Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:27

verootjoo schreef:
eclair98 schreef:
Weet iemand toevallig of je ook berichten kan verwijderen van verwijderde vinted gebruikers? Ik was bezig met het verwijderen van oude verkopen en aankopen, maar ik zie de mogelijkheid niet om het gesprek met verwijderde gebruikers dus te verwijderen? :Y) Ik vind het behoorlijk irritant dat ze in mijn lijst blijven staan.

Ja, gewoon naar links swipen

Ik krijg het niet voorelkaar. Als ik naar links swipe ga ik naar de meldingen.

Ik zit denk ik vast aan die irritante, verwijderde, gebruikers :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:32

Ik heb een verkeerd pakket binnengekregen waar het heel duidelijk mis is gegaan met de verzending. Verschillende verzendlabels erop. Probleem gemeld, laten weten aan de verkoper dat we even een reactie van Vinted moeten afwachten... Tikt de verkoper zonder overleg retour op mijn kosten aan.

En bedankt, nu gaat Vinted dus nooit meer onderzoek doen hoe het tijdens de verzending is misgegaan want de verkoper heeft toch een oplossing geboden......

Verkoper (Duitser) zegt ook dat het mijn fout is. Hoe dan vriendin, ik heb het spul alleen van je gekocht en krijg iets anders binnen?!?!!

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

upendo schreef:
Ik heb een verkeerd pakket binnengekregen waar het heel duidelijk mis is gegaan met de verzending. Verschillende verzendlabels erop. Probleem gemeld, laten weten aan de verkoper dat we even een reactie van Vinted moeten afwachten... Tikt de verkoper zonder overleg retour op mijn kosten aan.

En bedankt, nu gaat Vinted dus nooit meer onderzoek doen hoe het tijdens de verzending is misgegaan want de verkoper heeft toch een oplossing geboden......

Verkoper (Duitser) zegt ook dat het mijn fout is. Hoe dan vriendin, ik heb het spul alleen van je gekocht en krijg iets anders binnen?!?!!

Kans is heel groot dat de verkoper zelf de fout heeft gemaakt, dat gebeurt echt heel vaak :+ Zo hoeft diegene nu natuurlijk die fout niet toe te geven -O-
Maar dat er meerdere labels opzitten kan wel kloppen, vanuit Duitsland komt het waarschijnlijk met GLS en gaat dan hier over op VintedGo (bijna altijd) of een andere koerier in NL, deze plakken dan hun eigen labels er op.
Ook worden verpakkingen veel opnieuw gebruikt en nemen mensen niet de moeite om oude labels er af te halen of op zijn minst door te krassen.

upendo

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:04

Ze is echt buitensporig boos dat ze haar 4 euro nog niet uitgekeerd krijgt... :=

Ik denk dat het inderdaad mis is gegaan met overgang van GLS naar VintedGo..

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

Wat een rotstreek zeg.
Ik heb vandaag mijn pakketjes opgehaald en 1 weggebracht. Die was dus iets te groot, maar ze scande hem zo in, dus zal wel goed zijn.
Ben nu weer 4 rijbroeken rijker. Ik ben flink afgevallen, en weet nu niet zo goed meer welke maat ik moet hebben. Het probleem is ook dat ik maat 36 kuit, 38 bovenbenen en 40/42 taille heb. Dus ze zitten bij de benen altijd te wijd. Het zijn 3 broeken van Sonnenreiter, 1 is heel kort. De anderen iets te kort, zelfs de lengte maat van Eurostar.
Maar daar kan de verkoper natuurlijk niets aan doen. En met riem kan ik ze wel dragen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

Ik heb mijn telefoon binnen en voor zover ik kan zien is die helemaal goed. Hij werd gecontroleerd voor 5 euro en daar kreeg ik een verslag van. Daarna werd die doorgestuurd naar mij

Ik kan het dus aanraden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:49

Jeetje upendo... ik heb nog nooit een slechte review gegeven volgens mij maar voor die zou ik uitzondering maken en een 1 ster geven.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Ik heb een paar boeken gekocht, Frans voor dummies, scheelt toch tov nieuw.
Wat ik raar vind, er staat verzending vanaf 2,95. Maar als ik dan ga betalen is het in ene 3,19, naar een afhaalpunt van Mondial relay.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:13

Tinka schreef:
Wat ik raar vind, er staat verzending vanaf 2,95. Maar als ik dan ga betalen is het in ene 3,19, naar een afhaalpunt van Mondial relay.

Als je een ander punt zoekt om het te laten bezorgen kan dat soms schelen in de verzendkosten. Soms zijn sommige diensten "uitverkocht voor die dag" en staat er dus wel vanaf, maar staat die optie er helemaal niet bij...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

Tinka schreef:

Als je boeken van Nederlanders koopt is het verzenden gratis

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:53

Het waren boeken van Nederlanders en Belgen, maar niets was gratis, zal wel niet voor Frankrijk gelden

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:55

Hebben jullie ervaringen/tips voor het verkopen van meerdere items samen? Ik ben behoorlijk aan het opruimen, maar zie er tegenop om voor elk item een advertentie te maken. Het gaat om kleine prijzen en pakketpunten zijn niet om de hoek. Dus ik zou liever bijv. 5 jurkjes tegelijk verkopen/verzenden. Bij kinderkleding zie ik dat wel eens gebeuren, maar bij mij gaat het om kleding voor volwassenen en boeken. Maar misschien loopt dat helemaal niet of kennen jullie andere platforms/manieren die zich hier beter voor lenen?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:17

Ik heb het wel een paar keer gedaan, in eerste instantie geprobeerd gewoon een bundel met diverse kleding (blazers, blousjes, truien samen) dat werkte niet. Toen per soort kleding en dan 3-5 stuks voor een paar euro. Ik wilde er vooral gewoon gemakkelijk van af. Het meeste is toen wel verkocht. Sommige dingen had ik er ook al los op gezet, ook voor heel lage prijzen, toen verkocht het niet maar als bundel dus wel.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:55

Ik doe kinder kleding in bundels, dat werkt wel in ieder geval

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:09

Iemand wil iets over paypal met koopbescherming hebben. Wil het per se niet via vinted zelf want dan betaalt ze meer. Ik doe wel eens via pp Freunde maar heb nog nooit de pp aankoopbescherming gebruikt. Ben bang dat je als verkoper snel genaaid wordt als mensen zeggen dat ze het niet ontvangen hebben of het niet goed is. Ze blijft maar zeuren nadat ik meerdere keren heb gezegd dat ze het met aabkoopbescherming graag over het system mag kopen :+
Edit: ze heeft het toch maar over t system gekocht

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:51

CastaMickey schreef:
Iemand wil iets over paypal met koopbescherming hebben. Wil het per se niet via vinted zelf want dan betaalt ze meer. Ik doe wel eens via pp Freunde maar heb nog nooit de pp aankoopbescherming gebruikt. Ben bang dat je als verkoper snel genaaid wordt als mensen zeggen dat ze het niet ontvangen hebben of het niet goed is. Ze blijft maar zeuren nadat ik meerdere keren heb gezegd dat ze het met aabkoopbescherming graag over het system mag kopen :+
Edit: ze heeft het toch maar over t system gekocht

Als ze per se niet via vinted wil, wat doet ze dan op de vinted app :?
Ik snap dat niet hoor.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 56 min geleden

Ik denk hopen dat iemand het buiten de vinted wil verkopen. Ik zie dat ook veel in de Duitse advertenties staan. Via paypal/alleen Duitsland/geen garanties en dergelijke.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 50 min geleden

Ik woon in duitsland dus hier gebeurt het idd veel. Verzenden is vaak maar 1.80 ipv de vinted prijzen + koopbescherming. Maar iemand die maar in discussie blijft gaan en drammen is wel echt irritant :')

En net weer een Fransoos die een flutbod deed op een item waarbij Festpreis met capslock de 1e regel is vd advertentie. Afgewezen, artikel inmiddels verkocht maar had er nog 1 dus die ook erop gezet. Stuurt diezelfde weer datzelfde bod. Weer afgewezen. "Voor deze prijs raak je het nooit kwijt -:(- -:(- " Uhu ik heb er zojuist 1 voor de vraagprijs verkocht ben je dan echt zo dom of wat

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

En waarom worden de Nederlanders dan als gierig/zuinig volk gezien :')