x_Rebecca schreef:En een hond luisterd automatisch wel naar volwassenen?
Je wordt 16 en het eerste wat je hond denkt is "Ooh! 16! Dáár moet ik nu ook naar luisteren.. "
Natuurlijk niet, als een hond góed opgevoed is, luisterd het naar zijn/haar baas. En óók naar de kinderen.
Als een hond is opgevoed.. luisterd het zo af en toe eens.
en als een hond niet is opgevoed, maakt het niet uit hoe oud je bent, al ben je 200 dan luistert het nog niet.
Beetje realistisch wezen..
Dat is dus niet waar. Een hond ziet bijna altijd een kind als lagere in rang. Dat maakt de hond niet verkeerd, dat maakt de opvoeding niet slecht, zo dénkt een hond gewoon. Vaak zal hij naar kinderen luisteren omdat de baas erbij is en de hond donders goed aanvoelt dat hij dan niets uit moet halen, maar als de baas er niet bij is, zal hij zichzelf vaak als ranghogere opstellen. Dat kan zelfs zo ver gaan dat de hond het kind gaat corrigeren en in zijn ogen mag hij dat gewoon.
Daarom moet je kinderen dus niet alleen laten met honden en dus ook geen honden mee uit laten nemen.
Ik heb drie kinderen van 5, 9 en 11 jaar en ze laten bij mij de honden ook niet uit, die verantwoording wil ze echt nog niet geven. Ik heb best brave honden (nouja, niet allemaal), maar áls er wat gebeurt, wil ik niet dat mijn meiden die problemen moeten oplossen. Het zijn nog maar kinderen....