Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:49

Ik ben sprakeloos.....echt ongelofelijk!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:24

Dit is toch niet te geloven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:48

Op zulk intens treitergedrag moet toch een keiharde afstraffing staan zou je hopen...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:00

Nou ja, heel erg, maar ik sta er na de gehele geschiedenis, eigenlijk niet eens meer van te kijken. Deze mensen zijn geenzins van plan om ook maar iets mee te werken. Dus ik zou gewoon alles via de officiële gang van zaken laten lopen, dan maar wat extra centen kwijt, op een gegeven moment wordt het een principe kwestie.... Ik zou het in beroep laten gaan (en hopen dat alles in jullie voordeel pleit, en de kosten grotendeels op hun verhaald worden).

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 13:24

Het blijkt dat de buren in eerste instantie er lang over gedaan hebben om te tekenen. Maar daarna heeft hun advocaat het ook niet doorgestuurt. Flink potje dus.

Na uitvoerig overleg met onze advocaat besloten om toch deze koers te blijven varen. De landmeter kan nu aan de slag, en de buren+hun advocaat hoeven niet meer in actie te komen tot er een rapport ligt. Daarnaast hebben wij de termijn van 2 weken voor ontruiming voorgesteld. De advocaat van de buren mailde terug:

'Mocht het toch tot ontruiming komen stellen mijn cliënten 4 weken voor voor de ontruiming. Ik neem aan dat dit geen probleem is voor jouw cliënten.'

Daar werd ik ook redelijk agressief van moet ik zeggen. Dat toontje al... Maargoed. Toch besloten dat het wijzer is om in te stemmen met 4 weken want dan ligt dat vast. Inzaaien word het niet meer dit najaar en als wij hier niet mee akkoord gaan dan moeten we door onderhandelen. Dikke kans dat er dan opeens weer geen enkele reactie komt van de tegenpartij. En dan hebben we straks een uitslag en nog geen vastgestelde termijn en dat zou heel vervelend zijn.

Maar het is super frustrerend dat wij eigenlijk heel weinig druk uit kunnen oefenen (zonder ons weer een hele gerechtelijke procedure op de hals te halen) en de buren ons wel onder druk kunnen zetten over de ontruimingstermijn door gewoon nalatig te zijn als het hun uitkomt.

En dan te bedenken dat ze wel 9 dagen na het vonnis al een hoger beroep konden aantekenen 8)7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:27

Oeh daar krijg ik plaatsvervangend het schuim van rond de lippen inderdaad, wat een kloothommel _-:(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:28

Aaaaaaaaarrrrrrrgfggggghgghghghghg, je zou ze. .... hulde voor jouw geduld. Je verdient een standbeeld. Echt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:29

Om giftig van te worden.
Het kan zijn dat dit al eerder is genoemd maar is het wijsheid om een bodemonderzoek te doen zodra het stuk is 'overhandigd' door de buren?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:31

@TS ik vind het zó rot voor jullie :(:) Wat moeten jullie uithoudingsvermogen tonen zeg.
Dat dit allemaal zo kan, dat de boel door de buren zo getraineerd kan worden is absurd eigenlijk. Heel onrechtvaardig. Dikke knuffel!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:33

Zou mij gewoon allemaal niet verbazen als dit expres is gewoon in het kader zoveel mogelijk tijd rekken. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:35

Toen het de afgelopen weken een beetje stil bleef bekroop mij al de gedachte van dit voelt alsof het stuk grond ook dit jaar niet terug bij TS komt :(:) Maarja ik wilde ook niet negatief gaan zitten doen in je topic...

Waarvoor hebben ze die 4 weken nodig? Om overal bleekwater overheen te sproeien?
De grond te verzouten met overmatig strooizout / kunstmest zodat er de komende X jaar niks groeit...? >;)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 13:40

Nouja eerlijk is eerlijk. Ze moeten ook best veel werk verzetten hoor. 70 meter aan hekwerk eruit, honderden buxusbollen, een haag en een schutting. Maargoed, wij zijn van mening dat ze daar al 4 jaar de tijd voor hebben gehad :+.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:44

Mwah, veel werk, 4 weken nodig ... Lijkt me dat het met het juiste materiaal veel sneller kan. ~~}>

Maar inderdaad, hulde voor jullie geduld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:45

Diep respect voor het geduld!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:50

Ik snap dat jullie er inmiddels klaar mee zijn.

Wat vervelend dat ze t iedere keer uit weten te stellen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:06

Moonfight schreef:
Daarnaast hebben wij de termijn van 2 weken voor ontruiming voorgesteld. De advocaat van de buren mailde terug:

'Mocht het toch tot ontruiming komen stellen mijn cliënten 4 weken voor voor de ontruiming. Ik neem aan dat dit geen probleem is voor jouw cliënten.'

Daar werd ik ook redelijk agressief van moet ik zeggen. Dat toontje al... Maargoed. Toch besloten dat het wijzer is om in te stemmen met 4 weken want dan ligt dat vast. Inzaaien word het niet meer dit najaar en als wij hier niet mee akkoord gaan dan moeten we door onderhandelen. Dikke kans dat er dan opeens weer geen enkele reactie komt van de tegenpartij. En dan hebben we straks een uitslag en nog geen vastgestelde termijn en dat zou heel vervelend zijn.

Nemen jullie wel een dwangsom op voor als ze dan na vier weken alsnog niet ontruimen?

Maflinger_S schreef:
Mwah, veel werk, 4 weken nodig ... Lijkt me dat het met het juiste materiaal veel sneller kan. ~~}>

Maar inderdaad, hulde voor jullie geduld.

Ze zullen die 70 meter hek en de schutting willen verplaatsen naar de daadwerkelijke erfgrens neem ik aan, dus je moet het wel met beleid doen. Gaat wel wat werk in zitten in dat geval.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:07

Moonfight schreef:
Nouja eerlijk is eerlijk. Ze moeten ook best veel werk verzetten hoor. 70 meter aan hekwerk eruit, honderden buxusbollen, een haag en een schutting. Maargoed, wij zijn van mening dat ze daar al 4 jaar de tijd voor hebben gehad :+.

Ik wil ze best even komen helpen, gaat het sneller ;-);-)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 14:08

Een dwangsom opleggen is aan de rechter, niet aan ons.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:24

Dan had ik willen reageren zullen we de tussen weg nemen ? 3 weken 8)7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:24

Wat gebeurt er als ze na 4 weken het stuk grond nog niet hebben ontruimd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:33

Ik zou reageren dat 4 weken prima is. Maar dat het wel een harde deadline is. Als ze die tijd dan niet benutten en alles staat ernog je er automatisch vanuit gaat dat ze dat niet meer wilde hebben. Dus dat ze niet moeten klagen als je dan met een bulldozer over jou spullen rijdt om de boel te egaliseren. Niks te uitstel mogelijk. Ze mogen al blij zijn met een termijn na al die jaren tijd rekken..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:47

Exitium schreef:
Ze zullen die 70 meter hek en de schutting willen verplaatsen naar de daadwerkelijke erfgrens neem ik aan, dus je moet het wel met beleid doen. Gaat wel wat werk in zitten in dat geval.

Ik neem aan dat de TS geen schutting van de buren op de erfgrens wil hebben? dat ze zelf wel afgrenst? Dus mogen ze toch niet op de erfgrens terugzetten (ik voorzie een nieuwe 4 jaar durende dramaserie)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:50

Zetten ze 'm er 2 cm naast, ook goed. Ze zullen het echt niet open laten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:09

Het gaat dus echt om een groot stuk begrijp ik. Honderden buxusbollen? 70 meter hekwerk? Jeetje. Wat zullen ze balen zeg. Ik zou een moord doen om die hoofden te zien als ze gaan ontruimen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:14

Nou, ik denk dat je er niet te veel hoop op moet hebben dat het ontruimen zonder slag of stoot gaat.
Alles wat ze je daar dwars kunnen zitten, zullen ze echt niet ineens laten. Ik zou zelfs overwegen om te kijken of als het van jou is, je niet een camera op dat stuk kunt laten richten op het moment dat het ontruimd (of zelfs daarvoor al) moet worden.......

Volgens mij is voor deze mensen een dag niet gepest een dag niet geleefd, dus ik zou ervan uit gaan dat je nog niet zo 1-2-3 van ze af bent