Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:25

Khirshanta: ik heb ook zo’n collega. We lachen er meestal maar mee, maar ergens is het ook wel een beetje zielig vind ik... Is ook iemand die vaak afgedragen kleren aan heeft en ook makkelijk dagenlang hetzelfde... Ik denk dat die persoon het misschien niet zo goed heeft thuis -O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:13

Oh dat fruit ook echt meenemen naar huis vind ik wel een beetje sneu.
Een mandarijntje voor onderweg bedoel ik daar natuurlijk niet mee, maar wanneer er echt handenvol mee word genomen omdat het gratis is vind ik wel iets te hollands. :o

daantjuhhh

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:42

Gratis fruit mee nemen zou ik ook echt nooit doen.

Voel mij altijd al een beetje banketstaaf als ik een half flesje ijsthee meeneem vanuit de kantine bij de voetbalclub. Ik sta regelmatig achter de bar. En dan mag je gratis drinken pakken (petflesjes) als mijn flesje nog niet op is aan het einde neem ik m mee naar huis. (Weggooien vind ik zonde)

Over daten en splitten: ik heb mijn eigen koopwoning, goede baan. Ben een zelfstandige vrouw. Kan echt prima mijn rekeningen betalen.
Een man hoeft echt niet voor mij te betalen....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:47

Gierigheid en dieren... mensen die te gierig zijn om naar de dierenarts te gaan. Alleen met hond/kat ofzo? Knaagdieren koop je toch zo weer een nieuwe... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:51

Echt he :x , neem dan geen huisdier ..

Muntjes opsparen van vrijwilligers werk 1x per jaar (5 dagen ) dan ?. , meneer in geval is aardig gierig . Hij hielp met opruimen elke ochtend zodat hij meer muntjes vond :') .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 07:52

khirshanta schreef:
Om zelf ook on-topic te blijven:
Op ons werk konden we fruit in de kantine kopen. Sinds een paar maanden heeft onze werkgever geregeld dat we gratis fruit krijgen (lekker gezond!) nu nemen mensen dus een voorraadje fruit mee naar huis.

Werk je toevallig in Leerdam of in Gorinchem?
Bij mijn man op het werk hebben ze sinds kort ook gratis fruit, maar mensen nemen gewoon een complete fruitmand mee naar huis :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:20

Ik weet een plek waar er bij het gratis fruit om die reden een briefje hangt '1 stuk fruit per werknemer per dag'.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:12

Dat fruit doet me er aan denken dat wij 2 jaar terug als bedankje voor het project waar ik op werkte (callcenter) uit eten mochten. We gingen in kleinere groepen want we moesten uiteraard wel bereikbaar blijven. De eerste 2 groepen bestelde allemaal 5 dubbele porties om mee naar huis te nemen waardoor de laatste groepen enkel een kopje koffie kregen :') Vond dat behoorlijk gierig en onfatsoenlijk.

Hetzelfde gebeurde ook met fruit overigens :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:03

Jeetje cubone en niemand die dat aankaarte later of dat moment er iets van zei

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:15

Dat is naast gierig gewoon onbeschoft!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:20

En dat zijn dus de mensen die zulk soort dingen verpesten..

Wij hadden met werk een keer een fruitmaand.
Toen kregen we elke week een grote krat vol met allerlei soorten fruit <3
Het viel mij toen ook op dat hij met bepaalde mensen die dan op dienst waren opeens bijna leeg was :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:20

Dat is gewoon asociaal!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:21

Wij kregen een nieuwe cateraar in de bedrijfskantine. Leuk nieuw concept en nieuwe inventaris. Na een week stond er bij de uitgang een beveiliger: meenemen van etenswaar mocht alleen in zakjes of plastic bordjes. Waarom? In de eerste week was de helft van het nieuwe serviesgoed verdwenen >;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:22

Wow dat is wel heel erg Rytir :oo

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:34

Waarom vraag ik me dan af...
Als je weinig te besteden hebt kun je naar de kringloop gaan, daar heb je al een bord voor 20 cent.
Echt te gek voor woorden, sommige dingen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:20

Om 13:30 uur vandaag bij TLC weer een aflevering van extreme cheapscates :')

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:52

khirshanta schreef:
Om zelf ook on-topic te blijven:
Op ons werk konden we fruit in de kantine kopen. Sinds een paar maanden heeft onze werkgever geregeld dat we gratis fruit krijgen (lekker gezond!) nu nemen mensen dus een voorraadje fruit mee naar huis.

Op mijn school wordt nu ook iedere donderdag in de pauzes gratis fruit uitgedeeld. Het is de bedoeling dat elke leerling 1 stuk fruit kan pakken, maar vooral als er speciaal/bijzonder fruit is nemen mensen voor zichzelf soms wel 5/6 (!) stuks mee zodat ze dat ook mee naar huis kunnen nemen of later op de dag nog wat hebben. Wat erin resulteert dat na 5 minuten al het fruit op is, en nog niet eens een kwart vd leerlingen fruit heeft kunnen halen. Dit gaat om middelbare scholieren die (voor het grootste deel) nog onderhouden worden door hun ouders :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:05

Nu eerlijk, dit gedrag wordt ook wel veroorzaakt door schaarste. Zo kregen wij op het werk ook een gratis fruitmand met bv. 2 bananentrossen voor een organisatie waar 40 man werkt. Dat was dus ook echt heel erg: wie eerst komt, heeft geluk. En ja, dan kreeg je gedrag dat als je de ene week naast je banaantje greep, dat je dan de volgende week iets had van 'ik pak er lekker twee'. Als drie mensen dat denken is je eerste tros al op en heb je nog 37 personen die hun stuk fruit willen.
En dat gaat dan nog over stukken fruit. Maar wat met een bakje blauwe bessen of 1 tros druiven. Als je 1 trosje druiven onder 40 man moet verdelen, tja,.... Na een tijd werd dus algemeen aanvaard dat de eerste 3-4 mensen druiven hadden en de rest niet. En ja, als het een week was waarin ik hiephoi bij die eerste drie hoorde, dan trok ik zonder schroom een hele tak van de tros af. :D
Als je je hoeveelheid fruit gewoon op orde hebt en zeker bij populairder fruit misschien zelfs een marge incalculeert, dan wordt dat graaigedrag minder.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:40

Bij ons op het werk is er gratis biologisch fruit...wordt op maandag gebracht, tegen dat het woensdag/donderdag is dan is dat ook wel ver op.
Dingen als druiven of blauwe bessen e.d. zitten daar niet bij, er wordt echt heel strikt naar biolabel gekeken.
Gewoon appels, peren, sinasappels, pruimen, kiwi, bananen, dat soort dingen.
Soms tomaten, verse munt en gember, om thee te maken, heel lekker en gezond.
Maar gelukkig niemand die het in zijn botte hoofd haalt dat mee naar huis te nemen.
Was men in het begin wel wat huiverig voor, maar blijkbaar is daar toch een soort van "sociale controle" op, alla, hey, waarom neem jij een hele tros bananen mee?
Neemt iemand voor meerdere mensen uit een team mee.

Wat er wel vaker verdwenen is is idd servies, bestek (en veel!), en lach niet...vaatwastabs.
Er is toch echt ooit iemand betrapt die het hele doosje tabs in haar handtas kieperde.
Sindsdien moeten de mensen uit het call-center de vaatwas tabs gaan vragen bij de teamleider als de vaatwasser aan moet.
Toiletpapier, en blijkbaar zelfs gebruikte wc borstels...ieuw...hoe je dat in je hoofd haalt...shoot me :?
Ik hoor dat ook alleen maar van de facilitaire dienst :=

Op de management etage gebeurt dat dan weer niet.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:07

Die borstels.... iewww

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:10

Gini schreef:
Als je je hoeveelheid fruit gewoon op orde hebt en zeker bij populairder fruit misschien zelfs een marge incalculeert, dan wordt dat graaigedrag minder.

Of men neemt gewoon nog wat meer mee naar huis. :') sommigen denken gewoon niet verder dan hun ik heb het fruit binnen, dat er zo voor een ander niks overblijft beseffen ze niet eens

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:12

Haha ow wat erg inderdaad. Helaas gebeuren dat soort dingen dan geloof ik toch wel bijna overal.

Hier op het werk worden de lampenbolletjes er soms zelfs uitgedraaid. Het wc papier wordt meegenomen. Vaatdoekjes, zeep, theezakjes en koffiepads. Inderdaad de vaatwastabletten, servies en bestek. Je kan het zo gek niet bedenken en het wordt meegenomen... :') Geloof dat alles wat niet vast zit of makkelijk los te maken is, wel wordt meegenomen. Heel jammer

Maar een wc borstel, daar had ik nog niet eerder van gehoord :oo

Edit: ik herriner me zelfs dat er kaaskruimels (van zo'n kaasstengel) bij elkaar worden geschraapt gedurende de dag en die mee naar huis worden genomen :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:16

Nee ik ook niet, geloof me, ik wist niet of ik in de lach moest schieten of huilen.
Hoe arm ben je dan?

Ik geloof best dat een deel van de mensen niet veel te besteden heeft, maar kom op zeg, een wc borstel kun je bij ikea toch echt al voor 1,50 scoren of zo? Te vies voor woorden in ieder geval :x

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:26

Sassy schreef:
Nee ik ook niet, geloof me, ik wist niet of ik in de lach moest schieten of huilen.
Hoe arm ben je dan?

Ik geloof best dat een deel van de mensen niet veel te besteden heeft, maar kom op zeg, een wc borstel kun je bij ikea toch echt al voor 1,50 scoren of zo? Te vies voor woorden in ieder geval :x

99 cent bij de action :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:32

ReadTheRulez schreef:
Gini schreef:

Of men neemt gewoon nog wat meer mee naar huis. :') sommigen denken gewoon niet verder dan hun ik heb het fruit binnen, dat er zo voor een ander niks overblijft beseffen ze niet eens

Ja, dat kan ook natuurlijk. Heel de fruitmand gewoon mee naar huis pakken. :D