Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:11

Jilletje schreef:
Ik vind je wel heel erg jezelf naar beneden haalt en beperkt. Autisme is echt geen handicap hoor, meer een way of life. Zo ben je en that’s it. Misschien moet je je eens focussen op dingen die je wel kan ipv dingen die je niet kan

Een way of life zegt dat iemand zich maar moet aanpassen. Feit dat het gezien wordt als beperking betekend dat er hulp is. Misschien is dit voor de ene autist anders. Maar de leerlingen en ouders die ik begeleid Met autisme zijn blij dat er extra hulp is zodat ze niet verzuipen op het regulier onderwijs. Of zoals mvende in het werkende leven. En nee dit is niet nodig voor iedereen met ASS maar wel voor een deel.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:15

Ik denk dat als veranderingen iets zijn waar je slecht mee om kan gaan. Het op dit moment het meest verstandige is om vakantie te vieren in tuinesie of woonkameroen. Je gaat nergens garanties krijgen dat dingen kunnen en veel dingen veranderen inderdaad zo van de ene op de andere dag. Met autisme zal dit natuurlijk nog een stuk vervelender zijn de "normale" mens heeft immers al zoveel last nu van die plotselinge veranderingen niet fijn als je daar extra gevoelig voor bent.

Wat ik me afvraag is waarom je zoiets dan opzoekt. Ik weet dat ik vreselijk in paniek ga raken als ik helemaal in kroatie zit en de situatie veranderd, daarom ga ik ondanks mijn eerdere plannen niet naar kroatie. Ik weet wel van mezelf dat ik kan dealen met een mondkapjes plicht of plots moeten vertrekken daarom wil ik wel dit jaar naar belgie of binnen nederland kamperen. Het zijn afwegingen tegen hoeveel plotselinge verandering je kan, hoe minder des te verstandiger het is om dichter bij huis te blijven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:16

mvdende schreef:
Dat is inderdaad ook wel het plan als ik 100% afgekeurd zou worden.

Maar voor nu gaat het UWV hier niet mee akkoord, het moet een betaalde baan zijn.

Vergeet niet dat ik nu in een reïntegratie traject zit, wat betekent dat er een begeleider is die bepaalt wat er gebeurd. Op dit moment zit hij ook gewoon met het probleem corona.

Dat hoeft toch niemand te weten dat je bij ome Jef op de hoek van de straat de paarden of koeien gaat voeren 's ochtends of 's avonds bij manier van spreken? Burenhulp ofzo :D
Of denk ik nu veel te simpel ? :P

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:18

lenaa_tje schreef:
Jilletje schreef:
Ik vind je wel heel erg jezelf naar beneden haalt en beperkt. Autisme is echt geen handicap hoor, meer een way of life. Zo ben je en that’s it. Misschien moet je je eens focussen op dingen die je wel kan ipv dingen die je niet kan

Een way of life zegt dat iemand zich maar moet aanpassen. Feit dat het gezien wordt als beperking betekend dat er hulp is. Misschien is dit voor de ene autist anders. Maar de leerlingen en ouders die ik begeleid Met autisme zijn blij dat er extra hulp is zodat ze niet verzuipen op het regulier onderwijs. Of zoals mvende in het werkende leven. En nee dit is niet nodig voor iedereen met ASS maar wel voor een deel.

Nee een way of life als in dit heb je gekregen dus hier zul je het mee moeten doen.
En natuurlijk is het een beperking, maar je kan het daarbij ook proberen om er (met hulp in welke vorm dan ook) het beste van te maken ipv alleen maar klagen

lenaa_tje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:23

Maar soms is dat niet zo makkelijk. Aan de mensen zonder beperking hier ook mee om te gaan. Ze is niet voor niks bezig in zo’n traject.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:25

lenaa_tje schreef:
Maar soms is dat niet zo makkelijk. Aan de mensen zonder beperking hier ook mee om te gaan. Ze is niet voor niks bezig in zo’n traject.

Klopt maar ook in zo’n traject kun je wel enig water bij de wijn doen ipv alleen maar uit te gaan van wat niet kan.

mvdende

Pandora2 schreef:
mvdende schreef:
Dat is inderdaad ook wel het plan als ik 100% afgekeurd zou worden.

Maar voor nu gaat het UWV hier niet mee akkoord, het moet een betaalde baan zijn.

Vergeet niet dat ik nu in een reïntegratie traject zit, wat betekent dat er een begeleider is die bepaalt wat er gebeurd. Op dit moment zit hij ook gewoon met het probleem corona.

Dat hoeft toch niemand te weten dat je bij ome Jef op de hoek van de straat de paarden of koeien gaat voeren 's ochtends of 's avonds bij manier van spreken? Burenhulp ofzo :D
Of denk ik nu veel te simpel ? :P

Voor het UWV is het belangrijk dat je eerlijk bent in wat je aan het doen bent.

Als ik "los" zou zijn, dus niet in een reïntegratie traject zou zitten, is ergens vrijwillig helpen wel een oplossing en dit heb ik in het verleden ook wel gedaan.

Maar op dit moment zit ik dus in een reïntegratie traject en moet alles in samenspraak met mijn begeleider.

En die heeft de taak betaald werk te vinden, niet vrijwilligerswerk van een paar uurtjes per week.

Dit is allemaal in een "normale" situatie.

Nu met corona is de "werkgelegenheid" natuurlijk weer anders.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 10-07-20 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Mijn advies: zoek een camping in Nederland met privé sanitair, dan ben je van de porta potti en de douche af en heb je met niemand iets te maken als je dat niet wil.

op deze site kan je zo'n camping vinden.
(nog) geen mondkapjesplicht in Nederland en je bent zo weer thuis als dat nodig zou zijn.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:26

Kunnen we een topic maken wat gaat over het autisme van mvdende en waar zij allemaal tegenaan loopt in haar dagelijks leven en op vakantie?

Dan kan het hier weer on topic.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:28

lenaa_tje schreef:

Ik denk dat veel mensen zich verbazen over het feit dat de beperking zich veel harder laat voelen op gebied van werk dan op gebied van vakantie houden. Er kan een logische verklaring voor zijn, maar voor een buitenstaander komt dat wat vreemd over.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:29

Citaat:
tuinesie of woonkameroen

_O- _O-

Sorry, kon het niet laten. Ik moest hier zo om lachen. Nog niet eerder gehoord :')

En nu weer on-topic :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:29

mvdende schreef:
purny schreef:
Ik vind het eigenlijk wel onverantwoord dat jij de weg op gaat.

Kom op zeg!

Alleen omdat ik autisme heb -:(-

Ik heb gewoon mn rijbewijs gehaald en heb dat gewoon via de officiële weg gedaan.

Dus netjes bij de eigen verklaring aangegeven dat ik autisme heb en een medische rijtest gehad.

Waar ik inderdaad niet doorheen kwam op de schakel, maar wel doorheen kwam op de automaat.

Vervolgens ook gewoon mn rijbewijs gehaald. 2 keer gezakt, maar hoe veel mensen moeten niet meerdere keren afrijden??

En als meer mensen eens kritisch naar zichzelf zouden kijken en heel eerlijk zouden toegeven dat als ze moe zijn, beter niet de weg op zouden kunnen gaan, dan zouden er heel wat minder ongelukken gebeuren!

Want reken maar dat veel ongelukken in het verkeer toe te wijzen zijn aan vermoeidheid!

Nee. Omdat je volgens eigen zeggen moeier bent wanneer je langer dan 20 minuten achter het stuur zit maar wel wonder boven wonder wel naar België kan rijden. Als je al problemen hebt met rijden naar het werk moet je niet achter het stuur kruipen naar België om daar vakantie te gaan vieren

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:30

Sclimpre schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik denk dat veel mensen zich verbazen over het feit dat de beperking zich veel harder laat voelen op gebied van werk dan op gebied van vakantie houden. Er kan een logische verklaring voor zijn, maar voor een buitenstaander komt dat wat vreemd over.

Je kan je ook een beetje te veel verschuilen achter je beperking
En bovendien sinds wanneer weet een menselijk lichaam of het weekend is? Je werkt gewoon op zaterdag of zondag en je bent de andere 2 dagen vrij..
Laatst bijgewerkt door purny op 10-07-20 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:32

Pandora2 schreef:
Citaat:
tuinesie of woonkameroen

_O- _O-

Sorry, kon het niet laten. Ik moest hier zo om lachen. Nog niet eerder gehoord :')

En nu weer on-topic :Y)

Oh ik heb ze gewoon van facebook gejat hoor :+

en on topic
Mijn vakantie plannen staan nog niet helemaal vast maar hopelijk een weekje ardennen of eifel, lekker wandelen. Zal zorgen dat ik flink wat mondmaskers mee heb en dan zie ik daar wel weer voor de rest. Als het even kan liefst met de auto zodat optie tot snel terug gaan er wel is

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:34

Ik heb geen feestboek, dus ik lees zulke zaken graag hier :P

Dardennen zijn ook prachtig natuurlijk ! En de Eifel is nog prachtigder :D

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:38

Pandora2 schreef:
Ik heb geen feestboek, dus ik lees zulke zaken graag hier :P

Dardennen zijn ook prachtig natuurlijk ! En de Eifel is nog prachtigder :D

Ja eigenlijk heel grappig, totaal iets anders dan wat ik normaal zou doen, geeft de hele situatie toch een reden om iets anders te doen.

Normaal zou ik richting het oosten trekken omdat het daar kwa uiteten en dergelijke toch wel wat goedkoper is en als student is dat wel fijn. Maar he op een camping op een gasstelletje koken wordt een veel betere relatie test toch :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:41

Pabie schreef:
Maar he op een camping op een gasstelletje koken wordt een veel betere relatie test toch :P

Op de Semois forel gaan vangen en die bakken op een zelfgemaakte bbq ! :9 :9

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:56

Mvdende stop asjeblieft eens met enkel zo zeiken en negatief zijn in dit topic..heb het al eens eerder aangegeven... Je overheerst hier.
Het stoort mij.. En blijkbaar anderen.
Je trekt alles naar je toe. Kap er eens mee zeg.

Niets is goed voor jou.. Overal heb je wel weer iets op.. Werkelijk waar...

Alsjeblieft zeg!
Beetje ontopic..

Hoe schatten jullie de kansen in richting de Balkan?

Kroatië staat nog altijd op de planning. Niets geboekt verder hoor.
Auto + boot op de aanhanger erachter. Dus geheel eigen vervoer.

Ben wel benieuwd hoe jullie gevoelens zijn qua angst of twijfel?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:56

purny schreef:
mvdende schreef:

Kom op zeg!

Alleen omdat ik autisme heb -:(-

Ik heb gewoon mn rijbewijs gehaald en heb dat gewoon via de officiële weg gedaan.

Dus netjes bij de eigen verklaring aangegeven dat ik autisme heb en een medische rijtest gehad.

Waar ik inderdaad niet doorheen kwam op de schakel, maar wel doorheen kwam op de automaat.

Vervolgens ook gewoon mn rijbewijs gehaald. 2 keer gezakt, maar hoe veel mensen moeten niet meerdere keren afrijden??

En als meer mensen eens kritisch naar zichzelf zouden kijken en heel eerlijk zouden toegeven dat als ze moe zijn, beter niet de weg op zouden kunnen gaan, dan zouden er heel wat minder ongelukken gebeuren!

Want reken maar dat veel ongelukken in het verkeer toe te wijzen zijn aan vermoeidheid!

Nee. Omdat je volgens eigen zeggen moeier bent wanneer je langer dan 20 minuten achter het stuur zit maar wel wonder boven wonder wel naar België kan rijden. Als je al problemen hebt met rijden naar het werk moet je niet achter het stuur kruipen naar België om daar vakantie te gaan vieren

Lees jij wel?

Ik kan prima 20 minuten heen rijden naar werk. Ik kan dan ook prima gaan werken.

Maar als ik klaar ben met werk en weer naar huis toe moet, is 20 minuten eigenlijk al meer dan de max. Omdat ik dan moe ben na een hele dag werken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:58

Jolliegirl, Zolang eventueel 2 weken thuiswerken zonder verlies van loon geen probleem is zou ik daar zelf relatief onbevangen in zijn. Maar dat kan alleen ieder voor zich bepalen uiteindelijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:59

Sizzle schreef:
Jolliegirl, Zolang eventueel 2 weken thuiswerken zonder verlies van loon geen probleem is zou ik daar zelf relatief onbevangen in zijn. Maar dat kan alleen ieder voor zich bepalen uiteindelijk.

Als ik last minute niet weg kan, kan ik gewoon ingeroosterd worden.
Als ik onverwacht terug moet komen is onbetaald thuiszitten geen probleem.

Had ik nog niet over nagedacht, dsnk voor deze imput!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:14

Ok mvdende laatste reactie mbt werken met een beperking en gezellig in de auto zitten.
Je kunt ook gaan kijken voor thuiswerk? Juist in deze periode is het ook raadzaam om eens te kijken naar een vorm van thuiswerken.
Maar ik blijf erbij dat als je een heel stuk kan rijden dat je dan ook kan werken en dat langer dan 20 minuten van je huis af. Op je werk kan je aangepast werk doen en voldoende rust pakken.
Ik heb het idee dat je het allemaal wel lekker vind gaan dat je elke maand je centjes krijgt.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:20

Jolliegirl schreef:
Mvdende stop asjeblieft eens met enkel zo zeiken en negatief zijn in dit topic..heb het al eens eerder aangegeven... Je overheerst hier.
Het stoort mij.. En blijkbaar anderen.
Je trekt alles naar je toe. Kap er eens mee zeg.

Niets is goed voor jou.. Overal heb je wel weer iets op.. Werkelijk waar...

Alsjeblieft zeg!
Beetje ontopic..

Ja ik wou deze zomer wellicht naar kroatie maar ga dat toch niet doen. Aangezien ik geen rijbewijs heb moet mijn vriend alles dan rijden als we met de auto willen en dan ben je ook niet zomaar terug en meoten we ook nog is voor zo lang een auto weten te lenen :Y) .

Ook is er alweer geluid uit balkan over 2e golf, ik zou me dan niet prettig voelen zo ver van nederland. Maar zoals ik eerder aangaf hier in t topic is dat heel persoons gebonden vind je het geen probleem om opeens vanaf balkan in een streep terug te moeten rijden omdat ze op oranje gaan. Of is t geen probleem om in nederland (ontbetaald) in quarantaine te gaan voro twee weken.

Ik vind het te veel onzekerheid als ik weet dat binnen een straal van paar uur rijden ook een prima vakantie kan vieren, die dan totaal iets anders is dan waar ik op had gepland (maar daarom misschien nog wel leuker)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:21

Jolliegirl schreef:

Ik zou die volledige balkan dit jaar links laten liggen. Er broeit daar één en ander wat wel eens snel zou kunnen escaleren denk ik.
Maar ik ben misschien ook wel een schijterd :')

Edit; wat een stomme typfout. Moest dus zijn broeit, niet broedt :')
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 10-07-20 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:22

purny schreef:
Ok mvdende laatste reactie mbt werken met een beperking en gezellig in de auto zitten.
Je kunt ook gaan kijken voor thuiswerk? Juist in deze periode is het ook raadzaam om eens te kijken naar een vorm van thuiswerken.
Maar ik blijf erbij dat als je een heel stuk kan rijden dat je dan ook kan werken en dat langer dan 20 minuten van je huis af. Op je werk kan je aangepast werk doen en voldoende rust pakken.
Ik heb het idee dat je het allemaal wel lekker vind gaan dat je elke maand je centjes krijgt.

Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat Mvdende niet ansich zit te springen om te werken, tegen alles wat er wordt gezegd komt een weerwoord. Het heeft totaal geen zin om suggesties te doen denk dat het beste is om dit gewoon door het uwv af te laten handelen dan kunnen wij frustratie loos weer door gaan over vakanties :).