Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
lautje76 schreef:Citaat:="sflj] jouw voorbeeld is alleen een kwestie van (des-)interesse en heeft he-le-maal niets te maken met intelligentie, opleiding of al dan niet slim zijn!
Zeg ik ook helemaal niet, lees mijn post nog maar eens op inhoud in plaats van een vormfout eruit te pikken om redenen die meer met je ego dan met je argument te maken hebben.

Nicolletje schreef:SoSa schreef:Een persoon met LBO niveau zal nooit een score van 120 kunnen halen.
Ik heb LBO gedaan en een IQ van 130. Ja, stom hè.
)
), en ik vrees dat als we ooit gaan samenwonen dat er toch teveel dingen zijn waar we verschillend over denken.. Nicolletje schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen persé met hun partner over hun studie willen praten
Als je over je studie wil praten, dan ga je toch naar studiegenoten?
Als ik over paarden wil praten ga ik naar mensen die er hetzelfde over denken als ik, ik praat thuis echt nooit over de paarden.
Als ik over mannen wil praten, ga ik toch ook niet naar mijn (evt.) vriend, maar naar vriendinnen?
Rijerijerije schreef:het lijkt warempel wel alsof taalmensen en techniekmensen elkaar aantrekken?! Wat jullie?

Ik studeer veel bij van mezelf maar s'avonds als ik vrij ben moet het gewoon even afgesloten zijn. 
Ik mag dan wel een hogere opleiding hebben, mijn vriend is absoluut niet minder intelligent
Je zou kunnen zeggen dat we elkaar aanvullen: ik kan bijvoorbeeld vele malen beter leren en ben taalkundig vrij sterk, mijn vriend daarentegen is veel technischer en doet dingen die voor mij abacadabra zijn
Nu liggen HAVO en VWO niet heel ver uit elkaar, vandaar dat ik in onze relatie weinig merk van verschillen
SoSa schreef:Kieffertje schreef:IQ-testen worden ontwikkeld om iets te kunnen zeggen over je intelligentie. En aangezien hieraan wetenschappers werken, wordt er ook onderzoek gedaan naar de betrouwbaarheid van die testen. Dit op meerdere, wetenschappelijk verantwoord bevonden manieren, waarbij de marges van de betrouwbaarheid ook netjes worden aangegeven. Natuurlijk staat het iedereen vrij zijn vraagtekens te zetten bij deze testen, maar het is niet zo dat jan-met-de-pet eens een testje heeft bedacht dat nergens op slaat. Terug naar de stelling. Ik ben zelf tweedejaars student en begeef me ook vooral onder universitaire mensen. Dit betekent niet dat ik neerkijk op lageropgeleide mensen of me niet kan voorstellen met een MBO-er samen te leven, maar dan moet dit wel een 'uitzondering op de regel' zijn. Wanneer je het statistisch bekijkt, heeft een lageropgeleide meer kans (the odds are higher) minder geïnteresseerd in politiek te zijn, minder het nieuws te kijken, minder bezig te zijn met levensvragen, minder zichzelf te willen verdiepen en zo nog een aantal zaken dan een hogeropgeleide. Het leuke met zulke dingen is dat ze weinig zeggen over het individu.
Dus ja, het kan, maar de kans is statistisch gezien hoger dat een hogeropgeleide aan mijn wensen zou voldoen (wat klinkt dat naar) dan een laagopgeleide.
Helemaal mee eens. Hier wordt steeds geroepen dat een IQ test niets zegt, ik ben van mening dat het wel degelijk iets zegt over of iemand slim is.
Een persoon met LBO niveau zal nooit een score van 120 kunnen halen. Puur omdat hij daar het inzicht en de kennis voor mist. Dat deze persoon misschien op praktisch gebied beter ontwikkeld is, heeft niets met intelligentie te maken maar met het feit dat hij daar een praktijkgerichte opleiding heeft gedaan.
(officieel getest)SoSa schreef:Nicolletje schreef:
Ik heb LBO gedaan en een IQ van 130. Ja, stom hè.
Waarom snap je dan niet wat ik bedoel?
Adil18 schreef:Ik vind dit nogal raar, ik praat met mijn vriend over alles! Waar zou je anders over willen praten dan...?
Nicolletje schreef:Zij (SoSa) schrijft 'LBO-niveau' dit kan je opvatten als: 'intelligentie gemeten en uitgekomen op LBO-niveau' of je kan het opvatten als 'iemand die LBO-niveau doet kan nooit een IQ van 120 hebben'.
Hoe dan ook vond ik het nogal generaliserend en zelfs een beetje beledigend, helemaal met die opmerking erachteraan, alsof ik te dom ben om haar te begrijpen.
Zij doet een constatering ( iemand met LBO-niveau kan nooit een IQ van 120 hebben) en ik doe ook een constatering (jeetje, wat dom dat ik 20 jaar geleden heb gekozen voor het LBO met mijn intelligentie)
Zij plakt ze aan elkaar en suggereert dat ik het niet begrijp

Nicolletje schreef:Ja tuurlijk, alles zou bespreekbaar moeten zijn.
Maar ik ga iemand niet vervelen met ellenlange uiteenzettingen en discussies over al dan niet bitloos (bijv) als diegene het geen moer interesseert.
En dat gebeurt weleens met een partner. Sommige dingen kies je nou eenmaal zelf voor (een specifieke studie, hobby) en zit niet iedereen op te wachten, om daar uren over te praten.
Tenzij je in die doelgroep ook je partner zoekt, maar dan nog kan je he-le-maal je gelijke vinden in je studie wiskunde (ofzo), maar hij houdt van fitnessen en jij houdt van paardrijden.
Een beetje belangstelling voor zijn fitness-gebeuren is dan wel leuk, maar ik neem aan dat je de rest gewoon lekker aan hem overlaat.
Zo zie ik dat. Je eigen ding doen. Ofzo.