Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:10

nickyu schreef:
zowel de stofnaam anastol als het medicijn arimidex staat er niet bij

Dat is minder, ik weet wel dat die lijst elke maand er anders uit kan zien is voor mij ook weer elke keer spannend hoor als ik mn tas medicijnen afhaal bij de apotheek.
Wel wonderlijk dat mn melatonine vergoed wordt, is ook geen echt medicijn maar een hormoon
ook verkrijgbaar bij een reformwinkel.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:12

Melatonine wordt ook echt niet bij iedereen vergoed, enkel wanneer en je een machtiging hiervoor hebt. En zie die tegenwoordig maar eens ''even'' te krijgen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:15

Nijn schreef:
Melatonine wordt ook echt niet bij iedereen vergoed, enkel wanneer en je een machtiging hiervoor hebt. En zie die tegenwoordig maar eens ''even'' te krijgen Lachen

Die heb ik dan wel, slik dit medicijn al 3 jaar.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:20

Chiqa schreef:
nickyu schreef:
zowel de stofnaam anastol als het medicijn arimidex staat er niet bij

Dat is minder, ik weet wel dat die lijst elke maand er anders uit kan zien is voor mij ook weer elke keer spannend hoor als ik mn tas medicijnen afhaal bij de apotheek.
Wel wonderlijk dat mn melatonine vergoed wordt, is ook geen echt medicijn maar een hormoon
ook verkrijgbaar bij een reformwinkel.

medicijn ansich word wel vergoed , god zij dank ..
valt alleen niet onder de chronische k medicijnen in de 47 euro regeling

of dat je niet kosten genoeg maakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:25

nickyu schreef:
medicijn ansich word wel vergoed , god zij dank ..
valt alleen niet onder de chronische k medicijnen in de 47 euro regeling

Nu snap ik het niet meer Haha! net zei je dat het niet vergoed werd?
En die €150 zit je toch wel al aan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:28

chipieke schreef:
In België kan dit dus blijkbaar wel Knipoog betaal dit al bijna 3 jaar dus weet waarover ik spreek

Vind dit een beetje raar dat je hier dan reageert dit gaat over de nederlandse ziektekostenverzekering.

Tanden bleken wordt alleen vergoed als het om bleken van binnen uit gaat en dus via groene land alleen als je 3 sterren of meer hebt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:30

yep mijn eigenbijdrage is iig altijd al voor eind januarie "op"
of aan het een of het andere , (tandarts ziekenhuis of medicijnen )

chronisch zieken krijgen nu 47 euro retour als gemoetkoming vd kosten
als minimaal 180 dagen aan een medicijnen hebt geslikt die dus in de befaamde lijst staan
kanker valt er wel onder maar mijn medicatie dus niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:35

Maar je heb toch wel andere medicatie die wel op de lijst staan?
Of slik je alleen dit middel en wat supplementen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:40

MISTRAL94 schreef:
chipieke schreef:
In België kan dit dus blijkbaar wel Knipoog betaal dit al bijna 3 jaar dus weet waarover ik spreek

Vind dit een beetje raar dat je hier dan reageert dit gaat over de nederlandse ziektekostenverzekering.

Tanden bleken wordt alleen vergoed als het om bleken van binnen uit gaat en dus via groene land alleen als je 3 sterren of meer hebt.

Dat laatste kan je weglaten. Aantal sterren is niet van toepassing op inwendig bleken. Wat er wel toe doet is het bedrag wat je declareert. 1 ster = max. 225 euro pj, 2 sterren = max. 450 pj, 3 sterren = max. 900 euro pj waarbij de C,M,H en V codes volledig vergoed worden en overige behandelingen voor 75%. Uitwendig bleken wordt niet vergoed evenals niet nagekomen afspraken etc.
Bij de 4 sterren polis is er een max. vergoeding van 1150 pj voor alle kosten met dezelfde uitzonderingen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:57

Chiqa schreef:
Maar je heb toch wel andere medicatie die wel op de lijst staan?
Of slik je alleen dit middel en wat supplementen?

slik deze en moet daar bij vit C en kalk .. thats it

mijn eierstokken zijn er uitgehaald
de andere werkten nml niet Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:46

Ik moet zeggen, heb opzich wel een goede ervaring met de zorgverzekering.
Ik heb een jaar geleden een kaakoperatie gehad, heb 2,5 jaar een beugel gehad en vorige week weer een operatie ( plaatje uit mijn kin halen)
Allemaal vergoed!

Maar ik kan niet zeggen dat ik de zorg goed vind ( en ja, ik zelf werk in de zorg dus kan er echt wel over mee praten)
Maarja... dat ligt aan die regering daar in den haag.
Wat voeren die eigenlijk uit ? Volgens mij heel weinig.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:38

Ben er ook al een zeer lange tijd aardig van over de pies dat ze je dit zomaar in je strot douwen!(sorry maar het is echt te gek voor woorden)

En dan wordt er gezegd moet je in Afrika gaan wonen dat is echt weer zo een belachelijke opmerking!
Nee we moeten vooral die mensen hierheen halen en dan hier in de zorg laten werken voor een belachelijk laag loon en terwijl ze daar zo HARD nodig zijn in hun eigen land.

Laat ze de premie's maar gaan bereken naar inkomen, want als het goed is en we worden ouder in gezonde toestand en je hebt op dat moment een pensioentje aanvullende uitkering dan gaat dit je niet dun door de darmen.
En de TOP uitdunnen met hun achterlijke hoge inkomens die opgehoest moeten worden.

Nu is het al zo dat bijna onze ziektenkosten de helft van onze hypotheek lasten zijn...terwijl alle kosten omhoog gaan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:42

bij ons zijn de ziektekosten al meer dan de helft van de hypotheek Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:45

Ik kreeg ook een rekening binnen nu van mijn no claime die ik maar even moet betalen. 150 euro is een behoorlijk bedrag Boos!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:47

nickyu schreef:
bij ons zijn de ziektekosten al meer dan de helft van de hypotheek Bloos

Ja het gaat de goede kant op in Nederland.... Boos!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:47

Krijgen straks hetzeldfde als in Amerika, dat mensen onverzekerd zijn omdat ze het niet betalen kunnen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:56

MISTRAL94 schreef:
Krijgen straks hetzeldfde als in Amerika, dat mensen onverzekerd zijn omdat ze het niet betalen kunnen.

Zou me niets verbazen...
Ik hoor nu al weleens verhalen van mensen die een doktersbezoek maar uitstellen omdat ze er toch geen geld voor hebben. En dan is de HA misschien wel vergoed, maar de eventuele bijkomende medicijnen en/of ziekenhuisbezoek gaat dan al wel snel in de papieren lopen en dan moet je maar net die 150 euro, of meer als je pech hebt, hebben liggen. Eigenlijk vind ik het té triest voor woorden...
Over die toestanden in Amerika praat ik dan nog niet eens, want idd, vergeleken met daar valt het hier 'nog wel mee', maar toch, imo hóórt het gewoon niet dat je geen fatsoenlijke medische zorg kunt krijgen. Hier niet en nergens niet, maar zeker niet in een rijk westers land!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:59

Huisarts bezoek krijg je idd vergoed maar de bijbehorende medicijnen, bloedonderzoek oid dus niet.

Ook zo krom delen ze boetes uit als je onverzekerd blijkt te zijn, snapt de overheid niet dat een kale kip niet te plukken valt?
Ik denk dat het grootste deel van de mensen die onverzekerd zijn, dat zijn omdat ze het niet op kunnen brengen op een uitzondering na.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:03

ik weet wel dat ik de tandarts nu aan het lengen ben
heel simpel kan de reparatie aan mijn kies nu domweg niet betalen ..
gezien de rekening die we voor de laatste keer kregen
hoop het te kunnen uitstellen tot na januarie
maar ja dan komen de jaarlijkse verrassingen ook weer ..
denk er echt serieus over die rotte kies (letter lijk en figuurlijk) maar te laten trekken
dat is immers wel verzekerd ..

moet eigenlijk een nieuwe bril
deze is versleten en de sterkte wijkt af
ook zoiets .. dat gaat dus wel echt voor een tandarts

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:10

Ik mag straks weer naar de tandarts, ik heb besloten alles te laten doen voor het einde van het jaar aangezien ik die 150 euro toch al betaald heb Vork Maar ondertussen knijp ik hem flink dat ik heen moet straks Nagelbijten / Gniffelen

Nickyu: Heb jij een enkelvoudige bril? Ik heb mijn bril gekocht bij eyes and more toen ter introductie voor 75 euro (montuur was gratis) Inmiddels kost een enkelvoudige bril 85 euro maar dat is nog heel wat anders dan die ik toen bij eye wish uitgezocht had die was toen 350 euro.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:15

Pluizebolpum schreef:
MISTRAL94 schreef:

Zou me niets verbazen...
Ik hoor nu al weleens verhalen van mensen die een doktersbezoek maar uitstellen omdat ze er toch geen geld voor hebben. En dan is de HA misschien wel vergoed, maar de eventuele bijkomende medicijnen en/of ziekenhuisbezoek gaat dan al wel snel in de papieren lopen en dan moet je maar net die 150 euro, of meer als je pech hebt, hebben liggen. Eigenlijk vind ik het té triest voor woorden...
Over die toestanden in Amerika praat ik dan nog niet eens, want idd, vergeleken met daar valt het hier 'nog wel mee', maar toch, imo hóórt het gewoon niet dat je geen fatsoenlijke medische zorg kunt krijgen. Hier niet en nergens niet, maar zeker niet in een rijk westers land!

Weet iedereen wel dat een ziektekostenverzekering een VERPLICHTE verzekering is in Nederland (net zoals een autoverzekering)????

Dus je MOET je verzekeren.......... dus kunnen ze doen met de prijzen en de vergoedingen wat ze willen Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:55

Maar dat is toch ergens zo krom als een banaan?
Iemand te verplichten iets af te nemen wat behoorlijk in de papieren loopt (bijvoorbeeld als je een gezinnetje hebt en net teveel verdient om voor de toeslag in aanmerking te komen) en waarvan de verzekeraars maar met de prijzen en pakketten kunnen doen wat ze willen. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat een verzekeraar je tegenwoordig gewoon weigert als je te duur blijkt te zijn, misschien mag dat officieel niet, maar ze doen het toch (tijdje terug op tv geweest). En dan?

Mijn moeder voorspelde in een helderziende bui al, toen ze het ziekenfondssysteem opdoekten en inruilden voor toeslagen etc., dat het nog eens een dure grap zou kunnen gaan worden waar veel mensen, behalve de verzekeraars, niet vrolijk van zouden gaan worden.
Volgens mij had ze het toch behoorlijk bij het rechte end...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:00

En het loopt niet in de papieren wanneer iemand niet verzekerd is?
Ik denk dat iemand die weinig centen heeft beter af is met 90,- in de maand betalen dan na een ziekenhuis bezoek met bijv. een operatie duizenden, zo niet tienduizende euro's schuld heeft...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:01

Nijn schreef:
Ik denk dat iemand die weinig centen heeft beter af is met 90,- in de maand betalen dan na een ziekenhuis bezoek met bijv. een operatie duizenden, zo niet tienduizende euro's schuld heeft...

Kun jij kijken in andermans portemonnee?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:10

MISTRAL94 schreef:
Nijn schreef:

Kun jij kijken in andermans portemonnee?

Nee, dat beweer ik toch ook nergens?
Ik denk alleen dat veel mensen de medische kosten gigantisch onderschatten, operatiekosten á 15.000€ is niets, waar gaat iemand die nauwelijks een premie kan ophoesten dat dan van betalen?
Juist ja, dat gaat niet zo makkelijk, en vervolgens kunnen ziekenhuizen op heel veel centen wachten (er van uit gaande dat als het niet verplicht is veel mensen geen verzekering afsluiten), als gevolg wordt de zorg in zn algemeenheid weer duurder, want het moet allemaal toch ergens van betaald worden?