Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:25

Zo gul zal Boris niet zijn denk ik. En al helemaal niet voor de EU }> :')

suffie

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:23

Ik lees van alles over het sluiten van de scholen voor een week extra Kerstvakantie. Morgen wordt er (eindelijk) een definitief besluit genomen. Ik hoop echt dat de scholen open blijven. Het wordt namelijk gebracht als vakantie, alleen wordt er gewoon online onderwijs verwacht en noodopvang. Dat eerste is echt niet te doen binnen een paar dagen opstarten en alle Chromebooks weer uitlenen onder contract.
Het 2e gaat niets helpen aan het verminderen van het aantal besmettingen, omdat de cohorten in de noodopvang gemengd gaan worden, wegens de beschikbaarheid van personeel, die thuisonderwijs geven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:25

Ik begrijp echt niet dat als ze de scholen willen sluiten ze daar serieus pas een week van tevoren mee komen. Ze hebben het er al sinds november over. Neem dan ook dan al een besluit zodat je je erop kan voorbereiden. Nu denken ze dat al die kids thuis gaan zitten zodat je geen pieken na kerst hebt, maar al die kids gaan toch in die week naar opa en oma :? Of denken ze serieus dat heel Nederland in de drukste periode van het jaar plots een week vrij kan gaan nemen…

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:35

verootjoo schreef:
Ik begrijp echt niet dat als ze de scholen willen sluiten ze daar serieus pas een week van tevoren mee komen. Ze hebben het er al sinds november over. Neem dan ook dan al een besluit zodat je je erop kan voorbereiden. Nu denken ze dat al die kids thuis gaan zitten zodat je geen pieken na kerst hebt, maar al die kids gaan toch in die week naar opa en oma :? Of denken ze serieus dat heel Nederland in de drukste periode van het jaar plots een week vrij kan gaan nemen…

Ik snap het ook niet. Sluiten van scholen moet van de hak op de tak(want zo lijkt het wel, je kunt als ouder zijnde toch niet iets in een halve week tijd regelen?)
Maar het invoeren van iets simpels als een mondkapjesplicht opnieuw moest perse een halve week duren...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:36

Ik vind een week extra kerstvakantie een prima idee, maar ze hadden er veeeeeeel eerder mee moeten komen. Nu zal het veel minder effect hebben en behoorlijk bijdragen aan iedereens stresslevel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:38

Ja, en laat stress nu juist ook niet zo lekker bevorderlijk zijn voor de weerstand :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:44

Precies, daar hadden ze veel eerder mee moeten komen. Je kan er niet een weekje van tevoren mee komen. Ongelooflijk dit weer.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:59

Niet eens een week, dan zitten er maar 3 dagen tussen…

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:12

Te zot voor woorden. Dit is de meneer van de onderwijsvakbond.

Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:25

Dat kunnen ze echt niet maken. Ik heb mijn kerstvakantie al in moeten leveren vanwege tekort aan personeel en een paar dagen geleden wat geschoven zodat ik volgende week 5 dagen werk en dan in de vakantie zelf 2 dagen minder werk en geen oppas nodig heb.
Expres mee afgewacht omdat ik dacht dat de scholen dicht zouden gaan, maar steeds werd er gezegd dat dit niet zou gebeuren.

Hoe verwachten ze nu dat je dit weer regelt als je in de zorg werkt en niet vanuit huis kunt werken? Ik kan mijn kinderen echt niet zomaar 5 dagen alleen thuis laten.

Dan wordt het hopelijk noodopvang op school of anders idd naar opa en oma en misschien nog naar wat vriendinnetjes. Lekker corona verantwoord …

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:11

Vayo jij werkt in de thuiszorg toch? Dan heb jij recht op noodopvang

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:14

Hebben ze het alleen over scholen of ook over de opvang?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:32

Alleen basisscholen dacht ik. Geen middelbaar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 00:07

Anna79 schreef:
Vayo jij werkt in de thuiszorg toch? Dan heb jij recht op noodopvang

Klopt, maar komt dat er sowieso? Want ik hoor daar nu nog niks over. Dat zou een hele geruststelling zijn.

Mijn oudste kan qua leeftijd wel alleen blijven. Die heeft vorig jaar zoveel thuisonderwijs gehad en die lessen waren steeds maar zo kort en zo rommelig. Ze is extreem achteruit gegaan met haar punten. Nu ook weer een paar keer thuis in quarantaine, maar dan gewoon thuis en geen online les. We denken erover om haar een jaar te laten zitten. Ze begon zo goed en vol goede moed de middelbare school. Maar vanaf dat ze thuis kwamen te zitten vanwege corona en nu ook weer met quarantaine, leerkrachten die uitvallen is het echt bergafwaarts gegaan. Dus eigenlijk zou ik voor haar ook graag noodopvang hebben. En anders kijk ik of ze naar mijn ouders kan of een paar dagen les volgen met een vriendinnetje.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 01:05

Ben je alleenstaand Vayo? Dat maakt het natuurlijk wel heel moeilijk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 01:48

Eleeke schreef:
Ben je alleenstaand Vayo? Dat maakt het natuurlijk wel heel moeilijk.

Ja en sinds 5 maanden hebben we ons eigen plekje. Sowieso dus al een pittige tijd. Ze zijn ook wel eens bij mijn ex, maar hij werkt als ZZPer in de agrarische sector en is erg vaak van huis. Praktische gezien sta ik er dus veel alleen voor. In een normale situatie prima te doen, maar steeds deze wisselende en dreigende maatregelen hakken er soms wel flink in.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 02:24

Ik ben blij dat de besmettingscijfers weer omlaag gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 02:40

imaudy schreef:
Ik ben blij dat de besmettingscijfers weer omlaag gaan.

Ik ook! Alleen ben ik een beetje bang dat dat eerder komt omdat ze hebben gezegd een zelftest is voldoende. Ik denk dat zo de zicht op het virus volledig wegvalt. Je hebt teveel mensen die niet goed testen en dan een negatief testresultaat krijgen , maar eigenlijk positief zijn.

Kan wel een gevoel of idee geven van schijnveiligheid...

Maar goed ik wil van het positieve uitgaan en gewoon maar denken dat het door de maatregelen komt. Al verwacht ik zeker na dit weekend wel een kleine stijging. Als ik zag hoe vol sommige cafés waren en volle huiskamers verwacht ik nog wel weer een kleine stijging.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:33

Het percentage positieve testen is gelijk gebleven. En veel mensen zijn nog genegen om te laten testen, want een positieve pcr-test is een (verlenging van je) QR code, dus ik heb het idee dat dat wel meespeelt. Overigens weet ik niet of het de maatregelen zijn, in de landen om ons heen zie je ook een daling en die hebben dan weer andere of geen/latere maatregelen. De zuidelijke landen stijgen nog even door, die zijn later begonnen met stijgen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:41

Suzanne F. schreef:
Alleen basisscholen dacht ik. Geen middelbaar.

-O- geen middelbaar? Bij ons op middelbaar onderwijs waren er laatst veel besmettingen, zo'n 7 van een klas die te herleiden waren naar dat ze waarschijnlijk op school waren besmet door elkaar, nu weer iets minder maar ik voel me echt niet oké op school, wij kunnen met de opleiding makkelijk thuisonderwijs doen, maar zolang het niet vanuit de overheid wordt gezegd moeten we maar we naar school

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:12

Ik las net dat zo‘n 30% van de bergredders door 2G niet meer mogen redden in Oostenrijk :+

„Von 800 Bergrettern dürften nach Schätzungen 240 nicht mehr in den Einsatz. „

Nu vraag ik me af of je dan als oningente ook niet meer gered mag worden :P
Mag ik uw 2G pas even zien, oh nee sorry, we laten u hier liggen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:20

Sizzle schreef:
Ik las net dat zo‘n 30% van de bergredders door 2G niet meer mogen redden in Oostenrijk :+

„Von 800 Bergrettern dürften nach Schätzungen 240 nicht mehr in den Einsatz. „

Nu vraag ik me af of je dan als oningente ook niet meer gered mag worden :P
Mag ik uw 2G pas even zien, oh nee sorry, we laten u hier liggen.

Dat wordt dan weer een sint-bernards hond met tonnetje om de nek..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:27

Vayo, ik heb je al meermalen horen klagen over vakantie opnemen als de kinderen thuis zijn omdat de scholen dicht zijn, maar waarom gebruik je geen zorgverlof?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:05

Viroloog Koopmans roept op: maak werk van bedreigingen - https://nos.nl/l/2409430

Wat een raar volk is er toch, je mag het oneens zijn maar dit gaat echt veel en veel te ver

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:18

Echwel schreef:
Viroloog Koopmans roept op: maak werk van bedreigingen - https://nos.nl/l/2409430

Wat een raar volk is er toch, je mag het oneens zijn maar dit gaat echt veel en veel te ver

Idd aanpakken die mensen!! Vind dat echt vele stappen te ver gaan namelijk... Dat ze dit soort berichten normaal gaan vinden... Bizar dat het zo vaak gebeurd!!