Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:VuurVleugels schreef:Nou sorry hoor maar ik vind dit echt een beetje pestgedrag. Er zijn meerdere manieren om een discussie te verliezen.
ja stel je voor dat je het probeert luchtig te houden, als op de reguliere manier uitleggen waarom iets op een bepaalde manier opgevat wordt niet werkt...
VuurVleugels schreef:Je kan ook gewoon een discussie verlaten als je punt niet over komt. "Prima, dan niet" en weg ben je. Zeg ik zelf ook wel eens in een topic, lekker simpel.
Je snapt zelf toch ook wel dat iemand die al geagiteerd is belerend gaan lopen corrigeren schoolpleingedrag is? Voor jou luchtig, voor een ander (goed mogelijk) kleinerend. Naar dit.
Cer schreef:de uitspraak: "Zeilen is voor loosers"
moet dat worden "ik vind zeilen stom" of mag je zeggen dat "alle zeiler loosers zijn"?
(dat is het issue nu een beetje.. een les in Nederlandse verwoording, zoiets)
rien10 schreef:Nee. Dat kan je meten, daar is de schaal van Beaufort voor. https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... n-beaufort
Cer schreef:Hard mag dus pas vanaf winkracht 7
Edit: ik snap dat jij dat zo vertaalt, maar volgens mij is het heel strikt gezien niet zo?
net zoals generaliseren. Dat blijft een lastige waar veel mensen over vallen.
Maar, ik ben geen Nederlands Deskundige. Er zijn gewoon regels voor dacht ik?
996981 schreef:rien10 schreef:Nee. Dat kan je meten, daar is de schaal van Beaufort voor. https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... n-beaufort
Het waait slechts op twee meetpunten windkracht 7 = hard
Dus het waait niet hard vandaag. Op de meeste plekken waait het vrij krachtig tot krachtig
rien10 schreef:Maar daar hadden we het niet over. We hadden het over hard als in kracht voor waaien.
Je haalt er nu iets anders bij.
Cer schreef:Hard mag dus pas vanaf winkracht 7
Edit: ik snap dat jij dat zo vertaalt, maar volgens mij is het heel strikt gezien niet zo? Er staat letterlijk dat zeilers loosers zijn, en niet dat 'ik' dat vindt
Sheran schreef:Cer schreef:Hard mag dus pas vanaf winkracht 7
Edit: ik snap dat jij dat zo vertaalt, maar volgens mij is het heel strikt gezien niet zo? Er staat letterlijk dat zeilers loosers zijn, en niet dat 'ik' dat vindt
Klopt. Maar context is uiteraard ook een deel van de ervaring. Het is altijd handiger om dingen te verwoorden met 'il vind' enzo, maar bij dat type uitspraak blijkt ook wel duidelijk de subjectieve context.
rien10 schreef:Opinion = mening.
Het waait hard vandaag = feit
Ik vind het leuk dat het hard waait vandaag = mening.
Fijt is erg = feit
Fijt sucsk = mening.