Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 13:41

purny schreef:
Weet iemand wat je moet doen als er briefpost kwijt is?
In mijn app staat dat ik iets ontvangen moet hebben gehad maar niet in de bus gehad


Wanneer was dat? Meestal komt het alsnog hoor.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 13:45

Meestal komt het uiteindelijk alsnog, maar dat kan even duren.

Ik had een keer 2 kaarten naar mijn neefjes gestuurd, elk een eigen, met een briefje van 10 euro erin.
Beide stonden in de app bij mijn broer, maar er werd er maar 1 bezorgd.
Een week later was die nog niet boven water, dus ik koop een nieuwe kaart en verstuur die met 10 euro erin naar het neefje dat nog niets had gekregen.
Op de dag dat de nieuwe kaart in de app stond, stond de oorspronkelijke kaart ook weer in de app en beide kaarten vielen die dag in de bus.
Mijn neefje belde keurig om te vragen naar welk rekeningnummer zijn moeder de 10 euro aan moest terugstorten.
Toen heb ik hem maar gezegd dat hij van de 10 euro extra zijn ouders, broertje en zichzelf mocht trakteren en dat de andere 10 euro gewoon voor hem zelf waren.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:06

Suzanne F. schreef:
purny schreef:
Weet iemand wat je moet doen als er briefpost kwijt is?
In mijn app staat dat ik iets ontvangen moet hebben gehad maar niet in de bus gehad


Wanneer was dat? Meestal komt het alsnog hoor.

Ongeveer 3 weken geleden

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:07

Ik had laatst een Secret Santa kaartje in de app staan, 3 keer op 3 verschillende dagen maar niet gekomen. ruim 2 weken later stond ie er weer in, met sticker erop, en toen wel bezorgd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 08:18

https://www.gld.nl/nieuws/7830227/postb ... om-gelaten
Dit artikel kwam ik tegen, op zich zo heel normaal. Maar een zin in het artikel is misschien ook wel de reden waarom postbezorging soms stroef verloopt. Er staat dat post.nl verplicht is mensen "met een afstand tot de arbeidsmarkt" (wat een akelige rotterm is dat toch :r ) moet inzetten als postbezorger.

Hierdoor moet een vaste bezorger dus voor vertrekken naar een andere wijk. Geen idee welke afstand tot de arbeidsmarkt dat moet zijn. Ben ik dat met mijn lichamelijke probleem? Zijn dat mensen met een vrstandelijke beperking? Of mensen die door geestelijke sores zijn uitgevallen? Of gewoon diegene die door andere omstandigheden buiten het werkpotje zijn gevallen?

En waarom dan een vaste bezorger overhuizen, zetdan een nieuwe op een nieuwe wijk.? :?

Voor mij vandaag een spannend moment. Gaat postnl waarmaken waar ik een enorme smak geld voor heb moeten betalen om iets met grote spoed te laten bezorgen. En wat bij afgeven op het postpunt nog gegarandeerd werd dat het goed komt. Oftewel expresspost die vandaag voor 12 zou moeten worden afgeleverd. Ik mag hopen van wel anders ga ik het tot de hoogste boom uitvechten

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 08:30

Ieder bedrijf is in principe verplicht om zoveel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te nemen. Hoe zou jij het willen noemen dan?

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:52

Dat zijn zeer waarschijnlijk mensen die opgenomen zijn in doelgroepregister daar krijg de werkgever korting voor en zijn ook goedkoper en met ziekte minder risico.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:56

Marcella schreef:
Dat zijn zeer waarschijnlijk mensen die opgenomen zijn in doelgroepregister daar krijg de werkgever korting voor en zijn ook goedkoper en met ziekte minder risico.


Yep, heel gunstig voor de werkgever. En het is niet echt moeilijk werk natuurlijk dus ze gaan er vanuit dat iedereen dit wel kan. Kaartlezen hoef je ook niet meer tegenwoordig. Alleen autorijden. En als je ziet hoe die bussen eruit zien dan is zelfs dat nog best moeilijk.

Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:18

Er zit toch wel serieus een verschil tussen postbezorgers en pakketbezorgers, dat artikel gaat over het eerste. Die hebben over het algemeen geen bus maar een fiets. :+

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:39

Geen frustratie, hoop wel dat het terecht komt : Ik had nieuwe Air Up pods besteld en die zouden volgens DHL op de afgesproken plek geleverd zijn, maar ik heb niets en ook nog geen buur die zich gemeld heeft. Air Up is een onderzoek voor me gestart. Inmiddels ook opnieuw besteld en die zouden komende week op mijn werk geleverd moeten worden.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:18

karuna schreef:
Hierdoor moet een vaste bezorger dus voor vertrekken naar een andere wijk.

Ik denk niet dat dat de reden is, ook niet als ze dat zo zeggen. Het speelt misschien wel mee, maar als ze er anders mee om zouden willen gaan kan dat volgens mij ook prima, maar dat is niet de keuze die PostNL maakt.

juval

Berichten: 13436
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:59

ik wacht al een tijdje op een bestelling van 2 artikelen van amazon. zou via dhl verzonden zijn. pakket 1 staat op bezorgd in brievenbus, maar heb ik nooit ontvangen. pakket 2 staat op kwijt.
dus ik heb contact met amazon opgenomen en die boden meteen aan het geld terug te storten. Nette oplossing vind ik!
Nu maar afwachten of de pakketjes alsnog geleverd worden (dan betaal ik uiteraard nog wel een keer).

Exitium

Berichten: 7206
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:17

Hier een dingetje met GLS afgelopen week. Zouden langs geweest zijn, maar ik kreeg de T&T-code pas later door. Zag daarna maandagavond dat ze dinsdag langs zouden komen, maar dinsdagochtend was dat weer verdwenen. Contact met ze opgenomen, bleek dat ze me een niet-thuis code toegestuurd zouden hebben (nooit ontvangen, ook niet in spamfolder) en dat het pakketje gisteren retour afzender zou gaan. Was er nog net op tijd bij gelukkig :=

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:49

Wij hebben nu met de DPD al 2 keer gehad dat track en trace nog niet werkte omdat het pakket nog niet is overgedragen maar het al wel bezorgd is. Beide keren vanaf dezelfde verzender. Gelukkig kwam ik net thuis toen hij de oprit op liep.

Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:18

Hier afgelopen donderdag 5 januari een aangetekend pakje met PostNL naar België verzonden. Het viel me al op dat op het verzendbewijs alleen de postcode in België staat. Geen straatnaam en huisnummer. Bij de tracktrace stond tot zaterdagochtend alleen dat het pakje door PostNL was ontvangen. Verder niets

Uiteindelijk is het pakje pas op zaterdagochtend 7 januari gesorteerd en nu staat ook de afleveringsdatum erbij: woensdag 11 januari!

DPD leverde deze week in een dag vanuit België. Behoorlijk verschil met PostNl..

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:12

Even een vraagje aangezien hier mensen zitten die wel eens iets verzenden. Hoe werkt het om iets te verzenden via een DHL punt?

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:49

purny schreef:
Even een vraagje aangezien hier mensen zitten die wel eens iets verzenden. Hoe werkt het om iets te verzenden via een DHL punt?

zelfde als postnl. je geeft je pakket af en hun doen de rest (eventueel kun je thuis je etiket nog printern en erop plakken)

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:19

Smallheal schreef:
purny schreef:
Even een vraagje aangezien hier mensen zitten die wel eens iets verzenden. Hoe werkt het om iets te verzenden via een DHL punt?

zelfde als postnl. je geeft je pakket af en hun doen de rest (eventueel kun je thuis je etiket nog printern en erop plakken)

Ah dank je. Het is namelijk de eerste keer dat ik iets ga versturen via DHL.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:47

Deze kwam net voorbij tis toch te erg voor woorden Afbeelding

Ashleytjuhh

Berichten: 6723
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:02

Dat is al een oude van een hele tijd terug

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:05

Pfff wat een gezeik met post.nl

Ik moest voor iemand een aangetekende brief verzenden ( degene woont zelf in het buitenland en de post was in NL en moest ook binnen NL verzonden worden).

Netjes een label aan laten maken op een post.nl punt.
Waar de brief heen moet was op dat moment niet aanwezig.
Nu is het met aangetekende post niet altijd handig dat de ontvanger weet dat deze eraan komt ( denk aan ingebrekenstelling, advocaat zaken, want de ervaring is, dan nemen ze het zeker niet aan).
De brief is naar een post.nl punt gegaan.
De ontvanger heeft geen briefje in de bus gehad, met als gevolg brief niet opgehaald dus gaat retour afzender.

Contact met post.nl gehad maar wat een onbeschofte manier van benaderen.
Ja eigen schuld kijk naar de voorwaardes.
Maar ze lezen hun eigen voorwaardes blijkbaar niet.
Want daarin staat dat als er bij een aangetekende brief GEEN email adres bekend is er een briefje in de bus gedaan word. Wat dus niet is gebeurt.

Echt na een dag heen en weer met berichten waarbij degene achter de chat enkel kon zeggen kijk op de website nam een andere het over.
Die zei gelijk ik zie het probleem, mag ik de T&T code nogmaals.
Ik zie het al er is idd geen melding in het systeem dat er een briefje is achter gelaten en het de brief niet is opgehaald daardoor.

Krijg je als antwoord: we nemen contact op met de bezorger u ontvangt hier geen verder bericht van.
Als u de brief terug heeft (wat ook al dagen duurt) dan kunt u deze opnieuw laten verzenden.

Dus ik mag gewoon wederom € 9,05 neerleggen -:(-

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:05

Hier is ook iets raars gaande; al de hele week geen bezorger te zien en de pakketjes die zouden komen worden na twee mislukte bezorgpogingen (terwijl we thuiswerken, dus er is altijd iemand thuis) naar het afhaalpunt gebracht. Dacht maandag en dinsdag nog dat het misschien met de grootte van het pakket te maken had maar nu hetzelfde liedje met een nieuw pakket >;)

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:38

Raar he.

Maar als ik hier in alle omliggende dorpen kijk, dan zoeken ze voor ieder dorp wel bezorgers.

Maar update
Na een paar dagen heen en weer berichten versturen nu eindelijk iemand die zegt, maar dit is helaas onze fout.
Uw krijgt sws de gemaakte verzendkosten terug.
Dat is stap 1, nu nog krijgen

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:56


Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:30

Ik geef ze groot gelijk.