Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:42

maessie schreef:
Hebben jullie ook dat na de laatste update je geen paypal meer kan gebruiken?

ik las ergens dat deze (tijdelijk) gedesactiveerd is op vinted..... hopelijk is het effectief tijdelijk....

@verootje, ook een tijdje gehad, bleek ik naar onder te moeten scrollen met mijn foon om te zien (en indien gewenst) naar waar en met welke verzendmethode, het verstuurd zou worden, mss ook dat bij jou?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 01:56

Ik net een deel erop gezet, 30 stuks.

Benieuwd hoe snel het gaat, ben nog niet klaar met uitzoeken namelijk

Alja

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:31

Ik koop zelf ook best veel maar als ik 1 ding koop bij mensen versturen ze het gewoon niet…
Terwijl ze ook meerdere keren per dag online zijn,zouden ze het dan teveel moeite vinden voor 1 ding?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:46

Alja schreef:
Ik koop zelf ook best veel maar als ik 1 ding koop bij mensen versturen ze het gewoon niet…
Terwijl ze ook meerdere keren per dag online zijn,zouden ze het dan teveel moeite vinden voor 1 ding?

Geen idee, ik koop heel vaak maar 1 item, maar heb nog nooit gehad dat het niet is verzonden. Zijn nooit dingen van een paar euro, misschien dat ze dan denken inpakken enzo is meer werk.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:02

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Sorry daarvoor. Maar ik heb vorige week wat verkocht en opgestuurd. Nu ligt het al vanaf dinsdag bij het ophaalpunt voor de koper om te halen. Stel ze haalt het niet op, word het dan teruggestuurd naar mij en krijg ik dan ook geen geld? Of weet iemand hoe dat zit?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:06

iirrssjjee schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag. Sorry daarvoor. Maar ik heb vorige week wat verkocht en opgestuurd. Nu ligt het al vanaf dinsdag bij het ophaalpunt voor de koper om te halen. Stel ze haalt het niet op, word het dan teruggestuurd naar mij en krijg ik dan ook geen geld? Of weet iemand hoe dat zit?

Helaas is dat hoe het dan gaat idd. :\

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:17

Flying_Angel schreef:
iirrssjjee schreef:

Helaas is dat hoe het dan gaat idd. :

Aan de ene kant snap ik het, maar is wel raar dan. Toch tijd en moeite ingestopt en het artikel kan ik niet ondertussen aan een ander verkopen.... Duimen dan maar dat ze het ophaalt! Bedankt voor je reactie ;)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:47

tengeltje11 schreef:
maessie schreef:
Hebben jullie ook dat na de laatste update je geen paypal meer kan gebruiken?

ik las ergens dat deze (tijdelijk) gedesactiveerd is op vinted..... hopelijk is het effectief tijdelijk....

@verootje, ook een tijdje gehad, bleek ik naar onder te moeten scrollen met mijn foon om te zien (en indien gewenst) naar waar en met welke verzendmethode, het verstuurd zou worden, mss ook dat bij jou?

Ooh hoop maar dat t terug komt dan idd, gebruikte standaard paypal.. -O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:15

Ik heb mijn eerste aankoop ook gekocht voor mezelf. Veel speelgoed en kinder kleding maar nooit voor mij. Ik ben erg benieuwd of het een beetje past! 1 broek en 5 jurkjes met lange mouwen. Wel beetje het model wat ik altijd draag dus hoop dat het ook past.

Stel 2 dingen passen niet, kun je dan een deel terug sturen? En neem aan dat ik als koper verantwoordelijk ben voor verzendkosten dan? Of hoe werkt zoiets.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:18

neen, gekocht is gekocht, logisch ook dat je niet kan terugsturen, daar zijn winkels voor, geen particulieren.

als het niet past, zelf terug verkopen dan.

hier koop ik geen broeken meer....zijn zooo moeilijk om te passen. jurken, truin, shirtjes,.... zijn een heel stuk makkelijker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:22

Je kan idd niet terugsturen omdat het niet past. Wel als het bv heel anders is dan omschreven maar dan zijn verzendkosten ook voor jezelf.

Als het niet past verkoop ik het zelf door. Maar ik heb een heel standaard figuur dus pas het meeste wat ik koop wel.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:57

Duidelijk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 07:44

CastaMickey schreef:
Je weet het niet, maar het feit dat iemand nog 0 reviews heeft vind ik dan wel heel toevallig. Tevens is op de foto's die ze meestuurt een pakket te zien met mijn verzendlabel, dat verzendlabel ziet eruit alsof het ergens vanaf gepulkt is. Het zat gewoon stevig vast op het oorspronkelijke pakket dus het is vreemd dat het er dan zomaar afgevallen is.
Tevens heeft ze ook al een dag niet meer gereageerd nadat ze m'n bericht wel gezien heeft.
Het kan natuurlijk zeker dat ze de waarheid spreekt, maar het is wel heel toevallig wat er dan allemaal is misgegaan en hoe de communicatie verloopt. Ik heb inderdaad vinted een bericht gestuurd met deze kwestie, dus hopelijk betalen ze me alsnog uit, en krijgt zij ook haar geld terug als ze werkelijk het jurkje niet ontvangen heeft.

Ik ben wel benieuwd hoe het verder is gegaan is hiermee...?

Ik had helaas vorige week weer een babymaatje ontvangen in plaats van de maat "10 jaar" die aangegeven werd in de advertentie, zó irritant -O- Bij uitpakken zag ik meteen dat het piepklein was...

Ik snap de fout van verkoper wel hoor (gewoon niet goed opgelet) maar het blijft oneerlijk dat je dan als koper (die geen enkele schuld heeft aan de fout) dan niet gewoon al je geld terugkrijgt via een makkelijke door Vinted geboden oplossing.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:16

Idd, maar een eerlijke verkoper zal het dan ook anders oplossen. Al enkele keren iets fout gehad, en ofwel ben je de Sjaak, ofwel een eerlijke verkoper die het heel netjes oplost.( bv het geld terugbetaald, stuk terugbetaald,….).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:47

Ik heb eens een truitje verstuurd waar achteraf een gat in zat en de rits van kapot was. De verkoper had 2 stuks gekocht. Ik heb het truitje betaald, de helft van de aankoopkost en verzendkost. Uiteindelijk was ik 2 stuks kwijt en hield ik er 10 cent aan over. Tja, wijze les om alles dubbel te controleren in het vervolg…

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:14

Vraagje. Ik heb tot nu toe alleen maar gekocht op Vinted. Nu wil ik mijn eerste item online zetten, maar kan geen pakketformaat selecteren (zoals ik dat wel als mogelijkheid zie in voorbeelden en de FAQ). Klopt dat?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:58

pmarena schreef:
CastaMickey schreef:
Je weet het niet, maar het feit dat iemand nog 0 reviews heeft vind ik dan wel heel toevallig. Tevens is op de foto's die ze meestuurt een pakket te zien met mijn verzendlabel, dat verzendlabel ziet eruit alsof het ergens vanaf gepulkt is. Het zat gewoon stevig vast op het oorspronkelijke pakket dus het is vreemd dat het er dan zomaar afgevallen is.
Tevens heeft ze ook al een dag niet meer gereageerd nadat ze m'n bericht wel gezien heeft.
Het kan natuurlijk zeker dat ze de waarheid spreekt, maar het is wel heel toevallig wat er dan allemaal is misgegaan en hoe de communicatie verloopt. Ik heb inderdaad vinted een bericht gestuurd met deze kwestie, dus hopelijk betalen ze me alsnog uit, en krijgt zij ook haar geld terug als ze werkelijk het jurkje niet ontvangen heeft.

Ik ben wel benieuwd hoe het verder is gegaan is hiermee...?

Ik had helaas vorige week weer een babymaatje ontvangen in plaats van de maat "10 jaar" die aangegeven werd in de advertentie, zó irritant -O- Bij uitpakken zag ik meteen dat het piepklein was...

Ik snap de fout van verkoper wel hoor (gewoon niet goed opgelet) maar het blijft oneerlijk dat je dan als koper (die geen enkele schuld heeft aan de fout) dan niet gewoon al je geld terugkrijgt via een makkelijke door Vinted geboden oplossing.

Vinted heeft heel lang gedaan over het zoeken naar een oplossing. Deze 'oplossing' is geworden: de koper krijgt haar geld terug en ik heb pech.
Heb wel in de traceercode gezien dat het pakket door de brievenbus bezorgd is en het pakket dat ik opgestuurd heb paste zeker niet door de brievenbus. Dit zou ook naar een afhaalpunt gaan dus er is denk ik echt bij de post wat misgegaan. Heb vinted wel een bericht gestuurd met de vraag of ik niet alsnog mn geld kan krijgen, ik heb alles netjes opgestuurd en ben nu toch mn jurk en mn geld kwijt..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:17

Nou dat is ook niet leuk.... heeft de koper wel een foto kunnen maken van wat er onder jouw sticker zat?

Als je duidelijk een "afgepulkte" sticker over een andere sticker heen zag zou ik zelf heel erg benieuwd zijn naar een foto van die sticker er onder. Als daar een andere geadresseerde op staat dan kan Vinted daar wellicht wat mee? Dan is het duidelijk dat het een ander bestaand pakje voor iemand anders was, en er dus echt iets mis is gegaan.

En bovendien is dat ook wel zo fijn voor de koper en verkoper van dat pakje, want anders is dat gewoon helemaal kwijt als er niets gemeld wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:20

Wat vreemd, ik heb wel mijn geld gekregen. Met welke verzender heb je het gestuurd?

Ik had DHL, DHL heeft erkend dat het pakket door hun fout is verloren.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:33

Ik heb een fotoshoot met mijn vriend binnenkort dus ik zocht leuke jurkjes. Nou vond ik een mooie jurk en ook gezegd dat deze voor de fotoshoot zou zijn.
Ik kreeg hem vandaag binnen en ik zie al 2 vlekken. Ze zijn niet heel opvallend maar toch... ik ga de jurk wassen in de hoop dat de vlekken eruit gaan.
Maar stel ze gaan er niet uit, wat dan?
De verkoper is op de hoogte en voelt zich schuldig dat ze het niet had opgemerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:32

En anders hopen dat de fotograaf ze weg wil fotoshoppen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:17

dalena schreef:
Ik heb een fotoshoot met mijn vriend binnenkort dus ik zocht leuke jurkjes. Nou vond ik een mooie jurk en ook gezegd dat deze voor de fotoshoot zou zijn.
Ik kreeg hem vandaag binnen en ik zie al 2 vlekken. Ze zijn niet heel opvallend maar toch... ik ga de jurk wassen in de hoop dat de vlekken eruit gaan.
Maar stel ze gaan er niet uit, wat dan?
De verkoper is op de hoogte en voelt zich schuldig dat ze het niet had opgemerkt

Het is mij ook wel eens gebeurd als verkoper dat ik een mankement niet op had gemerkt. Ik bied dan 2 opties:
Terugsturen op mijn kosten
Korting (en dat regel ik dan via een tikkie of Paypal bv)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:19

De jurk is zojuist gewassen en volgens mij zijn de vlekken weg :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:22

DHL heeft gezegd dat ze het pakket kwijt zijn (terwijl in de traceercode staat dat het bezorgd is maar soit) en vinted heeft me de 20 euro van de jurk terugbetaald *\%/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 00:01

Ahh zie je, top! Gefeliciteerd!