Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 00:16

Waar kan ik op Texel sushi eten? Liefst ayce.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 00:52

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 02:11

Ik sterf nog liever in zee dan dat ik naar een wereldrestaurant ga.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 03:37

:P snap ik, maar texel lijkt niet veel anders dan dit te hebben

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:28

Urbanus schreef:
Waar kan ik op Texel sushi eten? Liefst ayce.
https://m.facebook.com/TasteOfAsiaTexel

Of die Avelien noemt. Volgens TripAdvisor zijn dat de enige twee op Texel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:30

Ja, dat had ik ook al opgezocht maar die link is van een Chinees.

Ik hoopte insiders informatie te krijgen want googlen dat lukt me wel :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:53

Er is een Texel-topic op Bokt, en in elk geval woont Siersma er. Dus daar even vragen of een PB sturen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:31

Fearn schreef:
Ik ga morgen naar de tandarts, maar ben toch alvast benieuwd..

Weet iemand wat dit kan zijn? Het voelt alsof al mijn kiezen pijn doen, de hele onderste én bovenste rij.. Bij als ik iets zoets eet maar ook gewoon zomaar, als ik door mijn mond inadem ofzo.

Ik heb geen ontstoken tandvlees want mijn tandvlees doet niet zeer, het is niet rood en bloedt niet..

En het lijkt me toch ook onwaarschijnlijk dat er in iedere kies een gaatje zit..

Vind het zo stom want iedere dag poets ik 2x met een dure tandpasta, ik doe 2x per dag met mondspoelmiddel én met tandenstokers. En dan toch nog last.. :(

(Mss wel goed om te vermelden: Ik heb al langere tijd een kies die wel gevuld is maar toch nog pijn doet, kan het zijn dat die wortel eronder nu zo erg ontstoken is dat alle kiezen er zeer van gaan doen? Is m'n eigen schuld hoor, heb het te lang erbij gelaten..)

Ben je niet juist iets te zorgvuldig met je mondverzorging? Ik krijg gevoelige tanden als ik te vaak poets maar ook met bepaalde tandpasta (sensodine krijg ik standaard gevoelige tanden van), als ik poets met een elektrische borstel, als ik te vaak mondspoeling gebruik maar ook als ik bepaalde dingen eet, chocolade kan ik bv niet eten of taart. Is er iets veranderd in je mondverzorging routine waarna het gevoelig werd?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:07

@Fearn: toen ik dagelijks tandenstokers ging gebruiken, kreeg ik het gevoel dat mijn gebit 'rammelde' en pijn deed. Nu doe ik dat niet meer en voelen mijn tanden en kiezen veel beter aan.
En Elmex Sensitive tandpasta is voor mij dé uitkomst.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:33

Kun je verse gevulde koeken invriezen? En zijn ze dan nog lekker na ontdooien?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:10

2x per dag flossen, poetsen en spoelen is toch niet te? Flossen kan ik ook niet tegen, dan valt voor m'n gevoel alles uit elkaar :+

Gevulde koek zou ik niet invriezen.

-
Wat voor behandeling / massage is top als je schouders, nek en bovenrug echt helemaal vast zitten? Het is kei hard ook en trekt door naar m'n arm aan een kant :=
Fysio al eerder geprobeerd maar ben ik toch telkens niet tevreden over eigenlijk.. maar dat wordt wel vergoed natuurlijk.
Osteopathie één keer super ervaring gehad maar zij is gestopt.. laatste keer was het een beetje aaien. Dat hoeft niet voor 80€.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:19

Mijn tandarts zei laatst dat flossen geen zin heeft omdat die touwtjes te dun zijn voor de ruimtes tussen je tanden. Je kunt beter zo'n gum picker gebruiken.

@nyaleti sportmasseur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:26

Nyaleti schreef:
2x per dag flossen, poetsen en spoelen is toch niet te? Flossen kan ik ook niet tegen, dan valt voor m'n gevoel alles uit elkaar :+

-
Wat voor behandeling / massage is top als je schouders, nek en bovenrug echt helemaal vast zitten? Het is kei hard ook en trekt door naar m'n arm aan een kant :=
Fysio al eerder geprobeerd maar ben ik toch telkens niet tevreden over eigenlijk.. maar dat wordt wel vergoed natuurlijk.
Osteopathie één keer super ervaring gehad maar zij is gestopt.. laatste keer was het een beetje aaien. Dat hoeft niet voor 80€.

Andere fysio proberen? Ik moest ook even zoeken voordat ik iemand vond waar ik tevreden over was

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:29

Nyaleti schreef:

-

Dry needling misschien?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:57

Daenerys schreef:
Kun je verse gevulde koeken invriezen? En zijn ze dan nog lekker na ontdooien?

Ja, dat kan.
Citaat:
ook gevulde koeken kunnen heel goed in de vriezer. Zorg dat er genoeg ruimte tussen de zakjes zit en dat de vriezer goed koud is. Vries niet teveel tegelijk in. Deze koeken blijven ongeveer 3 maanden goed in een vrieskist.
https://www.vandergrijn.nl/bewaartips#: ... 0vrieskist.

Geen idee of ze dan nog lekker zijn. Denk het wel, ik vries ook banketstaven/banketletters in. Die zijn nog prima na ontdooien.
(Ik heb wel met amandelspijs, niet die met banketbakkersspijs.)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:20

xPabloBokt schreef:
Mijn tandarts zei laatst dat flossen geen zin heeft omdat die touwtjes te dun zijn voor de ruimtes tussen je tanden. Je kunt beter zo'n gum picker gebruiken.

mijn man en een vriendin van me hebben dezelfde nieuwe mondhygieniste en kregen allebei dan die rubberen gum pickers mee en moesten die gaan gebruiken. Dealtje met de leverancier, denken we.

Ik durf niet met stokjes tussen m'n kiezen en tanden, ik flos liever en heb een waterpick.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:25

Nyaleti schreef:

-

Ik zou eens kijken naar mensendieck. Dan bekijk je vaak ook je hele houding, waarmee je het vastzitten de volgende keer misschien (deels) kan voorkomen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:56

Bestaan er mensen die tegen vergoeding een huurwoning voor je zoeken? zo ja, waar kan ik die vinden?
Ik heb net te horen gekregen dat ik mijn huurwoning over 6 maanden moet verlaten, ik heb niet echt de tijd en ruimte in mijn hoofd om zelf te zoeken dus zou het graag willen uitbesteden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:52

Flossen is ook niet voor je tandvlees maar voor het contactpunt van de tanden. Ragers en stokers zijn wel voor het tandvlees.

--------------------------------
Ik heb hele stijve spieren in mijn rug en nek. Massages kun je sport massage of trigger point. Dry needling bij de fysio kan ook helpen. Verder helpt de chiropractor bij mij erg goed.
Ik doe nu ook filmpjes van een fysio via YouTube en ik merk wel verschil
https://youtu.be/6jHsraw2NIk
Deze is voor je rug maar ze heeft er meerdere

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:10

Dank voor de massage tips :)
Dry needling lijkt me wel spannend maar zal me er eens meer in verdiepen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:20

Nyaleti schreef:

Citaat:
In de meeste gevallen komt u terecht bij de manueel therapeut wanneer u niet alleen pijn heeft, maar ook een gewricht (of meerdere gewrichten) moeilijk kunt bewegen. Bijvoorbeeld wanneer u last heeft van:

Hoofd- en nekpijn en uw wervelkolom moeilijk kunt bewegen
Nek- en schouderklachten die uitstralen tot in de armen
Rugklachten hoog in de rug met pijn in borst en ribben
Lage rugklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de benen
Bepaalde vormen van duizeligheid die opgewekt worden door het bewegen van de nek
Kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten

Manuele therapie? Kan je met je fysio overleggen, werd bij mij ook vergoed (slag om de arm: dat is bijna twintig jaar geleden).

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:44

Ik vries gevulde koeken in. Zijn daarna nog zeer goed eetbaar :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:08

geerte schreef:
Bestaan er mensen die tegen vergoeding een huurwoning voor je zoeken? zo ja, waar kan ik die vinden?
Ik heb net te horen gekregen dat ik mijn huurwoning over 6 maanden moet verlaten, ik heb niet echt de tijd en ruimte in mijn hoofd om zelf te zoeken dus zou het graag willen uitbesteden.

Er bestaan short stay (1 tot 6 maanden) en long stay ((tot ongeveer 5 jaar) appartementen in diverse gemeenten, mocht het niet lukken een andere woning te krijgen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:09

Bestaan er teckels met lange poten?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:11

Zoolgangster schreef:
Bestaan er teckels met lange poten?

Dan is het geen teckel meer maar een gewone hond