Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Een bewaakte overgang is toch in principe niet meer dan eentje met een licht+bel?
Dat soort dingen zouden toch niet zo'n probleem moeten zijn.
germie schreef:ERgernis: vandaag netjes ingechecked in de bus, was er een storing met uitchecken. Kan dus maandag naar Qbuzz om te kijken of ik geld terug kan krijgen
Warboel schreef:Vreselijk dat ongeluk... Hopelijk wordt er uiteindelijk wat aan gedaan. Heftig om die trein zo naast de rails te zien "hangen".
Gemeentes en Prorail liggen elkaar wel vaker dwars..
Ik woon in een klein dorp met slechts 1 busverbinding. Het dorp hiernaast (Hazerswoude Rijndijk) ligt aan het spoor aan de lijn Leiden-Utrecht/Gouda. Jaren is er een station geweest, maar is in 1934 al gesloten en uiteindelijk gesloopt.
Nu moet er weer een station komenSuperfijn, zou onwijs veel reistijd schelen! Het station zou er zijn, als ik naar het MBO ging.
Dat was in 2009. Inmiddels afgestudeerd van het MBO en er is nog geen stationDe plannen zijn nu wel iets concreter met de komst van R-Net op die lijn, en nu staat de bouw geloof ik gepland voor 2018.
Er was een heel station uitgerekend, maar toen kon het ineens toch weer niet omdat de bocht waar het spoor in ligt te krap is. Toen was het te duur. Inmiddels is het spoor op de meeste plaatsen verdubbeld zodat het toch mogelijk zou kunnen zijn. Ik hoop maar dat het ooit nog doorgaatEn dan woon ik nog niet eens in de middle of nowhere, maar gewoon midden in de Randstad.
Eske_B schreef:Bovendien zou dat onhandig zijn. 5 verschillende bedrijven op verschillende trajacten rijden bijvoorbeeld. Je blijft in en uitchecken. En hoe zit dat dan met stations? Wie rijdt waar en wanneer? Verschillende bedrijven dezelfde trajecten?
sureido schreef:Eske_B schreef:Bovendien zou dat onhandig zijn. 5 verschillende bedrijven op verschillende trajacten rijden bijvoorbeeld. Je blijft in en uitchecken. En hoe zit dat dan met stations? Wie rijdt waar en wanneer? Verschillende bedrijven dezelfde trajecten?
Dat is met bussen ook een heel getrek, wie waar rijdt. Maar zover ik weet heeft Veolia ook treinen in Limburg lopen en moet je daar ook over 'inchecken'.
Maar anderzijds... er vliegen ook 5 verschillende luchtvaart maatschappijen naar Spanje, KLM voor 200€, Ryan air voor 50€..
Het is niet vergelijkbaar maar hoop dat je een begrijpt wat ik bedoel met dat het wel mogelijk kan zijn én.. misschien wanneer er meerdere bedrijven rijden de kosten verdeeld gaan worden onder dir bedrijven dus wordt het ook minder duur.. Maar dit is totaal niet reëel, en ook raar gedacht van mezelf, maar zat even zelf na te denken.
PeerAppel schreef:Sneller? Dat is toch echt onzin. Met de auto kun je buiten de spits in 3,5 uur van een dorpje 12 km van de stad Groningen in Maastricht staan. Met de trein en bus doe ik hier toch echt 5,5 uur over, ook buiten de spits (maakt eigenlijk niks uit, trein rijdt niet langzamer met meer mensen ofzo)