Marleen_L schreef:Mijn "volledige naam" is enkel mijn partners achternaam. Ik ben ouderwets en koos daarvoor ipv een dubbele. Daarbij kijken ze hier ook naar voornaam dus zo makkelijk gaat dat hier uberhaupt helaas (anders kon ik mijn vriend naar het pick-up point sturen). Nouja, niet met DHL. De rest snapt het wel gewoon.Ik heb ook nog geen nieuw paspoort aangevraagd sinds mijn trouwen maar bestel alles gewoon met volledige naam (partners naam-meisjesnaam). Voordeel is dat we het allebei van het pakketpunt kunnen halen omdat onze beide namen erop staan.
_San87_ schreef:Klopt, je krijgt enkel de aantekening "partner/echtgenoot van" bij het eerst volgende paspoort. Ik bedoelde meer dat ik wettelijk deze naam mag gebruiken, niet dat mijn wettelijke naam veranderd is. Al mijn brieven (incl. die van de overheid) komen op deze naam in de bus, mijn bankrekeningen staan op deze naam, contracten teken ik onder deze naam, mijn stempas stond zelfs op deze naam (en daar kon ik met dit paspoort gewoon mee stemmen), etc. etc.Je meisjesnaam is je daadwerkelijke achternaam, die zal ook altijd op wettelijke documenten blijven staan
Dat een bedrijf als DHL er dan niet mee om kan gaan dat mijn pakket op deze naam staat, dat vind ik dus gewoon zeer stom en hun fout. Nogmaals, gaan ze niks mee doen dus ik pas me er maar op aan. Maar is toch stom