Er zijn 100 van dit soort voorbeelden en mensen die dit meemaken. Er staat ook niet dat dit mijn eigen mening is. Het is een onderwerp van een discussie, meer niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lieveli schreef:Mijn ex heeft een bijstandsmoeder en ze zat altijd te pushen dat we moesten fokken. Hij werkte in een supermarkt, ik studeerde voor docent, ook geen vetpot. En dan zei ze "kinderen hebben alleen maar liefde nodig".
Maar liefde zorgt niet voor warme kleding, een computer voor school, sport. En natuurlijk heeft Oot een hoop onnodige spullen maar ik hoooooop dat we hem zo ontwikkeld mogelijk de wereld in sturen straks zodat hij een volwaardig deelnemer van de maatschappij kan zijn.
En daar horen voor mij dingen bij als de mogelijkheid om uit te blinken in sport en hobby, culturele ontwikkeling dus citytrips in buitenland, uitstapjes naar musea, etiquette leren.
Kost een hoop geld.
xApple schreef:Oh kom op zeg, dit was totaal niet persoonlijk bedoeld. Ik heb het niet over 1 iemand of 1 topic.
Er zijn 100 van dit soort voorbeelden en mensen die dit meemaken. Er staat ook niet dat dit mijn eigen mening is. Het is een onderwerp van een discussie, meer niet.
Rebecca schreef:xApple schreef:Oh kom op zeg, dit was totaal niet persoonlijk bedoeld. Ik heb het niet over 1 iemand of 1 topic.
De moederbrigade doe een charge
Niobe schreef:lieveli schreef:Mijn ex heeft een bijstandsmoeder en ze zat altijd te pushen dat we moesten fokken. Hij werkte in een supermarkt, ik studeerde voor docent, ook geen vetpot. En dan zei ze "kinderen hebben alleen maar liefde nodig".
Maar liefde zorgt niet voor warme kleding, een computer voor school, sport. En natuurlijk heeft Oot een hoop onnodige spullen maar ik hoooooop dat we hem zo ontwikkeld mogelijk de wereld in sturen straks zodat hij een volwaardig deelnemer van de maatschappij kan zijn.
En daar horen voor mij dingen bij als de mogelijkheid om uit te blinken in sport en hobby, culturele ontwikkeling dus citytrips in buitenland, uitstapjes naar musea, etiquette leren.
Kost een hoop geld.
Toch een fijne gedachte voor de toekomst vind ik!
Al moet ik eerlijk bekennen dat ondanks dat wij het ook niet slecht hebben, dat ik soms stiekem een beetje jaloers op je ben hoor, als je vertelt hoe je leven zitniet de kinderkant hoor, meer het niet meer hoeven werken en toch financieel makkelijk hebben
Rebecca schreef:Apple geeft toch aan dat het niet zo is ...
Beetje overtrokken zo te reageren
Isabel schreef:Rebecca schreef:Apple geeft toch aan dat het niet zo is ...
Beetje overtrokken zo te reageren
Het was overduidelijk dat het daarover ging. Beetje laf wat ze nu doet. Als je iemand op zo’n moment door het slijk wil halen, sorry hoor maar dat vind ik gewoon écht niet netjes.
lieveli schreef:Christiene schreef:Ik ga ook liever een paar leuke dure dingen doen. Dan je leven aanpassen aan de kinderen... Dat plaatje klopt precies.
Neuh, voor sommige mensen is het en-en en niet of-of. Gelukkig
Beste wensen iedereen!
Christiene schreef:Sommige Zwangeren lukt het ook om zielig te doen.. Geen wijn geen sushi ik heb het lang aangehoord dat ik me er bijna aan ging ergeren.
Nog een reden om niet zwanger te worden als je graag alles eet.
xApple schreef:Nou ik slik dan liever een pilletje hoor![]()
Een bevalling lijkt me ook écht een traumatische ervaring. Dat mensen dat vrijwillig doen daar kan ik echt niet bij. Mijn schoonzusje kon ik ook alleen maar met veel medelijden aankijken en knuffelen toen ik haar zag in het ziekenhuis. Ik vond haar zó zielig. Terwijl ze in principe een normale bevalling heeft gehad.
Urona447 schreef:Nou ik weet voor mijzelf dat mijn leven 100 keer gemakkelijker was voor de geboorte van mijn dochter dan erna. Dat is voor ons ook de reden om het bij 1 te houden.
Hilli schreef:Met een beetje duwen past alles...
De kern van de discussie hierboven zit voor mij in 'hoe maakbaar mag de mens zijn?' en dat gaat veel verder dan medisch gefixte zwangerschappen. Dat heeft ook gevolgen voor wat je over hebt om gezond te blijven of weer te worden. Lastig uit te lggen zo via internet.
Wat mij heel moeilijk lijkt aan fysieke of mentale dingen die je overhoudt aan een zwangerschap is dat het een van je eigen keuze is. Je wilde een kind en nu heb je een gammel bekken de rest van je lijf. Je wilde een kind en je ligt 9 maanden te kotsen. Je wilde een kind en nu vind je je man een banketstaaf. Dat soort dingen vind ik heel lastig te begrijpen, maar ik snap ook dat de wondere werking van hormonen hier heel handig is. Anders waren we er allemaal niet geweest denk ik...
lieveli schreef:Ja laten we het dan bij de kern houden want die vind ik wel interessant. Maar ik weet niet genoeg van pnd af in te weten waar het door komt.
Kraamtranen heb ik wel gehad, niemand heeft hier natuurlijk drugs gebruikt maar ik voelde me zo gelukkig als op 3 prima xtc pilletjes maar ook zo bezorgd dat mijn baby dood zou gaan. Maar echt steeds janken van geluk.
En ik vind een bevalling per definitie een aanslag op je lichaam. Ook al had ik een hypersnelle bevalling en was ik na een dag wel weer mezelf. Het is praktisch onmogelijk een mandarijn door je neus naar buiten te duwen. Een baby door je vagina voelt niet veel anders.