Fitch schreef:rebati schreef:Ikheb heel het topic niet gelezen,misschien is er al wat van gezegt maar dit slaat alles.
Ten eerste de eerste melk(biest)(en de 3 dagen daarop volgende melk) van de koe die een kalf heeft gekregen gaat zeker wèl naar het kalfje,daar zitten belangrijke antistoffen in en ten 2e kunstmelk is meer uitgeballanceert met vitaminen ed, waarom zou je dan niet het beste voor je kalveren kiezen. Er zijn ook bedrijven die ze gewoon koemelk blijven geven,die de duurdere kunstmelk te duur vinden. Helemaal NIETS sneu's aan!!
Kistkalveren=verboden in NL zowiezo
Kistkalveren is niet verboden, althans, niet de eerste 4 weken van hun niet al te lange leven. Daarna moeten ze idd in een groepje. Officieel heten het dan geen kistkalveren meer, maar toch...
Ik snap trouwens niet waarom er überhaupt nog mensen elke dag veel vlees, melk of eieren eten. Je wordt er dik van, kunt ziektes krijgen van alle hormonen en antibiotica die in de beesten gestopt wordt, het rot in je darmen, en je veroorzaakt er dierenleed mee. Vlees is gewoon zo... holbewonerachtig! Toen we nog in berenvellen rondliepen en in grotten sliepen hadden we die eiwitten nodig, lijkt me. Nu leven we zo luxe dat vlees alleen maar overdaad is.De enige reden die ik kan bedenken is dat het lekker is, maarja, als we altijd alles zouden doen wat lekker is, zou er helemaal geen moraliteit meer te vinden zijn...
Eh...Fitch.
Vlees is het enige product dat de vitamine B12 bevat.
Dus ja,er zit iets in vlees waar we niet zonder kunnen.
Dat is de oorzaak voor veel vegetariërs die ziek worden.
De enige reden die ik kan bedenken is dat het lekker is, maarja, als we altijd alles zouden doen wat lekker is, zou er helemaal geen moraliteit meer te vinden zijn...

. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat geen één van onze kalveren (en dat zijn er