Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:49

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:54

Pantykous schreef:
http://www.vogue.nl/artikel/say-yes-to- ... smode-lijn

Asos gaat ook bruidsjurken verkopen, rond de €300!

Ik wil geen partypooper zijn, maar kijk daarbij wel uit dat het geen polyester jurken zijn. Die zitten verschrikkelijk statisch en je zweet je er kapot in :=

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:59

Mijn jurk komt begin januari binnen.. *\o/* *\o/*

De mijne is van Mori Lee trouwens... en erg leuk geprijsd :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:33

Leuk Babette! Mori Lee vind ik ook een erg leuk merk :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:10

Cayenne schreef:
moonsparkle schreef:
Ik hoop toch ook echt niet meer dan 7000 aan de hele bruiloft te hoeven besteden :P

Dat riepen wij ook, maar vriendlief (inmiddels manlief :P ) had er andere ideeën over. En ach, uiteindelijk hoop je het ook maar 1 keer te hoeven doen en dan maar meteen goed :D We wilden achteraf ook niet denken: 'hadden we dit of dat maar anders gedaan.'
Uiteindelijk vielen de kosten nog best mee :D Dat was wel een flinke meevaller. Onze locatie had de begroting ruim 4000 euro hoger gemaakt dan de uiteindelijke kosten uitvielen. Ik heb ze zelfs nog een mail gestuurd of het eindbedrag wel klopte _O-

Het hoeft natuurlijk niet maar ik zou wel graag een begroting willen van wat jullie allemaal hadden en kwijt waren.

Vind het zo jammer dat er op websites van locaties enzovoorts vaak ook geen prijzen staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:14

Hier waren de kosten uiteindelijk een stuk hoger dan we aanvankelijk van plan waren. Exact weet ik het niet, maar zal tussen de 8500 en 9000 euro liggen. Alles is wel zelf betaald.
Qua kado's en break even spelen, met onze ongeveer 40 gasten wat voornamelijk naaste familie was (ouders en broers/zussen met kinderen) hebben we nog geen 1000 euro gekregen. Zou er dus niet op gokken om veel geld te ontvangen om zo alles te financieren. :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:22

Wij hebben alles wel netjes binnen budget kunnen houden. Inclusief huwelijksreis hadden wij een budget van 8000 euro. Hier zijn we ongeveer 500 euro onder gebleven. Wij hadden ongeveer 35 gasten en wij hebben totaal iets meer dan 1000 euro kado gekregen, maar dus ook lang niet genoeg om alles te kunnen financieren. Ik zou daar dan ook niet op gokken.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:24

Wij hebben geen budget, kun je er ook niet overheen gaan :D

Morgen is het zover!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:26

Sussie85 schreef:
Wij hebben alles wel netjes binnen budget kunnen houden. Inclusief huwelijksreis hadden wij een budget van 8000 euro. Hier zijn we ongeveer 500 euro onder gebleven. Wij hadden ongeveer 35 gasten en wij hebben totaal iets meer dan 1000 euro kado gekregen, maar dus ook lang niet genoeg om alles te kunnen financieren. Ik zou daar dan ook niet op gokken.

Dat is netjes wat hebben jullie allemaal gedaan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:28

Voor de totale begroting moet ik even kijken, maar onze locatie had (inclusief locatie kasteel, receptie, diner, dranken, hapjes, serveerkosten etc) de prijs rond de 9500 euro begroot. Onze eindafrekening was 5400 euro.
We hadden wel iets minder gasten (16 minder bij de ceremonie en receptie en 5 minder bij het diner), maar zo'n groot verschil vond ik wel heel absurd. Ik klaag verder niet hoor :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:30

Cayenne schreef:
moonsparkle schreef:
Ik hoop toch ook echt niet meer dan 7000 aan de hele bruiloft te hoeven besteden :P

Dat riepen wij ook, maar vriendlief (inmiddels manlief :P ) had er andere ideeën over. En ach, uiteindelijk hoop je het ook maar 1 keer te hoeven doen en dan maar meteen goed :D We wilden achteraf ook niet denken: 'hadden we dit of dat maar anders gedaan.'
Uiteindelijk vielen de kosten nog best mee :D Dat was wel een flinke meevaller. Onze locatie had de begroting ruim 4000 euro hoger gemaakt dan de uiteindelijke kosten uitvielen. Ik heb ze zelfs nog een mail gestuurd of het eindbedrag wel klopte _O-

Ik ben ook echt van plan het maar één keer te doen
Maar als het geld is niet is kun je dat helaas niet ineens toveren.

Wij hopen onder de 4000 te blijven. Maar ook daarvoor moeten we nog even doorsparen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:37

Moonsparkle: In dit bedrag zaten de notaris (huwelijkse voorwaarden), gemeentehuis, ringen, trouwkaarten, bruidsboeket en corsage, muziek (dj), taart, bubbels, diner, feestavond (inclusief hapjes en onbeperkt drinken), afdekken vloer, versiering, fotograaf en fotoboek, bediening feestavond, stomerij pak en jurk, huwelijksreis naar Toscane Italië (alles inclusief).

Mijn jurk ed werd door mijn ouders betaald. Het pak van mijn man door zijn ouders. Wij hadden als trouwauto de auto van mijn ouders, dus daar hadden we geen kosten aan.

We hebben echt kosten kunnen besparen door echt overal offertes voor aan te vragen bij verschillende bedrijven en daar de goedkoopste van te kiezen. Bedrijven waar we geen goed gevoel bij hadden vielen uiteraard af ook al waren ze misschien goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:45

Goh, ik dacht dat het gemiddelde budget veel hoger zou liggen! De gemiddelde bruiloft in de UK kost £24,000 (= bijna €39,000) op het moment :oo

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:13

Ons budget lag op ongeveer 15.000 euro, maar ik was niet van plan om dat uit te geven :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:52

Cayenne schreef:
Voor de totale begroting moet ik even kijken, maar onze locatie had (inclusief locatie kasteel, receptie, diner, dranken, hapjes, serveerkosten etc) de prijs rond de 9500 euro begroot. Onze eindafrekening was 5400 euro.
We hadden wel iets minder gasten (16 minder bij de ceremonie en receptie en 5 minder bij het diner), maar zo'n groot verschil vond ik wel heel absurd. Ik klaag verder niet hoor :P

Wow dat is wel een hele grote meevaller! Voor zo'n prijs en dan ook nog in een kasteel met eten en alles.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:53

Cayenne, misschien waren ze wel zo blij met de zwanen... ? ;) :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:56

Ik wil een locatie met of Veel glas met natuur erom heen of in een ka, dat als het slecht weer is je toch het gevoel hebt van buiten trouwen. Maar het is vooral lastig een locatie te vinden waar je drinken kunt laten doen, maar waarbij je het eten zelf organiseert.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:20

Wij gaan uitkomen op +-15000...Kledij niet meegerekend... :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:25

Tieneke schreef:
Wij gaan uitkomen op +-15000...Kledij niet meegerekend... :=

:wow:

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:30

Vriend heeft trouwens een Archetipo-kostuum gekozen, dus als we zijn en mijn kledij optellen, komen we aan nog 5000, vermoed ik... Maar dat betalen we elk zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:35

Ik wil, in euro's, minstens zo'n 30,000 hebben gespaard als budget :o Rond de £20k dus. Voor minder zou ik het persoonlijk niet willen doen.

Een vriend van ons (een collega van mijn vriend) heeft £70,000 (bijna €99,000 :wow: ) aan de verlovingsring alleen uitgegeven :oo Hij was alleen vergeten dat je zo'n dure ring natuurlijk ook moet verzekeren... Dus ik neem aan dat hij daarnaast nu maandelijks een paar honderd pond kan neertellen voor de verzekering :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:48

Jullie krijgen wel weinig zeg! Hier wordt per koppel toch wel 50-75 euro aan cadeau gegeven, door naaste familie normaal zelfs nog meer. Dan heb je natuurlijk al wel rap een groot deel van de kosten terug. Wij zullen, als we de volledige lijst uitnodigen, ook aan een bedrag van +- 20.000 euro komen...

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:03

Afbeelding

ik vind bij deze het lijfje echt prachtig! (rok wat minder)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:11

Eulogy schreef:
Goh, ik dacht dat het gemiddelde budget veel hoger zou liggen! De gemiddelde bruiloft in de UK kost £24,000 (= bijna €39,000) op het moment :oo

Het scheelt hier ook enorm of je op vrijdag / zaterdag trouwt of een ma/di/woensdag/ donderdag. :+

Denk dat het gemiddelde in NL ook rond de 15 zal liggen. Ik ga het eens op zoeken voor de gein. (15.000 dus)

Wat een geld trouwens en dan moeten de gasten in de UK hun eigen drinken nog betalen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:17

Oh, dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, dat de gasten dan hun eigen drinken nog moeten betalen := Daar zou ik ook niet van gediend zijn, maar in mijn omgeving heeft niemand dat gedaan volgens mij. Ik vind £24k als gemiddelde ook belachelijk hoog, dat betekent dat er vast ook nog behoorlijk wat uitschieters naar boven zullen zijn.

De dag maakt hier inderdaad ook een behoorlijk verschil, maar dat is logisch, de vraag zal op vrijdag en in het weekend veel hoger zijn. Maar ja, ik zou persoonlijk denk ik ook niet doordeweeks willen trouwen :P