Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 01:47

@zap eigenlijk is het net zo erg om door een 20jarige om id gevraagd te worden als ik er zo over nadenk. Ik heb toch duidelijk gezegd dat ik nooit een l.ullige opmerking naar een cassiere zal maken, ben zelf ook jaren cassiere geweest dus ik snap niet waarom je gelijk zo aanvallend reageert met dat 'al' 24?

Ik vind het gewoon vervelend, het is gewoon niet fijn altijd voor jonger aangezien te worden.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:28

Samiyah schreef:
Ik vind het gewoon vervelend, het is gewoon niet fijn altijd voor jonger aangezien te worden.

Vrouwenlogica: schatten ze je te oud dan is het niet goed, schatten ze je te jong dan is het ook niet goed :?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:19

Dat heeft alleen met de werkelijke leeftijd te maken, inochiyo, eenmaal voorbij een bepaalde grens vinden we het weer heerlijk om jonger geschat te worden :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:21

Shirley schreef:
Dat heeft alleen met de werkelijke leeftijd te maken, inochiyo, eenmaal voorbij een bepaalde grens vinden we het weer heerlijk om jonger geschat te worden :j

Precies, da's toch heel logisch 8-)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:47

Ben straks 19 en word vaak 22 a 23 geschat. Ik met mijn brutale mond vraag elke keer aan een kaissiare: Mag ik vragen waarom jij niet naar mijn ID vraagt?

-- Nou je lijkt ouder dan 21.....

Hmmm...Ben nog maar 18 hoor ;)

Kheb er geen probleem mee.

Als ze me wel vragen puff ik: Heeheeh, eindelijk iemand die me jonger schat.

Met 14 jaar kreeg ik het al mee.......Net als tabak. (ik rook zelf niet)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:55

Ik heb mijn ID aan de kassa altijd al in mijn hand.. :P Vind dat gewoon fatsoenlijk :') Ben 16 dus de meeste twijfelen maar kreeg het eerder ook al mee.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:57

Niet op mijn werk maar in een cafe waar ik wel is zit omdat daar een leuke barman is.,klanten willen wijn en 2 shotjes, nou oke maakt barman klaar. Rennen de klanten opeens weg nou oke. Shotjes opgedronken door personeel, ik een wijntje gekregen en nog iemand anderz moesy t weg. Komen,ze halfuur later terug. Barman maar ff gezegt dat diy niet kon en toen maar 2 nieuwe wijntjes gegeven en afgerekent. Vind dat echt superonbeschoft.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:42

Hier een domme opmerking van mij als medewerker richting klant! 8)7

Ik had het eens toen ik nog bij de McDonald's werkte. Kwam jongetje met anafylactische allergie voor pinda's. Hij had een kaartje bij zich en ik moest eerst mijn handen wassen voordat ik een ijsje voor hem kon maken. Dus ik handen gewassen. Ijsje maken en toen gevraagd wil je er ook nootjes op?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:57

Flying_Angel schreef:

Ik had het eens toen ik nog bij de McDonald's werkte. Kwam jongetje met anafylactische allergie voor pinda's. Hij had een kaartje bij zich en ik moest eerst mijn handen wassen voordat ik een ijsje voor hem kon maken. Dus ik handen gewassen. Ijsje maken en toen gevraagd wil je er ook nootjes op?

Whaaahahaha, die is erg leuk!

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:39

Ik werk in een outdoor/travel/hockey zaak die sinds kort open is, komen ook al leuke dingen langs.

Klanten die vragen naar terminaal ondergoed (thermos ondergoed)

Klant: Heeft u ook bergwandelschoenen met hakken die omhoog lopen?

Klant vraagt aan mijn mannelijke collega: heeft u ook ballen? (er zat voor ons een sportwinkel in)

collega: Ik kan me u zo niet herinneren (meeste klanten herkennen we wel)
klant: Zeker last van alzheimer light?

Klant: Verkopen jullie ook tennis want er staat hockey op de etalage

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:01

Wag een geweldig topic is dit. Ik volg!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:26

Flying_Angel schreef:

Hier heb ik toch echt even om in een deuk gelegen _/-\o_

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:01

Kennen jullie deze site? Je moet er wel een beetje Engels voor kunnen lezen, maar hij heeft wel wat lijntjes met dit topic, zou ik zeggen :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:10

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:12

Haha geweldig sommige verhalen :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:14

Zo was ik gisteren klant bij een chinees.....

Ik stapte van mn fiets af en door een blonde onhandige actie sneed ik me met mijn vinger aan mijn rempedaal. (hoe krijg je het ook voor elkaar)
Ik kom de chinees binnen, : goedeavond.
hallo...
Mag ik van u een menu kaart en een pleister?
-- Ja, kijk de menukaart....Een pleister??
Ja, kijk, heb me bezeerd.
-- Oh wat vervelend mevrouw....Kijk aan.

Ik ben nog noooooit zo rood geweest.
Want ik schaamde me er wel voor.

Het eten was trouwens vet snel klaar, hardstikke lekker, goedkoop, en veel te veel.
Had voor 1 persoon besteld, en we konden er met zn 2en van eten :D

Daar ga ik vaker heen :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:48

Ik had gister weer een boze klant die zich niet wilde legitimeren _-:(

En dan worden ze boos op mij, omdat zij hun ID niet bij zich hebben en eeeecht al 20 zijn. 'Je ziet toch wel dat ik ouder ben dan 16??'...... Daar gaat het niet om *zucht*

En maar blijven zeuren en doordrammen. Nee = nee en dan kan je 10x zeggen dat je oud genoeg ben, maar dan moet je maar je ID meenemen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:03

Heel goed!! _/-\o_

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:28

Samiyah schreef:
@zap eigenlijk is het net zo erg om door een 20jarige om id gevraagd te worden als ik er zo over nadenk. Ik heb toch duidelijk gezegd dat ik nooit een l.ullige opmerking naar een cassiere zal maken, ben zelf ook jaren cassiere geweest dus ik snap niet waarom je gelijk zo aanvallend reageert met dat 'al' 24?

Omdat ik niet snap waarom altijd genoemd moet worden dat je als 24-jarige door een 16-jarige om je ID gevraagd wordt. Het is al vaker in dit topic aan de orde geweest en nu komt het weer. Dan werd er zelfs genoemd dat 'snotapen van amper 16 mij van al 20 om mijn ID vraagt'. Het doet er toch helemaal niet toe hoe oud diegene is die om je ID vraagt. Ze doen hun werk, of ze nu 16 of 25 zijn. En je zegt zelf ook dat het niet uitmaakt. Waarom dan noemen? Net of een 16-jarige het niet mag vragen of dat het veel erger is als een 16-jarige het vraagt ipv iemand die 25 is.

Ik weet dat je het niet zo bedoeld nu, maar toch blijf ik het een intrigerend iets vinden dat 'een 16 jarige die amper zelf sigaretten mag kopen mij, 25, om ID vraagt' blijkbaar zoiets belangrijks is om te noemen. Niet jouw woorden, maar is wel eerder genoemd in het topic.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:03

Ik word echt lichtelijk gestoord van klanten die zich niet willen legitimeren. Had er vandaag 4, allemaal 21 of 22. Een zelfs: jonguh, denk jij echt dat ik jonger ben dan 16 of wat? Vervolgens begon hij te schelden en wilde zijn legitimatie niet laten zien. Toen ik zei dat hij dan geen sigaretten mee kreeg kwam die legitimatie ineens heel snel naar boven. :+ pech voor hem, had hij maar eerder moeten bedenken.

Wat jij zegt klopt ook Zap, wij doen niks anders dan ons werk. Erger me er kapot aan als mensen van 21 of 22 hier moeilijk over gaan zitten doen. Heb dan altijd de neiging om te zeggen: kom hier zelf maar eens een dagje leeftijden inschatten dan weet je daarna hoe vervelend dat is!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 02:19

Vandaag ook weer..

Klant: 'Kan mijn vriendin hier naar de wc?'
Ik: 'Nee, die is gesloten.'
Klant: 'Kan je hem dan niet even openmaken voor haar?'
Ik: 'Nee.'
Klant: 'Echt niet?'
Ik: 'Nee.'
Klant: 'Anders geef ik je een euro ofzo, dan kan het toch wel?'
Ik: 'Nee meneer, de wc is gesloten.'

Wat snappen mensen niet aan Nee :roll:

Laatste dag van de zomerfeesten ook een vrouw. Stond met de hele familie en hadden een grote bestelling die ze ook nog eens 3x veranderden, wat dus echt heel irritant was (want dan moet ik alles wegslaan en na 3 producten moet ik het pasje van de manager vragen. Ondertussen was het enorm druk).
Ze bestelden dus wat en mijn runner (degene die alles voor mij pakt zodat ik tegelijkertijd de bestelling op kan nemen) had alles in zakjes gedaan. Toen begon het al.
Zij: 'Ja, heb je geen dienblad? Want zo kunnen we niet controleren of alles erin zit.' (ondertussen toch het zakje opendoend om te kijken of alles erin zit)
Ik: 'Sorry, ik mag na 10 uur geen dienbladen meer meegeven. Vandaar dat we alles in zakjes doen zodat het makkelijker mee te nemen is.'
Zij: *mopperend en alles controlerend. Ondertussen heeft mijn runner alles gepakt* 'Zit alles erin?
Ik: 'Als het goed is wel.'

Dus zij lopen weg met het zakje en komen 10/15 minuten later terug.
Zij: 'Ja, er zat helemaal geen friet in!'
Ik: 'Die zat er als het goed is wel in, maar als u de bestelling hier naartoe brengt dan kunnen we er misschien iets aan doen.'
Zij: 'Kan je niet meekomen?'
Ik: 'Nee mevrouw, zoals u ziet is het erg druk en ik mag niet achter mijn kassa vandaan komen.'
Zij: 'Kan je dan niet iemand uit de keuken sturen?'
Ik: 'Nee mevrouw, al mijn collega's zijn druk bezig momenteel in verband met de drukte.'
Zij: 'Ja, maar je had toch moeten controleren of alles erin zat!?'
Ik (boos wordend, er stond een rij tot aan de deur en ze was echt onredelijk): 'Mevrouw, u heeft zelf toch ook ogen? U kan toch ook zien of u alles hebt of niet?'

En toen liepen ze boos weg. Ik wist zeker dat ze hun friet gewoon hadden gekregen aangezien wij met de zomerfeesten alles op voorraad hebben. En zelfs al is dat niet zo dan laten we ze even wachten aan de zijkant omdat we ze anders nooit meer terugvinden. Daarbij hadden ze een menuutje of 4, dus kregen ze 1 zak met friet en 1 zak met burgers. Ze kwamen trouwens even later nog terug om te bestellen, dus er was niks aan de hand en ze waren gewoon aan het zeuren om gratis voedsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 03:43

Meh, vind dat best een onbeschofte reactie van jou.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:47

Anthea schreef:
Meh, vind dat best een onbeschofte reactie van jou.

Ik vind dat dit af en toe wel eens moet kunnen, het personeel slikt soms teveel bullshit van klanten.
Dat soort klanten denken teveel klant is koning, tot op een zekere hoogte is klant koning, maar het personeel zijn ook maar mensen van vlees en bloed en er is niets mis mee van hen gewoon met respect en eerlijkheid te behandelen.
Al er nooit wat van word gezegd dan doen ze gewoon verder, als ze een keertje op hun plaats worden gezet voor zoveel volk dan veranderd dat wel denk ik.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:02

Nee niet akkoord.
Een klant kan nog zo lastig zijn (geloof me, ik heb er ook) je blijft altijd beleefd!
Want morgen is het wel tegen de vriendenkring/kennissen
"En nu kreeg ik me gisteren in winkel/etablissement X een onbeschofte reactie!"

Oké, ze krijgen hun gelijk niet, dus ze kunnen nog altijd kwaadspreken over je werkplek.
Maar toch al niet dat je niet beleefd bent!

En betere reactie was bvb geweest
"Mevrouw wij hebben alles op voorraad. Normaal heeft u 1 zakje met burgers en 1tje met friet gekregen. Als u het hierheen brengt wil ik het best controleren voor u, maar dan moet u wel hierheen komen."

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:46

In een winkel staan zou dan niets voor mij zijn, ik heb wel eens een vervelende klant maar nooit in die mate dat ik zo gefrustreerd ben dat ik er iets van zou zeggen. 98% van de klanten ziet mij graag afkomen.
respect voor de mensen die iedere dag met vervelende klanten te maken hebben en hun koelte kunnen bewaren.