[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:10

Captain schreef:
Ik zou ze foto's van mijn paard geven en verwachten dat ze die ook op gaan hangen. :))
En ik verwacht dan ook ieder jaar een cadeautje voor de verjaardag van m'n paard. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:11

Captain schreef:
Ik zou ze foto's van mijn paard geven en verwachten dat ze die ook op gaan hangen. :))

Random paardenfoto's ophangen snap ik prima.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:11

Afbeelding
Ik moest lachen :)).

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:14

Haha, die is goed :))

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:15

Ik heb mijn moeder laatst ook een foto cadeau gedaan van ons met ons paard en ze was zielsgelukkig! Maar ze ziet zichzelf ook als Oma van Valentijn dus dat is enorm schattig.

Valentijn was gister ook jarig dus als een echte paardenmoeder heb ik op stal op paardenkoekjes en haribo snoepzakjes getrakteerd. _O-
De manegekindjes waren dolgelukkig met de snoepjes en de paarden nog meer met de kindjes die de koekjes aan het uitdelen waren. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:16

Welja wij dachten dat dus ook, om gewoon een foto neer te zetten en dan eventueel eens een nieuwe in de plek. Nu staat er eentje van vriend met wurm, en dat vind ik prima.

Alleen zijn de 2 andere om omhoog te hangen. We willen geen extra onnodige gaten, dus dacht vriend aan van die tape. Maar volgens mij krijg je dat nadien niet meer van de muur af want behang. En no way dat ik foto's in het toilet gang. Heb echt geen nood om me daar bekeken te voelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:23

Varekaj schreef:
Welja wij dachten dat dus ook, om gewoon een foto neer te zetten en dan eventueel eens een nieuwe in de plek. Nu staat er eentje van vriend met wurm, en dat vind ik prima.

Alleen zijn de 2 andere om omhoog te hangen. We willen geen extra onnodige gaten, dus dacht vriend aan van die tape. Maar volgens mij krijg je dat nadien niet meer van de muur af want behang. En no way dat ik foto's in het toilet gang. Heb echt geen nood om me daar bekeken te voelen :')
Heb je geen hond of kat die ze even te pakken kan krijgen? _O-

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:28

Ik heb die drang dus niet om cadeaus te dragen of neer te zetten die ik niet mooi vind. En weten die mensen veel waar je het neer zet, misschien hangen ze wel boven in de slaapkamer.

Moet ook zeggen dat mijn moeder helemaal niet van de foto's ophangen is. Die heeft er een van ons ieder onder elkaar hangen ergens in een lege hoek. Die doe ik ook geen plezier met foto's van ons :')

Mijn zusjes en ik hadden het er laatst ook over dat we mijn moeder ook geen moeder type vinden. Ze is een hele goede moeder en ik heb niks te klagen maar als je haar leert kennen is het gewoon niet een type voor kinderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:04

M'n beste vriend heeft canvassen van vlees in z'n huis. Biefstuk en worst en zo :')

Mijn ouders hebben dus wel foto's van de kleinkinderen, die doe je ook echt een plezier met fotocadeaus, de Hema wordt rijk van ons.

Maar de rest van de wereld krijgt gewoon een cadeaubon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:17

Er zijn zoveel vormen van fotocadeaus, waarom krijgen wij dan alleen maar dingen voor aan de muur :')
Al hoef ik ook geen placemat met het gezicht van iemand op. Dan gaat die toch mooi onder de eetbakjes van de katten.
En kerstkaartjes of een uitnodiging voor een huwelijk of vormsel in de keet in fotovorm zijn ook ingeburgerd en die krijgen heus een plekje op onze kat voor een tijdje. Nadien gaan ze in een metalen lege koekjesdoos.

Ik heb 2 katten maar dat zijn opa's van 19 en 14. Die vangen alleen nog vliegen en muggen als ze binnen pootbereik zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 23:24

Mijn moeder heeft foto's van mijn paarden aan de muur :D
Ze is er dan ook heel erg gek mee.

Verder heb ik ENORM veel foto's in mijn huis, maar ik heb ze allemaal zelf gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:38

Mijn punt is gewoon dat het zo'n dingen zijn die je niet even ergens kan plaatsen en na verloop van tijd opbergen of vervangen door wat anders. Hier is het nu dit specifieke kind wat voor alle gedoe zorgt maar ik zou er evengoed problemen mee hebben als het van zijn neefje of nichtje zou komen.
Een tekening kan op het prikbord, een fotomagneet op onze oven of magneetbord in de keuken, een kaartje kan op de kast en na verloop van tijd kan je ze opbergen in een map of mooie doos voor later. De metalen doos die mijn vriend kreeg met opschrift "wil jij mijn peter worden" staat ook op onze salontafel met snoepjes in. Met zulke spullen kan je tenminste nog wat. Die foto's daarentegen, die kunnen enkel aan de muur. Of ik moet ze alsnog op onze kasten gaan zetten, maar hoe dan ook zijn het dingen die heel aanwezig zijn door het formaat. En daar knelt het nu en hoe we het gaan oplossen.

Want ja, hoe breng je naar ouders en grootouders de boodschap dat je geen behoefte hebt aan dat type spullen? Het komt er hoe dan ook op neer dat je dit type "aanwezigheid" van hun grootste goed niet wenst.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:49

Sintara schreef:
Kan hij niet gewoon foto's in een foto album bijplakken en dat ding onder het bed bewaren ofzo...

Geef hem een elektronische fotokader, en gooi daar die kinder-foto's op. Dan heb je maar 1 kader hangen.
Op de placemat zou je trouwens wel lekker kunnen krassen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:53

En hoe moeten we die foto's daar op krijgen? Het zijn allemaal prints.

En alsnog: nee. Ze spammen hem regelmatig met foto's van bij oma, uit de crèche, in de tuin, in bad, op schoot etc. Dan gaan ze nog verwachten dat hij op die kader een slideshow maakt of krijgt hij zelf dat idee. Gewoon nee. (Ik zou dat niet eens met eigen foto's doen, laat staan met die van iemand anders).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:53

Wil hij die foto's ook echt wel of durft hij ook geen nee te zeggen?

No way dat hier zo'n grote foto kwam te hangen.

Haha die auto sticker is leuk

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:55

Varekaj schreef:

En alsnog: nee. Ze spammen hem regelmatig met foto's van bij oma, uit de crèche, in de tuin, in bad, op schoot etc. Dan gaan ze nog verwachten dat hij op die kader een slideshow maakt of krijgt hij zelf dat idee. Gewoon nee. (Ik zou dat niet eens met eigen foto's doen, laat staan met die van iemand anders).

"Sorry, geen oldskool foto's meer, wij hebben geïnvesteerd in een elektronische kader, kunnen we afwisselen". Zoiets.

Ik snap je wel hoor! Maar op deze manier zul je elk jaar een canvas krijgen. En ruzie maken met je vriend.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:41

Varekaj schreef:

Maar die kader moet je wel aanleggen voor je het ziet.
Je hebt vast wel kaders waarop je de slideshow kan kiezen, maak je een slideshow van dat kind en een van de foto's dat je wél wil zien (reizen, paarden, whatever).
Laat je de leuke slideshow spelen zo, en als schoonfamilie voor de deur staat switch je gewoon even nr de kinder slideshow. (of je legt dat ding gewoon af en enkel aan als familie er is.)

als ze vragen waarom: de ophangingen voor de kaders krijgen in jullie muren precies geen grip en maken grote gaten, dus foto's heb je liever digitaal zodat je idd kan afwisselen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:45

Hebben jullie andere foto's hangen aan de muren. Wij niet dus dan zou ik bijvoorbeeld zeggen dat we geen foto's ophangen omdat we daar niet van houden. Als je huis vol foto's hangt werkt dat natuurlijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:02

Er hangen wel dingen omhoog maar slechts 2 ervan zijn een foto/tekening van ons samen. De rest is artistiek of iets van op reis of wat verwijst naar ons.
Die foto's vindt hij op zich wel fijn maar hij zegt zelf dat ze soms wel overdrijven. Daar reageert hij dan niet op en hij loopt er evenmin mee rond te zwaaien.

Ik vind die digitale fotokaders ondingen, sorry :') Dan kan ik evengoed onze tablet aan de harde schijf koppelen en de fotoboeken op onze witte muur boven tv projecteren (heel handig om films te kijken!)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:29

Ik kan me echt niet voorstellen dat je je broer/zus foto's van je eigen kind op canvas cadeau geeft :+ .
Bij ouders of grootouders snap ik dat ergens wel, die zijn er vaak ook heel erg blij mee.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:33

Varekaj schreef:
Er hangen wel dingen omhoog maar slechts 2 ervan zijn een foto/tekening van ons samen. De rest is artistiek of iets van op reis of wat verwijst naar ons.
Die foto's vindt hij op zich wel fijn maar hij zegt zelf dat ze soms wel overdrijven. Daar reageert hij dan niet op en hij loopt er evenmin mee rond te zwaaien.

Ik vind die digitale fotokaders ondingen, sorry :') Dan kan ik evengoed onze tablet aan de harde schijf koppelen en de fotoboeken op onze witte muur boven tv projecteren (heel handig om films te kijken!)

tablet is ook prima toch. Maak je daar een slideshowtje op en als schoonfamilie komt zet je die ergens in een zichtbaar hoekje, onder mom, digitale kader. Als ze weg zijn, tablet weer uit en problem solved.

De foto's in het toilet vind ik niet zo een slecht idee hoor. Iédere foto dat je krijgt gewoon in het gastentoilet ophangen, wedden dat ze vroeg of laat stoppen met geven? :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:36

Pls, doe hem op de wc bril!!!! :') :')

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:42

Josien_ schreef:
Ik kan me echt niet voorstellen dat je je broer/zus foto's van je eigen kind op canvas cadeau geeft :+ .
Bij ouders of grootouders snap ik dat ergens wel, die zijn er vaak ook heel erg blij mee.

Maar het besef van veel ouders dat andere mensen niet net zoooo vreeeeeselijk blij zijn, om die kinderen elke dag te kunnen zien... is bij sommige ouders ernstig vervaagd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:44

Ik vind dat je partner best zou kunnen zeggen thanks but no thanks.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:50

Josien_ schreef:

Ik snap dat idd ook echt niet! Als ik dat wil, bepaal ik zelf wel welke foto en welke grootte. Ik vind het wel om wat kleine foto's op te hangen van vrienden, familie etc. En daar zitten m'n neefje en nichtjes ook op. Maar de Kids van vrienden niet, daar heb ik toch minder mee en al helemaal niet een grote foto. Ik heb een rekje met gewone 10x15 foto's hangen.

Ik zou die mensen die mij een vergroting van hun kind geven denk ik een canvas van 60x40 met mijn hoofd teruggeven ofzo :')