zonnebloem18 schreef:En in Groningen maken ze ook nog wel spekkedikken, maar die heb ik nog nooit gehad.
Daar mis je ook echt niks aan….
Vers uit het ijzer gaat het nog wel maar anders
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
FriesWytske schreef:Loretta schreef:Thuis in angst zitten of het op de pensionstal met paardlief allemaal wel goed gaat. Dat is oud en nieuw voor mij.
Kun je geen appje sturen naar de pensionhouder om te vragen of hij er rustig bij staat. Of hebben jullie een stal app. Waar je dat in kunt vragen.
Alja schreef:zonnebloem18 schreef:En in Groningen maken ze ook nog wel spekkedikken, maar die heb ik nog nooit gehad.
Daar mis je ook echt niks aan….
Vers uit het ijzer gaat het nog wel maar anders
heb ze net gebakken.
) en ze van de buren van mijn schoonouders kreeg.
zonnebloem18 schreef:Een kniepertie, knijpertje, kniepertje, of soms ijzerkoek is een zoete, dunne harde wafel die traditioneel rond de jaarwisseling wordt gebakken en gegeten in Drenthe (knieperties, iezerkoekies), Groningen (kniepertjes, kniepkoukies), Twente, de Achterhoek (kniepertjes, knieperkes) en Salland.
Nieuwjaarsrolletjes en de plattere kniepertjes worden traditioneel gegeten rond de jaarwisseling in het noordoosten van Nederland, specifiek in Groningen, Drenthe, Overijssel, de Achterhoek en delen van Friesland. Deze lekkernij, vaak gevuld met slagroom, symboliseert het nieuwe (opgerolde) jaar, terwijl de platte variant voor het oude jaar staat.
En in Groningen maken ze ook nog wel spekkedikken, maar die heb ik nog nooit gehad.

Mando schreef:Yup spreeuwen en altijd als ik net mijn ramen heb gezeemd.![]()
Zonnepanelen zijn wit nu, overal stront.
Brengt geluk zeggen ze toch.
Op naar 2026 dan maar.
maralyn schreef:Hier in Veendam, tenminste dit stukje, is het net alsof het al 12 uur is.
En die gekke Mia poes wil naar buiten. Euhm... Nee. Absoluut NIET!
Dus ik heb letterlijk een discussie met die kat, want die miauwt de oren van mn hoofd af.
_San87_ schreef:Mijn man is denk ik de enige die geen idee heeft van de top 10 in de top 2000. Dus ik kan niet tegen hem bitchen dat Fix You op 4 staat wat ik onbegrijpelijk vind, want hij wil verrast worden.

denisesilver schreef:_San87_ schreef:Mijn man is denk ik de enige die geen idee heeft van de top 10 in de top 2000. Dus ik kan niet tegen hem bitchen dat Fix You op 4 staat wat ik onbegrijpelijk vind, want hij wil verrast worden.
Net twee Coldplay nummers achter elkaar
Ik ga zo alvast de radio installeren op stal. Wil Bohemian Rhapsody niet missen
)
.