dat ik soms nog droom over m'n moeder die 3 en 'n half jaar geleden overleden is...

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:52

Madeira_ schreef:
Bente, wat apart joh dat jullie dezelfde droom hadden!

Mloes, was de droom ook heel realistisch? Raar he dat je op waarheid en dan opeens over naar onwaarheid gaat zeg maar Tong uitsteken

Hebben jullie ook wel is, dat een droom eigenlijk qua onderwerp is niet eng, maar dat je je er heel ongelukkig/bang bij voelt?

Ik droom ook vaak over mijn overleden vriendinnentje. En dat ik dan echt met haar bijpraat enzo.. Dat ze opeens weer tot leven komt.. Heel raar.. En ik heb daarna ook écht het gevoel dat we bij hebben gepraat.. Apart he?

Het laatste had ik enkele weken geleden voor met mijn overleden broer. Ineens stond hij daar weer! ne toen zei nog iemand in mijn droom : "maar dat kan niet, je leeft toch niet meer?" waar hij op antwoordde : "maar nu ben ik hier, ik ben er voor jou".. :/

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:59

Neverstop, ik denk dat je gelijk hebt.. Wel een prettig idee Lovers

Youreperfect, apart is dat he.. om zo in je dromen iemand te zien, die er niet meer is?

Voelen jullie ook gewoon pijn in jullie dromen? (Dus als je valt in je droom ofzo?) En kunnen jullie ook goed denken, zoals net youreperfect beschrijft dat je denkt: dit kan toch niet.. ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 17:06

Ik droom voor zover ik weet nooit over overleden personen.

En zeker voel ik pijn. Zeker weten. Nagelbijten / Gniffelen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:39

Vannacht droomde ik iets, dat het niet klopte met de werkelijkheid en ik zei: nouja, dit kan niet! Ook al is dit een droom! Zo raar Clown Tong uitsteken

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:15

Mloes schreef:
Ik heb soms, vlak voordat ik in slaap val, het gevoel dat ik met bed en al door de vloer zak zeg maar, heeeeeel ver naar beneden. Voelt zo raar in je buik. En dan heb ik de smaak van perzikken in mijn mond Koe Heel gek, maar dit 'gevoel' heb ik best regelmatig, al vanaf dat ik heel klein ben. Overigens vind ik perzikken heeeeeeeeeeeeerlijk, en het gevoel van naar beneden vallen is ook niet onprettig ofzo. Maar wel raar toch?

Ja dat heb ik ook, dat is net het moment voor de slaap dan ben je weer klaar wakker. Ik heb het niet heel vaak, het voelt best raar. Nagelbijten / Gniffelen

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:16

Madeira_ schreef:
Vannacht droomde ik iets, dat het niet klopte met de werkelijkheid en ik zei: nouja, dit kan niet! Ook al is dit een droom! Zo raar Clown Tong uitsteken

Ik heb eens gedroomt dat ik wakker moest worden uit mijn slaap, maar dat wou op een of andere manier niet ofzo. Echt heel raar ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Je droomt zegmaar dat je in het echt wakker moet worden. Huilen van het lachen

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:36

Xena_ schreef:
Madeira_ schreef:

Ik heb eens gedroomt dat ik wakker moest worden uit mijn slaap, maar dat wou op een of andere manier niet ofzo. Echt heel raar ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Je droomt zegmaar dat je in het echt wakker moet worden. Huilen van het lachen

Dat heb ik ook gehad! In mijn nachtmerries vroeger maakte ik alles heel direct mee in mijn droom, ik kon zelf alles volgen met mijn gedachten enz. Maar als er dan iets ergs gebeurde dan wilde ik wakker worden maar dat lukte dan niet. Zelfs als ik mijn ogen opende dan bleef ik doordromen (dat ik mijn ogen open deed heb ik ook wel gedroomd waarschijnlijk) en ik maakte de droom dan verder mee tot ik wakker werd en doodsbang was..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:58

ik droomde dat het uit ging tussen mijn broertje & zijn vriendin, die zelfde dag ging het uit tussen mij en mijn vriend..

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:50

Aaah jeetje bah Bente ik blijf die droom echt eng vinden van jou & dat amerikaans meisje, serieus Scheve mond

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 12:08

J_Charissa dat is niet zo fijn... maar het schijnt wel vaker zo te zijn dat je droomt over andere personen, maar dat dat in feite over jezelf gaat.

@ xLies, ik vind het niet eng. Ik vind het wel apart. Maar ik denk zelf dat er wel meer mensen hetzelfde dromen als een ander, alleen is het in dit geval bijzonder dat wij elkaar hebben leren kennen. Lachen

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:08

Ja maar toen ik dat las, vond ik dat toch echt wel eng hoor Bloos!.