Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ondertussen word er in Den Haag gedemonstreerd tegen de verplichte lockdown en door wie? Anti 5G, anti vaccinatie aanhangers, hebben we niet ergens in Nederland een verlaten gebied??
Sclimpre schreef:Pandora2 schreef:Volgens de virologen is dit de enige juiste manier van tellen.
Alleen komen ze daar nu wel een klein beetje van terug omdat de hele wereld met grote ogen naar ons kikkerlandje kijkt.
Iemand die in een rusthuis doodgaat aan een hartaanval, telt dus ook mee als corona-dode en dat kan toch niet echt de bedoeling zijn...
Ze gaan nu proberen toch een opsplitsing te maken. Alleen zijn ze in belgie niet zo goed in statistiekjes lijkt het
Van de overlijdens in rusthuizen komen enkel diegenen in de statistiek waarvan op basis van klinische symptomen verondersted wordt dat ze aan Corona gestorven zijn.
De virologen hebben gelijk dat dit de juiste manier van tellen is. Als je enkel de pos geteste gevallen meetelt gaat je overlijdensstatistiek het evenzeer aantal testen weergeven als de ernst van de epidemie. dat is natuurlijk niet de bedoeing.
cobiie schreef:Yessy schreef:[quote="Pandora2"
Hier ( België ) worden alle overlijdens meegeteld, dus ook de niet-bevestigde corona gevallen in woonzorgcentra en daarbuiten.
In de meeste landen worden enkel de bevestigde corona-overlijdens in ziekenhuizen geteld.
Daarmee hebben wij de gouden plak te pakken
[/quote
https://twitter.com/jburnmurdoch/status ... 3753054209 Hier zie je een grafiek met hoeveel mensen meer zijn overleden dan verwacht op basis van eerdere jaren, dan zie je dat Belgie vrij hoog scoort, maar dat Nederland het helaas echt niet zoveel beter doet. Dus eigenlijk komt het er op neer dat Belgie door alle niet-bevestigde gevallen met Corona symptomen mee te nemen, een stuk dichter bij de 'echte' waarde zit dan landen (zoals NL) die momenteel alleen geteste gevallen tellen.
Nederland heeft het in die zin beter gedaan dat ze met minder zware maatregelen op deze trieste cijfers uit zijn gekomen, België heeft een zwaardere lock down gehad.
Sizzle schreef:LadyMadonna schreef:Ik krijg soms echt zin om te emigreren
Waarheen?
Volgens mij zit de hele wereld nu zo ongeveer in hetzelfde schuitje
pien_2010 schreef:bigone schreef:Ondertussen word er in Den Haag gedemonstreerd tegen de verplichte lockdown en door wie? Anti 5G, anti vaccinatie aanhangers, hebben we niet ergens in Nederland een verlaten gebied??
Tja, ik word daar niet koud of warm van. Demonstreren mag gelukkig in Nederland ook als ik het onzin vindt. Dat is ons democratisch recht. Vooral houden zo en zeker die lui niet verplaatsen naar een verlaten gebied. Want dan gaan we de kant van Rusland en China op en laat dat nu net het mooie zijn van Nederland![]()
Ik begrijp je wel hoor Bigone, maar laat gaan. Iedereen zijn mening toch ook al is die totaal anders als die van jou of van mij?
lenaa_tje schreef:LadyMadonna schreef:Dat wel, maar niet overal loopt dom Nederlands volk rond....
Gister een bokker uit Duitsland die aangaf dat daar ook gedemonstreerd werd dus helaas is het niet iets Nederlands.
LadyMadonna schreef:Echwel schreef:Ik zie in de kennissenkring 2 goedlopende horecazaken naar de verdoemenis gaan met personeel enz.
Maar die klagen niet half wat jij klaagt LM , dus misschien even relativeren
Oh, sorry, ik zal niet meer klagen, want anderen hebben het slechter....
Bo_Y schreef:LadyMadonna schreef:https://www.telegraaf.nl/financieel/199 ... gn=twitter
Drukte bij Ikea en ik moet dicht blijven.... echt, kom op!![]()
![]()
![]()
Dan dus de ikea ook weer dicht..
Mensen kunnen de vrijheid blijkbaar niet aan