Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:32

Ego _O-

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:34

Ja..? Latijn voor "ik" (of "zelf")

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:51

Ik kom er met die tabel niet helemaal uit (misschien ook gewoon niet de tijd voor om 10 uur op zaterdagavond), maar wat is dan het neefje van mijn partner voor ons zoontje? :') Die noemen we nu ook maar gewoon Oom en m'n partner zijn oom is ook gewoon maar Oom :') Maar dat is meer omdat we niet weten wat hij officieel nou is :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:54

Anoniem schreef:
Ik kom er met die tabel niet helemaal uit (misschien ook gewoon niet de tijd voor om 10 uur op zaterdagavond), maar wat is dan het neefje van mijn partner voor ons zoontje? :') Die noemen we nu ook maar gewoon Oom en m'n partner zijn oom is ook gewoon maar Oom :') Maar dat is meer omdat we niet weten wat hij officieel nou is :')

Ik zou zeggen ook neef? Bekijk het eens vanuit zoontje als ego. Dan is de zoon vd broer vd vader neef. Of zeg ik nu iets heel geks?

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:56

Anoniem schreef:

Dat is zijn achteroom als ik het goed heb. De neven van mijn vader, of moeder, zijn voor mij een achteroom (maar zeg altijd gewoon oom, net als met achterneefjes en nichtjes is t ook gewoon neef of nicht zonder "achter" erbij)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 22:03

Afbeelding
Wat betekent dat Once/twice removed?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:06

_Anke schreef:
[ [url=m/DY5WBd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat betekent dat Once/twice removed?

Hoeveel generaties dacht ik. Zeg maar: achterneef (once remover), achter achter neef (dat zou dan twice remover zijn, 2 generaties)
Niet per se met deze voorbeelden

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:49

Ik kom even binnenvallen met een vraag :o

Iemand hier toevallig enig idee of je gewoon je camera mee mag nemen als je vanaf je vakantiebestemming naar huis vliegt?
Wij gaan met de trein naar Zuid-Engeland, dan zou t geen probleem worden denk ik, maar wij vliegen terug en ik heb dan mijn camera in mijn handbagage. Kan dat gewoon of moet je bewijzen dat je die camera al had voor je op vakantie ging?

Misschien een stomme vraag maar iemand vertelde mij dat, het schijnt bij landen als Turkije wel zo te zijn maar ik dacht dat dat te maken heeft met dat daar zo veel namaak in omloop is :o

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:01

Een camera mag je gewoon meenemen en kijken ze niet naar. Wel even uit je tas (en evt camera-tasje halen) halen voor customs :j

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:02

Wij zijn de afgelopen jaren met het vliegtuig op vakantie geweest, hebben altijd een (dure) camera, laptopje, tablet, telefoons in de handbagage gehad en nooit problemen mee ondervonden. Twee jaar geleden van en naar Turkije ook niet.

Ik geloof dat er inderdaad naar gevraagd kan worden als je in een plek zit vanaf waar er geen vrij verkeer van goederen is, en het vrij duidelijk om een nieuw apparaat gaat. In een dergelijk geval zou je namelijk btw / invoerrechten moeten afdragen, wat je niet doet door te doen alsof je het apparaat al lang hebt.

Sowieso zit je dan vanuit Engeland (nog) goed lijkt me, het is onderdeel van de EU en dus vrij verkeer van goederen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:09

Piekosjj schreef:
Een camera mag je gewoon meenemen en kijken ze niet naar. Wel even uit je tas (en evt camera-tasje halen) halen voor customs :j

Dat hoeft niet meer :) tegenwoordig moet je alleen je laptop eruit halen, camera en andere elektronische dingen mogen er gewoon in blijven.

En verder nee, aankoopbewijs etc is niet nodig. Zo lang het in een cameratas zit zullen ze het er niet uit pikken. Als je drie nieuwe camera's in de doos meeneemt uit de UK zullen ze vragen stellen, maar omdat het in een (nu nog) EU land is gekocht hoef je er geen invoerkosten over te betalen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:23

Dat ligt er aan waar je vandaan vliegt. Als ik vanuit Stockholm vlieg, mag ik inderdaad alles er in laten zetten en doen ze nooit ergens moeilijk over. Vanuit A'dam zijn ze toch een stuk strenger en werd er laatst zelfs iemand uitgepikt omdat ze de camera niet uit het camera tasje hadden gehaald (maar dus wel camera tas in de bak). Was overigens gewoon een klein cameraa'tje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:26

Veulen84 schreef:

Jammer dat daar dan precies het kind van je neef of nicht er niet bij staat :')

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:57

Ah oke, niks aan doen dus? :)
En datzelfde geldt dan denk ik ook voor de douane in Brussel? We gaan vanaf daar met de Eurostar trein naar Engeland.
Terugreis vliegen we vanaf Londen Southend.

Ik heb mijn camera los in mijn handbagage, wel in een theedoek en bubbeltjesplastic gewikkeld :') , mijn cameratas is tot mijn grote spijt gisteravond gesneuveld en we vertrekken morgenvroeg al ;(
Mijn vriend en ik nemen beide onze camera mee maar sowieso aan mijne is wel goed zichtbaar dat die niet nieuw meer is. Is ook al een ouder model.

Bedankt voor de informatie :D

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:38

eilleen333 schreef:
Veulen84 schreef:

Jammer dat daar dan precies het kind van je neef of nicht er niet bij staat :')

Volgens mij is dat dan je achterneef/nicht en dat ben jij ook voor diegene..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:31

Zo bedoel je?
Afbeelding

Overigens is de regel 4 stappen verwijderd is achter, 5 is achter-achter enz.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:39

Waarom dekt verf dat met 1 laag moet dekken niet |o :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:41

Dikker smeren?
Het schijnt dat mensen vaak een te dunne laag schilderen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:44

Nah echt gedaan met een roller en flink lopen smeren. Het gaat wel om watervlekken (bruine vlekken) maar het is net alsof ik helemaal niks gedaan heb, had meer verwacht van een merk als histor eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:00

Xyris schreef:
Waarom dekt verf dat met 1 laag moet dekken niet |o :')

Dat is alleen op de perfecte ondergrond, perfect aangebracht met het perfecte materiaal onder de perfecte omstandigheden..... :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:02

Oh, vochtvlekken... tja, die ga je er moeilijk onder krijgen!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:58

Waarom herinner je dingen die je gedaan hebt niet omdat je dronken was? Wat gebeurd er dan in de hersenen?

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:22

Misschien een domme vraag? maar toch: Waarom zit mijn haar de ene dag echt verschrikkelijk ontploft en pluizig, en de andere dag perfect. Terwijl ik de avond en ochtend van te voren precies hetzelfde doe?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:23

Dat ligt aan vanalles; conditie van je hoofdhuid, hoe je geslapen hebt, luchtvochtigheid, noem maar op

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:24

Het weer, manier waarop je slaapt, wat je overdag hebt gedaan. Met heel warm of koud weer zit mijn haar compleet anders dan met 10 tot 20 graden.