Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:15

Bestaat echte liefde? Dus echt je soulmate voor het leven? Zielsgelukkig samen met iemand zijn?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:31

Dat zijn drie totaal verschillende vragen.

Bestaat echte liefde?: Natuurlijk.

Dus echt je soulmate voor het leven? Betwijfelbaar. In mijn ogen is er geen 1 'soulmate'. In verschillende periodes van je leven heb je een voorkeur/nood aan/behoefte aan andere types mensen/andere soorten relaties. Het is ook niet omdat je bijvoorbeeld 50 jaar getrouwd bent, dat die persoon ook je 'soulmate' is.
En mocht er al 1 iemand bestaan die beter bij je past voor het grootste deel van je leven dan wie dan ook, is de kans groot met al die miljarden mensen dat je hem nooit ontmoet.

Zielsgelukkig samen met iemand zijn? Ongetwijfeld: hoe lang of hoe kort een relatie ook duurt, er zijn altijd wel momenten waarin je zielsgelukkig bent met je partner.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:27

Of soulmates bestaan is meer waar jezelf in gelooft. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor. En wat is zielsgelukkig? Die definitie is breed en voelt voor iedereen anders. Ik geloof ook niet dat je altijd zielsgelukkig met je partner zal zijn. Wel dat je zulke momenten zal ervaren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:22

Marie111 schreef:
Shaggy09 schreef:
Merkte dit vandaag ook weer ja! In iedere trein/bus waar ik zat stond gewoon een koude bries. Heel naar.

Misschien omdat de zon scheen?
Ergens moet je blij zijn. Toen ik "vroegah" met het OV reisde had je geen airco. Was het met zonnig weer bloedheet in bussen treinen.

Maar waarom zou ik blij zijn met airco als het buiten 11 graden is? :+
Weet niet of je buiten bent geweest maandag, maar ik heb de zon niet gezien.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:42

In Nederland is het vaker koud dan warm, dus wat dat betreft liever geen airco :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:57

BarbaraNova schreef:
Bestaat echte liefde? Dus echt je soulmate voor het leven? Zielsgelukkig samen met iemand zijn?

Voor het leven kun je pas zeggen als het zo ongeveer je laatste dag is, maar ik ben meer dan 10 jaar samen en zielsgelukkig met mijn man. Voor mij is hij de enige echte.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 23:02

Hoe krijg ik de lichte hoeven van mijn paard weer écht schoon? Zit hoefvet + het daar aan pakkende zand op. Harde borstel met water werkt niet.
Wil in de gaten kunnen houden of z'n rode randen, die teken zijn van beginnende HB, blijven.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 23:15

Afspuiten en geen hoefvet meer gebruiken? Eventueel een klein drupje dreft erop om het vet op te lossen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 23:36

casperzazoe schreef:
Hoe krijg ik de lichte hoeven van mijn paard weer écht schoon? Zit hoefvet + het daar aan pakkende zand op. Harde borstel met water werkt niet.
Wil in de gaten kunnen houden of z'n rode randen, die teken zijn van beginnende HB, blijven.

Schrobben met groene zeep en baking soda?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:40

Kan ik de rits van mijn broek nog redden?

De rits is nog goed maar het lipje, waar je aantrekt is kapot. Het kapje met het lipje is er af. Nu is de broek zo oud dat ik het niet wil laten repareren maar miss hebben jullie nog tips.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:52

Amandavd schreef:

De rits is nog goed maar het lipje, waar je aantrekt is kapot. Het kapje met het lipje is er af. Nu is de broek zo oud dat ik het niet wil laten repareren maar miss hebben jullie nog tips.

Doe waar normaal dat lipje zit, een paperclip eraan

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:53

Amandavd schreef:

Zit het ‘gaatje’ nog wel aan de sluiting van je rits? Dan kan je er een ringetje van een sleutelhanger doorheen halen en deze om je knoop haken als de rits dicht is.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:04

casperzazoe schreef:

Hoeven en benen zijn altijd weer prachtig schoon als ze een tijdje door hoog, nat gras hebben gelopen. Weet alleen niet of dat ook werkt met hoefvet en is nogal weer afhankelijk

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:38

Froukje schreef:
Afspuiten en geen hoefvet meer gebruiken? Eventueel een klein drupje dreft erop om het vet op te lossen.

Dreft kan ik wel eens proberen! Baking soda ook. Lang nat gras is helaas nergens meer te vinden :+
Hoefvet heeft ie ook nodig deze periode dus wil eens in de zoveel tijd even de hoeven goed schoonmaken om te checken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:46

Tivoli schreef:
Amandavd schreef:

Zit het ‘gaatje’ nog wel aan de sluiting van je rits? Dan kan je er een ringetje van een sleutelhanger doorheen halen en deze om je knoop haken als de rits dicht is.

Nee, het bovenste gedeelte is er af. Alleen de onderkant zit er nog op. Dus het gaatje waar normaal het lipje aan vast zit is eraf.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:57

Ik wilde in de tuin een grindpad aanleggen langs het huis. Grind gekozen vanwege het helpen met afwateren etc..
Nu bedacht ik me opeens: het loopt een fractie af en de laatste 3 meter opeens wat heftiger. Zou ik onder het grindpad een vijverdoek kunnen leggen en het water opvangen zonder natte voeten te krijgen en dit laten doorlopen tot een vijver in het laatste gedeelte? Daarna de vijver een overloop laten hebben zodat overtollig water de grond in zakt?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:48

Ik vraag me af: wat is de oplossing? Ketting moet om de linkse 4kant heen. Volgens mij moet het met een lus ofzo maar wij komen er niet uit

Afbeelding

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:07

Om de rechterkant heen en dan de ketting door de onderste ring heen en om de voet heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:46

0091 schreef:
Om de rechterkant heen en dan de ketting door de onderste ring heen en om de voet heen

Jaaa gelukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:22

Wat is het? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:48

Shanna schreef:
Wat is het? :+

Een puzzel :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 05:53

Bowo schreef:
casperzazoe schreef:

Hoeven en benen zijn altijd weer prachtig schoon als ze een tijdje door hoog, nat gras hebben gelopen. Weet alleen niet of dat ook werkt met hoefvet en is nogal weer afhankelijk

En anders hoefschoen met biotex.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:20

Weet iemand hoe lang de film It nog draait in bioscoop Pathe in Nijmegen?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:16

Hoe weet ik dat de appels aan mijn appelboom rijp en klaar om te plukken zijn? :o

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:22

Indy_Mouse_9 schreef:
Hoe weet ik dat de appels aan mijn appelboom rijp en klaar om te plukken zijn? :o

Als je ze zonder teveel kracht er af kunt trekken :)