Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:08

bigone schreef:
Tja, iedereen zit in hetzelfde schuitje behalve de beroepsknuffelaars en koffiedrinkers. Denk dat de meeste mensen echt wel inzien dat opengooien van alles echt geen optie is zolang de kwetsbare mensen, grof gezegd , iedereen boven de 50 niet gevaccineerd is. Als het goed is gebeurt dat de komende zes tot acht weken en kan er versoepeld worden.

(Ik zal niets knippen want dan kan niemand zeggen dat ik selectief knip.)

Maar toch wordt hier zomaar weer overgeslagen dat het risico ook voor mensen onder de 50 aanzienlijk is. Ook jongeren en kinderen en mensen in de 20 tot 50 verdienen het om te leven in een samenleving die niet een gevaarlijke besmettelijke ziekte laat rondgaan met de kans op ernstige of langdurig ingrijpende klachten.

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:12

Maar corona gaat niet meer weg, nooit
De reden van de maatregelen was de zorg niet te overbelasten en kwetsbaren beschermen..

Als dat gedaan is zul je toch maatschappij open moeten gooien

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:14

Ik geloof het ook niet meer. Ik was 2 weken geleden met mijn jongste dochter naar het ziekenhuis voor een röntgenfoto en dat arme kind vond het gewoon een geweldig uitje. Die herinnert zich de tijd zonder mondkapjes en met uitjes naar pretparken en dierentuinen gewoon niet meer. En daar kan ik echt heel verdrietig van worden. Mijn oudste herinnert zich die tijd nog wel en dat is net zo verdrietig. Want die heeft veel meer moeite met alle maatregelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:14

Ik sla ze niet zo maar over, zeker kunnen ook jongeren zeer ernstige restverschijnsrlen of erger aan een coronabesmetting overhouden. Maar eerste prioriteit is de mensen die de bedden vullen immuun maken. De verpleegtehuizen was om de doden tegen te gaan wat gelukt lijkt. Komende weken de beddenvullers En in principe heeft iedereen boven de 18 nog geen zes weken later ook één prik gehad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:17

Wat heeft dat met geloven te maken? Ik kan me die tijd ook nog herinneren. Ik vind het ook verdrietig dat ik dat mijn kind nu niet kan bieden.
Dat heeft dan toch niks te maken met of ik geloof of er een einde aan de maatregelen komt?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:21

Omdat het al te lang duurt. Daarom geloof ik niet meer dat er een einde aan gaat komen. Ik hoor ook teveel verhalen over gevaccineerden die alsnog corona krijgen, dus ik denk niet dat vaccineren ervoor gaat zorgen dat we van de mondkapjes en afstand af komen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:23

We zien toch in andere landen dat vaccineren wel degelijk helpt. En corona hoeft ook niet weg natuurlijk. Als je van het begin al minder ziek wordt is de winst behaald :).
Persoonlijk denk ik niet eens meer na over versoepelingen en ik hoop nergens op. Ik hoop gewoon dat iedereen gezond blijft en dat we snel een beetje doorprikken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:24

Sheran schreef:
We zien toch in andere landen dat vaccineren wel degelijk helpt. En corona hoeft ook niet weg natuurlijk. Als je van het begin al minder ziek wordt is de winst behaald :).
Persoonlijk denk ik niet eens meer na over versoepelingen en ik hoop nergens op. Ik hoop gewoon dat iedereen gezond blijft en dat we snel een beetje doorprikken.

Helemaal met bovenstaande eens. :-)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:25

Anoeska27 schreef:
Omdat het al te lang duurt. Daarom geloof ik niet meer dat er een einde aan gaat komen. Ik hoor ook teveel verhalen over gevaccineerden die alsnog corona krijgen, dus ik denk niet dat vaccineren ervoor gaat zorgen dat we van de mondkapjes en afstand af komen.

Dit zijn toch de minst ingrijpende maatregelen

En eerlijk voor mij mag de afstand blijven, geen handen schudden, winkelkarren handen enz schoonmaken.ook

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:25

Sheran schreef:

Dit. En kijk naar de absurde verbeteringen in sterftecijfers sinds de vph gevaccineerd zijn. We hebben periodes gehad waarin we 50-100 mensen per dag verloren aan corona. We zitten nu op 15!
Laatst bijgewerkt door secricible op 21-03-21 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:27

Echwel schreef:
Anoeska27 schreef:

En eerlijk voor mij mag de afstand blijven, geen handen schudden, winkelkarren handen enz schoonmaken.ook

Vind je? Het is voor kinderen echt heel erg lastig dat ze geen gezichtsuitdrukkingen meer kunnen zien. Voor mij overigens ook, want ik ben half doof. Deze tijd heeft me geleerd dat ik meer afhankelijk ben van liplezen en gezichtsuitdrukkingen dan ik ooit had gedacht.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:28

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Tja, iedereen zit in hetzelfde schuitje behalve de beroepsknuffelaars en koffiedrinkers. Denk dat de meeste mensen echt wel inzien dat opengooien van alles echt geen optie is zolang de kwetsbare mensen, grof gezegd , iedereen boven de 50 niet gevaccineerd is. Als het goed is gebeurt dat de komende zes tot acht weken en kan er versoepeld worden.

Maar toch wordt hier zomaar weer overgeslagen dat het risico ook voor mensen onder de 50 aanzienlijk is. Ook jongeren en kinderen en mensen in de 20 tot 50 verdienen het om te leven in een samenleving die niet een gevaarlijke besmettelijke ziekte laat rondgaan met de kans op ernstige of langdurig ingrijpende klachten.

Ik sla het niet over, maar in geloof niet dat dit een dermate groot risico is. Ik geloof nog steeds dat het merendeel van de gezonde kinderen, jongeren en mensen onder de 50 goed door een coronabesmetting heen komt en er niets aan overhoud.

Ik vind dit gewoon al niet goed vol te houden. Laat staan dat je met je maatregelen echt gaat inzetten op het enorm omlaag brengen en het laten verdwijnen van Corona. Dat vind ik na al die tijd psychisch niet meer verantwoord. Mensen raken op en hebben een lichtpuntje nodig. We zullen moeten leren leven met Corona en het accepteren. Het is gewoon wachten tot de vacinatiegraad een punt heeft bereikt waarop je de effecten hiervan goed terug gaat zien in de ziekenhuisopnames en sterftecijfer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:30

We moeten denk ik vooral hopen dat er de komende jaren niet teveel varianten meer ontstaan waar de huidige vaccins onvoldoende tegen helpen of waar de jongere mensen wel erg ziek van kunnen worden.

Niemand weet ook op dit moment precies hoe lang mensen beschermd zijn met de bestaande vaccins.

En dat de hele wereldbevolking ook dit jaar toegang zou krijgen tot een vaccin, zal ook al helpen als de vliegtuigen afgeladen vol de wereld blijven rondvliegen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:31

Echwel schreef:
Anoeska27 schreef:

Mondkapjes in winkels is voor even geen probleem en afstand van vreemden ook niet. Al hoop ik dat dat soms zelfs ‘panische’ er wel vanaf gaat. Gewoon het continu ermee bezig moeten zijn. Maar van vrienden heb ik echt geen zin om afstand te houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:32

Vayo schreef:
Shadow0 schreef:

Ik sla het niet over, maar in geloof niet dat dit een dermate groot risico is. Ik geloof nog steeds dat het merendeel van de gezonde kinderen, jongeren en mensen onder de 50 goed door een coronabesmetting heen komt en er niets aan overhoud.

Ik vind dit gewoon al niet goed vol te houden. Laat staan dat je met je maatregelen echt gaat inzetten op het enorm omlaag brengen en het laten verdwijnen van Corona. Dat vind ik na al die tijd psychisch niet meer verantwoord. Mensen raken op en hebben een lichtpuntje nodig. We zullen moeten leren leven met Corona en het accepteren. Het is gewoon wachten tot de vacinatiegraad een punt heeft bereikt waarop je de effecten hiervan goed terug gaat zien in de ziekenhuisopnames en sterftecijfer.

Er komt een punt dat de kosten van corona onder controle houden niet meer opwegen tegen de baten. Als de schade van corona alleen nog bestaat uit een enkele jongere die klachten houdt, een enkel overlijden hier en daar. Dan kun je daar geen volledig land meer voor lam leggen.
En ik deel je mening dat ik denk dat dat kantelpunt ergens gaat zitten rondom de afronding van de vaccinaties van de meest kwetsbare groepen.

Je kan niet iedereen behoeden voor corona. Net zoals je niet iedereen kan behoeden voor griep, HIV, verkeersongelukken, moord, whatever. Leven houdt een zeker risico in wat je nooit volledig kan indammen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:32

In Israël zijn ze weer volop aan het feesten in de nachtclubs. Als je een ‘groen’ paspoort kan laten zien mag je binnen en feesten. Daar zijn al heel veel mensen gevaccineerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:34

Bronnen benadrukken dat er op de langere termijn wel meer perspectief is. Dat zou mogelijk halverwege mei of begin juni zijn, aldus ingewijden.

Ad.nl

Echt... ik ga in lenteslaap tot juni...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:37

Vayo schreef:
Maar van vrienden heb ik echt geen zin om afstand te houden.

En dat is nu net het punt waardoor het allemaal waarschijnlijk nog een heel eind langer zal duren.

Jij hebt daar geen zin in, de demonstranten hebben geen zin om thuis te zitten, anderen hebben weer geen zin om alleen te winkelen, sommigen hebben geen zin om enkel met hun eigen gezin te eten en nodigen dan maar de halve familie uit, Jantje heeft geen zin om alleen koffie te drinken en gaat dan maar bij de buren op visite, Pietje heeft geen zin in thuiswerk en gaat dan toch maar naar kantoor,...

Voor mij geen probleem hoor, maar dit is nu natuurlijk wel het hele punt waar het om draait.

En dat het lang duurt, zo gaat dat vaak met virussen maar daar hebben we hier in het westen nog maar heel weinig mee te maken gehad. Gelukkig maar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:39

Volgens mij had vayo het over iets blijvends ;)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:39

Ik zei vorige jaar al maak mij maar wakker als die over is.
Hopelijk is het ergens van de zomer over. Best wel klaar met me zorgen maken over elke risico.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:40

secricible schreef:
Volgens mij had vayo het over iets blijvends ;)

Verkeerd begrepen dan. Vergeet mijn post :+
Of toch niet, want er zit wel een stukje waarheid in, toch ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:42

Vayo schreef:

Je weet dat 50% van de Nederlanders boven de 50 jaar is?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:43

Vayo schreef:
We zullen moeten leren leven met Corona en het accepteren. Het is gewoon wachten tot de vacinatiegraad een punt heeft bereikt waarop je de effecten hiervan goed terug gaat zien in de ziekenhuisopnames en sterftecijfer.
Hier ben ik het wel mee eens.
Laatst bijgewerkt door Ann op 21-03-21 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:44

Echwel schreef:
Maar corona gaat niet meer weg, nooit

Het fijne van dat soort voorspellingen is dat als je er naar handelt, het ook uit blijkt te komen! Hoef je gelukkig ook geen moeite te doen.

Citaat:
De reden van de maatregelen was de zorg niet te overbelasten en kwetsbaren beschermen..

Als dat gedaan is zul je toch maatschappij open moeten gooien

Paar kleine probleempjes.
1. de zorg is nog steeds wel overbelast
2. de kwetsbaren worden nog steeds geraakt

Oh ja. En 3. Iedereen is kwetsbaar, en als je het nog niet was dan heb je een goede kans om het alsnog te worden als je wel met corona in aanraking komt, en dan kun je bij de volgende pandemie of crisis meteen meekrijgen hoe leuk men met kwetsbaren omgaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:49

Vergeet het aantal ZZP'ers, horecaondernemers en winkeliers niet die hun huis hebben moeten verkopen omdat ze het niet meer redden.