Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Meneer Van Dale schreef:waar·de·oor·deel (het; o; meervoud: waardeoordelen)
1
mening, uitspraak over de esthetische, ethische, politieke, religieuze enz. betekenis van iem. of iets
Nikass schreef:Ik vind zwarte kranen foeilelijk, en de eenheidsworst trend om allemaal achter de smakeloze rotzooi aan te lopen verschrikkelijk, mág ik!?
[***] schreef:Het is niet zo moeilijk hoor:Meneer Van Dale schreef:waar·de·oor·deel (het; o; meervoud: waardeoordelen)
1
mening, uitspraak over de esthetische, ethische, politieke, religieuze enz. betekenis van iem. of ietsNikass schreef:Ik vind zwarte kranen foeilelijk, en de eenheidsworst trend om allemaal achter de smakeloze rotzooi aan te lopen verschrikkelijk, mág ik!?
Een waardeoordeel bevat een mening, maar je kan een mening ook brengen zonder een waardeoordeel. Mag hoor, maar ga niet doen alsof je er niet over oordeelt.
Dus ja, bovenstaande is heel anders dan 'het is niet mijn ding.'
Lekker belangrijk verder, maar ik snap de felle ontkenning van het oordelen niet.
Cer schreef:nou ja, je mag dan weer niet vinden dat je daar wat van vindt, en dát is dan weer gek eigenlijk...
hoewel, in dit topic zou het niet uit moeten maken, maar het loopt wel vaker gierend uit de spuigaten..
Nikass schreef:Hancox, voor het laatst, wat ik daar zeg is een mening. Het zou pas een waardeoordeel worden als ik had gezegd "mensen met zwarte kranen zijn slecht".
(Je eigen uitleg onderschrijft wat ik zeg, maar blijkbaar begrijp je je eigen uitleg niet)
En dit hele gezever in een topic, op een forum, dat louter bestaat uit het geven van meningen, is treurige, kinderachtige tijdverspilling. (Ook dat is een mening, UO of niet).
Veel plezier verder