Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:36

@Melanie, oh nee, dat is echt super naar ;(

Medicatie niet leverbaar, waar ik zelf achter moet komen door te bellen nadat een herhaalrecept wel erg lang duurt. Dat is tot daar aan toe.

Er blijkt een alternatief te zijn, prima. Apotheek zegt dat ik zelf de huisarts moet bellen om het alternatief goed te laten keuren. Huisarts zegt, doe niet zo gek, dat moeten zij doen. Dus nu zit ik er weer tussenin.

Ik wordt hier toch zo ontzettend moe van hè. Medicatie is niet per se van levensbelang, maar tot maart moeten wachten op nieuwe wordt wel heel lang.

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:40

Mijn ergernis ben ikzelf.
Ik praat mezelf depressief :')

Ik heb soms verbeelde gesprekken in mn hoofd met andere mensen, meestal achteraf, soms vooraf.
En soms kom ik in zo'n denkbeeldig gesprek tot mn eigen pijnpunten.
Deze keer kwam ik er achter dat ik me schijnbaar schaam voor t feit dat ik de 30 voorbij ben, nog altijd in een klein (nig geen 50m²) appartement woon dat ik huur.
Ik heb geen koophuis en met de huidige vooruitzichten gaat dat de komende 10 jaar ook niet lukken.
Dus ik faal, ben ik tot de conclusie gekomen. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:52

Ik ben 42 en woon in een huurhuis. :+ Ik zie ook geen hypotheek in mijn toekomst hoor.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:01

Een koophuis gaat er voor mij nooit komen. Maar ook eerlijk, als ik om mij heen kijk in de straat (sociale huur) dan ben ik veruit zelfs de jongste, er zijn er echt heel veel hoor die huren, dat zijn echt niet alleen jongeren!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:02

Jullie hebben tenminste een huis, of i.i.g. op jezelf kunnen wonen. Ik met m’n 32 woont nog thuis :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:06

Ik snap dat je dat jammer vindt. Ben je wel op zoek?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:06

Ik ben 39 en ik wil niet eens een koophuis. Huren bevalt me dikke prima!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:19

Justme_Lisaa schreef:
Jullie hebben tenminste een huis, of i.i.g. op jezelf kunnen wonen. Ik met m’n 32 woont nog thuis :)

I feel you... op die leeftijd woonde ik ook nog bij mijn ouders, de wachtlijsten voor sociale huur zijn echt niet normaal. Volgens mij wordt het ook alleen maar erger, en de wachtlijsten langer. Het is triest...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:21

Ik ben 35 en zit in een studio van 35 meter met een gedeeld toilet, wel eigen badkamer en keuken maar die zitten niet aan mijn woon/slaapkamer maar aan het eind van een gedeelde gang. En voor een 'echt' appartement mag ik nog zeker twee jaar wachten, als het geen vijf is :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:37

Niobe schreef:

Ik zit vanaf mijn 28ste in een koopwoning en dat heeft ook best nadelen qua onderhoud, verzekering, schades, zorgen, etc.. Dus ik kan me iets voorstellen bij je opmerking.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:37

Niobe schreef:

Dit dus. Ik ben geen klusser dus zou constant iemand moeten inhuren. Neehoor. Lekker het gemak van huren.

Edit: wat cowboy dus schrijft :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:41

Niobe schreef:

Ik ook, 38 en huurwoning, ik vind het prima :j Als er wat kapot is wordt het gefikst, verduurzaming wordt gedaan en kost me niks. En met 430 in de maand voor een woning met 3 slaapkamers en 30 meter achtertuin mag ik sowieso niet klagen :Y)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:43

Bellatrix schreef:
Ik snap dat je dat jammer vindt. Ben je wel op zoek?

Wel op zoek, maar ik mag dromen als ik eens onder de 500 kom -O- . Dus ik vrees dat ik in m’n ouderlijke huis een traplift mag gaan installeren voor als ik oud en versleten ben :')

Edit; en met alle vluchtelingen en asielzoekers die ook een huis krijgen, worden de wachtlijsten nog langer. Begrijp me niet verkeerd, ik ben verreweg een racist of tegen het opvangen van deze mensen, maar het voelt soms wel erg wrang als iemand een huis weigert omdat het te klein is of om te lezen dat ze zo snel een huis toegewezen krijgen. Terwijl ik en anderen smachten om een eigen plekje :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:49

Bijna 28 en geen enkel uitzicht om op "kort termijn" aka dit jaar nog, een eigen studio oid te hebben.

En ja ik ben het enorm beu hier ondanks dat ik echt niks te klagen heb met mn ouders.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:50

Justme_Lisaa schreef:

Ik ben 36 en woon ook nog thuis, en ben 5 jaar ingeschreven bij Woningnet, en het is geen doen..
En helemaaaaaal niet in Amsterdam of laat staan in mijn eigen dorp Diemen
want alles wat er staat als huurwoning is allemaal bestemd voor mensen vanaf +65.
Oftewel ga maar lekker Amsterdam in. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:52

Hier een koopwoning waarvan alle kozijnen vervangen (moeten) worden. Doei spaargeld :wave:

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:54

Ik ben 20, dus nog geen leeftijd dat ik echt uit huis moet, maar wij hebben er thuis wel over nagedacht voor een plekje voor mijzelf als ik op een gegeven moment meer privacy wil (als mijn broertje al uit huis is). En daar zijn al de eerste voorbereidingen voor getroffen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:55

Het eten bestellen is niet gegaan zoals ik het wou...heb gezegd om 17.45u dat ik mijn Sushi om 18.10u geleverd wilt hebben.

En wetende dat ze niet heeeul snel zijn met maken en leveren, nu een paar keer zelf opgehaald,
en daar zit je dan gerust nog zeker 30-45min op je eten te wachten want het moest nog gemaakt worden.

Nu heb ik zo van daar heb ik nu geen zin in..hopelijk zijn ze nu wat meer rap met het maken en leveren. 8)7 %)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:59

Siggislief schreef:
Het eten bestellen is niet gegaan zoals ik het wou...heb gezegd om 17.45u dat ik mijn Sushi om 18.10u geleverd wilt hebben.

En wetende dat ze niet heeeul snel zijn met maken en leveren, nu een paar keer zelf opgehaald,
en daar zit je dan gerust nog zeker 30-45min op je eten te wachten want het moest nog gemaakt worden.

Nu heb ik zo van daar heb ik nu geen zin in..hopelijk zijn ze nu wat meer rap met het maken en leveren. 8)7 %)

Jij vind dat ze binnen 25 minuten de sushi gemaakt en gebracht moeten hebben?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:02

Benzz schreef:
Siggislief schreef:

Ze hoeven er toch echt geen 1,5-2 uur over te doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:18

Het is ergens wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die nog thuis woont.

Ik heb eerst ook gekozen voor huur ik vind kopen wat te spannend , zeker omdat ik alleen ben.

Inmiddels heb ik wel het grote geluk dat ik op plek 1 voor een heel leuk huisje ben gekomen met tuin. Ik hoop echt dat dit het gaat worden. Ik ben wel aardig klaar met het thuis wonen , we zitten elkaar teveel op de nek.

Nu kan het mij echt even niet schelen dat het klein is , maar voor 1 persoon groot genoeg.

2 slaapkamers was wel leuk geweest , dan had mijn beste vriendin als tussenoplossing er nog voor een paar maanden bij in kunnen trekken. Zij moet nog helemaal beginnen met opbouwen van jaren volgens mij.

Maar het is wel echt enorm lastig... zeker in de grote steden.

Tip: Kijk in dorpjes in de buurt, vaak zijn de wachtjaren een stuk korter, ik heb ook besloten mijn huidige woonplaats los te laten. Krijg er ook veel leukers wat voor terug. Ik heb heel wat wensen moeten laten gaan, maar dat ik daar nu toch een tuin voor terugkrijg vind ik heel fijn!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:20

fleurtjeuh schreef:
Mijn ergernis ben ikzelf.
Ik praat mezelf depressief :')

Ik heb soms verbeelde gesprekken in mn hoofd met andere mensen, meestal achteraf, soms vooraf.
En soms kom ik in zo'n denkbeeldig gesprek tot mn eigen pijnpunten.
Deze keer kwam ik er achter dat ik me schijnbaar schaam voor t feit dat ik de 30 voorbij ben, nog altijd in een klein (nig geen 50m²) appartement woon dat ik huur.
Ik heb geen koophuis en met de huidige vooruitzichten gaat dat de komende 10 jaar ook niet lukken.
Dus ik faal, ben ik tot de conclusie gekomen. :')

Ik wordt dit jaar 30 en woon nog thuis... soms schaam ik me daar ook voor als ik het met mensen erover heb.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:25

Benzz schreef:
Siggislief schreef:

We hebben op 1,5km een snackbar en over het algemeen is een bestelling er binnen 20 minuten. Bezorgkosten 2 euro.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:45

Ik wacht op pakje van Agradi. Eindelijk kon ik gespaarde punten inleveren.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:57

Hier 30 en nu in mijn tweede huurhuis. Wel de randstad voor moeten verlaten. Niet sociaal helaas en niet goedkoop. Maar mijn ergenis is ook dat ik best een stuk boven modaal verdien en nogsteeds geen huis kan kopen -O-