Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:20

Wat een knappe dochter heb je willl65 jeetje!! Gaaf hoor
Sheran, die fotos van het eerste concept vind ik erg gaaf, alleen je lijkt er indd erg oud dat is jammer.
Nessie, gave foto zeg! Beeld echt wat uit. De decolleté vind ik persoonlijk ook jammer maar iedereen zo zn smaak, in deze foto vind ik het niet enorm storend

Ik heb nog 4 leuke foto's van mijn shoots, iemand nog tips? Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben vooral wat bezig met mn expressie in mn ogen die ik met praten heel erg heb, maar met shooten wil dat nog wel eens wegvallen haha
Edit; 2 fotos toegevoegd dat wilde net niet.
Laatst bijgewerkt door cindy1000 op 11-08-15 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:27

Ik stoor me op de tweede foto een beetje aan je houding, je lijkt er een beetje oncomfortabel bij te staan :o Verder vind ik je expressie vanuit je ogen wel degelijk sterk, je hebt volgens mij van nature hele sprekende ogen. Vind het bij je mond weer wat meevallen.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:31

Emmaa_ schreef:
Ik stoor me op de tweede foto een beetje aan je houding, je lijkt er een beetje oncomfortabel bij te staan :o Verder vind ik je expressie vanuit je ogen wel degelijk sterk, je hebt volgens mij van nature hele sprekende ogen. Vind het bij je mond weer wat meevallen.

Haha ja dat was ook wel even wennen, dit is pas mn 3e shoot. Dankjewel! Ja klopt daar zit ik ook altijd nog wat mee, wat ik er nou precies mes moet. Daar nog tips voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:34

Met je pose of met je mond? Qua pose zou ik gewoon op een manier gaan staan die voor jou zelf ontspannen voelt. Ook als de pose zelf niet helemaal 'natuurlijk' voelt, toch proberen je ledematen te ontspannen. De foto waarbij je met je hand in je zij staat komt onnatuurlijk over omdat je je schouder aanspant, terwijl als je die zou laten zakken de foto al een stuk spontaner over zou komen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:49

De laatste foto vind ik het mooist. Je houding is vaak wel nog erg gespannen, kreeg je nog aanwijzingen van de fotograaf over hoe je moest staan? Aan je ogen stoor ik me juist totaal niet, die vind ik wel mooi sprekend. Qua houding kan ik alleen als tip geven dat het helpt om te blijven bewegen. Langzaam, maar wel bewegen. Dat is voor de meeste fotografen ook fijn, omdat ze dan veel verschillende foto's kunnen schieten - geen foto is hetzelfde zo.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:49

Emmaa_ schreef:
Met je pose of met je mond? Qua pose zou ik gewoon op een manier gaan staan die voor jou zelf ontspannen voelt. Ook als de pose zelf niet helemaal 'natuurlijk' voelt, toch proberen je ledematen te ontspannen. De foto waarbij je met je hand in je zij staat komt onnatuurlijk over omdat je je schouder aanspant, terwijl als je die zou laten zakken de foto al een stuk spontaner over zou komen

Nee mn mond haha, poses verander je de hele tijd wat dus dit was natuurlijk wel een "momentopname" en ik moet mezelf nog iets meer gaan ontspannen voor de camera haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:50

Zijn je wenkbrauwen overigens bijgetekend? Is verder niet echt iets waar jij iets mee kan of moet, maar op de laatste foto kan je duidelijk zien dat de kleur die gebruikt is te rossig is voor je eigen wenkbrauwen en ook nog eens te licht, waardoor je heel duidelijk kan zien dat er wat is bijgetekend

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:52

Sheran schreef:
De laatste foto vind ik het mooist. Je houding is vaak wel nog erg gespannen, kreeg je nog aanwijzingen van de fotograaf over hoe je moest staan? Aan je ogen stoor ik me juist totaal niet, die vind ik wel mooi sprekend. Qua houding kan ik alleen als tip geven dat het helpt om te blijven bewegen. Langzaam, maar wel bewegen. Dat is voor de meeste fotografen ook fijn, omdat ze dan veel verschillende foto's kunnen schieten - geen foto is hetzelfde zo.

Jaa die kreeg ik wel, en na ongeveer anderhalf uur begon ik totaal te ontspannen en dat zie je van die foto's ook wel af, alleen die heb ik nog niet allemaal en die hebben we toen makeuploos genomen.

@emma, ja dat waren ze. De makeup was deze keer vrij dik. De volgende keer wil ik de fotos graag zo natuurlijk mogelijk maken; alleen wat mascare en een kleine eyelinerlijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:53

Vind de makeup verder niet storend ofzo hoor, niet super dik erop gelegd. Maar de wenkbrauwen vielen me in dit geval op :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:31

Ohh ik zeg gewoon tegen mijn moeder dat ze maar moet gaan shoppen als ik ga shooten, Will.
Mijn moeder is een blablabla vrouw die overal over begint te praten haha, en ik kan niet serieus kijken met te vrolijke mensen om me heen :')

Maar je dochter groeit toch nog Will, dan word ze toch nog langer ? :))

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:40

Cindy: Ik denk dat jij met de juiste make up wel een gezicht hebt voor beauty shoots, dus echt close van je gezicht bv als promo voor de make up of zo iets! :) Ik vind de wenkbrouwen iets té wel. Iets wat dromerig, liever zie ik je ook wel doen!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:45

k_m schreef:
Cindy: Ik denk dat jij met de juiste make up wel een gezicht hebt voor beauty shoots, dus echt close van je gezicht bv als promo voor de make up of zo iets! :) Ik vind de wenkbrouwen iets té wel. Iets wat dromerig, liever zie ik je ook wel doen!

Leuk nog nooit overna gedacht eigenlijk. Bedankt!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:03

OutOfTheWood schreef:
Die grijs-wit foto is echt heel sterk Nessie :))
Als je een foto groter van Instagram wilt halen zoek ik altijd via de PC instagram op, maak een PRT en knip de foto eruit.
Zo heb je ze op een groter formaat :D

~~
Iemand die hier een bureau weet wat ook met kinderen onder de 14 werkt ?
Heb al meerdere vragen gehad of hij al een bureau heeft alleen is hij nu 10 en de meeste bureau's nemen vanaf 15 / 16 jaar pas aan :j

Dit is mijn broertje.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Moeder anne misschien in amsterdam?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:12

OutOfTheWood schreef:
Ohh ik zeg gewoon tegen mijn moeder dat ze maar moet gaan shoppen als ik ga shooten, Will.
Mijn moeder is een blablabla vrouw die overal over begint te praten haha, en ik kan niet serieus kijken met te vrolijke mensen om me heen :')

Maar je dochter groeit toch nog Will, dan word ze toch nog langer ? :))

Nee ik ben er altijd bij, ze is nog minderjarig he? We hebben de grootste lol samen.
Maar zodra ze achter de camera staat is ze. Super gefocusd en serieus. Meestal al binnen twee minuten klaar.
De meeste tijd zit hem echt in de visagie en haar en styling.
We gaan er van uit dat ze nog wel wat groeit inderdaad. Maar zo niet, jammer dan

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:20

Dank je Cindy
Mijn tip is werk aan je expressie. Probeer bij iedere foto die gemaakt wordt anders te kijken want nu zie ik een prachtig meisje maar iedere foto heeft dezelfde uitdrukking.
Vooral als je richting beauty shoots gaat is dat best belangrijk. Durf brutaal tekijken,boos te kijken, frons, knijp metje ogen
Moeilijk uit te leggen maar goed misschien heb je erwat aan.

Deze vindmijn dochter vreselijk terwijl ik hem mooi vind

Afbeelding

Afbeelding

En deze hoort bij de andere foto's die ik al had laten zien hier
Afbeelding

Als je kijkt doet ze eigenlijk alles vanuit haar oogexpressie

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:25

Ik ben ook nog minderjarig maar ben de afgelopen keer zelf gegaan met de trein.
Ligt er natuurlijk ook aan waar je naartoe moet en hoever het is.
Mijn reis is sowieso al minimaal 2,5 uur heen en dat ook terug omdat ik zo veraf de grote steden woon.

Vind het wel leuk om zelf te reizen, zie veel meer stukken van Nederlands zoals Amsterdam waar ik nog nooit geweest was :P
Is gewoon 3 uur minimaal reizen voor ons :P

En zonder ouders kan ik gewoon veel vaker ergens naartoe voor een shoot omdat mijn ouders niet altijd meekunnen i.v.m. andere broertjes en zusjes :))

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:42

Hi Martijn,
Als dat voor jou prettig is top

Voor ons werkt dit beter bovendien mag vanuit de agency minderjarigen niet eens zonder begeleiding naar shoots /shows .
Ik zou dat zelf dus ook absoluut niet waarderen.
Gelukkig vinden we het beiden geen probleem.
Overigens heb ik ook nog een zoon maar ook een man die als ik met mijn dochter op pad is er voor hem is.
Helpt ook wel dat mijn zoon 17 is

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:58

Ik ben ook 17 dus de meeste modellen komen hier naar de studio gewoon zonder ouders.
Of ze worden afgezet en de ouders gaan winkelen in de buurt.
Maar net wat je zelf fijner vind, zo is mijn zusje een keer mee geweest om te kijken en dat was allemaal oké ... al neem ik heel de familie mee :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:34

Dat is bij de shoots van mijn dochter anders. 1 begeleider is toegestaan en verder niemand.
Mijn dochter is 15 en dat scheelt wel met 17.
Zij is vorig jaar gescoud toen ze nog net 13 jaar was.

In de modellenwereld ben je tot je 16de minderjarig.
Als zij dit jaar naar Amerika gaat wordt er ook voor mij, als begeleiding betaald.
Gaat ze echter volgend jaar dan moet ik mijn eigen trip betalen.
Maar ook dan ga ik mee ;).

Wordt er een meisje of jongen onder de 18 gescoud dan dienen zij hun ouders mee te nemen bij de intake gesprek en testshoots bij de agency waar zij bij zit.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:41

Ja is hier ook, sowieso als je onder de 18 bent moet er een ouder mee naar de intake.
Vind dat een zeer goeie regel...je weet nooit waar je terechtkomt natuurlijk.
Tegenwoordig kan je al helemaal nergens meer veilig heen.

Wel gaaf dat je meegaat naar Amerika als ze daarheen mag !
Leuke moeder-dochter vakantie :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:53

Zal weinig vakantie zijn ben ik bang meer van locatie naar locatie voor opdrachten maar wel weer een avontuur

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:51

Will, als dat een vreselijke foto is weet ik het niet meer :)) hoe oud is ze ook alweer?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:11

De tweede vind ik inderdaad niet zo mooi, de eerste en de derde wel :) Apart met die 'harige' wenkbrauwen!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:53

Arc_En_Ciel schreef:
Will, als dat een vreselijke foto is weet ik het niet meer :)) hoe oud is ze ook alweer?

15 jaar.
Bij die foto's moest ze model staan voor iemand die examen deed in visagie.
Ze vond beide foto's spuuglelijk.
Zelf moest ik et ook aan wennen maar uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ze beide wel mooi vind.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:55

Sheran schreef:
De tweede vind ik inderdaad niet zo mooi, de eerste en de derde wel :) Apart met die 'harige' wenkbrauwen!

Mijn dochte vind ze beiden dus niets hahaha
Die derde is echt uit een serie van vier waarvan ik de anderen al hier heb layen zien stiekum