[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:46

Hebben jullie dat verhaal mee gekregen uit duitsland?
Daar hebben twee meisjes (12 en 13) een meisje van 12 meerdere malen met een mes gestoken met de dood tot gevolg.

Vervolging kan pas vanaf 14 jaar.
Wat moet je daarmee als bijvoorbeeld psycholoog?

De wereld is wat verdeeld tussen: kinderen snappen nog niet dat de dood definitief is / ze kunnen de gevolgen van hun daden nog niet overzien tot dat ze dat best kunnen op die leeftijd.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:20

Ik vind het vooral een teken dat er wel echt iets mis is met deze meiden, maar goed... wat weten wij? Ik neem aan dat er ook onderzoek gedaan gaat worden of er een verklaring voor dit gedrag is (niveau, persoonlijkheidsproblematiek). Mogelijk dat daar iets uit komt, waar behandeling op kan volgen.

Als 'normale' 12-jarige weet je best dat de dood definitief is en dat iemand steken met een mes de dood tot gevolg kan hebben.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:13

Ze kunnen wel naar een tuchtschool gestuurd worden. Al weet ik ook niet helemaal wat dat inhoud.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:31

https://www.ladbible.com/community/inve ... bookstatic

Bizar Martelinstrument. Met filmpje (Nederlands ondertiteld) en geen enge beelden, alleen animaties.

Maar een bronzen stier dus waarin mensen levend werden gekookt. Met een soort blaasinstrument waardoor het slachtoffer kan ademen en gillen, maar aan de buitenkant klinkt dat als een boze stier.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:37

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:42

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:32

Luxorvalkje schreef:
Daar hebben twee meisjes (12 en 13) een meisje van 12 meerdere malen met een mes gestoken met de dood tot gevolg.

De wereld is wat verdeeld tussen: kinderen snappen nog niet dat de dood definitief is / ze kunnen de gevolgen van hun daden nog niet overzien tot dat ze dat best kunnen op die leeftijd.

Gel*l.. Rond die leeftijd weet je echt wel wat dood is..

En daarnaast, wanneer je iemand al steekt en je ziet dat je iemand pijn doet en je gaat vrolijk verder, dan ben je echt niet in orde.. Die meiden mogen van mij ergens in een cel gegooid worden en de sleutel wegmikken..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:33

Fortitude schreef:
Jacimatho schreef:

Oh men dat filmpje :wow:
Punt 1: het zou je gebeuren als je er langs rijdt. Maar punt 2: die laatste shots vond ik wel echt heftig om te zien. Ik kan veel hebben hoor maar ik vond dit toch wel een ding.

Daarvan staat een filmpje op tiktok, vanmiddag nog gezien.. Ga 'm ff zoeken..

Hebbes..

https://vm.tiktok.com/ZMYHWLntV/

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:56

nine1987 schreef:
Luxorvalkje schreef:

En daarnaast, wanneer je iemand al steekt en je ziet dat je iemand pijn doet en je gaat vrolijk verder, dan ben je echt niet in orde.. Die meiden mogen van mij ergens in een cel gegooid worden en de sleutel wegmikken..

Inderdaad, when you’re old enough to commit the crime, you’re old enough to do the time.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:17

Stybba schreef:
nine1987 schreef:

Inderdaad, when you’re old enough to commit the crime, you’re old enough to do the time.

Ja?
Zoals dat jongetje van 6 uit amerika dat zijn juf neerschoot?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:20

Die Amerikanen met hun “I need a weapon to protect myself”…

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:26

Acties hebben consequenties en trouwens je beseft je wel wat een wapen doet neem ik aan.
Hij heeft het doelbewust meegenomen naar school.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:30

Nou gevangenisstraf lijkt me niet zinvol, maar er moet wel iets met dat kind

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 10:40

fleurtjeuh schreef:
Ja?

Je hebt gelijk, enige nuancering is wel op zijn plaats. Een kind moet wel begrijpen wat de dood is. Maar ook het jongetje van 6 zal er niet ongestraft vanaf mogen komen om herhaling te voorkomen.
Maar die meisjes van 12 vind ik een heel ander verhaal. Die weten precies wat ze doen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 10:46

Daarnaast hebben die meisjes na de moord de ouders gebeld dat 't vermoorde meisje op weg was naar huis..

Dan weet je echt wel wat je doet..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 11:06

Stybba schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ja?

Je hebt gelijk, enige nuancering is wel op zijn plaats. Een kind moet wel begrijpen wat de dood is. Maar ook het jongetje van 6 zal er niet ongestraft vanaf mogen komen om herhaling te voorkomen.
Maar die meisjes van 12 vind ik een heel ander verhaal. Die weten precies wat ze doen.

Precies, enige nuancering is nodig.
Dus uitspraken als 'if you can do the crime, you can do the time' slaan kant nog wal.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 11:14

fleurtjeuh schreef:
Stybba schreef:

Precies, enige nuancering is nodig.
Dus uitspraken als 'if you can do the crime, you can do the time' slaan kant nog wal.

Met die uitspraak ben in het dan weer helemaal niet eens. Uitzonderingen heb je overal, ook bij volwassenen strafrecht. Daarbij kan je ‘old enough to do the crime’ ook interpreteren als zijnde weten waar je mee bezig bent. Die 6 jarige heeft geen idee wat de gevolgen zijn, terwijl de 12 jarigen heel bewust bezig waren.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 11:19

Je was zelf degene die met die uitspraak op de proppen kwam.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 12:12

En ik sta nog steeds achter die uitspraak. Maar leg uit dat niet alles zwart wit gezien hoeft te worden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 12:21

Heel bewust bezig zijn, betekent nog niet dat je daadwerkelijk de consequenties over ziet of na een impulsieve handeling er nog steeds achter staat. Op 12-jarige leeftijd kan een kind echt nog niet complete verantwoording nemen voor gedrag. Daarnaast weet niemand in dit verhaal de achtergrond van de 12-, en 13-jarige. Gelukkig is het een leeftijd waarop kinderen nog veel kunnen leren. Uitspraken om zulke kinderen maar weg te stoppen zijn echt van de zotte... De kans dat beide meisjes een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis hebben is niet groot.
Gevangenisstraf gaat ze niet helpen, de kinderen en het gezin monitoren en in intensieve therapie en navolging, dat wel.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 12:26

Doet me denken aan de slenderman stabbings:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Slender_Man_stabbing
De daders waren 2 meisjes van 12 jaar die hun vriendin neerstaken in opdracht van de slenderman.
Het slachtoffer heeft het overleefd.
De daders zijn niet schuldig bevonden op basis van psychische ziekte maar wel veroordeeld tot 25 en 40 jaar in een psychiatrische instelling als ik het goed heb vertaald.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:47

lor1_1984 schreef:
Doet me denken aan de slenderman stabbings:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Slender_Man_stabbing
De daders waren 2 meisjes van 12 jaar die hun vriendin neerstaken in opdracht van de slenderman.
Het slachtoffer heeft het overleefd.
De daders zijn niet schuldig bevonden op basis van psychische ziekte maar wel veroordeeld tot 25 en 40 jaar in een psychiatrische instelling als ik het goed heb vertaald.

Een van die meiden is vorig jaar vrijgelaten maar wel onder toezicht voor zover ik info kan vinden. De andere lijdt blijkbaar aan een heel ernstig geval schizofrenie en zal waarschijnlijk de rest van haar leven in een instelling doorbrengen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:18

Ik zag op RTL Nieuws iets over varkensflats in China. Dat zijn hele grote hoge flats waar varkens in worden gefokt en opgefokt tot ze geslacht kunnen worden. Ze zien dus nooit het daglicht. Het geven van voer en water gaat automatisch en er wordt gebruikt gemaakt van AI. Er lopen amper mensen rond. Heel bizar om te zien. Arme dieren. In kleine hokken en als ze dik genoeg zijn worden ze via sluizen naar beneden naar vrachtwagens geleid en dan worden ze geslacht. Ze kunnen zich amper bewegen en zien nooit het daglicht. Een extreme vorm van een legbatterij voor kippen eigenlijk.

Chinese varkens in flats: lucratief, maar niet diervriendelijk
https://www.rtlnieuws.nl/video/uitzendi ... -maar-niet

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:53

Suzanne F. schreef:
Ik zag op RTL Nieuws iets over varkensflats in China. Dat zijn hele grote hoge flats waar varkens in worden gefokt en opgefokt tot ze geslacht kunnen worden. Ze zien dus nooit het daglicht. Het geven van voer en water gaat automatisch en er wordt gebruikt gemaakt van AI. Er lopen amper mensen rond. Heel bizar om te zien. Arme dieren. In kleine hokken en als ze dik genoeg zijn worden ze via sluizen naar beneden naar vrachtwagens geleid en dan worden ze geslacht. Ze kunnen zich amper bewegen en zien nooit het daglicht. Een extreme vorm van een legbatterij voor kippen eigenlijk.

Chinese varkens in flats: lucratief, maar niet diervriendelijk
https://www.rtlnieuws.nl/video/uitzendi ... -maar-niet

Of dat zo veel erger is dan in Nederland weet ik eigenlijk niet. Ook weggeborgen in dichte gebouwen met weinig licht en weinig ruimte...
https://decorrespondent.nl/13841/nederl ... 9-8787739e

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 01:25

Ik kwam er vandaag achter dat het een ding is in Amerika om de oogleden van je paint horse te laten tattooeren,. Misschien niet super luguber, maar wel heel bijzonder en een tikkeltje bizar.
Doordat er veel paarden zijn van dat ras/type met zeer lichte oogleden is de kans op kanker erg groot. Blijkbaar door dit te tattoeren met zwarte inkt kan er minder uv straling door het ooglid komen waardoor de ogen beter beschermd zijn. Ik had er nog nooit van gehoord.
En naar aanleiding van dit artikel ben ik verder gaan lezen. Ook bij honden shows worden honden getatoeëerd om mooier te lijken (pigment op neus en lippen bijwerken). Dit is wel zwaar illegaal maar word dus daadwerkelijk gedaan.

Bron paint horse tattoos:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0737080608004310
(Geen plaatjes bij het artikel)

O ja, het tattoeren van honden en katten is nog maar sinds een jaar of 8 verboden. Ook in Nederland. Voor die tijd mocht je dus gewoon een tattoo op je hond laten zetten.