IK BEN BANG!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:20

Runn_love_ schreef:
Citaat:
@lima .. weet je wat ook goed werkt ?? een neusriem Knipoog ik weet niet of het nodig is maar ik denk ik zeg het even

neusriem is heel slecht voor honden!! halti heet dat of gentle leader
heb er genoeg nekken van naar de kl0te zien gaan bij honden!

dat wist ik echt niet, wel dat een slipketting de nek alleen maar sterker maakt.

oooeeeh dan wordt mijn fjord nog sterker

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:20

LimaMambo schreef:
meid.. je snapt het hele punt niet!

en nogmaals.. het is MIJN MENING en dat is hoe ik er over denk..

ik zou een kind nooit zonder begeleiding een hond uit laten laten! en dan kan je me een miepert vinden..
maar dat vind ik ook van die ouders waarvan hun hond aan hun kind is mee gegeven en vervolgens onder een auto is gekomen omdat de hond niet luisterde naar het kind!

En een hond luisterd automatisch wel naar volwassenen?
Je wordt 16 en het eerste wat je hond denkt is "Ooh! 16! Dáár moet ik nu ook naar luisteren.. "

Natuurlijk niet, als een hond góed opgevoed is, luisterd het naar zijn/haar baas. En óók naar de kinderen.

Als een hond is opgevoed.. luisterd het zo af en toe eens.
en als een hond niet is opgevoed, maakt het niet uit hoe oud je bent, al ben je 200 dan luistert het nog niet.

Beetje realistisch wezen..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:21

Nouks schreef:
Noppes schreef:
Hee jij bent ondertussen afgehaakt he? Tong uitsteken Ik zit nog vol in de race. Maar het wil niet duidelijk worden aan de andere kant wat ik bedoel.

Ik heb nog meer te doen... Discussies over tourbusses van bands voeren bijvoorbeeld Clown

maar dat is veel nuttiger dan dit kippenhok

waar kan ik dat vinden ?? Vork

Noppes

LimaMambo schreef:
LimaMambo schreef:
NEE
maar wat een rare vraag terwijl je het antwoord allang wist..

Ik vind het gewoon belachelijk dat een 'stoere hond met een stoere slipketting' verantwoordelijker is als een kind met een braaf beest.
Ik bedoel, die slipketting zit er lijkt mij niet voor niks.
Dan heb ik liever een braaf beest met een schattig klein meisje als een of andere rothond wat blijkbaar zo'n ettertje is dat je een slipketting uberhaupt al nódig hebt.

Natuurlijk kunnen honden een stuk sterker zijn als kinderen,
maar dan zou je bejaarden ook moeten verbieden met hun hondje te gaan wandelen, die kunnen ook vaak hun hondjes helemaal niet aan.
Ik heb zelf ook wel eens mannen half zien vliegen met hun 'stoere' hond aan hun 'stoere' slipketting omdat de aller aardigste hond een lekker katje zag..

ik zou een kind nooit zonder begeleiding een hond uit laten laten! en dan kan je me een miepert vinden..
maar dat vind ik ook van die ouders waarvan hun hond aan hun kind is mee gegeven en vervolgens onder een auto is gekomen omdat de hond niet luisterde naar het kind!

Zoiets kan altijd gebeuren!

Om een voorbeeld uit mijn eigen kringen te noemen:
Vader van een vriendin van mij laat de hond uit, superbraaf beestje dat altijd direct luistert naar wat je zegt.
Hond loopt aan de overkant van de weg. En er komt ontzettend snel een auto aanlopen. Vader raakt een beetje in paniek en roept de hond om naar hem toe te komen. En juist dan komt de hond onder de auto. Erg sneu, maar een ongeluk kan gebeuren. Ook bij volwassenen..

Limanade

NOGMAALS (voor de 100e keer)

al luisterd je hond nog zo goed en heeft je kind nog zoveel BESEF.. dat is nog geen garantie voor een risicoloze wandeling!

en nu ben ik weg hier want de reacties worden steeds kinderachtiger en antwoorden worden OF niet gesnapt, OF totaal uit zijn verband gerukt!

toedeloee Doei, doei

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:22

LimaMambo schreef:
NOGMAALS (voor de 100e keer)

al luisterd je hond nog zo goed en heeft je kind nog zoveel BESEF.. dat is nog geen garantie voor een risicoloze wandeling!

en nu ben ik weg hier want de reacties worden steeds kinderachtiger en antwoorden worden OF niet gesnapt, OF totaal uit zijn verband gerukt!

toedeloee Doei, doei

En dit is geen kinderachtige reactie?

Ellen__

mijn hond is ook kindvriendelijk en mijn zoon kan er ALLES mee doen, maar dat wil niet zeggen dat hij alle honden even lief vind...

Noppes

Wanneer komt er nou eindelijk een mod om dit topic op slot te doen Vork

Doei limamambo, jammer dat sommige dingen niet helemaal goed begrepen worden door je!

Sigaar

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:23

slotje slotje slotje

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:23

x_Rebecca schreef:
LimaMambo schreef:

Je wordt 16 en het eerste wat je hond denkt is "Ooh! 16! Dáár moet ik nu ook naar luisteren.. "

Natuurlijk niet, als een hond góed opgevoed is, luisterd het naar zijn/haar baas. En óók naar de kinderen.

en als een hond niet is opgevoed, maakt het niet uit hoe oud je bent, al ben je 200 dan luistert het nog niet.

Dat heb ik met voetballen, die luisteren ook niet en rollen zo de straat op met een rennend kind erachteraan.
Dus ze mogen alleen achter in de tuin voetballen (nou ja zachtjes over trappen) onder toezicht. Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:24

mijn kind kan niet alles met de kruising doen, ze weet ook precies waar zijn grens ligt............ en ze gaat daar niet overheen Lachen en daarom kan ik ze ook alleen laten..........

want mijn kind weet waneer mijn kruising op een vriendelijke manier zegt dat het zo wel leuk geweest is Lachen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:25

niemand zo aardig .. om even te melden ??

pfff was weer gezellig.. we zitten op 13 (!) pagina's of een kind kan uitlaten..
zullen we het erop houden dat het aan de hond ligt en aan het kind??

x_Rebecca

@ Brainless
Maar wel pas vanaf 16 jaar!

Brainless

x_Rebecca schreef:
@ Brainless
Maar wel pas vanaf 16 jaar!

Lips are sealed

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:26

Runn_love_ schreef:
niemand zo aardig .. om even te melden ??

pfff was weer gezellig.. we zitten op 13 (!) pagina's of een kind kan uitlaten..
zullen we het erop houden dat het aan de hond ligt en aan het kind??

Helemaal goed!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:27

x_Rebecca schreef:

Dat is dus niet waar. Een hond ziet bijna altijd een kind als lagere in rang. Dat maakt de hond niet verkeerd, dat maakt de opvoeding niet slecht, zo dénkt een hond gewoon. Vaak zal hij naar kinderen luisteren omdat de baas erbij is en de hond donders goed aanvoelt dat hij dan niets uit moet halen, maar als de baas er niet bij is, zal hij zichzelf vaak als ranghogere opstellen. Dat kan zelfs zo ver gaan dat de hond het kind gaat corrigeren en in zijn ogen mag hij dat gewoon.
Daarom moet je kinderen dus niet alleen laten met honden en dus ook geen honden mee uit laten nemen.
Ik heb drie kinderen van 5, 9 en 11 jaar en ze laten bij mij de honden ook niet uit, die verantwoording wil ze echt nog niet geven. Ik heb best brave honden (nouja, niet allemaal), maar áls er wat gebeurt, wil ik niet dat mijn meiden die problemen moeten oplossen. Het zijn nog maar kinderen....

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:28

Ach mensen laten we maar ophouden met deze onzinnige discussie.
Het is wel goed zo.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:28

We hebben net besloten dat het aan de kinderen en de honden ligt, dat leek me eigenlijk een mooi eind voor dit topic Diablo,

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:29

.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:29

x_Rebecca schreef:
We hebben net besloten dat het aan de kinderen en de honden ligt, dat leek me eigenlijk een mooi eind voor dit topic Diablo,

Joh, jij mag best stoppen in dit topic hoor. Dan bepaal ik ook zelf wel wanneer ik dat doe, ok? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:30

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:30

Denk dat het hier ondertussen tijd is voor een mooi slotje.