Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:33

purny schreef:
besita schreef:
Ja maar het moeten allemaal de perfecte vormen hebben
Terwijl kromme , te kleine , te grote of te dikke wortelen , komkommers enz zo goed als weggegooid worden

AH verkoopt buitenbeentjes. Zijn goedkoper en hebben rare vormen

Slimme marketing van de ah...https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1706046

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:37

996981 schreef:
De F1 kwestie maakt in mijn ogen weer pijnlijk duidelijk hoe de invloed van lobbyen en je begeven in de juiste kringen werkt.

Internationale vakantiegangers versus lokale piepeltjes in een minstens zo triest voorbeeld ;)

Ik geloof de onformatie sinds vorig jaar niet meer en het wordt alleen maar ongeloofwaardiger.
Maar ja, de massa gaat mee met wat de media voert en dat is de politieke basis voor democratie. De meerderheid treedt nu de rechten van de rest.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:43

DuoPenotti schreef:
Hier geen AH in de buurt ;(
Maar inderdaad, geef mensen de keuze, een vlekje een krasje een bobbel. echt wat maakt het uit.
Ik hoef idd geen klasse A product.

En die kan je net prima halen bij de boer om de hoek en kost geen drol
( als je dus de mogelijkheid hebt buiten de stad om )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:45

De illegale dagenlange rave-party in Italie (Viterbo) waar mensen uit diverse landen heengereist zijn zonder dat er ingegrepen wordt geeft weer helder aan dat de regels enkel relevant zijn voor brave mensen die zonder tegengas hun boete betalen omdat ze pas om 22:10 thuis kwamen.

Dat gezond verstand inmiddels steeds meer aan het uitsterven is, wordt ook helder. Er is reeds 1 raver dood vanwege alcohol en 2 in coma 8)7
De grootste pandemie is domheid :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:58

Sizzle schreef:
De illegale dagenlange rave-party in Italie (Viterbo) waar mensen uit diverse landen heengereist zijn zonder dat er ingegrepen wordt geeft weer helder aan dat de regels enkel relevant zijn voor brave mensen die zonder tegengas hun boete betalen omdat ze pas om 22:10 thuis kwamen.

Dat gezond verstand inmiddels steeds meer aan het uitsterven is, wordt ook helder. Er is reeds 1 raver dood vanwege alcohol en 2 in coma 8)7

Ja maar daar bestaat geen prik voor helaas. Ach en zo vindt er wel natuurlijke selectie plaats.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:15

Sizzle schreef:

Zulke dingen gebeuren ook zonder Corona.
Ben meer benieuwd wat deze rave doet met besmettingen. Of eigenlijk, de ziekenhuisopnames.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:17

Hoeveel comazuipers belandden er wel niet in het ziekenhuis? Dus het is niet corona gerelateerd

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:20

Merken jullie overigens ook een lastige tweedeling binnen familie en vrienden? Ik had het er gisteren nog met een andere vriendin over. Bijna iedereen van onze familie en vrienden heeft zich laten vaccineren (in totaal 100+, we zitten echt in een vaccinatiebubbel :P) maar ook alletwee kennen we een of twee mensen die het niet doen. We merken dat we het soms lastig vinden om daarmee om te gaan. De reden dat ze hun vaccinatie niet willen is overigens niet om het advies van hun huisarts ofzo, maar om wappieredenen of omdat ze denken dat hun immuunsysteem sterk genoeg is.
We hebben het er gewoon niet over met ze, en gaan ze zeker niet dwingen ofzo, maar het zorgt er wel voor dat wij bijvoorbeeld op het moment niet binnen met ze willen zijn (ze zijn ook niet voorzichtig), tenzij negatieve test. Maar er hangt ook gewoon zo'n sfeer omheen van 'dit valt me tegen, ik dacht dat je anders/verantwoordelijker was'. Dit komt natuurlijk voort uit het feit dat wij tweeën vaccinatie zien als je verantwoordelijkheid nemen tegenover de maatschappij en de mensen om je heen. En dit is natuurlijk een persoonlijk verhaal, het is niet bedoeld als een pro-vaxding, maar ik vroeg me af of meer mensen (zowel gevaccineerd als ongevaccineerd) dit herkenden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:30

Focussed schreef:
veerledec schreef:
[quote="veerledec"
Een paar algemene bedenkingen van mezelf tijdens deze tweede corona-zomer:
1. Hoe kan het dat de bezetting van mensen met corona in het ziekenhuis behoorlijk hoger is dan vorige zomer? We hebben nu vaccinaties, qua maatregelen zitten we ongeveer gelijk denk ik? De Delta variant zou besmettelijker zijn maar niet voor een ernstiger ziekteverloop zorgen?

[ [url=m/qOn5Ns.png]Afbeelding[/url] ]
[/quote

[ [url=m/qOn5Ns.png]Afbeelding[/url] ]
Vraag blijft wat hier nu de oorzaak van is. En 15% van de ziekenhuisopnamen nu is volledig gevaccineerd, dat rijmt niet met 95% bescherming bij een vaccinatie percentage van 95%?

Bedoel je dat je niet begrijpt wat base rate fallacy is?

Jawel, daarom vraag ik ook naar de oorzaak en poneer ik geen conclusie aan de hand hiervan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:32

https://maurice.nl/2021/08/19/singapore ... r-normaal/ Singapore gaat terug naar normaal.

Klein stukje uit het artikel:
Citaat:
“Hoewel het idee van honderden COVID-sterfgevallen schokkend lijkt in vergelijking met de sterfgevallen tot nu toe en de moeite waard om inspanningen te doen om te voorkomen, staat het op één lijn met griep, waar de samenleving nauwelijks om geeft”, zegt Alex Cook, een expert op het gebied van infectieziektemodellering bij de National Universiteit van Singapore (NUS).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:59

Sheran schreef:
Merken jullie overigens ook een lastige tweedeling binnen familie en vrienden? Ik had het er gisteren nog met een andere vriendin over. Bijna iedereen van onze familie en vrienden heeft zich laten vaccineren (in totaal 100+, we zitten echt in een vaccinatiebubbel :P) maar ook alletwee kennen we een of twee mensen die het niet doen. We merken dat we het soms lastig vinden om daarmee om te gaan. De reden dat ze hun vaccinatie niet willen is overigens niet om het advies van hun huisarts ofzo, maar om wappieredenen of omdat ze denken dat hun immuunsysteem sterk genoeg is.
We hebben het er gewoon niet over met ze, en gaan ze zeker niet dwingen ofzo, maar het zorgt er wel voor dat wij bijvoorbeeld op het moment niet binnen met ze willen zijn (ze zijn ook niet voorzichtig), tenzij negatieve test. Maar er hangt ook gewoon zo'n sfeer omheen van 'dit valt me tegen, ik dacht dat je anders/verantwoordelijker was'. Dit komt natuurlijk voort uit het feit dat wij tweeën vaccinatie zien als je verantwoordelijkheid nemen tegenover de maatschappij en de mensen om je heen. En dit is natuurlijk een persoonlijk verhaal, het is niet bedoeld als een pro-vaxding, maar ik vroeg me af of meer mensen (zowel gevaccineerd als ongevaccineerd) dit herkenden.

Wij zitten in dezelfde “bubbel”. Iedereen en dat zijn er ook zeker 80 of meer gevaccineerd. Behalve twee vrienden, gebaseerd op aanhanger zijn van Baudet en Engel. Ik zeg vrienden omdat het al vanaf de basisschool van mijn man , 60 jaar geleden, al een club jongens is die elkaar in ieder geval eens per jaar zien.
Dat zij niet vaccineren, zelf weten. Ik ga daar niet over maar vind het gewoon ontzettend dom. Hij heeft diverse aandoeningen waarvan eentje al genoeg is om op de ic te belanden bij een COVID besmetting. Zij heeft chronische bronchitis en zeer vaak verkouden en dan maar weer puffen en antibiotica slikken.
Wanneer mensen dan nog steeds denken dat hun immuunsysteem het regelt, be my guest. We zien het wel.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:03

Ik post eigenlijk maar weinig, maar lees hier wel actief mee. In Oostenrijk waar ik woon werden de afgelopen tijd op tv twee documentaires uitgezonden over Covid19. Inmiddels zijn deze docu's ook Nederlands ondertiteld. Dit is deel 2: https://www.blckbx.tv/videos/op-zoek-na ... ujcnBszQiR
Het schijnt een wat ander licht op verschillende aspecten rondom de pandemie en de omgang ermee wereldwijd. Ik vond het in elk geval interessant om te bekijken.
De Nederlandse ondertiteling kun je aanzetten door op CC te klikken onderaan de video.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:06

Heel eerlijk ? Blckbx ga ik niet eens kijken! Die zijn net zo wappie als Engel en Baudet. Alleen al wat er onder staat, de zeer vooraanstaande Amerikaanse wetenschapper die succesvol Florida door de Corona pandemie leidde. Laat me niet lachen.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:17

@bigone: maak je geen zorgen. Dit is geen documentaire van blackbox, maar van Servustv (de televisiezender van redbull). Ik zou je graag de directe link willen geven, maar helaas is die zonder Nederlandse ondertiteling. Bij ons wordt deze doku dus gewoon op tv uitgezonden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:22

Ik maak me geen zorgen maar wel dat diegene die dit deelt al heel veel zaken heeft gedeeld die op zeer bedenkelijke feiten berusten. Ze delen alleen wat in hun ogen de maatregelen van regeringen in een kwaad daglicht kan zetten. De documentaire is niet voor niets al ettelijke keren verwijderd.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:29

Ik denk dat de documentairemakers genoeg hun best hebben gedaan om mensen te interviewen met enige wetenschappelijke status. Het kan best zijn dat er dingen worden gezegd die niet kloppen/weerlegd kunnen worden, maar ik zie niet in op welke manier deze doku bewust aan misinformatie verspreiden doet. Daarnaast: niet alles wat 'de wappies' beweren is onwaar, terwijl ook niet alles wat in de reguliere media komt waar is. Een beetje meer nuance aan beide kanten van de discussie kan naar mijn mening beslist geen kwaad.
Edit: overigens weet ik niet wat de reden voor het verwijderen van YouTube is. Mogelijk heeft servustv geen toestemming gegeben voor het delen op YouTube?
Laatst bijgewerkt door HELder op 19-08-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:41

purny schreef:
Hoeveel comazuipers belandden er wel niet in het ziekenhuis? Dus het is niet corona gerelateerd

Maar wel illegaal tov de corona regels, maar niemand die ingrijpt.

Sheran, waarom wil je niet binnen zijn met een ongevaccineerde als je zelf gevaccineerd bent?
Ik heb ook ongevaccineerde familie en vrienden maar dat boeit me geen hol eigenlijk.
Ik vraag ook niemand of ze tegen mazelen beschermt zijn voor ik ze binnen laat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:47

https://gbdeclaration.org/great-barring ... ederlands/ uit oktober 2020 opgesteld door de professor die hier bejubelt word in dat filmpje.

https://theconversation.com/5-failings- ... ity-148975

En de gevaren van deze richtlijnen.

Het is allang bekend dat herd immunity niet gaat lukken aangezien covid niet weggaat en dat is wat ze zeggen, gewoon de boel open houden en iedereen die kwetsbaar is moet maar achter de geraniums gaan zitten.

En het gevolg wanneer staten dit rapport volgden omdat het toch door kenners was geschreven??

http://ww11.doh.state.fl.us/comm/_partn ... latest.pdf

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:51

Sizzle schreef:
purny schreef:

Maar wel illegaal tov de corona regels, maar niemand die ingrijpt.

Sheran, waarom wil je niet binnen zijn met een ongevaccineerde als je zelf gevaccineerd bent?
Ik heb ook ongevaccineerde familie en vrienden maar dat boeit me geen hol eigenlijk.
Ik vraag ook niemand of ze tegen mazelen beschermt zijn voor ik ze binnen laat.

Heeft ook te maken met het feit dat mijn ongevaccineerden onvoorzichtig zijn. En ik ben zelf natuurlijk wel heel erg voorzichtig geweest de afgelopen tijd. En ik wil het als gevaccineerde nog steeds gewoon niet krijgen. Ben er niet panisch over ofzo, maar er is nog zoveel onzeker over long covid, waarom zou ik extra risico willen lopen :) Vriendin denkt er hetzelfde over. Wil niet zeggen dat dit altijd zo blijft hoor, maar vandaar ook mijn vraag... Hoe gaan jullie ermee om.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:56

Als ongevaccineerde ervaar ik het helemaal niet zo. En gelukkig maar. Ik ben tenslotte nog steeds dezelfde persoon als voor covid.
Ik ben nog overal meer dan welkom. :D
Er wordt hier weinig tot niet over gesproken eigenlijk. Ieder doet waar hij / zij zich goed bij voelt en that's it.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:01

@bigone: ik lees in de brief wat anders dan 'de boel gewoon opengooien' en we zien wel. Er zijn denk ik meer wegen die naar Rome leiden en het is niet eenvoudig om een goede afweging te maken, aangezien alle keuzes ook veel negatieve effecten kunnen hebben. Maar een weloverwogen beslissing kun niet nemen met maar een deel van de informatie. Dit artikel van eenvandaag laat bijvoorbeeld zien dat bepaalde informatie gewoon niet meegenomen is in de discussie over de maatregelen: https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1044 ... tas-wiebes
Ook het risico op grotere uitbraken van bv de griep of het RS virus mogelijk vanwege de langere tijd niet opgebouwde immuniteit lijkt mij zorgwekkend. Nogmaals, voor beide kanten valt wat te zeggen, net zoals dat je een heleboel experten kunt betrappen op uitspraken pf standpunten die achteraf toch niet helemaal juist blijken te zijn. Daarom pleit ik ook voor een meer open blik richting beide kanten van de discussie ipv de tunnelvisie die je op het moment (ook aan beide kanten!) vaak ziet.

Edit: excuus, ik deel nu een artikel van bnr, maar eerder had ik hetzelfde bericht bij eenvandaag langs zien komen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:06

Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden, en lang niet alle maatregelen zijn nuttig imo. Maar het gaat er om dat Blox hier met twee videos uit okt. 2020, toen er zelfs nog geen vaccins waren weer iets de wereld in slingert dat totaal niet meer actueel is en allang ingehaald door de realiteit.
Omdat de regels zoals aangehaald in dat protocol dus niet werken, maar ze delen het wel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:08

Hier in BE is het morgen weer overlegcomité lees ik.
Lijkt er toch op dat zo ongeveer alles opengaat nu.

Citaat:
Het Overlegcomité wil morgen - nu voor echt - de deur open stampen naar het ‘rijk der vrijheid’. “We moeten vertrekken van een wit blad en de maatregelen laten stroken met de realiteit”, klinkt het in de Wetstraat. Lees: een privéfeest moet weer zonder (al te veel) regels - en mét dansen - kunnen doorgaan. Nog op tafel: het sluitingsuur van de horeca, een uitbreiding van de coronapas en een strengere aanpak in Brussel.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:09

Maar dan wel met een test Pandora
Ik vind het testen voor alles en nog wat een gedoe en ik doe dat liever niet

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:11

Over welke videos heb je het nu precies? Degene die ik deelde is nl pas in de zomer van dit jaar uitgekomen. Uiteraard is met het maken van documentaires altijd een deel weer achterhaald, daar het natuurlijk niet in een paar dagen gemaakt is. Maar vanuit dat oogpunt zou je moeten zeggen dat documentaires sowieso geen nut hebben?