paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:09

Gisteravond boven 27 graden en besloten dus om hup de tent in de tuin te gooien, matras erin en redelijk ok kunnen slapen. Het is beneden in de woonkamer nu 24,5 graad. Waar ik normaal aardig goed warmte kan verdragen valt het me dit keer best zwaar.

Gister eind van de middag besloten om heerlijk koel in de airco van de bioscoop te gaan zitten. Voor 5 euro ivm extreme daluren. Leuke film en lekker koel. Begin avond gaan we mogelijk weer :D

JudithGigi

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:28

Wat hier helpt om goed te slapen is het bad volgooien met water op leidingtemperatuur en erin gaat zitten tot je gewrichten bijna stijf worden van de kou :') dan kom je in ieder geval fijn in slaap.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:33

Ik had gisteren mijn tuindeuren open, en de ramen allemaal open.
Het was alsnog van 27.5 naar 24.5 gegaan.
Ik heb alles ook gewoon open gehouden vannacht, dat kon zat met mijn Mechelaars.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:34

Hier aan de kust is het inmiddels flink bewolkt, er staat ook een windje. Het is hier buiten op het moment maar 22 graden + dat windje, dus ik kan gelukkig wel al lekker luchten met de ramen en deuren open. Ik hoop dat dat ook verder trekt jullie kant op!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:39

karuna schreef:
Gisteravond boven 27 graden en besloten dus om hup de tent in de tuin te gooien, matras erin en redelijk ok kunnen slapen. Het is beneden in de woonkamer nu 24,5 graad. Waar ik normaal aardig goed warmte kan verdragen valt het me dit keer best zwaar.

Gister eind van de middag besloten om heerlijk koel in de airco van de bioscoop te gaan zitten. Voor 5 euro ivm extreme daluren. Leuke film en lekker koel. Begin avond gaan we mogelijk weer :D

Bios heb ik vorige zomer inderdaad ook gedaan met de hitte. Misschien vanavond ook maar weer eens doen. We zaten met 5 mensen in een heerlijke koele zaal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:41

JudithGigi schreef:
Wat hier helpt om goed te slapen is het bad volgooien met water op leidingtemperatuur en erin gaat zitten tot je gewrichten bijna stijf worden van de kou :') dan kom je in ieder geval fijn in slaap.

Kom ik bij jou in bad liggen want die heb ik geen :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:53

jiehaaa schreef:
karuna schreef:

Bios heb ik vorige zomer inderdaad ook gedaan met de hitte. Misschien vanavond ook maar weer eens doen. We zaten met 5 mensen in een heerlijke koele zaal.

Wij waren gister met zijn zessen :D heerlijk de ruimte en lekker koel.

In een ijskoud bad zitten staat hier garant voor veel pijn en er niet keer uitkunnen en daarna een groot probleem hebben. Dan werkt een lauwe douche beter voor me.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:58

Zoiets heb ik gisteren ook gedaan maar dan minder intens, ik heb mijn voeten een paar minuten afgespoeld met koud water en dat was ook al fijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:05

Het is hier ook volledig bewolkt maar wel windstil. Het is inmiddels weer 24 graden buiten maar ik laat de boel wel lekker openstaan in de woonkamer en keuken. De slaapkamer en kantoor staat de airco aan want werken in die bloedhitte is echt poedersuiker.

Ik neem wel altijd een lekker warm bad voor het slapen, van een koud bad of koude douche krijg ik het daarna meteen zo warm terwijl na een warm bad ik het lekker koel vind in huis.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:22

Er stond wind op de moestuin in Alblasserdam.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:23

Bijna 27 zonder wind en volop zon...echt de titel van het topic doet zijn naam eer aan :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:25

Wel bewolkt en door de tut in mijn oor merk ik dat er luchtdruk opgebouwd wordt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:36

Hier was de bewolking met het koele briesje van korte duur, het is weer goor warm, alle ramen en deuren heb ik maar weer dicht gedaan. In de slaapkamer is het 29 graden (de zon staat daar nu pal op), in de woonkamer 25.
Ik wil een zomerslaap gaan houden en met de herfst weer wakker worden

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:38

Hier momenteel 28 en net zoals bij DP windstil en vol zon, hoge luchtvochtigheid dus alles blijft potdicht hier met airco aan. M’n man en zoon hebben vannacht samen met mij onder geslapen en aankomende nacht kamperen we ook weer in de woonkamer. Boven is het echt niet uit te houden.

Toen m’n man gisteravond de hond aan't uitlaten was, heb ik even aan de voordeur gestaan maar dacht dat ik van m’n stokje ging (half 10 en nog steeds 29 graden en vies benauwd).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:48

Vannacht 28 graden boven in de slaapkamer. Was toch iets teveel van het goede :')
Werd om 4u wakker en nog steeds niet koeler buiten als binnen.

Nu is het buiten een flauw zonnetje en om en bij de 30 graden. Wel wat wind, dus was lekker om een eind te fietsen in elk geval.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:52

Ons huis warmt zelfs nog op na zonsondergang.
Gisteren bij thuiskomst 24 graden in de badkamer (kleinste hokje boven, onder laag schuin dak), bij slapen gaan 25 en heden morgen (na hele nacht rolluik op kier) 26 graden.

Ik moet echt horramen bestellen. Als ik alles open heb zitten mijn katten in no time op het plat dak, en sta ik als een idiote duivenmelker op ze te roepen want alles moet dicht voor ik ga werken.

Nu is het bewolkt en waait het maar als je buiten komt met een vestje in de hand (wat in een normaal klimaat van 20 jaar geleden zou moeten) wil je gelijk een badpak aan, want warme lucht en 24° C.

Oh, en ik heb gisteren ook ontdekt dat de weervoorspelling nog erger kan, want onder de voorspelling van 34° C stond de gevoelstemperatuur van 38° C. Ja, zo kan ik het ook... paasei warmte, echt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:19

Hier nu plak vies klam bah. En ik mag/moet er vanmiddag uit even voor half 4 -O- maar ja voor een nuttig iets maar toch. Pfff net terug van boodschappen doen, de supermarkt was heerlijk koel maar op de scootmobiel toch een handdoek gebruikt stoelzitting en beensteun zijn kokend heet anders

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:46

Het is gewoon echt lomp heet buiten, de honden liggen voor pampus voor de waaiers.
Ik kan niet zo goed tegen de hoge luchtvochtigheid, heb er een beetje hoofdpijn van.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:58

Vliegenramen is helemaal geweldig met katjes ! :D
Ik heb er destijds speciaal voor alle ramen laten maken zodat ik geen hartverzakking meer krijg als ze over de vensterbanken op het verdiep lopen }>

Het goede nieuws is dat de wind gekeerd is naar noord - noordwest :Y)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:05

Nou ik ga zo de zon trotseren... wel naar een vriendin met zwembad en airco, godzijdank.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:07

Hier grens Groningen, Friesland Drenthe zo vreselijk warm en benauwd echt vies rond de 34 graden.
Ik mopper niet snel maar dit is niet leuk.
Alles dicht en airco aan gezet.
Vanochtend stallen gemest en geholpen paarden buiten zetten.
Ik was tot op mijn onderbroek nat.
Laat de regen maar komen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:09

Oh ik mopper de hele zomer door. :)) Als het herfst en winter word herkennen mensen mij nooit omdat ik dan oprecht zielsgelukkig ben in tegenstelling tot de chaggerijn die ik nu ben. :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:11

Hier is het inmiddels bewolkt en daardoor ineens heel erg aangenaam. Klein beetje wind erbij. Een verademing. Hopen maar dat het zo blijft.

Sterkte voor iedereen waar het wel snikheet is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:15

Pfft hier 30 graden al en zooo warm..zweet me helemaal kapot. Vreselijk paasei weer!

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:24

Vanochtend nog wel even alles tegen mekaar open gehad. Maar niks afgekoeld helaas..

Is het al vrijdag??Afbeelding