Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 06:53

Anouk_H schreef:
Wat zouden jullie maximaal betalen voor een zadel dat nieuw €399 kost en tweedehands aangeboden word voor €295? Ziet er verder super goed uit behalve wat slijtage op de plek van de beugelriemen en heeeel minimaal wat strepen op het zitvlak. Is maar 3 maanden gebruikt zei de verkoopster

Er stinken voor mij twee dingen aan dit verhaal: of hij is langer gebruikt dan 3 maanden, of de kwaliteit laat te wensen over als er nu al slijtage en strepen te zien zijn. Ik zou het niet doen :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 06:56

Dank je Amber_anne, heb weer wat geleerd. Ik dacht dat de betaler ook de tikkie app moest hebben.

Lisitano

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:29

Ik ben blij *\o/*
's Avonds op de bank beetje oriënteren naar een bepaald merk kinderwagen op Marktplaats. Alles rond de €500. Zie ik er eentje tussen staan voor €120 en nog vlakbij ook. De foto's zagen er supergoed uit. Gelijk berichtje gestuurd en omdat we van dichtbij kwamen mochten wij het meteen hebben.
De volgende dag opgehaald, het was nog zó mooi, nog mooier dan velen die voor €500 stonden. Ik heb er €150 van gemaakt omdat ik het nog zo mooi vond en we hebben wel een uur gezellig staan praten. Wat een lieve mensen.

We zijn er zo blij mee, wat een koopje! Heerlijk dat het ook eens zo kan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:54

xPabloBokt schreef:
Anouk_H schreef:
Wat zouden jullie maximaal betalen voor een zadel dat nieuw €399 kost en tweedehands aangeboden word voor €295? Ziet er verder super goed uit behalve wat slijtage op de plek van de beugelriemen en heeeel minimaal wat strepen op het zitvlak. Is maar 3 maanden gebruikt zei de verkoopster

Er stinken voor mij twee dingen aan dit verhaal: of hij is langer gebruikt dan 3 maanden, of de kwaliteit laat te wensen over als er nu al slijtage en strepen te zien zijn. Ik zou het niet doen :)

Ik denk voor nieuw 400 bagger kwaliteit. Kan best maar 3 maanden zijn gebruikt.
Dan kun je beter een oud A-merk zadel kopen.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:57

Ik verwacht er ook niet de allerhoogste kwaliteit van als hij nieuw €400 is. Is voor mijn 3 jarige paard dus is een tijdelijk zadel tot hij een beetje uitgegroeid is dan komt er een beter zadel. Woensdag word het bekeken door de zadelpasser

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:07

Ik vind €300,- (of 295,-) ook knap veel geld voor een zadeltje met slijtageplekken van een prutmerk. Voor het zelfde geld kan je ook een beter merk vinden. Maar ik vind de rug van mijn paarden erg belangrijk, dus ik beleer ze al met een zadel die eenvoudig aan te passen is (wintec gebruik ik voor de jonkies).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:15

Ik zou echt niet zoveel geld betalen voor een zadel dat nieuw 400 is en al zo duidelijk slijtageplekken heeft.

Max 200 euro voor geven, er zijn in die prijsklasse genoeg wintec zadels of jc zadels te koop.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:44

Lisitano schreef:
Ik ben blij *\o/*
's Avonds op de bank beetje oriënteren naar een bepaald merk kinderwagen op Marktplaats. Alles rond de €500. Zie ik er eentje tussen staan voor €120 en nog vlakbij ook. De foto's zagen er supergoed uit. Gelijk berichtje gestuurd en omdat we van dichtbij kwamen mochten wij het meteen hebben.
De volgende dag opgehaald, het was nog zó mooi, nog mooier dan velen die voor €500 stonden. Ik heb er €150 van gemaakt omdat ik het nog zo mooi vond en we hebben wel een uur gezellig staan praten. Wat een lieve mensen.

We zijn er zo blij mee, wat een koopje! Heerlijk dat het ook eens zo kan.

Dat is leuk scoren zo!

Ik had tijd geleden ook gereageerd op een hele nette kinderwagen, maar had er nog niet echt haast mee omdat ik nog maar begin zwangerschap was. Ik wist wel dat ik dat type sowieso wou kopen, mensen wouden er zo graag vanaf dat ze maar berichten bleven sturen met zakkende prijs. Uiteindelijk ben ik het maar gaan halen, toen was het ineens echt een koopje. :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:04

Hier een paar maanden geleden ook een super mooie tweeling kinderwagen kunnen scoren met veel acc. zelfs nog in het plastic erbij, ook dat was een koopje in vergelijking met nieuwwaarde en wat er nog meer aangeboden werd op marktplaats. 8-)
Nu braaf wachten op de twee meiden zodat het ook gebruikt kan worden.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:39

Anouk_H schreef:

Prima prijs dan toch?!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:23

Ik zou voor die €300,- een tweedehands a merk bij de zadelmaker/handelaar kopen en die later weer inruilen als je 3-jarige uitgegroeid is. Maar je vraagt natuurlijk of dat het waard is. Tussen de 150 en 200 zou ik voor dat zadel wat je noemt over hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:41

Anouk_H schreef:

Niets. Een zadel dat nieuw maar 400 euro kost is op zich al een koopje. Dus als ik per sé dat zadel wil, zou ik het gewoon nieuw kopen.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:59

oh ik heb nu weer een mooie hoor
zadel is uiteindelijk verkocht voor 50 euro verzendkosten 13.
ik ben het hele weekend afwezig geweest ivm diensten werk. dan reageer ik ook niet op chats ect.
dus voor snelle afhandeling heb ik het zadel laten versturen door iemand anders code doorgestuurd via chat en klaar.
nu bleek de verzendkosten minder te zijn, vele berichten over gehad. maarja wegens werk reageer ik niet. nu kan ik nergens meer op reageren en heb ik sterren gekregen vast 1 ster kan het nog niet zien :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:03

Is er geen enkele manier waarop je de koper kan bereiken?
Ik vind het namelijk ook niet echt netjes en ik hoop dat je toch nog je best gaat doen om het op te lossen.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:10

Gini schreef:
Ik vind het namelijk ook niet echt netjes en ik hoop dat je toch nog je best gaat doen om het op te lossen.

Nee, berichten komen niet meer aan in chat. en heeft zelf geen advertenties.
Had wel aangegeven zelf afwezig te zijn in het weekend maar voor haar zou zorgen dat het zelfde dag werd opgestuurd. dat is ook gedaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:12

Kun je het verschil niet gewoon terug overmaken?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:13

Het verschil terug overmaken en in mededeling schrijven dat het een vergissing was?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:15

Nee is via een betaalverzoek op marktplaats gedaan. daar staat alleen adres. heb alles al nagekeken. ze heeft me gewoon geblokkeerd en 1 ster gegeven. dus wilt het blijkbaar niet oplossen als werkende mensen terug thuis zijn.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:28

Wat zouden jullie eigenlijk doen met een tas vol hoofdstelspullen.
dus losse spullen en wat hele hoofdstellen. zinn gebruikt sommige nog nieuw. wil het in 1 keer kwijt maar weet geen richtprijs.
de nieuwe spullen met kaartje eraan komt op 50 in totaal.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:49

Of los te koop zetten alles, of alles naar een goed doel brengen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:53

Als je het perse als 1 koop wil verkopen zou ik er niet meer dan €10,- voor vragen. En als ik koper zou zijn zou ik dit niet kopen zonder dat er een lijst bij stond met wat erin zit en welke maat het is.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:08

Top dankje, ga ik gewoon even een lijstje maken met wat erin zit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:54

Heb mijn oude iPhone vanmiddag verkocht in een paar uurtjes tijd. S’ochtends wat heen en weer gechat en s’middags opgehaald. Helemaal top. Zij blij en ik ben er vanaf :D

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:29

Baileysdream schreef:
Wat zouden jullie eigenlijk doen met een tas vol hoofdstelspullen.
dus losse spullen en wat hele hoofdstellen. zinn gebruikt sommige nog nieuw. wil het in 1 keer kwijt maar weet geen richtprijs.
de nieuwe spullen met kaartje eraan komt op 50 in totaal.

De nieuwe dingen los verkopen en de losse stukken als knutselmateriaal te koop zetten lijkt me dan het handigste, maar als je het echt als één koop wil doen zou ik gewoon de nieuwe dingen met naam en maat opnoemen en dan 'plus wat losse onderdelen' er bij zetten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:54

Baileysdream schreef:
Gini schreef:

Nee, berichten komen niet meer aan in chat. en heeft zelf geen advertenties.
Had wel aangegeven zelf afwezig te zijn in het weekend maar voor haar zou zorgen dat het zelfde dag werd opgestuurd. dat is ook gedaan.

Dan zou ik Marktplaats zelf contacteren en de situatie uitleggen, misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen.