Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:22

Hutcherson schreef:
Kom er vandaag achter dat de echtelijke woning van mijn overleden vader is verkocht door de echtgenote. Uiteraard zonder dat zij die bevoegdheid was want zus en ik zijn erfgenaam en hebben naakt eigendom. Nu moet ik daar weer achteraan. Notaris zit ook lekker op te letten.

Jeetje. Was er al een overdracht?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:23

Dat ik nu al mega zin heb in het snoep wat mijn vader eind februari voor mij meeneemt uit Zweden. Wachten duurt lang.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:47

imaudy schreef:
Hutcherson schreef:
Kom er vandaag achter dat de echtelijke woning van mijn overleden vader is verkocht door de echtgenote. Uiteraard zonder dat zij die bevoegdheid was want zus en ik zijn erfgenaam en hebben naakt eigendom. Nu moet ik daar weer achteraan. Notaris zit ook lekker op te letten.

Jeetje. Was er al een overdracht?

Huis staat in kadaster ingeschreven op nieuwe eigenaar. Echter betreft de koper, de buurman (welliswaar zn bedrijf) die wist dat mijn vader daar woonde en overleden was. Hij heeft dus ook verantwoordelijk om te achterhalen OF er erfgenamen zijn en de koop is een half jaar na het overlijden in gang gezet. Echtgenote mag in de woning blijven tot sept dit jaar als goed is want ze krijgt geen andere woonruimte. Maar dus alles zonder toestemming en notaris heeft niks gecontroleerd in registers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:57

Oh joh, hoe dachten ze daarmee weg te komen, dan?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 23:07

Hopen dat het niemand opvalt :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:12

Oh wow dat is wel heel bijzonder

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:31

xPabloBokt schreef:

Dat denk ik ook oprecht. Drie partijen zijn fout.
Echtgenote weet dat er erfgenamen zijn (haar naam staat ook op onze verklaring nalatenschap).
Notaris heeft die verklaringen geregistreerd dus die moeten oppoppen bij raadpleging wat elke notaris verplicht is bij verkoop van een woning voor opstellen koopakte. Ik hoop van harte voor die notaris dat het niet dezelfde is als waar wij de verklaring naartoe hebben gestuurd.
En daarnaast heeft de kopende partij onderzoeksplicht en derdenbescherming (dat ze dus t huis mogen houden omdat ze te goeder trouw hebben gekocht) maar dat laatste vervalt als ze hadden moeten weten dat er wellicht erfgenamen waren. Aangezien het de buurman betrof lijkt me dat aannemelijk. Zucht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:47

xPabloBokt schreef:

Ja, moet wel :').

Maar hoe stom ben je dan :)).

Hutcherson schreef:
xPabloBokt schreef:

Dat denk ik ook oprecht. Drie partijen zijn fout.
Echtgenote weet dat er erfgenamen zijn (haar naam staat ook op onze verklaring nalatenschap).
Notaris heeft die verklaringen geregistreerd dus die moeten oppoppen bij raadpleging wat elke notaris verplicht is bij verkoop van een woning voor opstellen koopakte. Ik hoop van harte voor die notaris dat het niet dezelfde is als waar wij de verklaring naartoe hebben gestuurd.
En daarnaast heeft de kopende partij onderzoeksplicht en derdenbescherming (dat ze dus t huis mogen houden omdat ze te goeder trouw hebben gekocht) maar dat laatste vervalt als ze hadden moeten weten dat er wellicht erfgenamen waren. Aangezien het de buurman betrof lijkt me dat aannemelijk. Zucht.

Wat een stomiteiten allemaal...

Hopelijk is het nog enigszins snel en zonder kleerscheuren op te lossen voor jullie.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:57

Erfenissen en geen kleerscheuren gaan niet zo best samen. Je bent al gauw een 'graaier' of 'geldwolf' als je achter je recht aan gaat. Waarschijnlijk is er helemaal niks te halen (we hebben totaal geen idee, vandaar het beneficiare stuk) maar mijn bloeddruk stijgt toch als ik dit te weten kom terwijl er zoveel partijen zijn met een onderzoeksplicht...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:59

Hutcherson schreef:
Erfenissen en geen kleerscheuren gaan niet zo best samen. Je bent al gauw een 'graaier' of 'geldwolf' als je achter je recht aan gaat. Waarschijnlijk is er helemaal niks te halen (we hebben totaal geen idee, vandaar het beneficiare stuk) maar mijn bloeddruk stijgt toch als ik dit te weten kom terwijl er zoveel partijen zijn met een onderzoeksplicht...

Ik neem aan dat deze koop teruggedraaid moet worden, als ik je berichten zo lees.

Maar ik snap je.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:20

Inderdaad. Tenzij de toco al gesloopt is. Dan isser wel een klein euveltje.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:33

Jee wat een ellende Hutcherson! Heb je al een advocaat ingeschakeld? Zo niet zou ik dat zo snel mogelijk doen! Overigens is die notaris ook waarschijnlijk klachtwaardig bezig geweest (op basis van je verhaal maar ik ken niet alle feiten en omstandigheden natuurlijk). Sterkte met de hele situatie!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:54

Hutcherson schreef:
Inderdaad. Tenzij de toco al gesloopt is. Dan isser wel een klein euveltje.

Oooh kak, is dat zijn plan...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:47

Openingstijden van de dierenvoerwinkel. Denk verdorie dat ik voor het werk wel ff op en neer kan. Nou kan ik vanavond nog een route rijden. Sta ik verdomme nog voor het spoor stil voor een fiets goederentrein. Sta bijna op het punt om te draaien |o

IK HEB appelflap MIJN PORTEMONNEE NIET BIJ -:(-

Drie keer raden wie er WEER voor het spoor staat. Echt hoor ik ga terug naar bed.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:06

Heel vreemd de poes die we hadden opgevangen en niet terug konden krijgen omdat haar eigenaar gevonden is staat gewoon nog steeds op Amvedi als gevonden dier.

Ik ga straks toch brutaal zijn en bellen naar Amvedi en vragen om informatie. Destijds gaven hun het advies dat wij beter de poes konden opvangen dan naar een overvol asiel te brengen.

Heb het idee dat er iets niet helemaal klopt. Het is uiteraard niet ons dier dus heb er niks over te zeggen. Maar dat we zo geheimzinnig wordt gedaan is een beetje gek.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:31

Ik haat het zo dat ik zo beïnvloedbaar ben, ook op dingen waar ik me eigenlijk helemaal niet aan stoor :')

Lachbanden bij comedyseries bijvoorbeeld. Ik stoorde me daar totaal nooit aan, vooral omdat de series waarbij die zijn ook echt publiek zit tijdens de opnames, dus ik kan dat nog prima accepteren. Online wordt daar veel op gezeken, dus onbewust valt het me tegenwoordig wel veel meer op.

Nu zag ik tot mijn grote blijheid dat ik alle afleveringen van M*A*S*H kan kijken. Daar zit schijnbaar ook een lachband bij, maar onmogelijk dat er echt publiek bij is. Dus nu vind ik het storend. En ik vond het altijd zo'n mooie serie |(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:32

Zebrastreep schreef:
Heel vreemd de poes die we hadden opgevangen en niet terug konden krijgen omdat haar eigenaar gevonden is staat gewoon nog steeds op Amvedi als gevonden dier.

Ik ga straks toch brutaal zijn en bellen naar Amvedi en vragen om informatie. Destijds gaven hun het advies dat wij beter de poes konden opvangen dan naar een overvol asiel te brengen.

Heb het idee dat er iets niet helemaal klopt. Het is uiteraard niet ons dier dus heb er niks over te zeggen. Maar dat we zo geheimzinnig wordt gedaan is een beetje gek.

Of ze hebben het op Amivedi nog niet verwijderd? Dat is los / zijn andere mensen dan van de dierenambulance of het asiel.

Je weet niet hoelang ze al weg is bij haar eigenaar. Misschien al wel veel langer dan die 8 maanden dat jullie voor haar gezorgd hebben. Op ene gegeven moment stop je ook met zoeken of flyers plaatsen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:40

Niobe schreef:
Ik haat het zo dat ik zo beïnvloedbaar ben, ook op dingen waar ik me eigenlijk helemaal niet aan stoor :')

Lachbanden bij comedyseries bijvoorbeeld. Ik stoorde me daar totaal nooit aan, vooral omdat de series waarbij die zijn ook echt publiek zit tijdens de opnames, dus ik kan dat nog prima accepteren. Online wordt daar veel op gezeken, dus onbewust valt het me tegenwoordig wel veel meer op.

Nu zag ik tot mijn grote blijheid dat ik alle afleveringen van M*A*S*H kan kijken. Daar zit schijnbaar ook een lachband bij, maar onmogelijk dat er echt publiek bij is. Dus nu vind ik het storend. En ik vond het altijd zo'n mooie serie |(

Hahaha hahahahaha hahahahahahahah

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:40

Zebrastreep schreef:

Maar ze zijn jullie ook geen verantwoording schuldig? Ik snap dat je wil weten hoe of wat, maar als de eigenaar gevonden is, is het klaar, toch?

Het duurt wel vaker wat langer voor een dier van de website gehaald wordt is mijn ervaring, iig.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:41

imaudy schreef:
Niobe schreef:

Hahaha hahahahaha hahahahahahahah

Hier nu ook al |( |(

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:51

Mensen die bellen en dan vragen "stoor ik". Ik zeg dan altijd, nee anders nam ik niet op natuurlijk. En dat is ook zo.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:13

Niobe schreef:

Lachbanden kan je vaak uitzetten. Vraag me niet hoe, ik weet alleen dat het kan :')

Wat een gedoe Hutcherson!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:46

Dat weet ik hoor dat ze niet verplicht zijn om mij verantwoording af te leggen over de poes.

Maar bellen naar Amvedi moet ik toch. Mijn advertentie moet ook nog verwijderd worden. Anders staat ze er nu iets van 4 keer op dat is natuurlijk ook niet echt nodig meer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:27

Dat het voelt als kamperen/vakantie in de flat van mijn oom. Heb een pesthekel aan vakantie. :+

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:29

Uitslag van mn allergie test binnen. Huisstofmijt, graspollen en…. Katten… Eventjes uithuilen hoor…
Afbeelding